PDA

View Full Version : Grootste miskoop?



Bigfoot414
20 augustus 2005, 15:20
Zie titel: van welke aankoop heb je het meest spijt? Wat had je beter kunnen laten staan/liggen/hangen?

Blijepanda
20 augustus 2005, 15:30
M'n zoom 707 II. Niet echt een enorme miskoop, want het was toen ik het kocht wel leuk om te gebruiken. Maar ja, toen kwam er een grotere versterker en was ie eigenlijk vrij nutteloos.

BassAgent
20 augustus 2005, 16:01
Bass V-Amp. Ook niet echt een miskoop, maar ik gebruikte hem gewoon nooit. Na een paar maandjes weer verkocht.

Philippe
20 augustus 2005, 23:22
Morley Bad Horsie II. Goed pedaal, maar een beetje zonde van het vele geld als je het nooit gebruikt. Na een half jaar dan ook weer verkocht.

LIGNUMdrummerke
21 augustus 2005, 12:22
line6 spiderII 30, in de winkel klonk ie goed genoeg om da draad na zoveel jaar terug op te nemen. thuis klonk ie fucked (dwz, te scherp, maar vooral beetje weinig laag), na een half jaar terug verkocht voor de nieuwprijs :lol: en men epi LP, toch ook niet helemaal wat ik zocht, maar das maybe wel nog te redden mits wat tuning.

JeroenZ
21 augustus 2005, 14:26
Dat is zonder meer de Digitech rp 7:


http://img376.imageshack.us/img376/2359/digitechjeroen8py.th.jpg (http://img376.imageshack.us/my.php?image=digitechjeroen8py.jpg)

Ok je krijgt er een hele boel sounds uit, maar het is te "digitaal".
Ik hou toch meer van het pure geluid....

Kim Wilson
23 augustus 2005, 08:42
Cliché: Boss Metal Zone :oops:

guvnor
23 augustus 2005, 08:44
Ibanez TS9... Ik wilde zo graag van dat bakkie houden maar elke keer als ik hem aantrapte viel ie me weer tegen. Telkens weer geprobeerd in verschillende setups maar zodra ik m'n H&K Tubeman er naast zette werd mijn gezicht zo groen als die TS van ergernis. De TS had de Tubeman moeten vervangen omdat die gaar werd maar uiteindelijk is de TS eruit gevlogen en ben ik de Tubeman aan het reviseren.

Volgens mijn vrouw is elke aankoop van mij een miskoop...behalve de koptelefoon, die vindt ze geweldig :D

Kim Wilson
23 augustus 2005, 08:44
line6 spiderII 30, in de winkel klonk ie goed genoeg om da draad na zoveel jaar terug op te nemen...
:???: :(
Ick niet begraip!?

:razz:

robert-gitarist
23 augustus 2005, 09:56
line6 spiderII 30, in de winkel klonk ie goed genoeg om da draad na zoveel jaar terug op te nemen...
:???: :(
Ick niet begraip!?

:razz:

Jij niet enigste zijn :D :P

Mijn miskoop?
Boss HM-2..
Bleeg..kut ding..maar het staat wel leuk in een verzameling :D :P

Jax
23 augustus 2005, 11:52
line6 spiderII 30, in de winkel klonk ie goed genoeg om da draad na zoveel jaar terug op te nemen...
:???: :(
Ick niet begraip!?

:razz:

"da draad na zoveel jaar terug op te nemen... " = "de draad weer op te pakken"? in de zin van weer gitaar te gaan spelen?

olaf reijnders
23 augustus 2005, 12:02
Mijn eerste bas, een Musima uit voormalig Oost Duitsland. K***e ding, k*tgeluid en slechte constructie (tweepunts halsbevestiging). Bovendien trok hij krom waar je bij stond. Heb ik toch nog iets van een half jaar op gespeeld. Verbazingswekkend dat ik nog heb volgehouden. 8-)

JesseBeau
23 augustus 2005, 16:48
Mijn miskoop?
Boss HM-2..
Bleeg..kut ding..maar het staat wel leuk in een verzameling :D :P

Jij ook al :D

Anavrin
23 augustus 2005, 17:14
Behringer BX3000T, heb ik toen gekocht, omdat de goede bastops allemaal rond de 800 euro begonnen, en deze maar rond de 300 was. Half jaar later verkocht, omdat de Hartke's toen in de aanbieding gingen voor rond de 500... Ik heb nu dus een Hartke HA3500

maarten69
23 augustus 2005, 19:45
stagg sg, ongeveer <> zoveel output op de het brug element :)

Guitaris
29 augustus 2005, 14:51
Nu gaan jullie lachen: Fender American Strat, kut gitaar, bij zogezegde kenner gekocht (muziekhandelaar), dewelke mij er een paf pro pu ingebouwd had, en verkeerd aangesloten, dus klank 0,0, ruis op de PU's (normaal bij single coils, maar als NIET kenner een probleem achteraf)
Ontstemmende tremelo dat het niet meer normaal is, neckschroef met een te kleine afregelschroef, zodat ie na twee keer de arm gericht te hebben al zot draaide, omdat het meegeleverde sleuteltje niet goed paste, moet ik nog doorgaan???
Dus na een jaar met een pak verlies verkocht (omwille van ineens zwakke dollar)
Heb momenteel 2 ibanez's, wil er niet meer vanaf!!!!!!
(ik denk wel dat de grootste fout bij mij lag, ik wou nl een gitaar met een merk, dus fender of gibson, en duidelijk verkeerd gekozen!!!)

jorrit
29 augustus 2005, 22:15
pod xt, roland gr33 beide leuke speeltjes maar de eerste te digitaal en de tweede niet praktisch.

Lenweë Míriel
29 augustus 2005, 22:30
marshall mg 15
het geluid is gewoon niet wat ik zoek ik mis gewoon wat maar wat het precies is weet ik niet.

EpiCenturiesAWAy
29 augustus 2005, 22:55
M'n sunn mustang stratje. Ik wou hm gebruiken voor wat te experimenteren maar de strat slagplaat die ik erop wou zetten paste nie dus gebeurde er niets meer aan. Wel maar 50 euro maar toch :)

vulvasonic
29 augustus 2005, 23:16
Een Ernie Ball volumepedaal. De allerbeste die je kunt kopen. Geweldig goed ding.


Maar ja, ik was nou eenmaal gewend om de volumeknop van mijn strat met mijn pink te controleren en dat leerde ik maar niet af. Ik kon er dus geen fuck mee en ik heb 'm twee keer meegenomen naar een repetitie, waar ik 'm niet eens gebruikte.

Lacrymosa
30 augustus 2005, 10:09
DOD Yngwie Malmsteen booster, leuk pedaal, klinkt lekker, alleen er zit geen aan/uit ledje op, en ik gebruik em eigenlijk nooit

Digitech 2112, leuk apparaat, maar je blijft horen dat ie digitaal is

bloodboiler
30 augustus 2005, 14:35
Mijn grootste miskoop is zonder enige twijfel een Fender American Standard strat!!!

Waarschijnlijk had ik hem in een ongecontroleerde gas aanval gekocht, ik kan geen andere reden bedenken.
Ik hou namelijk absoluut niet van enkelspoel elementen, heb niks met tremelo's en vind de vorm van stratacasters ook nog eens honds lelijk.
Heb hem uiteindelijk na een jaar en amper bespeeld ingeruild op een Esp Ltd F 200.


Mijn volgende miskooop wordt waarschijnlijk een tele achtig gitaartje, tja ik ben nu eenmaal hard leers en er moet toch een enkelpoel gitaart zijn die mij wel aanstaat.

Negative K3 fan
31 augustus 2005, 16:56
Een Ernie Ball volumepedaal. De allerbeste die je kunt kopen. Geweldig goed ding.


Maar ja, ik was nou eenmaal gewend om de volumeknop van mijn strat met mijn pink te controleren en dat leerde ik maar niet af. Ik kon er dus geen fuck mee en ik heb 'm twee keer meegenomen naar een repetitie, waar ik 'm niet eens gebruikte.

hier ook, maar dan een morley actief volume pedaal

RS-Rik
2 september 2005, 10:06
Boss MT 2....


Ik heb die voor 20 euro gekocht van mn leraar, bij mn Peavy 15 wattertje veel gebruikt maar met mn spider is het absoluut niet meert bruikbaar... Nouja ik kan er 35 euro voor vangen bij de feedback en dan leg ik nog 45 euro bij en heb'k een dunlop Wah....

Neals
4 september 2005, 14:38
Epiphone SG: Toen ik em kocht was ik gek van dat ding, maar hoe meer ik er mee speelde, hoe kutter ik em vond klinken. Vooral raar omdat de SG mijn eerste gitaarliefde is, en ik er heel hard op begin af te knappen. Kan je vergelijken met je droomvrouw die slecht in bed presteert ;)

JeroenZ
4 september 2005, 14:43
Epiphone SG: Toen ik em kocht was ik gek van dat ding, maar hoe meer ik er mee speelde, hoe kutter ik em vond klinken. Vooral raar omdat de SG mijn eerste gitaarliefde is, en ik er heel hard op begin af te knappen. Kan je vergelijken met je droomvrouw die slecht in bed presteert ;)

Dan neem je toch een andere "vrouw" met meer klasse :-D

Shifty
4 september 2005, 16:13
Morley PVO volumepedaal.

