PDA

View Full Version : 3 bodies gekocht op ebay



AMkrisis
21 augustus 2005, 12:49
Hoi

Ik heb 3 bodies op de kop getikt op ebay aan een vrij goed prijsje, allen met een beetje exotisch hout, dus comments op de klank van deze soorten zijn altijd welkom! Ik ken er immers (nog) geen kl*ten van...

Ook had ik graag wat ideeen van jullie gehad van hoe ik ze zou uitrusten (welke neck, pickups, finish etc ...)

Aangezien ze allemaal een beetje speciaal hout hebben zou ik toch ze zo willen houden, sommige zijn al met finnish andere nog niet, dus welke soort finish gebruik ik het beste?

Ik dacht met de P-bass te beginnen omdat deze een iets makkelijkere electronics sectie heeft (dacht ik?) en ik echt vanaf nul moet beginnen en enkel theoretische kennis heb)

Hier zijn ze alle drie, de foto's zijn van ebay, maar hopelijk krijg ik ze snel toegestuurd en dan post ik wel wat andere foto's...

1. Precision Bass, hout: Pinus

http://i22.ebayimg.com/03/i/04/a3/a5/6c_1_b.JPG
http://i12.ebayimg.com/02/i/04/a3/01/27_1_b.JPG

Ik dacht deze persoonlijk uit te dossen als een vintage '62, met tortoise pickguard, en de pickup en bridge covers om het geheel er lekker vintage uit te laten zien. Pickups weet ik nog niet eigelijk, suggesties?

2. Telecaster, hout: Ipe/Caixeta

http://i23.ebayimg.com/04/i/04/a2/c2/2f_1_b.JPG
http://i6.ebayimg.com/02/i/04/9b/8f/d6_1_b.JPG

De 'mindere' van de drie volgens mij. Geen idee wat ik hier mee ga doen. Ik weet niet eens wat voor een routing deze heeft. Lijken mini humbuckers? De top vind ik ook niet zo mooi, maar wie weet valt er iets leuks mee te doen. Zijn er mensen die foto's hebben van een gitaar met een soortgelijke top? Laat maar komen.
Configuratie suggesties zijn ook altijd welkom

3. Telecaster, hout: Carininiana Legalis

http://i23.ebayimg.com/01/i/04/ab/10/f7_1_b.JPG
http://i16.ebayimg.com/03/i/04/a4/2c/a6_1_b.JPG

Van op deze foto's gezien vind ik het hout prachtig. Ik dacht aan een vrij standaard configuratie, met rosewood neck, en maybe een thinline achtige pickguard?

Anyway, graag jullie zeeën van comments, tips, links etc ...
Zodra ik ze binnen heb krijgen jullie natuurlijk een gedetaileerd fotoverslag van wat hopelijk een heel leuk avontuur zal worden!!!

Franc
21 augustus 2005, 13:44
Gaaf man! Ik vind die middelste juist geweldig 8-) lijkt wel een parketvloertje.
Met een teleslagplaat erop valt toch het meeste weg. Stel P90s erin en knallen :D

Wil je er vanaf?

birt
21 augustus 2005, 15:28
Gaaf man! Ik vind die middelste juist geweldig 8-) lijkt wel een parketvloertje.
Met een teleslagplaat erop valt toch het meeste weg. Stel P90s erin en knallen :D

Wil je er vanaf?

ik dacht net hetzelfde :D

Franc
21 augustus 2005, 16:52
Ik zou er dan nog wel een hals opzetten :roll:

AMkrisis
21 augustus 2005, 17:08
ik weet niet of ik hem ga houden of niet, hangt er vanaf hou hij er in real life uit ziet :)

je mag alvast een bod doen ;)

birt
22 augustus 2005, 15:58
handelaartje :P

chocorookie
22 augustus 2005, 19:41
ik zag 'm ook op e-bay, een braziliaans bedrijfje dat de markt op wil met leuke body's!

Jammer dat ik de link kwijt ben, ik vertrouwde het eerst niet, maar nu jij ze hebt gekocht.............:)

Hahaha,

groetjes choc

chocorookie
22 augustus 2005, 19:48
Gevonden , komtie:


Description




About US: We are one of the best brazilian handcrafted guitar and bass bodies manufacturer in this moment. We make our bodies only for EXPORT and we sell more than 1500 bodies each year to WORLDWIDE. Our best customers are USA, CANADA and EUROPE but we had sell bodies to Russia, Israel, Japan and other countries.

