PDA

View Full Version : Wat is een coil tap switch



Danny0166
6 september 2002, 23:27
Iemand ???

FragDaddy
6 september 2002, 23:51
een coil-tap switch is een knoppie dat ervoor bedoelt is om een humbucker element te splitsen, zodat hij klinkt als een enkelspoels (singlecoil) element. de coil-tap switch wordt vaak uitgevoerd als een push-pull potmeter. dus bijvoorbeeld dat je de draaiknop van het volume op je gitaar kunt uit-trekken, waardoor je element gesplits wordt.

snappie? :razz:

Anders Destium
6 september 2002, 23:59
Ik heb zo'n apparaat maar ik luister liever naar de complete hum, het klinkt wel gelijk heel kaal :smile:

maarten
8 september 2002, 13:54
dacht dat een gesplitste hum wel lekker klonk voor blues.. van horen zeggen dan..

Mitch
8 september 2002, 18:49
Je moet 'm effe boosten om het verlies aan output goed te maken, maar dan vind ik het geluid van de gesplitte SD Jazz bij de hals su-per-bluesy. Humbuckers die je kan splitsen zorgen voor een stuk meer flexibiliteit in sound.

Anders Destium
8 september 2002, 21:01
Ik ga liever naar een ander element dan dat ik mijn hum split, temeer omdat ik de push-pull switch heb gemold :sad: , da's niet iets dat je zo maakt, en ik heb geen zin om een complete nieuwe potmeter ervoor te kopen...

lars
8 september 2002, 22:07
ik heb welles een humbucker gehad die als een schelle telecaster klonk. je geluid word over het algemeen in ieder geval een stuk scheller.

SchaapOpJeHoofd
9 september 2002, 15:37
Je moet 'm effe boosten om het verlies aan output goed te maken

Bedoel je dat door gewoon je volumeknop op je gitaar helemaal open te zetten of met een pedaaltje of preamp in je gitaar?

lars
9 september 2002, 18:16
condensatortje ertussen

Chiel
10 september 2002, 15:32
Ik dacht dat een Coil tap switch een apparaatje was waarmee je met de tap de coil kon switchen . . .

poeyerke
10 september 2002, 15:47
Ik heb op m´n strat in de brug een humbuzker welke ik in Serie of Parallel kan schakelen. Dus Serie is dan de volledige humbucker en parralel geeft een heldere klank en meer een vette single coil sound, dus ook meer output dan maar een spoel.

Mitch
11 september 2002, 14:09
SchaapOJH: boosten doe ik gewoon met een booster;)
Ik heb een Carl Martin Hot Drive 'n Boost: overdrive en boost (signaalversterker) in één.
Met een compressor kan 't ook: hogere output van de HB wordt beperkt, lagere output van de gesplitte HB wordt versterkt.