Kostte me 129 euro en heb er nooit iets mee gedaan... lekker doordacht :lol: Wilde er solo's mee gaan boosten, maar mijn nieuwe amp heeft een boost switch. Dus nu is 'ie overbodig. Verder vind ik de overdrive van een amp niet mooi als je 'm naar beneden haalt en vervolgens soms boost. Het doet toch iets met je geluid.

Neals
4 september 2005, 23:27
Epiphone SG: Toen ik em kocht was ik gek van dat ding, maar hoe meer ik er mee speelde, hoe kutter ik em vond klinken. Vooral raar omdat de SG mijn eerste gitaarliefde is, en ik er heel hard op begin af te knappen. Kan je vergelijken met je droomvrouw die slecht in bed presteert ;)

Dan neem je toch een andere "vrouw" met meer klasse :-D

Maar eerst een maitresse ;) Je weet dat ze doorgaans goed presteerd, maar een serieuze relatie zit er niet in.

Heb ik ook met Ibanez. Ik mag er graag op spelen, maar echt verliefd ben ik er niet op. Maar ik GAS momenteel heel erg op een Schecter C1, ik vind vooral het glassy overstuurde geluid er mooi aan.

Acajou
5 september 2005, 10:58
V-amp, wat een kut ding dezelfde dag nog terug gebracht en mijn geld terug geeist wegens wanprestatie van de producent.

Maar het lijstje kan best wat langer.
Aria jazzbak.
Boss me50.
Pod XT live, damn had ik de digitech toch maar genomen.

Neals
5 september 2005, 15:03
Behringer is goed vertegenwoordigd in dit topic :cool:

Heb ook ooit voor een paar centen een Boss DS2 gekocht. Leuk pedaal als booster, maar daar houdt het ook hard op. Weinig lol van dat ding gehad.

syarych
6 september 2005, 05:29
Dunlop Crybaby Wah. De verschillen in volume zijn gewoon te groot, als je 'm dicht 'draait' is je geluid (in het bijzonder in een mix) nagenoeg weg ... hij trekt zoveel highs en mids weg dat het geluid compleet 'vervaagd'. Bovendien klinkt hij in 'open toestand' veel te schel.
Over de combinatie Crybaby / MT2 zal ik het maar helemaal niet hebben. :evil:
Ik heb er nog nooit iets mee gekund.

Eerder noemde iemand de Marshall MG15. Ik ben inmiddels ook verre van tevreden over het geluid van mijn MG15CD (en om deze reden staat hij dan ook te koop), maar toch ... ik kocht 'm toen ik net begon met electrische gitaar, en voor een beginner is het best een leuk ding. Ik speel op het moment over een Line6 Pod 2 (+NS2/MT2) overigens, voornamelijk i.v.m. het feit dat het voor recording een ideaal apparaat is. En ik weet er i.c.m. de MT2 een perfect black-metal geluid uit te halen (hoewel ook de cleane geluiden die ik inmiddels heb gecreeerd prachtig zijn).

jorrit
6 september 2005, 13:24
krijg je uit je mt-2 een beter geluid dan uit je pod? speel je over een speakerkast met de speakersim aan?

Azrael
8 september 2005, 15:57
Vamp2.......gebruik hem eigenlijk nooit omdat die klote computer van me bagger opneemt en dat de enige reden van mij was om hem te kopen.

syarych
8 september 2005, 20:37
krijg je uit je mt-2 een beter geluid dan uit je pod? speel je over een speakerkast met de speakersim aan?
Niet helemaal. Het geluid van de mt2 i.c.m. de Pod 2 (met speakersimulatie) acht ik beter geschikt voor mijn muziek dan het geluid van alleen de Pod 2 (daar zal overigens niet iedereen het mee eens zijn, er zijn namelijk black-metal bands die het wel met alleen de Line6 kunnen). Kwestie van persoonlijke smaak.

Bram159
9 september 2005, 15:51
voor mij is het de zoom 606, opzich een leuk dingetje. Maar vier maanden naardat ik dat ding had aangeschaft heb een line 6 spider gekocht en daar heb je al heel wat effecten.

wytz
11 september 2005, 13:42
v-amp 2

hartstikke leuk. totdat je een 'echte' versterker krijgt. dan pas begrijp je hoe kut dat ding eigenlijk klinkt....

djgitarist
13 september 2005, 10:49
ik ken het, ik had een zoom505, urenlang zit je alle parameters in te stellen totdat je het perfecte geluid hebt, en dan speel je eens zonder dat ding op je versterker en dat geluid klinkt veeeeel beter!

Ik heb nu een vox brian may special voor erbij gekocht, maar weet nog niet goed wat ik ervan moet denken. het cleane kanaal klinkt lekker crunchy, en hij heeft erg veel sustain en rijke boventonen, maar het drive kanaal klinkt te overstuurd (wist niet dat dat ook kon) en in het cleane kanaal is het geluid nooit helemaal clean, want als je de gain dicht draait dan komt er geen geluid meer uit.

gloria
14 september 2005, 14:58
alles wat met een elektrische gitaar te maken heeft :(

Vampire
14 september 2005, 15:28
Ik heb nog nergens spijt van gehad eigenlijk. Ik speel dan nog wel niet zo lang, maar heb inmiddels al wel 4 versterkers gehad en 2 gitaren.
Maar binnenkort komt mijn eerste pedaal, tweedehands, wie weet kan ik dan ook wat toevoegen op dit lijstje :wink:

Over het algemeen test ik en laat ik me heel goed informeren voor ik wat koop, dat scheelt veel geld en frustraties!

Lord Abortion
14 september 2005, 15:31
Korg AX100g: echt goede simulaties, maar er zit vertraging tussen de patches. Compleet onbruikbaar dus, tenzij voor recording, maar op dat moment had ik nog geen PC daarvoor.

jorrit
14 september 2005, 19:47
krijg je uit je mt-2 een beter geluid dan uit je pod? speel je over een speakerkast met de speakersim aan?
Niet helemaal. Het geluid van de mt2 i.c.m. de Pod 2 (met speakersimulatie) acht ik beter geschikt voor mijn muziek dan het geluid van alleen de Pod 2 (daar zal overigens niet iedereen het mee eens zijn, er zijn namelijk black-metal bands die het wel met alleen de Line6 kunnen). Kwestie van persoonlijke smaak.

de speaker sim is alleen beter als je via de pc speelt. speel je met "echte" speakers klinkt de sim kut.

Jeroenvanhulsteijn
15 september 2005, 18:50
Boss GX700. We begrepen elkaar niet.

harrie-beton
17 september 2005, 12:56
ik speel in 3 groepen in 2 verschillende oefenruimtes en ik kocht voor 1 groep een Berhinger Versterker om niet steeds te hoeven slepen.

Sjesus wat een kubding

Hij ging stuk na paar maanden en ik kreeg gratis een nieuwe en deze heb ik verkocht met doos en al.

Satriani
19 september 2005, 09:36
1e beginners spul
Rock axe 25 watt transistor amp, en strat. Echt crap gewoon

Bigfoot414
19 september 2005, 09:58
Ik denk dat voor mij ook het beginnerssetje een miskoop was. Niet dat ik er echt spijt van heb, want daardoor ben ik juist gitaar gaan spelen :D .

Vorige week heb ik met een vriend nog ff een Richwood stratje gehaald voor E150. En volgende maand wil hij een Roland Cube 15 erbij gaan kopen.

Nu voel ik me wel een beetje belazerd, omdat ik voor mijn Marshall beginnerssetje toentertijd 900 gulden heb betaald!

Jax
19 september 2005, 13:59
Ik denk dat voor mij ook het beginnerssetje een miskoop was. Niet dat ik er echt spijt van heb, want daardoor ben ik juist gitaar gaan spelen :D .

Vorige week heb ik met een vriend nog ff een Richwood stratje gehaald voor E150. En volgende maand wil hij een Roland Cube 15 erbij gaan kopen.

Nu voel ik me wel een beetje belazerd, omdat ik voor mijn Marshall beginnerssetje toentertijd 900 gulden heb betaald!

Heb ik idd ook. Als ik toen wist wat ik nu weet zou ik een hele andere beginnersset gekocht hebben.

johantipker
28 september 2005, 13:44
Zoom 505, en later Zoom1010,stagg tuner

SBloke
29 september 2005, 12:42
ijn grote miskoop was m'n eerste electrische gitaar: een merklose triplex SG... ALLES aan dat ding was fout behalve de kleur van de lak... mooi kersenrood...

Ik wist nog veel te weinig over gitaren en heb hem toen in een opwelling gekocht voor ik dacht 100 gulden.. Eigenlijk had ik hem moeten houden om er een kunstobjectje van te maken ofzo, maar heb hem maar weer snel de deur uit gedaan. De eigenaar na mij heeft er nog wat geld in gestoken in een poging er iets van te maken, maar het ding bleef hopeloos.....


Nooit meer wat van gehoord verder...

SimonS
29 september 2005, 12:58
Schaller Straplocks :D


wie heeft die dingen nodig als er ook van die oranje rubberen dingen zijn van ´n beugel bierflesje?

Kim Wilson
29 september 2005, 14:28
Schaller Straplocks :D


wie heeft die dingen nodig als er ook van die oranje rubberen dingen zijn van ´n beugel bierflesje?
Die straplocks heb ik ook. Werkt toch wel handig als je snel van gitaar moet wisselen. :wink:

SimonS
29 september 2005, 14:35
cker, dán wel. Maarja, als je toch niet wisselt...

olaf reijnders
29 september 2005, 15:55
Het staat zowiezo beter dan Grolsch rubbers. En het zit beter vast.

JER00N
29 september 2005, 19:27
Schaller Straplocks :D


wie heeft die dingen nodig als er ook van die oranje rubberen dingen zijn van ´n beugel bierflesje?

Ik heb maandag bij de Praxis gewoon wat roestvrijstalen ringen gehaald en voor m'n strap geplaatst. Die gaat er nooit meer af :Y) Kosten: € 0,53 :)

Navar0x
2 oktober 2005, 01:02
Schaller Straplocks :D


wie heeft die dingen nodig als er ook van die oranje rubberen dingen zijn van ´n beugel bierflesje?

Ik heb een vet relaxte strap, met ingebouwde straplocks, zeg maar.. Vooral handig als je met een LP wil spelen.. heb je niet van die knaloranje bierbeugel gevallen op je gitaar hangen..

Bluesbreaker
2 oktober 2005, 13:40
Schaller Straplocks :D


wie heeft die dingen nodig als er ook van die oranje rubberen dingen zijn van ´n beugel bierflesje?

Ik heb een vet relaxte strap, met ingebouwde straplocks, zeg maar.. Vooral handig als je met een LP wil spelen.. heb je niet van die knaloranje bierbeugel gevallen op je gitaar hangen..

Hip, ik ook, Planet Waves?

Rw
8 oktober 2005, 12:10
een nashville western en n adonis ampje...
die adonis was overigens wel mn eerste amp maar ik ging snel over naar n laney top die eigenlijk veel te veel mogelijkheden had(20 knoppen ofzo en allemaal push pull :D ) al stond daar wel een jcm900 1960 cab onder die ik in bruikleen had... hele zooi is nu weer weg en nu heb ik n 70ties peavey classic... nog helemaal geen moeite mee gehad...
ik heb ook een keer een cs-3 gekocht even paar weken mee gekloot maar vond m niks, de compressors van mxr klinken zo veel beter (heb het zoiezo niet op boss pedalen)
ik heb alle miskopen gelukkig wel allemaal met winst weten te verkopen...
zo kocht ik ook ooit bij een muziek zaak een DE-7 delay van ibanez voor 50€ heerlijk pedaal maar ik had geld nodig dus verkocht voor 65 nu wil ik er weer een maar ben even broke dankzij de vintagebeurs(gcb-95 en ts-9 :P )

mistressforchristmas
8 oktober 2005, 13:02
Epiphone les paul custom black beauty haddik 2dehands gekocht voor iets meer dan 500 euro hij heeft ipv 2 pickups heeft hij er 3.. dus een 5 switch maar ik gebruikte de middelste pickup echt nooit KOOP HEM NIET!
http://www.thomann.de/prodbilder/epiphone_les_paul_black_beauty_pimx_135013.jpg
aslik soleer willik een heel scherpe klank (treble) en asik akkoorden speel willik een zachte klank (rythm)klank ik hou niet van middle klanken dus hebbik hem ingeruild tege een nieuwe epiphone les paul standart met slechts 2 pickups waar ik meer tevreden over was..

Wicked Willy
8 oktober 2005, 18:59
Slechtste aankoop: een Fender American Series Telecaster.....gewoon niet mijn soort gitaar!!!

Beste aankoop ooit: een Boston distortion pedaaltje voor 0,50 nieuw in de doos op de rommelmarkt. En hij klinkt nog lekker ook!

Dude
18 oktober 2005, 21:36
dure gitaarkabel bij feedback

zon met stof omwonden ding van 45 euro ofzo


na 2 weken ruis en kraak



na 4 keer opnieuw solderen nog steeds ruis en kraak :evil:

Tupelo
22 oktober 2005, 01:30
Fender Strat Plus & Gibson the Paul, serious... overrated shit. :roll:

crapton
13 november 2005, 13:37
Schaller Straplocks - rammeldingen en onnodig.

Roland GP100 - mooi apparaat zijn tijd vooruit, maar alles klonk alsof het uit een kartonnen doos kwam, wat je ook deed. De distortions zijn niet mooi, vind ik nog steeds van de Boss en Roland spullen.

Djurre
13 november 2005, 17:21
ibanez grg270

kut brug :cry:

glacius
19 november 2005, 20:31
boss oc2 , heb hem nooit echt kunnen toepassen ..

heb eens een pickupje gekocht om mijn ''goedkope'' gitaartje op te leuken, kocht dat pickupje voor 25 gulden.. jaja guldens ja
klonk nog slechter dan het orgineel,

tegen woordig niet zon last meer van

ik gebruik voor mijn gibson les paul standard plus seymour duncan aph2 pickups (splitbaar)

als backup gebruik ik een epiphone les paul met de zelfde pickup configuratie...

dan heb ik ook nog een bc rich mockingbird met floyd rose omdat mijn gibson nou eenmaal geen floyd rose heeft :'( daar zit een seymour duncan JB trembucker in

en er komt een 80's power strat met floyd rose aan die ik aan het bouwen ben, daar komt een seymour duncan custom trembucker in en een dimarzio HS3 en een from hell


voor mij dus geen cheap-ass pickupjes meer

Neals
24 november 2005, 21:34
Niet echt een miskoop, maar stiekem heb ik er wel spijt van dat ik ooit een Line6 Spider II HD heb gekocht.

Op zich geen slechte versterker, integendeel. Het ding klonk live best lekker, alleen hij kwam maar niet door de mix heen. Zoek voor op de buhne toch meer een buizen hi-gain geluid dan moddeling (voor thuis een vox AD30, bevalt prima)

sir_oinksalot
26 november 2005, 16:24
fender '72 custom telecaster, gekocht in een bui dat ik absoluut een telecaster wou hebben, en dan nog eens voor zo'n €100 als de aanbevolen prijs omdat ik hem in die winkel sneller zou hebben. Achteraf bleek ik toch geen telecaster man te zijn en heb ik hem geruild tegen een jackson dxmg (die overigs een mindere waarde heeft) waar ik nog geen seconde spijt van gehad heb, enkel dan van het feit dat ik niet meteen die gitaar gekocht had toen, had ik nog een aardige duit uitgespaart

Luca P
26 november 2005, 19:06
Een Les Paul Custom uit 1978!
Dat ding zag er zo mooi uit. Ik ben misleid want hij speelde als een natte krant.
(Harry had net de goeie voor mijn neus weggekaapt)
Zonder twijfel de slechtste koop uit mijn loopbaan als gitarist.
Van dat geld had ik een ES135 terug gekocht.
Niet echt een graag geziene gast in de Gibson wereld. Maar wel bij mij!
Ik blijf toch een Gibson man in hart en kidney's.
8-)

AART
26 november 2005, 23:57
Ibanez RG 420.

Op zich een prima gitaar, alleen zat er een Lo TRS II brug op.

erger vind je ze niet.

gelukkig met 50 % winst verkocht.

Eko
27 november 2005, 11:14
Ik kan hier een lijst maken die nog langer is dan de routelijst naar tokyo.
Mijn laatste was een VoxAC30CC. Binnen 2 maanden geruild tegen een oude Fender Twin. De VOx had hetzelfde moeten klinken maar deed het niet.
Of ik er op verlies of niet maakt me niet uit. Als het niet bevalt , gaat het er uit!
Voordeel van ouder worden : heel langzamerhand houd je een zwik materiaal over wat wel goed is. ( en een kast vol herinneringen).

Ash ketchum
28 november 2005, 19:04
ibanez grg 170, voor de lol es een superstrat-achtige proberen, fijne hals. Alleen de topkam zorgde voor veel ontstemmen ondanks dat ik de brug had geblokkeerd en de snaren goed had uitgerekt. De humbuckers waren ook niet om naar huis te schrijven, ben meer een singlecoil man. Uiteindelijk verkocht voor 150 euri.
Ibanez am77t, zo'n artcore dingetje. leuk ding, ook fijne hals maar iets te dof geluid en de bigsbyachtige trem gebruikte ik toch nooit. De pickups waren gewoon te dof voor mij. Vervolgens ingeruild voor een buizentop met bijleg van mijn kant.

Utreg
28 november 2005, 20:38
Behringer vollume pedaal, werkt heel slecht en ik gebruikte hem nauwelijks, hij ondersteunt nu een kast ofzo... :roll:

Raytheman
4 december 2005, 12:59
Een fender stratocaster uit 1975 zónder tremelo. Dat ding zag er prachtig uit-naturel essen met zwarte slagplaat en rosewood hals.
Maar niet te tillen, het leek wel een les paul qua gewicht..
Je komt ze nog wel eens tegen her en der...

semt-x
10 december 2005, 23:54
Digitech Rp100a

Waar een waardeloos apparaat zeg. Het is toch niet helemaal mijn ding. In een gekke bui gekocht en toen ik thuis kwam aangesloten en eigenlijk alleen maar met een droevig gezicht zitten spelen. Wat een bagger ding. Nu in het bezit van een PodXt waar ik dik tevreden over ben.

koennie
2 januari 2006, 15:36
elektro harmonix hot tubes.

blikken rommel, ontzettende feedback en veel te duur. Geen goed geluid uit te krijgen. Alleen met crybaby konk hij wel geinig. voor 240,- gekocht en 3 jaar later voor 165,- weer verkocht.

bat
2 januari 2006, 20:50
Boss ME-30.

Gekocht om op m'n flatje wat te kunnen spelen met koptelefoon op. In de winkel klonk het nog wel aardig, maar daar kon ik hem niet proberen met een koptelefoon (weet nog steeds niet waarom). Thuis dan wel met koptelefoon geprobeerd, maar het viel meteen tegen. Kon alleen ruilen of tegoedbonnen krijgen, maar daar had ik weinig trek in. Zo nu en dan kwam ie nog eens uit de kast, maar 2 jaar terug heb ik 'm gelukkig voor een net bedrag kunnen verkopen aan iemand die er wel tevreden over was.

Joey Handsome
15 januari 2006, 19:16
elektro harmonix hot tubes.

blikken rommel, ontzettende feedback en veel te duur. Geen goed geluid uit te krijgen. Alleen met crybaby konk hij wel geinig. voor 240,- gekocht en 3 jaar later voor 165,- weer verkocht.

ik weet nog wel dat dat ding net op de martk kwam, je kon er een dik Big Muff geluid uit halen, maar dan met een buizensound d'r over... leek me helemaal de bom...
niet dus, en maar draaien aan die toonregeling, maar het was echt absoluut onmogelijk om er ook maar een bruikbaar geluid uit te toveren
ik ben een behoorlijke EHX fan, daarom ben ik net ook zo stom geweest een POG aan te schaffen, ik doe er helemaal niks mee... geen idee wat ik ermee moet, heb er wel 359 E voor neergelegd en nu ligt ie triest in de kast tot iemand hem wilt overkopen, iemand??

Guinness
20 februari 2006, 22:50
Boss GE-5 Multieffect. Een multieffect met 5 effecten en 4 pedalen erop. Je kon kiezen uit chorus delay dist./overdrive, noisegate en compressor. De klanken van het ding waren echt heel goed behalve de dist./overdrive. Die klonk dus ronduit walgelijk. Zo plastic en nep. Met flink verlies weer verkocht.

Mijn tweede gitaar was een epiphone superstrat model. Aan dat ding klopte dus werkelijk niets. Klonk niet, hals speelde niet voelde niet lekker gewoon. Maar ja wist ik veel als snotneus.

Helter Skelter
21 februari 2006, 00:50
zou kunnen dat ik hier al gepost hebt maar goed:

Ergens halverwege de jaren '90 een Koch Powertone gekocht bij Mijnheer Gitaar in Amsterdam (bestaat die eigenlijk nog?) Het was een PT van de eerste serie en echt alleen maar ellende mee gehad.Kapotte eindbuizen, pots die niet of slecht werkte, een drama! Ik ben de jaren erna echt allergisch voor Koch geweest, pas de laatste tijd ben ik weer wat meer Koch-minded.

iwamoto
21 februari 2006, 02:08
mijn music all in stratocaster, echt wat een rommel, zowat n ondermerk van stagg :D maar mits wat flink werk omtrent project paisley word ie super vet, maargoed, dat ding is ook echt gekocht onder het lompe verkoopszinnetje "ja, hij heeft geen kromme hals", tegenwoordig denk ik dan "stomme zak, hoe kan je daar nou intrappen?!" maargoed, van fouten leer je

hoofd
21 februari 2006, 08:49
Ergens halverwege de jaren '90 een Koch Powertone gekocht bij Mijnheer Gitaar in Amsterdam (bestaat die eigenlijk nog?)

Nope, is al 6 jaar dicht ofzo, met dikke schulden...de eigenaar van die toko was een oplichter met een criminele achtergrond die dacht even snel geld te verdienen, helaas voor hem heeft 't 'm alleen veel geld gekost.

almarvk
21 februari 2006, 09:10
Ooit een Kay Les Paul gekocht in een opwelling. Ik moest namelijk een Les Paul hebben en het liefst een oude...
Het bleek totaal niet m'n ding te zijn, maar gelukkig heb ik 'm snel weten te verkopen met een minimaal verlies erop.

Helter Skelter
21 februari 2006, 09:19
Nope, is al 6 jaar dicht ofzo, met dikke schulden...de eigenaar van die toko was een oplichter met een criminele achtergrond die dacht even snel geld te verdienen, helaas voor hem heeft 't 'm alleen veel geld gekost.


aha, was idd een beetje een gelikte jongen, zo van: 'ik ga 4X per jaar naar de States om wat gear te scoren, bij Gibson leggen ze de rode loper uit als ik in aantocht ben, krijg altijd een containertje LP's voor de helft etc'

niet zo gek dat hij het niet gered heeft... :satisfie:

strat58
21 februari 2006, 11:03
Een Les Paul Custom uit 1978!
Dat ding zag er zo mooi uit. Ik ben misleid want hij speelde als een natte krant.
(Harry had net de goeie voor mijn neus weggekaapt)
Zonder twijfel de slechtste koop uit mijn loopbaan als gitarist.
Van dat geld had ik een ES135 terug gekocht.
Niet echt een graag geziene gast in de Gibson wereld. Maar wel bij mij!
Ik blijf toch een Gibson man in hart en kidney's.
8-)

Nou waar ik een beetje spijt van heb is ik heb een Gibson ES 295 gekocht van de guitarman uit Den Haag. Niks mis mee prima gitaar alleen ik gebruik hem niet, staat nu boven bij de collectie mooi te wezen. Heb hem 1 x gebruikt op een jamsessie en daarna nooit meer. Nogmaals prima geluid geheel origineel misschien moet ik hem maar verkopen, maar ja dan heb ik geen dikke Jazz gitaar meer.
Peace Strat58

hoofd
21 februari 2006, 11:26
Je hebt een originele Gibson ES 295, en je gebruikt 'm niet??? :o
Man, wat zonde!

Verkoop 'm dan maar aan mij...I'll play 'r 'till the flesh drops from my fingertips, and then some more!

hansies
22 februari 2006, 08:30
mijn grootste miskoop is een Sheraton II, waarom ? ........omdat de kwaliteit van de brug en de pickupelementen, de stemmechanieken en de slechte plaatsing van diverse zaken erbarmelijk zijn.........zal me nog eens serieus bedenken als ik nog zo'n stuk hout koop.
greetz
Hansies

Luca P
22 februari 2006, 17:37
Nou waar ik een beetje spijt van heb is ik heb een Gibson ES 295 gekocht van de guitarman uit Den Haag. Niks mis mee prima gitaar alleen ik gebruik hem niet, staat nu boven bij de collectie mooi te wezen. Heb hem 1 x gebruikt op een jamsessie en daarna nooit meer. Nogmaals prima geluid geheel origineel misschien moet ik hem maar verkopen, maar ja dan heb ik geen dikke Jazz gitaar meer.
Peace Strat58

Ik had die van mij nieuw in 1990 gekocht. En jaren niet gebruikt omdat hij niet echt beviel.(De nitro lak voelde wat plakkerig aan.)
Tot een jaartje of 2 geleden. En nu heb ik er al een paar keer mee op het podium gestaan.
Je wordt in 1 keer wél gewaardeerd als gitarist!
Dat ding steelt gewoon de show!
Dus als je slim bent....:cooler:
Vertel er eens wat over. Heb je wat foto's?
Dat laat ik je wat van de mijne zien....
De gitaar dus!
:cheerup:

strat58
22 februari 2006, 18:10
Ik had die van mij nieuw in 1990 gekocht. En jaren niet gebruikt omdat hij niet echt beviel.(De nitro lak voelde wat plakkerig aan.)
Tot een jaartje of 2 geleden. En nu heb ik er al een paar keer mee op het podium gestaan.
Je wordt in 1 keer wél gewaardeerd als gitarist!
Dat ding steelt gewoon de show!
Dus als je slim bent....:cooler:
Vertel er eens wat over. Heb je wat foto's?
Dat laat ik je wat van de mijne zien....
De gitaar dus!
:cheerup:

Binnenkort krijg ik foto's van mijn gitaren en versterkers, trouwens dat is mooie gitaar mooi rood :) is niet lelijk. IK heb er wel wat voor ingeruild weet ik nog, een paar strats en een SG volgens mij. Zij klinkt prima en misschien moet ik haar eens gaan gebruiken. Zij is een Goldtop met Bigsby trem. en met gepolijste 0.11 snaren en geheel origineel.
Ik speel zelf blues-rock dus er moet wel iets voor te vinden zijn waar ik hem bij gaan gebruiken. Heb toen besloten om hem te kopen omdat ik tijdje hellemaal weg was van harp-blues ( Rod Piazza, The Fabulous Thunderbirds en R.J. Mischo) daar leent hij zich perfect voor (ook al zitten er P100's op). Samen met een Fender combo(zonder master) klinkt het erg goed. Nu speel ik alleen maar met stratocasters (vintage reissue 80thies) omdat deze zich het best lenen voor mijn manier van blues spelen :)
Zal binnenkort wel eens een foto plaatsen van collectie, tenminste als ik weet hoe ik dat moet doen want ik krijg hier geen plaatje in.
Peace Strat58

wateenbende
22 februari 2006, 21:39
Mijn grootste miskoop was een stagg bass, zag er vet en strak uit .
was net 100 goedkoper dan die ibanez der naast.

Beuh

Beuh

en nog eens bah.