We are selling our bodies on ebay only for short time because in next months we will change our bussines direction and we will sell our bodies only for resselers. Please feel free to email US if you have any questions.

--------NO RESERVE AUCTION--------

You are biding on a NEW STRAT PROJECT GUITAR BODY. multiple woods. WOOD air dried for 1 year with 10% moisture. With 1 3/4 inches thick. The body will accept a 21 or 22 fret Strat neck with standar 25.5 inch Scale length. Neck pocket routed for standar Warmoth and Might Myte. Fender parts compatible body. Neck pocket have: 3" x 2 3/16" x 5/8"



Aprox Weight: 4lbs

Unfinished body. Completely routed and almost read for paint. Perhap some Drilling required to connect wires to control cavity to pickups routings.

Timber very similar to american ash.

Shipping:

We will ship to worldwide via BRAZILIAN POSTAL SERVICE GROUND $30.00 shipping/handling. BRAZILIAN POSTAL SERVICE USUALLY TAKE 20 BUSSINES DAYS (18 - 24 DAYS) TO SHIP ANY PRODUCT TO ANY PLACE OF THE WORLD.

SAVE MONEY PLUS SHIPPING:

1 BODY ------------------- $30,00

2 BODIES --------------- $55,00

3 BODIES --------------- $75,00

4 BODIES --------------- $90,00

5 BODIES ---------------- $105,00

6 BODIES ---------------- $120,00

7 BODIES ---------------- $135,00

8 BODIES ---------------- $150,00

9 BODIES ---------------- $165.00

Sorry, brazilian postal service can ship only packages with 9 bodies together for not exced the weight limit. Customers can buy more than 9 bodies bur we can combine shipments only with maximum 9 bodies shipped in the same package.

Warranty:

ALL OUR PRODUCTS HAVE INSURANCE AND WE GUARATEE THAT THE PRODUCT SHIPPED WILL ARRIVE FREE OF DEFECTS. IN CASE OF SERIOUS DAMAGE IN SHIPMENT TRANSIT WE WILL OFFER AN REPLACEMENT BODY ( THE BUYER NEED ONLY SEND US PICS SHOW THE DEFECTS). This is a new product and will be shipped with the utmost in care. It is an unfinished wood product and as such may have small dings, scratches, and other minor imperfections.

THIS ITEM WILL BE SHIPPED FROM BRAZIL



Any questions please emailme OR CALL TO OUR CUSTOMER SERVICE

865-250-3803


http://cgi.ebay.com/STRAT-PROJECT-GUITAR-BODY-multiple-woods_W0QQitemZ7345197940QQcategoryZ41406QQrdZ1QQc mdZViewItem

iam
22 augustus 2005, 21:05
ik vind dat er nogal veel 'knopen' in dat hout zitten!! (bij die andere veilingen)
teveel om goed te zijn

ik zou er niet teveel van verwachten...

Bluesbreaker
23 augustus 2005, 15:26
knopen? :-?

olaf reijnders
23 augustus 2005, 15:40
Ik denk dat hij noesten bedoelt. Daar heeft die Precision body een paar hele vervelende van.

olaf reijnders
23 augustus 2005, 15:44
Maar wat wil je ook, voor nog geen 20 Euro p. st.?

Jeanken
23 augustus 2005, 16:50
Je kan die 'parket Tele' ook dekend lakken natuurlijk..
Zeker als beginner lijkt het me wel leuk, of het nu super hout is of niet maakt ook niet zoveel uit dan, beter een goedkoper plankje als hij wat mislukt heb je ook niet zo gek veel verloren.

iam
23 augustus 2005, 17:17
die gewone tele ziet er dan wel redelijk uit...

die parket tele hebben ze zelfs in de cavity gefreesd tot aan de top...

kan me niet schelen hoeveel het kost, KNOESTEN gaan gewoon niet... zijn dode punten voor je toon...

olaf reijnders
23 augustus 2005, 17:23
Ja, vind ik ook wel o.k., maar Carininiana Legalis heb ik nooit van gehoord. Ik zou nooit houtsoorten gebruiken waarvan ik de klankeigenschappen niet van ken. Volgens mij is het ook niet bekend als een toonhout.

