PDA

View Full Version : Line6



vipskate
20 augustus 2005, 20:21
ik heb net een line6 versterker gekocht en ik ben er zeer tevreden over :D

Daniël_san
20 augustus 2005, 20:41
ik heb net een line6 versterker gekocht en ik ben er zeer tevreden over :D

joepie.......






























wat voor 1? :cool:

Swan
20 augustus 2005, 20:52
gecondoleerd

vipskate
20 augustus 2005, 21:10
line6 spider 2

Philippe
20 augustus 2005, 21:15
Is dat de 2x12?

Wat voor muziek speel je?
Persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met de spider reeks, maar gefeliciteerd!

vipskate
20 augustus 2005, 21:45
kspeel vooral metal,deathmetal

harrie-beton
21 augustus 2005, 00:39
neem eens wat op op je pc en gooi een mp3 op het grote internet!
share the music - share the joy*


* die ene versie van the final countdown uitgezonderd.

wiltin
21 augustus 2005, 13:01
Speel nu ongeveer ander half jaar over een Line Six SpiderII hoofdzakelijk power en prog metal en ben zeer te vreden mits je maar ff tijd aan je instellingen besteed!!

Nrrrk
21 augustus 2005, 13:17
Op laag volume gaat ie nog wel, maar ik heb er 1 keer in gebruikt met 'n optreden en wat klonk dat ding bagger zeg.

Debaser
21 augustus 2005, 14:19
kwestie van goed uitversterken.

ik heb meerdere malen het ding live gebruikt zien worden.
dik geluid.

maar indien niet uitversterkt kan ie idd niet tegen een marshall, of andere buizenamp op.

LIGNUMdrummerke
21 augustus 2005, 15:05
hangt ook van de omgeving af, denk dat een spider nog xel eens de neiging heeft om te gaan rondzingen omwille van weerkaatsing (ik spreek hier uit ingen ervaring met men ex-30watter)

Debaser
21 augustus 2005, 15:21
hehe ... er zit een noise gate op, toch?
tenminste op mijn top wel Spider II HD.

maar ik begrijp wat je bedoeld.

Anders_Destium
21 augustus 2005, 16:01
Gefeliciteerd, Line 6 is mooi spul vind ik :)

wanna1
21 augustus 2005, 17:41
gecondoleerd

+1


Gefeliciteerd, Line 6 is mooi spul vind ik :)

Jah, mooi om stuk te slaan :oops:

EpiCenturiesAWAy
21 augustus 2005, 17:58
gecondoleerd

+1


Gefeliciteerd, Line 6 is mooi spul vind ik :)

Jah, mooi om stuk te slaan :oops:

Heb je er zelf slechte ervaringen mee gehad ofzo ? Of praat je maar uit andere bronnen.
Line 6 heeft ook hele goede dingen hoor!

LIGNUMdrummerke
21 augustus 2005, 18:10
hehe ... er zit een noise gate op, toch?
tenminste op mijn top wel Spider II HD.

maar ik begrijp wat je bedoeld.

op de 30 ook ja, so? die gaat de weerkaatsing van muren wegfilteren ofzo.... :-?

gorgasm
21 augustus 2005, 21:18
IMO is line 6 niet echt de versterker om deathmetal mee te spelen
of zit er nog iets tssn?
ook wel te zien welk budget je er aan wilt spenderen

Lord Abortion
21 augustus 2005, 21:34
Misschien wel een leuk ding als je eraan bent. Heb een tijdje een SpiderII halfstack kunnen gebruiken van een vriend, en klonk wel ok voor die prijs. Maar tegenwoordig ben ik toch niet meer zo voor die modelling dingen voor livegebruik, ookal omdat mijn gitaar te veel output heeft ervoor.

Squier4ever
22 augustus 2005, 21:08
IMO is line 6 niet echt de versterker om deathmetal mee te spelen

heb jij wel eens over het tweede INSANE model gespeeld dan?

zo ja: ik respecteer je mening
zo niet: hou je bek dicht :-D

screamindemon
23 augustus 2005, 07:48
IMO is line 6 niet echt de versterker om deathmetal mee te spelen

heb jij wel eens over het tweede INSANE model gespeeld dan?

zo ja: ik respecteer je mening
zo niet: hou je bek dicht :-D

:-D

Toen die spider II 2x12 net uit was kocht een vriend van mij een gitaar, de verkoper even dat ding demonstreren op de INSANE stand, gewoon voluit dus he? :o Fuckin hell!

