PDA

View Full Version : Verwijder je bypass ruis uit een Crybaby



scorpio
20 augustus 2005, 10:31
Hallo,

Mijn Crybaby gaf in de Bypass stand altijd een boel ruis op de lijn naar de versterker.

Dit kun je heel eenvoudig oplossen door:

Open te schoeven en dan de draaden van de batterij aansluiting los te trekken uit de connector. (Pinnetje indrukken en dan lostrekken)
Deze zit namelijk aan de massa van de gitaarlijn en is een dikke ruis ontvanger.
Nu is die stil in de Bypass mode!!

Speeddemon
20 augustus 2005, 10:50
of ik zie iets over 't hoofd (misschien dat de post sarcasme is),
maar geen batterij aansluiting betekent volgens mij ook geen wah-wah effect meer.

Zo ken ik nog wel een paar 'stille' pedalen.
Hot Wire Audio Air*Boost™
Hot Wire Audio Clean Air™
en de nieuwste Non-XIZ-Sting® Aircastle™.

:roll:

Robbert
20 augustus 2005, 10:51
:D

scorpio
20 augustus 2005, 11:16
Ja ja

snap je het wel?

Dirk_Hendrik
20 augustus 2005, 11:49
Interessante oplossing.

1) had je last van ruis of brom?
2) Een crybaby zit in een metalen behuizing en de batterijaansluiting is dus elektrisch afgeschermd van de buitenwereld. Ik vraag me af waar die antenne die ruis of brom op zou moeten pikken.
3) Ik ga ervan uit dat je nu een adapter gebruikt. Dat betekent dat je +aansluiting van de batterij los ligt. Het enige dat je dan nog over houdt is je - of massa-aansluiting. Als je ruis of brom op pikt op je massadraad vraag ik me af waarom de behuizing geen ruis of brom oppikt.

Samengevat,
Ik heb het zware vermoeden dat er met het lostrekken van die batterijclip nog iets is veranderd.

the sure thing
20 augustus 2005, 23:22
... jullie snappen er ook niets van. Als het pedaal geen voeding heeft, geeft die ook geen ruis in de bypass mode. Die stelling staat als een huis :-D :-D :-D :-D :-D

Guinness
20 augustus 2005, 23:53
Gewoon een 2pdt switch erin zetten en de buffer eruit slopen. Nergens meer last van. O ja, en die stomme conectors eruit slopen en gewoon solderen.

Speeddemon
21 augustus 2005, 02:46
... jullie snappen er ook niets van. Als het pedaal geen voeding heeft, geeft die ook geen ruis in de bypass mode. Die stelling staat als een huis :-D :-D :-D :-D :-D
dat was juist hetgeen dat ik (en ik mag aannemen i.i.g. Robbert en D_H ook) WEL snapte.

Misschien dat jij MIJN "Non-XIZ-Sting" woordgrap dan niet snapte, kerel... :roll: :razz:

Mitch
21 augustus 2005, 17:51
Dat een Crybaby ook een adapter aansluiting heeft lijkt me een redelijk algemeen bekend feit :satisfie:

Dirk_Hendrik
22 augustus 2005, 10:26
De mijne niet. Die heb ik er afgesloopt daar hij via de adapteraansluiting brom oppikte.

scorpio
22 augustus 2005, 11:15
Punt is dat er een soort 100/50Hz brom van mijn Crybaby afkwam.
Ook wanneer deze op de batterij werkte.
Kortom hij pikte wat op in de omgeving.

Hoe dat komt weet ik ook niet want hij inderdaad afgesloten in zijn behuizing. Maar hij is nu stil :razz: