PDA

View Full Version : prs single cut ???



glacius
19 augustus 2005, 22:26
welke prs sigle cut usa is het goedkoopst ???

ik had wel een koreaan in mijn handen met soapbar voor 595 euro

ik ben opzoek naar een soortgelijke gitaar met het liefst een floyd rose en een dikke humbucker ...

Orpheo
19 augustus 2005, 22:31
prs maakt eigenlijk geen gitaar met floyd......


een singlecut gitaar met humbucker en floyd rose..humbucker lukt vaak wel...nu nog de floyd....

tja, ik ken er eentje (de neal schon les paul) maar dies way way overpriced. dus das geen optie. verder ken ik er geen...

btw; die singlecut met soapbar klinkt verdomd lekker, of niet soms?? ik vond van wel iig.

Anders_Destium
19 augustus 2005, 22:33
Die ga je niet vinden, ook omdat ze niet meer (mogen) worden gemaakt.

De enige PRS Singlecuts die er ooit zijn geweest met floyd waren custom made modellen voor Neal Schon (oa Journey). Je hebt wel een Single Cut Trem, maar die zijn lastig te vinden. Er staat er toevallig eentje op gitaarmarkt, maar die prijs is wel wat je ongeveer moet verwachten áls je er nog een vindt. De elementen op de SCT schijnen alleen niet super te zijn (#6s).

Er zijn wel Gibson Les Pauls geweest met een floyd erop, maar die zijn erg lastig te vinden. Neal Schon is weer terug bij Gibson en heeft nu weer een Les Paul model met floyd (wat Orpheo al zei)


Ik zou persoonlijk een moord doen voor deze gitaar, maar hij is niet te koop :-( Dit is dus zo'n Singlecut van Neal Schon

http://www.worldguitars.co.uk/new/images/neilschon001bg.jpg

FruscianteFan
19 augustus 2005, 22:34
Epiphone Les Paul Goth wordt gemaakt met Floyd.

Verder zou ik de Singlecut Trem noemen, maar ik zie dat Anders mij al voor was.

Orpheo
19 augustus 2005, 22:47
Die ga je niet vinden, ook omdat ze niet meer (mogen) worden gemaakt.

De enige PRS Singlecuts die er ooit zijn geweest met floyd waren custom made modellen voor Neal Schon (oa Journey). Je hebt wel een Single Cut Trem, maar die zijn lastig te vinden. Er staat er toevallig eentje op gitaarmarkt, maar die prijs is wel wat je ongeveer moet verwachten áls je er nog een vindt. De elementen op de SCT schijnen alleen niet super te zijn (#6s).

Er zijn wel Gibson Les Pauls geweest met een floyd erop, maar die zijn erg lastig te vinden. Neal Schon is weer terug bij Gibson en heeft nu weer een Les Paul model met floyd (wat Orpheo al zei)


Ik zou persoonlijk een moord doen voor deze gitaar, maar hij is niet te koop :-( Dit is dus zo'n Singlecut van Neal Schon

http://www.worldguitars.co.uk/new/images/neilschon001bg.jpg

ik moet t toegeven; op een echte gibson les paul is een floyd echt lelijk, maar op deze past t perfect! hier staat het echt mooi bij! kweenie waarom....



straks ga ik nog Koch goed vinden ook..... :lol:

Anders_Destium
19 augustus 2005, 22:48
Hier is de advertentie:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=45273

Neals
22 augustus 2005, 11:53
Ik vind een FR NOT DONE op een PRS

Anders_Destium
22 augustus 2005, 12:51
Ik zou zeggen dat hierop een floyd zeker niet misstaat:

http://www.willcuttguitars.com/images/97745-2.jpg

http://www.willcuttguitars.com/images/97745-1.jpg

Ik vind het jammer dat er geen floyds zitten op PRSen, de trem van PRS is prima maar je kunt er toch een stuk minder mee klooien. Het vervelende met een floyd is dat je het niet meer terug kan draaien en je dus de waarde van je gitaar gigantisch omlaag haalt, maar anders zou ik overwegen om op een custom 24 of standard 24 een floyd te zetten!

Bobbel
22 augustus 2005, 13:02
Wat kun je nou echt allemaal met een Floyd?

fred dons
22 augustus 2005, 13:07
het zelfde als met een prs trem maar dan extremer (met duikvluchten zo laag dat de snaren van je hals loskomen en de andere kant op een flagolet zo hoog trekken dat alleen dolfijnen het kunnen horen :-D )

Anders_Destium
22 augustus 2005, 13:11
Gooien en smijten zonder dat je gitaar ontstemt, van alle bruggen die ik heb gehad zijn floyds ook het meest stemvast.

Raffel
22 augustus 2005, 13:18
ik dacht dat dat met PRS-en ook kon? Mits de snaren gestretcht zijn, moet dat toch geen probleem zijn?