Maarjah Ik ben nu toch meer gitarist dan bassist. (melodiemens)
al ga ik wel de bass opnemen voor de cd met men band.
Maar dan niet met die stagg die ik toch nog heb door kunnen verkopen voor 70 procent van de nieuwprijs:)

Luca P
22 februari 2006, 21:46
. en met gepolijste 0.11 snaren en geheel origineel.
Peace Strat58

Flatwounds??
Brr...
Dan moet je wel stevige klauwen hebben.
Ik gebruik ook 0.11's en speel graag Rockabilly en jazzy nummers op de ES295.
En er is niks mis met die P100's vind ik.
Mis ik soms iets, want iedereen is geil van die P90's.

Metfuk
22 februari 2006, 22:17
Boss MT-2 Metalzone. Gewoon een fucked up tone komt er uit dat ding. Ik kan mijn geluid er niet mee vinden... het is te 'gemaakt' metal. Ik heb liever 'gewone' distortion. Ik ben nog afgezet ook toen ik hem kocht: fucking 125 euro! Ik ga hem binnenkort inruilen in een muziekwinkel voor een fatsoenlijk distortion pedaal. De enige reden dat ik trouwens een pedaal wil is om dan distortion te hebben op jamsessies waar de versterkers geen eigen 'dirty' kanaal hebben.

Mijn 1e versterker, een fucking Zoom Fire 30. Wat een kutgeluid. Het ding had niet eens een aparte volume instelling voor de 2 kanalen. Dus als je overschakelde moest je hem altijd weer harder of zachter zetten. Gelukkig verkocht aan iemand die hem helemaal 'the shit' vond.

Andere miskoop is een Epiphone Explorer. Toen ik hem kocht wastie wel aardig. Sinds ik er geld in ben gaan steken ging het mis. Electronica naar de klote, nieuwe elementen erin maar klinkt nog steeds vreemd. Slechte intonatie, kut afstelling. Het ding was € 535 nieuw maar ondertussen is er al ongeveer 1100 euro doorheen gegaan met dat ding. Hij staat nu te koop maar ik heb nog weinig succes. Misschien levert het zelfs wel meer op als ik alle onderdelen eraf haal en los verkoop!


Beste aankopen:
Mijn 1e gitaar, een Hondo Flying V. 2e hands, nog steeds mijn favoriete gitaar. Voelt gewoon goed aan, als een dure gitaar (terwijl hij maar € 200 was). Ik heb op Gibsons gespeeld maar ik vond mijn Hondo beter (!). Ik heb er alleen eens een nieuw element (Duncan) ingezet, geweldig.

En verder mijn huidige versterker, de Marshall MG-100. Gewoon een prachtig geluid. Ik heb geen buizenbak nodig! :D Ik ben voorlopig tevreden over mijn geluid.

Luca P
22 februari 2006, 22:21
Andere miskoop is een Epiphone Explorer. Toen ik hem kocht wastie wel aardig. Sinds ik er geld in ben gaan steken ging het mis. Electronica naar de klote, nieuwe elementen erin maar klinkt nog steeds vreemd. Slechte intonatie, kut afstelling. Het ding was € 535 nieuw maar ondertussen is er al ongeveer 1100 euro doorheen gegaan met dat ding. Hij staat nu te koop maar ik heb nog weinig succes. Misschien levert het zelfs wel meer op als ik alle onderdelen eraf haal en los verkoop!




Daarom geloof ik niet in het "gitaar pimpen".
Als je gitaar eenmaal kut speelt, maakt het niet uit wat je er op/in gooit.
Maar ik geloof niet dat je dit nog een keer overkomt?

Metfuk
22 februari 2006, 22:35
Daarom geloof ik niet in het "gitaar pimpen".
Als je gitaar eenmaal kut speelt, maakt het niet uit wat je er op/in gooit.
Maar ik geloof niet dat je dit nog een keer overkomt?

Nee ik denk het niet nee. Ik ga nu heel kritisch kijken/voelen

Ik denk dat je gelijk hebt dat een gitaar 'pimpen' alleen goed uitpakt alstie al goed was...zoals bijv. het nieuwe element in mijn Hondo.

Uiteindelijk wel jammer van het geld als het allemaal niet uitpakt zoals je had gewenst. Ik heb niet zomaar het geld ervoor weet je.

gershwin5150
22 februari 2006, 22:36
Mijn grootste miskoop was mijn G-Major.
Matige effecten, gammele knoppen en het display is er onlangs mee opgehouden. En er komt ook geen zinnig geluid meer uit.
Beste aankoop was mijn Diezel 2x12, die toch heel wat beter klinkt dan mn Marshall 1960 :-)

Bigfoot414
22 februari 2006, 23:42
Hehe, ik geloof dat dit mijn meest succesvolle topic ooit is

mies-bvd
23 februari 2006, 09:38
Om een lang verhaal kort te maken :
Ik was een keer niet goed voorgelicht voor wat voor type gitaar het was dacht en ik dacht dat het een dkmg was maar was een js30dk !

Toen gekocht toen ik thuis kwam schrok ik kon hem niet meer ruilen en toen met 150 euro weggegooit geld verkocht :S

El Bastardo
23 februari 2006, 13:02
Mijn Ibanez JS100, wat een k*tplank was dat.
In de ibanez-hype dagen had ik ook nog een oude rbm10, die ging nog wel, maar ik ben zo rond 2001 overgestapt op USA Jacksons, tja, en dan valt Ibanez toch ineens weer in een ander daglicht. Wat een goedkope kl*te k*tplanken

449
23 februari 2006, 19:40
Mijn grootste miskoop was een Gibson The Paul gitaar.

Of alle The Paul's slecht zijn weet ik niet, die van mij in ieder geval wel!
Het was één van mijn eertse electrische gitaren.
Het hals bleek niet o.k. te zijn, bij de top te krom en bij de body te recht.
Veel stem problemen. Geluid was ik ook niet echt tevreden over.

Later een goedkope squier bullet gekocht, veel meer plezier van gehad.
Momenteel speel ik hoofdzakelijk op een Ibanez GB10.

andre71
26 februari 2006, 15:21
Gibson ES-333, erg mooie gitaar om te zien, maar kromme hals, slecht afgesteld en vanuit Gibson ook nog eens 0 service, ingeruild tegen een Musicman Luke met actieve EMG's echt een wereld gitaar.

Sora
26 februari 2006, 15:25
Mijn grootste miskoop was een Gibson The Paul gitaar.

Of alle The Paul's slecht zijn weet ik niet, die van mij in ieder geval wel!
Het was één van mijn eertse electrische gitaren.
Het hals bleek niet o.k. te zijn, bij de top te krom en bij de body te recht.
Veel stem problemen. Geluid was ik ook niet echt tevreden over.

Later een goedkope squier bullet gekocht, veel meer plezier van gehad.
Momenteel speel ik hoofdzakelijk op een Ibanez GB10.

Als je als eerste gitaar eent duur stuk koopt waarvan je de echte naam nog niet eens weet ben je wel fout bezig imo :D

nielsduursma
26 februari 2006, 15:36
Als je als eerste gitaar eent duur stuk koopt waarvan je de echte naam nog niet eens weet ben je wel fout bezig imo :D

Als jij nou wist dat the paul GEEN les paul is in dit geval was jij ook goed bezig :P....

(google maar is)

zx81
26 februari 2006, 16:22
heb ooit een gibson corvus gekocht, dat was de vreemdste gitaar die ik ooit heb gehad. zie http://images.google.nl/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial_s&q=gibson+corvus&hl=nl&btnG=Afbeeldingen+zoeken
pas later begreep ik dat deze gitaar niet zo cool was als de bc rich van KfK/ slayer. Hij lijkt gewoon teveel op een blikopener.
er zaten keramische elementen op die erg kil klonken, de kop had altijd de neiging om naar beneden te duiken, en de vorige eigenaar had er een vreemde laklaag op gesmeerd die op sommige plekken altijd kleverig is gebleven. de hals was (als enig onderdeel) van klassieke gibson kwaliteit: kaarsrecht, mooi fretwerk en een perfecte toets. Heb de gitaar ooit nog in kunnen ruilen voor een vrijwel nieuwe protone strat.

Joey Handsome
26 februari 2006, 16:51
heb ooit een gibson corvus gekocht, dat was de vreemdste gitaar die ik ooit heb gehad. zie http://images.google.nl/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial_s&q=gibson+corvus&hl=nl&btnG=Afbeeldingen+zoeken
pas later begreep ik dat deze gitaar niet zo cool was als de bc rich van KfK/ slayer. Hij lijkt gewoon teveel op een blikopener.
er zaten keramische elementen op die erg kil klonken, de kop had altijd de neiging om naar beneden te duiken, en de vorige eigenaar had er een vreemde laklaag op gesmeerd die op sommige plekken altijd kleverig is gebleven. de hals was (als enig onderdeel) van klassieke gibson kwaliteit: kaarsrecht, mooi fretwerk en een perfecte toets. Heb de gitaar ooit nog in kunnen ruilen voor een vrijwel nieuwe protone strat.

JEZUS MAN! die gitaar is echt lelijk, hoeveel had je op!?

zx81
26 februari 2006, 19:31
kon 'm voor 300 gulden kopen toen ik 18 was. een echte gibson leek me beter dan het naamloze wrak dat ik daarvoor had.

patricia
27 februari 2006, 00:24
mijn grootste miskoop??

hahaha een arrang gitaar.nou ja gitaar?
ik was 18 ofzoiets ,enne in waalwijk had je nog een winkel ,muziekwereld waalwijk ofzoiets.nou ja,...ik met een paar vriendinnen er na toe...en daar stond ie...voor ik meen 100 gulden.....godsklere wat een klote ding!!de hals zo krom als een paardelul..hahahah wat een ellende.
ik heb hem ingeruild voor een pearl gitaar..jaaaa pearl...die idd ook drumstellen maakt.

oh ja,jaren later is de winkel in de fik gevlogen...aangestoken door de eigenaar naarschijnt........komt vast door die gitaren.