Jeanken
23 augustus 2005, 17:51
Tsjah, eiken is ook slecht toonhout maar Brian May maakte er wel een lekkere plank uit, afwachten zou ik zeggen, je kan de hardware net zo goed weer voor iets anders gebruiken als het echt niet te doen is, verkoop je die bodies gewoon verder :D

wietse
23 augustus 2005, 19:41
de p bas body is dennenhout :-D effe op gegoogled, niet bepaald een toonhout en erg gemakkelijk te bewerken.
ipe is een eerg dicht braziliaanse hardhoutsoort zal dus ook wel lekker zwaar zijn.
en die laatste tele body daar vindt goole ook niks op ,dus een raadsel wat dat doet ,ziet er wel mooi uit in ieder geval.



Tsjah, eiken is ook slecht toonhout maar Brian May maakte er wel een lekkere plank uit,

eiken is een weinig gebruikt toonhout omdat het zo fucking zwaar is een massief eiken gitaar, de toon kwaliteiten zijn nog best wel redelijk heb ik ooit eens gelezen, zit tussen mahonie en elzen in.
maar de soortelijke massa van het hout dat is het probleem je wilt geen gitaar om je nek die een 8 kilo weegt.

AMkrisis
24 augustus 2005, 11:00
wat voor pickups zou je dan voor zo'n vrij 'toonloos' houd aanraden? P-style dus ...

olaf reijnders
24 augustus 2005, 13:21
wat voor pickups zou je dan voor zo'n vrij 'toonloos' houd aanraden? P-style dus ...

EMG's zou ik erop doen dan.

AMkrisis
24 augustus 2005, 13:58
volgens een paar luthiers zou pine vrij acht zijn en warm van toon...

+ die emg's zijn 99eur en makkelijk te instaleren met een kliksysteem (dacht ik) ik zal wel nog een extra batterij boxje moeten routen dan best, om het makkelijk vervangbaar te maken...

Nu nog een kleurtje kiezen ... suggesties zijn welkom (photoshop er maar op los :p)

Jeanken
25 augustus 2005, 10:49
Tsjah, eiken is ook slecht toonhout maar Brian May maakte er wel een lekkere plank uit,

eiken is een weinig gebruikt toonhout omdat het zo fucking zwaar is een massief eiken gitaar, de toon kwaliteiten zijn nog best wel redelijk heb ik ooit eens gelezen, zit tussen mahonie en elzen in.
maar de soortelijke massa van het hout dat is het probleem je wilt geen gitaar om je nek die een 8 kilo weegt.

K, foutje dan. Er zijn net zo goed gitaarbouwers (jawel, ook proffs) die beweren dat hout weinig tot geen invloed heeft op je geluid, ik ben ook van mening dat het niet aan het hout zal liggen of je klank super of bagger is maar ik geloof wel dat je hout het verschil tussen net niet en net wel kan zijn. Voor een eerste projectje maakt het dus niet zoveel uit, als het makkelijk bewerkbaar is heb je al geluk..

olaf reijnders
25 augustus 2005, 13:00
Tsjah, eiken is ook slecht toonhout maar Brian May maakte er wel een lekkere plank uit,

eiken is een weinig gebruikt toonhout omdat het zo fucking zwaar is een massief eiken gitaar, de toon kwaliteiten zijn nog best wel redelijk heb ik ooit eens gelezen, zit tussen mahonie en elzen in.
maar de soortelijke massa van het hout dat is het probleem je wilt geen gitaar om je nek die een 8 kilo weegt.

K, foutje dan. Er zijn net zo goed gitaarbouwers (jawel, ook proffs) die beweren dat hout weinig tot geen invloed heeft op je geluid, ik ben ook van mening dat het niet aan het hout zal liggen of je klank super of bagger is maar ik geloof wel dat je hout het verschil tussen net niet en net wel kan zijn. Voor een eerste projectje maakt het dus niet zoveel uit, als het makkelijk bewerkbaar is heb je al geluk..

Ik ben van mening dat de keuze van hout wel degelijk voor een groot deel het geluid bepalen van een bas/gitaar. De reden dat ik EMG,s adviseer is omdat dit bij EMG's veel minder het geval is.