Je kunt veel zeggen over de line 6 versterkers maar voor dat geld heb je een versterker waar je veel mee kunt en waarmee je echt ontiechlijk hard gaat!

Murre
23 augustus 2005, 23:52
Ikzelf heb ook een line 6 spider II 212.

En als amateur gitarist vind ik dit een heel goede amp. Ik geef wel toe, heb nog geen ervaring om ermee te spelen voor publiek (daar zijn we mee bezig) maar ik heb hem nu 1 jaar en heb er nog geen klachten van. Veel leuke mogelijkheden waarvoor je normaal nog eens extra pedalen moet kopen op de amp zelf, en natuurlijk, een beestig zwaar geluid.

Natuurlijk kan een line 6 niet op tegen de grote marshall's maar ja ... niet iedereen kan er zich ene veroorloven é!

Grtz

Murre
23 augustus 2005, 23:53
Ikzelf heb ook een line 6 spider II 212.

En als amateur gitarist vind ik dit een heel goede amp. Ik geef wel toe, heb nog geen ervaring om ermee te spelen voor publiek (daar zijn we mee bezig) maar ik heb hem nu 1 jaar en heb er nog geen klachten van. Veel leuke mogelijkheden waarvoor je normaal nog eens extra pedalen moet kopen op de amp zelf, en natuurlijk, een beestig zwaar geluid.

Natuurlijk kan een line 6 niet op tegen de grote marshall's maar ja ... niet iedereen kan er zich ene veroorloven é!

Grtz

Murre
23 augustus 2005, 23:54
btw, sorry voor het dubbel plaatsen

foutje van de firma

Geronimo
24 augustus 2005, 15:02
IMO is line 6 niet echt de versterker om deathmetal mee te spelen
of zit er nog iets tssn?
ook wel te zien welk budget je er aan wilt spenderen

Meshuggah speelt ook met Line 6 gear:

http://www.meshuggah.net/p-news/Guitar.jpg

Wel niet met Spiders maar wel Line6...

Het is zo dat de fabrieksinstellingen niet zo heel denderend zijn maar je kan er zoveel aan tweaken dat je elk denkbaar geluid er wel uit kan halen. (Ik weet alleen niet in hoeverre je kan programmeren in die Spiders)

Ik was er ook altijd een beetje sceptisch over maar ik heb bij Sounds dingen gehoord waarvan ik wel stond te kijken... Echt brute geluiden.

Geronimo
24 augustus 2005, 15:02
IMO is line 6 niet echt de versterker om deathmetal mee te spelen
of zit er nog iets tssn?
ook wel te zien welk budget je er aan wilt spenderen

Meshuggah speelt ook met Line 6 gear:

http://www.meshuggah.net/p-news/Guitar.jpg

Wel niet met Spiders maar wel Line6...

Het is zo dat de fabrieksinstellingen niet zo heel denderend zijn maar je kan er zoveel aan tweaken dat je elk denkbaar geluid er wel uit kan halen. (Ik weet alleen niet in hoeverre je kan programmeren in die Spiders)

Ik was er ook altijd een beetje sceptisch over maar ik heb bij Sounds dingen gehoord waarvan ik wel stond te kijken... Echt brute geluiden.

gorgasm
27 augustus 2005, 13:49
daar zal wel nog iets tssn zitten zeker + welke pickups enz
en squier je weet niet wat ik verlang van n geluid, kheb n paar line 6's gehoord en waren zo ongedefineerd.
heb op n engl van 4000€ gespeeld, op de road king, vond ze echter maar nix
en elke groep speelt wel op & of ander merk van versterkers...

zjanke
27 augustus 2005, 18:10
Ik heb niet perse iets tegen modeling, maar ik mis toch "iets"

Ik ben begonnen met een V-amp (heb ik nog steeds om thuis wat dingetjes uit te zoeken, met koptelefoon) en een Hoest & Knetter Attax, maar ik liep altijd te draaien omdat het geluid van onze andere gitarist (Vox met pre-amp buisje) net even meer "iets" had.
Ik heb inmiddels een Marshall TSL en de andere gitarist een Fender Hotrod, en nu hebben we allebei iets meer "iets".

Kortom, modeling is goed en het wordt ook steeds beter, maar het zal nooit helemaal hetzelfde worden. Als het verschil zo klein wordt dat ik het niet meer hoor (of ik zo doof :D ), dan is het voor mij geen probleem om over te stappen.