AART
27 februari 2006, 01:00
Mijn Ibanez JS100, wat een k*tplank was dat.
In de ibanez-hype dagen had ik ook nog een oude rbm10, die ging nog wel, maar ik ben zo rond 2001 overgestapt op USA Jacksons, tja, en dan valt Ibanez toch ineens weer in een ander daglicht. Wat een goedkope kl*te k*tplanken

ehm, de js 100 is wel een slap aftreksel hoor, koreaanse cheap ass chit met edge pro 2...


een echte japanner zoals mijn rgt3020 doet niet onder voor een usa sl2h.

De Baron
28 februari 2006, 16:30
Mijn grootste miskoop is waarschijnlijk een epi flying v 67. Stock pu's vervangen door emg hz door de vorige eigenaar. Damn, wat klonk dat ding iel. Na drie maanden mezelf voorgehouden te hebben dat het een coole gitaar is, heb ik 'm verkocht met 45 euro winst. Nu maar 's kijken voor een Jackson uit de betere series.

Basseytje
28 februari 2006, 17:04
m'n stagg snaren ik d8 kheb een stagg strat dus ooks tagg snaren dezelfde dag nog stond m'n neck krom om dat er eerst .11 op zat en nu .09. ik ermee naar de winkel om af te alten stellen daar nog eens 25 euro voor betaald was t nog niet geod ikke andere snaren gekocht naar m'n gitaar leraar gegaan en die hem af laten stellen gratis en t was weer goed maar nu heb ik een epiphone dus gebruik ik m'n stagg niet kheb m nu in C gestemd en dat blijft denk ik ook zo ;)

Malochia
3 maart 2006, 00:30
m'n stagg snaren ik d8 kheb een stagg strat dus ooks tagg snaren dezelfde dag nog stond m'n neck krom om dat er eerst .11 op zat en nu .09. ik ermee naar de winkel om af te alten stellen daar nog eens 25 euro voor betaald was t nog niet geod ikke andere snaren gekocht naar m'n gitaar leraar gegaan en die hem af laten stellen gratis en t was weer goed maar nu heb ik een epiphone dus gebruik ik m'n stagg niet kheb m nu in C gestemd en dat blijft denk ik ook zo ;)

Wat heeft dat te maken met een miskoop? Welke snaren je ook koopt, als je .09's op een gitaar zet die afgesteld is op 0.11, trekt die hals natuurlijk krom ja, ook al heb je de beste snaren die er zijn.

vincentvdlocht
3 maart 2006, 12:48
Mn PRS custom 24.

Elke andere gitaar die ik nu pak, valt tegen !!!!!! ;-)

2muchcoffeeman
4 maart 2006, 14:28
Wat heeft dat te maken met een miskoop? Welke snaren je ook koopt, als je .09's op een gitaar zet die afgesteld is op 0.11, trekt die hals natuurlijk krom ja, ook al heb je de beste snaren die er zijn.

... is this guy for real?
Een grapje mag ik hopen!

Malochia
4 maart 2006, 21:28
... is this guy for real?
Een grapje mag ik hopen!

Uh, zeker niet hoor, verklaar je nader.

Er komt een andere spanning op te staan, dus je hals trekt krom.

BillyG
6 maart 2006, 11:42
m'n stagg snaren ik d8 kheb een stagg strat dus ooks tagg snaren dezelfde dag nog stond m'n neck krom om dat er eerst .11 op zat en nu .09. ik ermee naar de winkel om af te alten stellen daar nog eens 25 euro voor betaald was t nog niet geod ikke andere snaren gekocht naar m'n gitaar leraar gegaan en die hem af laten stellen gratis en t was weer goed maar nu heb ik een epiphone dus gebruik ik m'n stagg niet kheb m nu in C gestemd en dat blijft denk ik ook zo ;)
Damn wat een zin, ga jij eens heel snel (terug) naar school voor een paar extra lessen leestekens en zinsbouw en dergelijke.

Kasper
6 maart 2006, 13:13
Ibanez DS7. Kostte wel niet zo veel (nieuw), maar heb er nog nooit een bevredigend geluid uit gekregen. Klinkt gewoon kut. (Ik zou dit beter niet zeggen als ik nog van plan ben hem ooit door te verkopen ooit :p )

WillBX
6 juni 2006, 17:44
Bij mij een Richwood acoustische gitaar. Volgens mij één van de goedkoopste die ze maken: zwart, maar licht doorschijnend. Ik zie ze nog regelmatig opduiken. Die van mij was echt een maandagochtendproduct: niet te stemmen: dat als een open e akkoord goed klinkt, dat een d weer vals is en vice versa. En ook dat de frets bij de body niet bespeelbaar zijn.

er was zeer weinig aan te doen werd mij overal verteld.

Ik heb ook een me30 gehad en verkocht, puur omdat de overdrives niet zo denderend waren, had ik niet moeten doen, voor de rest prima. kga nu een gx700 kopen, voor alle effecten behalve overdrive.

willem

sembo
6 juni 2006, 18:42
ik heb een tonework ax100g gekocht het was in het begin allemaal wel leuk alleen ik vind het allemaal te digitaal klinken.

mazzel

guitardude
6 juni 2006, 20:46
Ten eerste een Epiphone gothic explorer met floyd rose.
Hij speelde wel lekker en klonk wel oke, maar het afstellen met die floyd-rose was een hel, en dat ding is gewoon veel te groot om lekker zittend te spelen.

Ten tweede een Line 6 spider 212. Bijna 450 euro voor een Amp die loeihard gaat, maar imo zwaar nep klinkt.

Ben nu stukken tevredener met m'n huidige gear, nadat ik die 2 hierboven verkocht heb :)

iwamoto
6 juni 2006, 22:10
ik heb toenet mn pod xt eruit geknald van het spelen, ik ben blij dat ik aan het eind van de maand een echte amp krijg :p
wat ik dus wil zeggen, is dat die pod xt ook een miskoop is, veel te digitaal, mischien hou ik m erbij als effect bakje

als ik nu die echte amp er maar niet uitknal....

guitardude
6 juni 2006, 22:18
ik heb toenet mn pod xt eruit geknald van het spelen, ik ben blij dat ik aan het eind van de maand een echte amp krijg :p
wat ik dus wil zeggen, is dat die pod xt ook een miskoop is, veel te digitaal, mischien hou ik m erbij als effect bakje

als ik nu die echte amp er maar niet uitknal....
als je je amp hebt kan je hem als effectenbak gebruiken ja,
Gewoon even CAB/A.I.R uitzetten en gaan :)
Wel grappig dat iedereen zo'n verschillende mening heeft over de pod xt, ik ben er weer erg tevreden mee.

Harm
7 juni 2006, 08:22
Mn PRS custom 24.

Elke andere gitaar die ik nu pak, valt tegen !!!!!! ;-)

Hahahahaha!!!! LOL!!!

Super!!! :rockon:

Kim Wilson
7 juni 2006, 08:25
Ergste miskoop was een Boss MT2.

En ik heb eens een Conquest versterkertop gekocht, wat het niet bleek te zijn. Maar die kon ik voor hetzelfde geld weer verkopen.

Nee, het valt tot nu toe reuze mee. Zelfs mijn Motion western blijkt een bijzonder goed gitaartje te zijn.

Bijl
9 juni 2006, 14:48
Ik heb ook ooit eens gedacht een miskoop te hebben aan een metalzone, en nu heb ik er toch weer een gekocht. Ik wist eerst niet goed hoe ik dat ding moest afstellen, en nu wel. Dat scheelde voor mij in ieder geval een hoop.

Mijn grootste miskoop ooit: een digitech rp1 ofzoiets, een multi-effectenbak ingebouwd in een floorboard. Dat ding is vaker ter reparatie aangeboden dan dat ik er op heb kunnen spelen. Daarna geruild voor een rocktron 19" bak. Toen die een keer stuk ging, bleek mijn geluid een stuk beter te klinken zonder dat ding ertussen. Dus nu speel ik gewoon met analoge pedaaltjes, nooit meer digitale shit voor mij :angry:

Jay75
14 juni 2006, 15:26
Nadat mijn Fender Cyclone II was gestolen, en ik hier niet meer aan kon komen kocht ik een Fender Mustang, zelfde gitaarbody alleen nu een blauwe ipv een rode die ik al had :)

Maar dat was niks achteraf, totaal niet mijn sound, kon er niks mee, dus ik heb 'm binnen 2 maanden weer als nieuwe kunnen verkopen en had nog 50 euro winst ook.

Ik heb er een Jazzmaster voor teruggekocht, mijn sound!

Lucky1975
15 juni 2006, 14:31
Mijn miskoop... Boss GT-6. Drie jaar lang aan gesukkeld om er een iets of wat foetsoenlijke overdriver/distortion uit te halen. Dat ding zuigt gewoon alle dynamiek uit je versterker. Welgeteld één acceptabele OD er kunnen uit halen.

