PDA

View Full Version : WTF weg is de power...



stimmt
20 augustus 2005, 20:29
Ik was straks lekker aan het spelen... Op een gegeven moment moest ik eten en heb ik dus versterker aan laten staan, gewon volumuknop op gitaar dichtgedraaid. (versterker stond misschien net anderhalf uur aan)

Kom ik na het eten weer terug op mijn kamer, doe mijn gitaar om, draai volumepot open en begin te spelen.
Ineens is het geluid dik verfucked, geen bas, volume met factor 10 verlaagd en schel...

Er zit geen enkele power meer in mijn geluid, op geen enkel kanaal. Als ik em helemaal opendraai is het net kamervolume (en het is een 100 watt buizenamp).

De eindbuizen zijn fucking 3 weken terug vervangen, zijn dit de preampbuizen die naar de tering zijn? Of is er misschien iets anders aan de hand?
Mijn amp is een Marshall TSL 122

...rock...
20 augustus 2005, 21:01
heb dit voorbije week ook voor gehad met een kleine line 6 spider waardoor = geen enkel idee.

andy
20 augustus 2005, 21:09
Ik heb het ook eens gehad. Weet alleen niet meer precies wat het was. Iig niet de buizen. Er waren een paar andere onderdelen in de amp versleten.
Het was niet heel ernstig iig.

DREAMMACHINE
20 augustus 2005, 22:43
effectsloop jacks........stop er ff en patchkabel in en het is weer ok!....

AART
20 augustus 2005, 22:51
doet ie het wel(clean) als je je gitaar direct in de effects return steekt?

zo ja, dan weet je dat het in de pre-amp zit.

Negative K3 fan
21 augustus 2005, 21:42
check je kabels, check de fx loop en dat soort dingen... het is vast iets heel onzinnigs!

Raffel
22 augustus 2005, 08:43
"Ineens is het geluid dik verfucked, geen bas, volume met factor 10 verlaagd en schel... "

Zo klinkt een Marshall toch altijd? :-?

On a serious note:

Heb je effecten tussen je gitaar en je top hangen? Zo ja, haal alles er eens tussenuit. (als je dat niet al gedaan hebt) Ik dacht namelijk ook eens dat het aan mn amp lag, bleek later mn wah gewoon zwaar fokt te zijn.

stimmt
26 augustus 2005, 15:37
ik had er een chorus tussen zitten maar ook zonder was het hetzelfde verhaal. Ik ben toen gekapt met spelen en kwam 3 uur later terug, deed ie het weer perfect.

Maar ja ik vertrouw em nu natuurlijk niet meer. Ik heb al fucking weinig geld en heb geen zin in in weer een rondje jukebok (muziekzaak)

chennie
29 augustus 2005, 21:26
ik heb dat ook wel eens, versterker (mesa single recto), van het ene hok naar het andere, aanzetten, natuurlijk eerst een paar minuten de lampen laten opwarmen) en dan spelen. Echter dan valt het geluid totaal weg, je hoort het wel vaag op de achtergrond. Dan weer op standby, even rusten en dan weer spelen. Dan is die weer even goed en dan flikkert weer alles weg. PAs echt na 3 uur of iets, heb ik geen last meer van dit euvel...