PDA

View Full Version : Distortion over distortion



Ditmar
18 oktober 2001, 01:49
Hoi luitjes, ik heb thuis een Marshall VS-100R (nouja, hij staat nu bij de reparateur, maar volgende week heb ik 'm weer). Nou heeft die Marshall een flinke dosis gain, maar als deathmetal liefhebber wil ik soms toch wel wat meer. Nou heb ik thuis ook een Boss ME-30 en als ik dan over de gain van m'n Marshall nog een distortioneffect zet is de feedback onhoudbaar. Zijn er misschien ook kleine stompboxjes die nog net een klein beetje extra gain kunnen geven, of moet ik dan een equalizer pedaal (flat, met een iets hoger volume) voor de input van m'n versterker zetten ???

poeyerke
19 oktober 2001, 16:52
Misschien kun je met een Boost pedaal iets.
Ik weet alleen niet of dat met een Transistor versterker echt goed werkt. Bij mijn buizenversterker werkt het in ieder geval perfect, om net dat beetje extra te krijgen.

taylor
19 oktober 2001, 18:20
eq kan vaak en beetje boost geven,

veder kun je de gain op je marshall en flink eind terug draaien en 1 boss super overdrive er tussen zetten(of iets gelijks)tot dat het mooi klinkt snapie??

Rectifier
22 oktober 2001, 13:46
Twee gain trappen voluit na elkaar werkt meestal niet. Krijg je zo'n fuzz brei.
Moet je eens je Marshall vrij neutraal instellen en dan met je Boss je gewenste metal geluid instellen en dan met je Marshall net dat beetje extra toevoegen. Misschien werkt dat. Of net andersom!

B_FORCE
22 oktober 2001, 22:39
wat dacht je eens van een metalzone pedaaltje, als ik geld heb koop ik hem meteen. tering wat klinkt dat ding vet (zowel voor metal als voor grunge)

Ditmar
22 oktober 2001, 23:48
Eh....gast, die heb ik de deur uit gedaan omdat ik een ME-30 en een Marshall Valvestate heb, dan heb je dat soort dingen niet meer nodig.

B_FORCE
29 oktober 2001, 22:04
mmm, ja ik heb ook die marshall (exact de zelfde)
maar ik vind die metalzone toch echt super klinken, heb je die metalzone al verkocht?

Ditmar
30 oktober 2001, 14:46
Yep

Ic3gl0vE
4 november 2001, 20:07
probeer dit is:
stop een kabeltje in de in en output van je effect loop, hoe sterker je de effectloop dan zet hoe meer boost je hebt :smile: doe ik ook en mijn effectloop is voetschakelbaar, wel handig af en toe

Duke
10 november 2001, 12:22
Kijk anders ook ff of je een Carl Martin Hot Drive 'n Boost MKII te pakken kunt krijgen (tweedehands moet ie rond de 300 piek te koop zijn) De heeft onwijs goeie distortion/overdrive en daarnaast nog apart in te schakelen "boost" die je Marshall echt een schop onder z'n kont geeft.

Ic3gl0vE
10 november 2001, 16:35
en een klein kabeltje is 5 piek ofzo :grin:

ekkerman
11 november 2001, 15:56
misschien heb je ook al genoeg aan een ibanes tube screamertje ,dit zijn echt vooral bij gebruik met buizen amps lekkere extra kick gevers.