Schijnt dat je er veel kan uit halen thans..ik niet...

crazylay
15 juni 2006, 15:58
Dunlop JH-1 Wah pedal.
beetje zonde.. begint snel te kraken en de Wah sound is ehct niet mooi.. klinkkt zo diep.
k'denk toch dat ik maar de Vox V848 neem.

hendrix2
15 juni 2006, 20:46
nog nooit een echte miskoop gedaan. alles wat ik al gekocht heb (en dat is al heel wat) heb ik goed over nagedacht een uitvoerig getest. Zo test ik pedaaltjes altijd uit op mijn eigen versterker, gitaren ook. Dan weet ik hoe het echt zal klinken bij mij...
je hebt veel mensen die (om extreem voorbeeld te geven) een Stagg testen op een Mesa Boogie oid, en die dan de gitaar geweldig vinden klinken, maar op hun 10 watt versterkertje van behringer klinkt dit natuurlijk niet hetzelfde...

moest ik toch een miskoop moeten kiezen, dan zou ik mijn eerste gitaar zeggen (van het merk cool). Speelt niet erg soepel en koste behoorlijk veel geld. Wel een goed geluid.

G.G.
16 juni 2006, 00:39
Nog nooit een miskoop gehad, maar ja..... heb dan oopk nog nooit een Gibson gekocht.














:)

Dolf
16 juni 2006, 04:33
Behringer v-amp 2:
Is mss wel leuk om met koptelefoon te spelen of om opnames te maken, maar plaats dit afgrijselijk ding aub niet voor uw toonhebbende amp. Tenzij je op een Peavey Bandit of iets dergelijks speelt natuurlijk.

Wizz
17 juni 2006, 12:36
k'denk toch dat ik maar de Vox V848 neem.

'kzou toch effe nog wat andere wahs proberen... (RMC ?)

Wizz

crazylay
17 juni 2006, 12:41
heb ik gedaan maar de Vox V848 bevalt me het best ;)

Wizz
17 juni 2006, 13:02
heb ik gedaan maar de Vox V848 bevalt me het best ;)

Veel plezier ermee ! Mooie wah, zonder meer.

Wizz

Gitaro
17 juni 2006, 15:18
Mijn grootste miskoop is zonder enige twijfel een Fender American Standard strat!!!

(knip) Heb hem uiteindelijk na een jaar en amper bespeeld ingeruild op een Esp Ltd F 200.

Waaaat? Hoe duur zijn die fenders? 700 euro? En die LTD-200s zijn iets van, mwah, 300 euro?

Mijn grootste miskoop... tot nu toe een crybaby from hell. Klinkt echt voor geen reet over mijn modelingversterker, maar over een marshall in de oefenruimte.. oei wat een verschil. Tja... heh.

Joey Handsome
17 juni 2006, 17:10
Waaaat? Hoe duur zijn die fenders? 700 euro? En die LTD-200s zijn iets van, mwah, 300 euro?

Mijn grootste miskoop... tot nu toe een crybaby from hell. Klinkt echt voor geen reet over mijn modelingversterker, maar over een marshall in de oefenruimte.. oei wat een verschil. Tja... heh.

Je probeert dus te zeggen dat je modelingbak je grootste miskoop is.

Gitaro
17 juni 2006, 19:18
Haha, dat zou je kunnen zeggen, maar voor de rest heb ik er heel veel plezier mee. Voor thuis heb ik niks anders nodig.

Davidian
19 juni 2006, 20:11
Waaaat? Hoe duur zijn die fenders? 700 euro? En die LTD-200s zijn iets van, mwah, 300 euro?

Mijn grootste miskoop... tot nu toe een crybaby from hell. Klinkt echt voor geen reet over mijn modelingversterker, maar over een marshall in de oefenruimte.. oei wat een verschil. Tja... heh.


Ltd's zitten bijna altijd boven de 500/600


En dan heb je nog kut kwaliteit ook.

Nine-Inch-Niek
20 juni 2006, 08:22
Mijn behringer gitaarversterker ik heb em zo uit mijn hoofd verbannen dat ik niet eens meer weet welke het was heb er een spider2 212 voor terug gekocht :) mooi dingetje maar wacht toch nog op mijn buizenbak :)

Anti
20 juni 2006, 20:17
ja eigenlijk, in de tijd (toen ik pas begon ondertussen een jaar of 4 geleden) een big muff aangeschaft. Dat ding klonk dus voor geen meter met mijn 10watt naamloze versterkertje(diezelfde week nog opgeblazen ook, en toen vervangen door zon cheesy valvestate) of mijn valvestate in combinatie met de squire bullet van 99€, trug weggedaan 2 weken erna.
het ironische is dat ik daar nu dus spijt van heb nu het materiaal verbeterd is, dusja onder welke categorie valt dat, mis(oftochweerniet)koop

tabmaniac
20 juni 2006, 21:38
Mijn grootste miskoop is toen ik net begon te spelen.. ik kocht een 3e hands galaxis gitaar ik wist niet uit welk jaar en op de foto stond hij er goed op dus ik dacht waarom niet?
tone bleek dus dat de elementen beroest waren.. kam kapot.. losse brug TE los.. en deuken in de gitaar.., slecht overgespoten.. en nog veel meer slechte dingen.. ik heb m laatst opgepoetst en uitgedeukt, nieuwe verf en lak alleen nog nieuwe elementjes en ik ga er weer op spelen..:)

Helter Skelter
21 juni 2006, 13:07
Koch Powertone uit de eerste serie (halverwege de jaren '90) Dat ding bleef stuk gaan, echt frustrerend, was blij dat ik er van af was...

CEBatGN
27 juni 2006, 22:47
Mijn line6 versterkers. Had ik eerst een AX212 bakbeest, wel vet, maar de hele tijd geklooi met pedalen en knopjes die het niet doen. Toen de line6 Vetta, erg duur, ook knopjes en pedalen problemen en als klap op de vuurpijl at ie zelfstandig spontaan affecten in en uit ging schakelen (vet scheuren in een gevoelige ballad, on stage). Nog een nieuwe gekregen van de fabriek, zelfde problemen, gerepareerd, nog een keer gerepareerd en toen verkocht. Jammer. Inmiddels heb ik zo min mogelijk knoppen tussen snaren en speakers.

Micro-e
27 juni 2006, 23:36
een setje nylon snaren die een voor een braken na 3 dagen...

Debaser
27 juni 2006, 23:47
Digitech Hot Head ofzo ... na 1 dag geruild voor een TS9DX.
ik kreeg de sound er echt niet uit die ik wilde.


Edit :
welkom @ CEBatGN :)
(member.php?u=10734)

ixque
28 juni 2006, 11:28
Een Gibson plectrum die ik kapot sloeg na 4 dagen :$

Debaser
28 juni 2006, 18:38
ik vond trouwens mijn Boss PH-2 ook niet echt je van het ..
Ook de HM-2 en MT-2 niet ... bleh !

Rude Perception
28 juni 2006, 19:11
ik denk dat dat toch mijn ibanez phaser is...
HEERLIJK geluid, maar ach het is gewoon niet mijn ding dat phasen.

Joey Handsome
28 juni 2006, 20:08
Ibanez LA Metal, voor de grap gekocht om de naam, koste toch geen drol. Wat een kut sound zeg, niet normaal. Toch met winst kunnen verkopen.

Rude Perception
28 juni 2006, 20:09
Toch met winst kunnen verkopen.

Uiteindelijk dus toch niet zo slecht ;).

WillBX
19 augustus 2006, 02:31
mijn miskoop:

behringer virtualizer dsp2024. Totaal niet geschikt voor gitaar. Als je een effect neemt, gaat het steeds behoorlijk zachter dan zonder effect, dit is niet in te stellen. Verschikkelijk, daarnaast ook nog een bak ruis (had toen nog geen mastervolume op mijn amp)

Dus niet doen

Willem

Shine_On
20 augustus 2006, 13:00
Korg AX100g: echt goede simulaties, maar er zit vertraging tussen de patches. Compleet onbruikbaar dus, tenzij voor recording, maar op dat moment had ik nog geen PC daarvoor.

Over dat korg brol gesproken..
ik heb een ax1500g .. ik vind alles eraan eigenlijk zo goed als onbruikbaar
BEHALVE! de 'Mod Delay' en 'Echoplus' erop... ik heb dus eigenlijk op elke patch een andere echo tijd.. en dat is het...

En Verklaar me als gek ofzo.. ik vind hem beter klinken (die echoplus en moddelay) dan de Trex Replica, Boss Delays enzovoort
ik zou wel een analoge delay willen hebben.. maarja.. het is ook weer leuk bij die ax dat je gemakkelijk tussen 'tijden' kan veranderen tijdens een optreden ofzo..

Maarja.. toen in der tijd 350 euro ofzo voor betaald.. en dat is hem compleet niet waard meer.. dus dat is mijn 'slechtste' aankoop.