Neil Schon heeft sowieso hele mooie PRS-en. Bijvoorbeeld op de Arrival DVD. Zwaar GAS!

fred dons
22 augustus 2005, 14:04
nee de travel van een floyd is veel groter, de plaat waar de zadels op zitten bij een floyd kan een veel grotere beweging maken dan een vintage type tremelo als de PRS. de prs is wel redelijk stemvast maar een floyd (een goede licensed of OFR) is stemvaster

Anders_Destium
22 augustus 2005, 14:39
Ik had al binnen een paar dagen een plekje op de lak van mijn nieuwe custom 24 omdat ik iets te lomp bezig was, dat heb ik nu met sporttape opgelost zodat ik me geen zorgen meer hoef te maken.

De routing bij floyds is een stuk groter en zit ook een stuk in de body aan de achterkant, bij bijvoorbeeld de PRS zweeft de brug boven de body. Als je dan de brug omlaag haalt klapt hij er tegenaan in plaats van dat hij kan doorzwaaien.

Negative K3 fan
22 augustus 2005, 14:56
Ik zou zeggen dat hierop een floyd zeker niet misstaat:

http://www.willcuttguitars.com/images/97745-2.jpg

http://www.willcuttguitars.com/images/97745-1.jpg

wat voor hout is dat op de top? essen?

imlikeajungle
22 augustus 2005, 15:11
mahonie

Josdevos
22 augustus 2005, 15:46
Hmmz wat moet zo'n 20th Standard +- kosten bij Willcutts?

vulvasonic
22 augustus 2005, 15:50
http://www.willcuttguitars.com/images/97745-2.jpg

http://www.willcuttguitars.com/images/97745-1.jpg

Dit is toch wel de ALLERMOOISTE PRS die ik OOOOOOIT heb gezien!
Wat een schoonheid! :o

olaf reijnders
22 augustus 2005, 15:55
http://www.willcuttguitars.com/images/97745-2.jpg

http://www.willcuttguitars.com/images/97745-1.jpg

Dit is toch wel de ALLERMOOISTE PRS die ik OOOOOOIT heb gezien!
Wat een schoonheid! :o

8-) ! Erg 8-) zelfs! Wat is het voor hout? 8-) 8-)

Josdevos
22 augustus 2005, 16:11
mahonie

Anders_Destium
22 augustus 2005, 16:15
Volgens mij ongeveer $1700-$1800 kale prijs nieuw.

AART
22 augustus 2005, 16:23
Ik zou persoonlijk een moord doen voor deze gitaar, maar hij is niet te koop :-( Dit is dus zo'n Singlecut van Neal Schon

http://www.worldguitars.co.uk/new/images/neilschon001bg.jpg

Damn :o :o

als ik geen ibanez zopu mogen hebben zou deze het worden :o :o

Jax
22 augustus 2005, 17:12
[plaatje]

Dit is toch wel de ALLERMOOISTE PRS die ik OOOOOOIT heb gezien!
Wat een schoonheid! :o

Nou, dan toch liever deze:

http://fotos.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/51883.jpg

GASGASGASGASGASGASGAS!!!!

Anders_Destium
22 augustus 2005, 18:10
Ik zou persoonlijk een moord doen voor deze gitaar, maar hij is niet te koop :-( Dit is dus zo'n Singlecut van Neal Schon


Damn :o :o

als ik geen ibanez zopu mogen hebben zou deze het worden :o :o

Gaat lastig worden, er zijn er maar een paar van en die zijn niet te koop :-(

Joop M
22 augustus 2005, 19:17
Hier staat er nog eentje Anders ,alleen geen trem
http://www.bananas.com/productdetail.asp/pid_6627/productname_Neal-Schon-Personal-Stock-PRS-Single-Cut

:lol:
Grz Joop

Negative K3 fan
22 augustus 2005, 19:23
Ik zou persoonlijk een moord doen voor deze gitaar, maar hij is niet te koop :-( Dit is dus zo'n Singlecut van Neal Schon


Damn :o :o

als ik geen ibanez zopu mogen hebben zou deze het worden :o :o

Gaat lastig worden, er zijn er maar een paar van en die zijn niet te koop :-(

je kunt zo een replica ervan krijgen bij de inmiddels master PRS repliceerders van Shamray... met als voordeel dat je hem nog helemaal kunt customizen ook, voor minder geld.

