PDA

View Full Version : nieuw speeltje: Rocktron Intellifex LTD



Ibanez RuleZ
20 augustus 2005, 23:18
korte vraag: wat is iemand die een intellifex koopt en hem alleen gebruikt met de factory presets en hem weer verkoopt voor 125 euro omdat hij weer een eigen geluid wil hebben??? een dwaas (sorry verkoper als je dit leest), maar wel een dwaas die mij blij heeft gemaakt :-D :-D . ik was al best een tijd op zoek naar een betaalbare intellifex en 125 euro is wel te kwalificeren onder die categorie

ik heb dus sinds gister de intellifex die op gitaarmarkt stond voor 125 euro gekocht en vind mezelf best wel een mazzelaar :cool:, heb ik voorlopig weer wat om mee te spelen, want de hoeveelheid parameters per effect is belachelijk veel of ik ben helemaal niets gewend, het is wel echt even zoeken en handleiding gebruiken. 1 nadeel van dit ding is dat je geen presets van scratch kan bouwen, aan elke preset is een aantal effecten toegewezen, wel logische combinaties, maar het blijft altijd tweaken in plaats van echt samenstellen.

maja, ik gebruik haast niets; een chorus voor mn clean in combinatie met een kleine echo en een echo of delay voor mijn solo's en misschien eens een flanger voor een introotje, maar daar houdt het al heel snel op, dus aan de intellifex heb ik denk ik wel een goede koop :D, alles moet met mate gebruikt worden: veel effecten verhullen alleen maar een slecht gitarist en tja :razz:. het mooie van dit ding is er voor zover ik kan horen echt maar minimale kleuring is van mijn geluid en dat is ook precies de reden waarom ik m heb gekocht: mijn sound wil ik niet beïnvloed hebben door effecten die tone wegzuigen.

Harrald

EpiCenturiesAWAy
20 augustus 2005, 23:57
Vette aankoop man! En voor een zeer goedkoop prijsje ook nog :) ook wel een domme reden om het te verkopen van die gast maarja, goed voor jou :-D nog veel plezier!

Raffel
22 augustus 2005, 08:39
ik heb dus sinds gister de intellifex die op gitaarmarkt stond voor 125 euro gekocht en vind mezelf best wel een mazzelaar :cool:, heb ik voorlopig weer wat om mee te spelen, want de hoeveelheid parameters per effect is belachelijk veel of ik ben helemaal niets gewend, het is wel echt even zoeken en handleiding gebruiken. 1 nadeel van dit ding is dat je geen presets van scratch kan bouwen, aan elke preset is een aantal effecten toegewezen, wel logische combinaties, maar het blijft altijd tweaken in plaats van echt samenstellen.

Harrald

Felici man! Je bent trouwens gewoon nix gewend denk ik :D Je hebt toch een lange tijd puur over preamp/poweramp gespeeld? :)

Als het goed is heeft die ook geen AD<>DA converter (dacht ik?) dus dan zal je geluid zeker intact blijven.

Ibanez RuleZ
22 augustus 2005, 09:27
ik ben idd ook helemaal niets gewend, hoewel de quad natuurlijk wel een ramp is om in te stellen, laat dat duidelijk zijn ;).

ik heb geen id of hij een AD<>DA converter heeft, ik weet wel dat het signaalpad van de intellifex dermate goed is dat het geluid niet aangetast wordt en dat is ook de reden voor de keuze voor de intellifex, de andere opties zoals de G-force liggen buiten mijn studentenbudget.

Harrald

Raffel
22 augustus 2005, 09:44
ja maar de G-force heeft wel AD<>DA, maar is gewoon van hoge kwaliteit, waardoor het verlies ook weinig opmerkbaar is.

Die Quad valt eigenlijk wel mee. Je moet gewoon weten welke controls andere controls beinvloeden en wat iedere control op zich doet. Daarna is het een piece of pie :)

Laat maar eens weten hoe het zit met switch tijden van die LTD. Wil ik wel eens weten. :)

Maar eh, hoe ga je dat allemaal switchen?

Josdevos
22 augustus 2005, 09:58
De Rocktrons klinken enorm transparant omdat hun interne mixer het droge signaal niet omzet, dat blijft compleet analoog. Daarom werken ze enorm goed met een seriele loop of pre-poweramp combinatie. Ik gebruikte m'n Intellifex en nu m'n Replifex dan ook serieel op m'n Engl. Heel weinig last van tonesuck.

Bij TC's wordt het volledige signaal omgezet en kan je je fx loop beter niet in serie gebruiken...

Ibanez RuleZ
22 augustus 2005, 10:24
ja maar de G-force heeft wel AD<>DA, maar is gewoon van hoge kwaliteit, waardoor het verlies ook weinig opmerkbaar is.

Die Quad valt eigenlijk wel mee. Je moet gewoon weten welke controls andere controls beinvloeden en wat iedere control op zich doet. Daarna is het een piece of pie :)

Laat maar eens weten hoe het zit met switch tijden van die LTD. Wil ik wel eens weten. :)

Maar eh, hoe ga je dat allemaal switchen?

ik zal het je allemaal laten weten, maar ik heb het probleem dat ik nog niet kan switchen, daar ik nog geen midispul heb, student you know :razz:. eerst wil ik eens wat goede presets maken waar ik tevreden over ben en dat gaat wel even duren. tegen die tijd kijk ik wel of ik het live kan gebruiken. voorlopig heb ik het live nl niet nodig, daar ik met mn gewone amp prima vooruit kon, heb eigenlijk het niet helemaal nodig, het is gewoon voor het volledige. daarna kijk ik wel of ik een nobels ms8 of een andere switcher kan vinden en gaat t allemaal wel midi geschakeld worden met een behringer FB1010 ofzo.

over die tonecontrols van de quad, dat is waar :).

Harrald

Ibanez RuleZ
22 augustus 2005, 20:23
net even voor het eerst stereo gedraaid (2 kastjes 1*12 en dat een klein beetje uit elkaar zetten), dat ik niet eerder zo'n ding heb gekocht :-D. ook getest op tonesuck (uitgebreid) en dat doet dat ding dus helemaal niet, begin er steeds tevredener over te worden.

Harrald

Raffel
23 augustus 2005, 12:22
de FCB1010 is niet zo duur studentje :)

Als je geen Nobels MS-8 kan vinden, kan ik de Rockman Midi Octopus wel aanraden. Die zijn waarschijnlijk alleen nog zeldzamer. Ze nemen wel maar de helft van de ruimte in van een MS-8.

Ibanez RuleZ
24 augustus 2005, 00:34
hoe bevalt die 20/20??? zit er af en toe wel aan te denken om mijn 50/50 een keer ergens te ruilen tegen een 20/20 gezien het wattage van mn 50/50 wat ik niet nodig heb :-p, daarnaast scheelt het waarschijnlijk ook een berg gewicht

harrald

Raffel
24 augustus 2005, 08:47
scheelt een hele hoop. Ik heb hem laatst vergeleken met een 50/50 en hij leek iets meer dynamiek te hebben, maar dat komt waarschijnlijk ook door het feit dat ie iets harder moest. Maar ja, dan gaat hij nog loeihard.

Heb wel mn hele settings op de Quad om moeten gooien, want alle laag was weg toen ik de 20/20 aansloot. Ik gebruikte namelijk nogal veel depth punch van de Powerball eindtrap.