+ een roland groovebox... waarom koop je als gitarist toch ook een groovebox.. achja.. dies allang lekker de deur uit (met winst ook nog!!! :hippie: )

Gear Slut
22 augustus 2006, 06:37
dat moet dan de Dod FX 30 B gate Loop zijn

kwante
22 augustus 2006, 14:27
Hoi,

Slechtste aankoop ooit is denk ik wel mijn Marshal VS 100 combo geweest.
Was altijd wel iets mis mee, veel moeten laten maken dat ding.
+
Ibanez Tone-Lok FZ7, een Fuzz pedaal die ook meer kapot is dan fatsoenlijk werkt + ik vindt de klank op geen ruk trekken

Groet
Kwante

Minda
22 augustus 2006, 16:53
Ik kocht in mijn enthousiasme een Line6 Flextone II voor thuisgebruik. Ik heb er nooit het geluid uit kunnen krijgen dat ik zocht, het pedaal erbij bleek niet te betalen (slechte research van mij, maar toch) en het ding was spontaan niets meer waard toen de Flextone III uitkwam. Uiteindelijk met verlies verkocht en terug naar de echte buizen.

cardinal
5 september 2006, 22:17
miskopen zijn geweest;
-bassvamp behringer, gebruik het niet en vind de sound niet heel super, is nog te koop trouwens.
-digitech 2120, te moeilijk voor me, begreep het niet en nooit maximale eruit kunnen halen. De 2101 vind ik veel gemakkelijker.
-digitech hotrod, voegde niet echt iets toe aan hetgeen ik al had
-akai s 2000, koopje, maar nooit gebruikt, waarom hardwaremoeilijkdoen als het softwaremakkelijkkan.
-epiphone flamecat, prachtig gitaar, maar te brede hals en wat grof afgewerkt. Had ook moeite hem toonzuiver te krijgen
-bc rich mockingbird usa phoenix, tis het gewoon net allemaal niet, is een wat apart model van de de mock, nergens meer te vinden. Maar geef mij maar een gewone mock. Ik hou deze overigens wel in de hoop hem ook goed af te laten stellen, en het is en blijft een usa model!
-pod pro, al de zogenaamde goede recenties ten spijt. Het heeft het gewoon niet, geen diepte in het geluid, erg vlak en saaie sound. Is nog te koop.

Genoeg meuk dus, hehehe

GunMetalBlue
13 september 2006, 20:17
Mijn behringer gitaarversterker ik heb em zo uit mijn hoofd verbannen dat ik niet eens meer weet welke het was heb er een spider2 212 voor terug gekocht :) mooi dingetje maar wacht toch nog op mijn buizenbak :)



Wil het toeval even dat ik nét hetzelfde heb gedaan :seriousf: maar ik heb een 112 gekocht en dat klinkt idd wel wat digitaal, miskoop? neen, maar ik wil wel weer eens aan de analoog!

reitse
29 oktober 2006, 20:48
digitech df-7 egt een kut ding je denkt chill 7 soorten distortion geluiden maar je krijgt er egt niets goed uit

Spitfire
29 oktober 2006, 21:15
op verkeerde snaren en verkeerde plectra na niet echt iets.

of ja toch, de stagg strat die ik als eerste gitaar kocht, oeh wat wilde ik achteraf graag dat ik toch maar voor die squier had gekozen

sjoerd5
2 november 2006, 18:09
een stagg (hehe)

drap
2 november 2006, 18:31
digitech df-7 egt een kut ding je denkt chill 7 soorten distortion geluiden maar je krijgt er egt niets goed uit

Kwestie van goed instellen, echt waar. Maar wellicht dat de gebruikte distortions voor jou niet de juisten zijn, dat kan.

Fenndangoband
28 november 2006, 12:40
Nog nooit een miskoop gehad, maar ja..... heb dan oopk nog nooit een Gibson gekocht.
:)

Dus ook nog nooit op een echte gitaar gespeeld... wat jammer nou :D .

Fenndangoband
28 november 2006, 12:58
Zoals de meesten ben ik begonnen met een goedkoop gitaartje dat toen ,voor mij alvast, het van het was... zo een "all in one" pakketje... Een Daytone gitaar (na de eerste keer de snaren vervangen te hebben stond de nek krom, tjonge wat een stress), een klein versterkertje (naam vergeten), kabel, tuner, plectrum, reserve snaren en dit alles voor 300 euro. Als ik er aan terugdenk wordt ik nostalgisch. Bleek dus al heel snel ,na een jaartje ofzo, crap te zijn. Dan nog een half jaartje gespaard voor mijn eerste Les Paul kopie, een Challenge en een Marshall Valvestate 8080. Met deze gitaar heb ik 2 jaar gedaan... het deed wat het moest doen maar was toch vrij stroef. Dan overgeschakeld op de real stuff... een Gibson Les Paul Classic... nog steeds mijn troetelkindje.
Ik speel nu op een Line6 AX2/212 amp... tja... iedere dag klinkt die meer en meer kut in mijn oren. Line f*cking 6... zou nooit meer iets van deze digitale brol kopen. Ben dus zwaar op zoek naar mijn eerste tube amp.

Kaboemba
28 november 2006, 19:45
Mijn laatste miskoop was een rocktron juice extractor. Niet dat het een kut zou zijn maar kreeg hem netjes thuis met de post. Verpakking zag er helemaal okee uit, er leek echt niet hardhandig mee mom gegaan te zijn, wat denk je ? Helemaal niks doen, GVD.

Ik die vent opbellen, heel onschuldig doen aan de telefoon maar ik mocht het laten maken en de rekening naar hem toe sturen.
Uitgezocht via internet en meerdere bedrijven of het onderdeel te vinden is, nergens dus. Uiteindelijk met wat handigheid toch stroom er op gekregen, transformator was kapot, rekening van iets van 30 euro naar die vent gemaild, je raad het al. Nooit meer reactie.

Dirk Jan Kroontje uit Franeker je bent een klootzak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En ik vergeet je niet.

vulvasonic
28 november 2006, 23:05
Vertrouw NOOIT iemand met een dubbele voornaam!

hendrix2
28 november 2006, 23:08
Vertrouw NOOIT iemand met een dubbele voornaam!
Wéér een wijze les van Vulva. :seriousf:

Tho
28 november 2006, 23:36
Vertrouw NOOIT iemand met een dubbele voornaam!

Als in Jan Peter Balkenende vulv? :D

wim v
2 december 2006, 12:44
De Digitech Rp21d.
Je krijgt er leuke geluiden uit voor thuis, wel na enig sleutelwerk in de presets.
Voor live gebruik is het een ramp, wat thuis mooi is is voor live niet te doen en het is niet even tweaken aan de knoppen om een goed live geluid er uit te krijgen.

Greetz

sinneD
2 december 2006, 13:14
een buizenbak voor 150 euro, was zo gaar als het maar kon, maar gelukkig was de amptech hier op het dorp zo vriendelijk om hem voor me om te bouwen naar een marshall plexi en nu is het een mkII geworden omdat ik die buizendrive toch beter vind klinken dan me pedaaltjes :)

<_-Tijs-_>
2 december 2006, 14:47
vloeibaar fruit!!!
gadverdamme, een 1 of ander flesje met spul erin, daar moest je dan water bij in doen en je kon het op eten :chicken:
voor mij die shit nooit meer :stop:

Wouter J
2 december 2006, 17:43
Dit.

http://www.elderly.com/images/fmic/130N/FM212R_front.jpg

Klote versterker.

thefox
2 december 2006, 18:16
Godin Radiator, bleef maar ontstemmen.... :( Verder wel een mooi clean geluidje

koennie
3 december 2006, 15:54
zonder twijfel de Electro Harmonix HotTubes. Leuk bedacht en klonk best aardig icm een wah, maar voorderest niks mee aan te vangen. Ik wou graag een buizensound die goed toepasbaar was, maar helaas, alleen maar feedback en andere bijgeluiden. gekocht voor 240,- en 3 jaar later verkocht voor 160,- Ben wel heel blij dat iemand hem wou, want ik was al zo ver om hem in te ruilen ver onder de prijs... ze wilden er maar 50,- voor geven.

Joey Handsome
3 december 2006, 16:08
Dit.

http://www.elderly.com/images/fmic/130N/FM212R_front.jpg

Klote versterker.

Een vriend van me had dat ding ook... Tering wat een karakterloze doffe bak is dat zeg.

Mr.Bluesbreaker
3 december 2006, 21:36
Dof? Ik heb er live wel eens mee gespeeld. (professionele backline is inderdaad een ruim begrip)
Het leek wel of er een "instant presence en treble op 12 knop" zat ingebouwd die je niet kon uitzetten. Vreselijk.

Joey Handsome
4 december 2006, 12:54
Ach, een rotding is het in ieder geval. Ik weet niet met wat voor gitaar je erop gespeeld hebt. Ik met een Les Paul Custom, maar dat trok ie niet helemaal.

soundbound
14 december 2006, 20:12
een Gretsch junior Ranger, die gitaar was zo licht dat je het gevoel had luchtgitaar te spelen. Daarnaast vond ik het geluid nogal karakterloos. Heb er fors op afgeschreven.

jasper159
16 december 2006, 10:30
Niet veel eigelijk
En niet echt een miskoop maar: Line6 spiderII; Wel een goede amp, ben er blij mee, maar soms krijg ik niet het geluid dat ik wil.
En 15watt is te weinig :rockon:

koennie
16 december 2006, 22:05
Niet veel eigelijk
En niet echt een miskoop maar: Line6 spiderII; Wel een goede amp, ben er blij mee, maar soms krijg ik niet het geluid dat ik wil.
En 15watt is te weinig :rockon:

ik doe ook niet onder de 100 watt :)

dbr
17 december 2006, 17:21
gibson les paul standard,

leek super, maar thuisgekomen toch echt grootste miskoop, ik speelde er gewoon niet op.

mijn aria van 125 euro speelde zelfs vlotter en leuker...