Jeanken
25 augustus 2005, 15:14
Wat ook weer door sommigen wordt afgedaan als het zoveelste fabeltje, ik kan me er niet over uitspreken, ik heb nog geen test gedaan met verschillende EMG uitgeruste gitaren.
Ik geloof dat een gitaar met deftige hardware en goeie constructie niet echt slecht kan klinken. Het zal misschien niet zijn wat je ervan verwacht had ofzo maar er zal altijd iets bruikbaars aan zijn.
Er zijn evengoed goedkope MDF gitaartjes die wel wat in zich hebben mits juiste aanpassingen en afstelling.
Er zijn zovelen die Richwood goed vinden, je gaat me toch niet vertellen dat een gitaar van '2 frang en ne kindersurpries' uit tophout en goeie onderdelen bestaat, laat staan dat ze goed afgewerkt zijn. Maar mits de nodige deskundigheid kan je er wel wat mee.

olaf reijnders
25 augustus 2005, 16:15
Richwood is qua hardware matig maar qua hout goed. Als basis een prima gitaar. Dit geldt ook voor de London City. Okee, de afwerking is niet om naar huis te schrijven. Maar prima beginnersgitaartjes. En ik snap niet dat je alleen afgaat op "wat anderen zeggen", maar van mij mag je, hoor. By the way, Richwood is niet van MDF gemaakt, hoor...... :wink:

Jeanken
25 augustus 2005, 16:33
Ik ga niet af op wat anderen zeggen en zeker niet alléén op wat anderen zeggen, ik geef dit ter illustratie aangezien de topicstarter zeker andere smaak zal hebben dan mij en er best wel veel mensen te vinden zijn voor Richwood.
Goed qua hout.. Ok, misschien eerder niet slecht toch.
Moest je weten wat je soms zelfs bij Gibsons onder dekkende lagen vindt zullen die enkele noesten je niet storen in een body voor een eerste projectje.
Ik zeg ook niet dat Richwood van MDF is, ik zeg dat MDF ook niet slecht is terwijl het wel MDF is, er zijn zelfs dure merken die MDF gebruiken, ik zou eerst eens moeten kijken voor ik grote uitspraken ga doen maar ze zijn er wel. Ik had mijn opeenvolgende stellingen misschien wat beter moeten scheiden..
Nu raken we toch nog in een discussie verwikkelt, ik wou eerder de topicstarter neit alle hoop ontnemen om zijn project tot een goed eind te kunnen brengen, succes dus.

olaf reijnders
25 augustus 2005, 16:45
Okee, einde discussie. :wink:

Ik zou dus een EMG pup inzetten. Heb je gelijk de electronica erbij.

Jeanken
25 augustus 2005, 16:53
En met de populariteit dezer dagen raak je ze zo kwijt mocht het niets voor jou blijken te zijn, plus ze zijn makkelijk aan te sluiten ed.

olaf reijnders
25 augustus 2005, 16:57
Heeeeeeeeeeeeeeeee! We zijn het eens!!!!!!!!!!!! :lol:

AMkrisis
26 augustus 2005, 21:16
weet er iemand een winkel die blauwe pearl slagplaten heeft? P style?

Zou mooi zijn in combinatie met een witte body denk ik?

Bluesbreaker
26 augustus 2005, 22:18
weet er iemand een winkel die blauwe pearl slagplaten heeft? P style?

Zou mooi zijn in combinatie met een witte body denk ik?

Rood denk ik!

AMkrisis
26 augustus 2005, 23:17
echt rood of tortoise?

als je tortoise bedoelt is het zoals de PRS SE EG

http://www.eddiesguitars.com/DSCN4418.JPG

maar blauwe pearl op wit lijkt me nog net ietsje unieker

olaf reijnders
28 augustus 2005, 17:32
Okee, einde discussie. :wink:

Ik zou dus een EMG pup inzetten. Heb je gelijk de electronica erbij.

Er wordt op dit moment een EMG p element aandeboden op marktplaats.

EmgMaster
5 september 2005, 12:41
weet er iemand een winkel die blauwe pearl slagplaten heeft? P style?

Zou mooi zijn in combinatie met een witte body denk ik?

Steve Harris heeft geloof ik ook een blauwachtige tortoise slagplaat op zen p-bass.