Orpheo
22 augustus 2005, 19:29
Ik zou persoonlijk een moord doen voor deze gitaar, maar hij is niet te koop :-( Dit is dus zo'n Singlecut van Neal Schon


Damn :o :o

als ik geen ibanez zopu mogen hebben zou deze het worden :o :o

Gaat lastig worden, er zijn er maar een paar van en die zijn niet te koop :-(

je kunt zo een replica ervan krijgen bij de inmiddels master PRS repliceerders van Shamray... met als voordeel dat je hem nog helemaal kunt customizen ook, voor minder geld.

mee eens. ze hebben er ooit een gemaakt in transblack, singlecut les paul style (dat weer wel) met een AAA top (ongeveer zo vet als die top van die groene, hier eerder gepost), een trem (vintage style, dus helaas geen floyd, maar kan wel) long set neck, en birdinlay van abalone en/of MoP. kostte in euro's ongeveer 2400/2500 euro, all included.

probeer daar maar eens een PRS singlecut voor te vinden. de versie met schallerfloyd kost ongeveer 2500/2600 euro, als je normale specs neemt, en geen rosewood neck oid.

Anders_Destium
22 augustus 2005, 19:31
Mijn Singlecut was zoiets, en dat is een echte :roll:

Negative K3 fan
22 augustus 2005, 19:43
een echte 2e handse ja...

die shamray is gloednieuw, niet in de buurt van enige CNC machine geweest en levenslange garantie op het hout enzo.

Negative K3 fan
22 augustus 2005, 19:44
en natuurlijk met floys mocht je dat willen

Orpheo
22 augustus 2005, 19:47
een echte 2e handse ja...

die shamray is gloednieuw, niet in de buurt van enige CNC machine geweest en levenslange garantie op het hout enzo.

juist.


anders D: lees maar eens voor de grap t shamray forum door. de meeste gasten hebben echt al wel veel gitaren geprobeerd, en gehad, en uit pure wanhoop soms richten ze zich naar shamray van: help!! ik krijg maar geen gitaar te pakken waar ik echt wat mee kan. dan gaan ze om de tafel zitten (lees: emailen) en zo wordt dan hun ideale gitaar gemaakt. en de reacties zijn altijd; geen enkele fabrieksgitaar kan eraan tippen. soms maken ze dingen die ik foeilelijk vind, bv een PRS kloon met vleermuisinleg. maar als je ziet hoe ze t maken, en dat die vleermuis nog NET niet leeft, dan ga ik toch echt twijfelen aan de grote gitaarbouwers. wat gibson, prs, fender, jackson e.d. maken is niet slecht, maar voor dat geld kan je heel veel betere dingen laten maken. en dat weegt voor mij toch heel zwaar mee.

Orpheo
22 augustus 2005, 19:48
een echte 2e handse ja...

die shamray is gloednieuw, niet in de buurt van enige CNC machine geweest en levenslange garantie op het hout enzo.

juist.


anders D: lees maar eens voor de grap t shamray forum door. de meeste gasten hebben echt al wel veel gitaren geprobeerd, en gehad, en uit pure wanhoop soms richten ze zich naar shamray van: help!! ik krijg maar geen gitaar te pakken waar ik echt wat mee kan. dan gaan ze om de tafel zitten (lees: emailen) en zo wordt dan hun ideale gitaar gemaakt. en de reacties zijn altijd; geen enkele fabrieksgitaar kan eraan tippen. soms maken ze dingen die ik foeilelijk vind, bv een PRS kloon met vleermuisinleg. maar als je ziet hoe ze t maken, en dat die vleermuis nog NET niet leeft, dan ga ik toch echt twijfelen aan de grote gitaarbouwers. wat gibson, prs, fender, jackson e.d. maken is niet slecht, maar voor dat geld kan je heel veel betere dingen laten maken. en dat weegt voor mij toch heel zwaar mee.

Philippe
22 augustus 2005, 22:37
@topicstarter:

Misschien een ESP LTD KH-603?

Niet moeders mooiste imo, maar voldoet wel aan je eisen.
OFR en EMG 81 setje. Plus, hij heeft 24 frets.
Op de ESP site staat ie als $1,349, is dus omgerekend een eurootje of 1100.

http://www.espguitars.com/images/guitars/kh603.jpg

Orpheo
22 augustus 2005, 22:44
@topicstarter:

Misschien een ESP LTD KH-603?

Niet moeders mooiste imo, maar voldoet wel aan je eisen.
OFR en EMG 81 setje. Plus, hij heeft 24 frets.
Op de ESP site staat ie als $1,349, is dus omgerekend een eurootje of 1100.

http://www.espguitars.com/images/guitars/kh603.jpg

en met EMG's, dus echt ' last" van basswood heb je in dit geval niet :D

nja, hij is wel vet vind ik.

edit: de goedkopere versie heeft basswood, de duurdere heeft maple met neckthru. sorry...

Anders_Destium
23 augustus 2005, 10:51
>Neg K3 Fan en Orpheo

Sinds wanneer is het een goed iets dat een gitaar niet is gecarved met precisie-apparatuur? Laat je niet zoveel wijsmaken en ga een keer uit van je eigen ervaring en gezond boeren verstand :roll:

Orpheo
23 augustus 2005, 11:34
>Neg K3 Fan en Orpheo

Sinds wanneer is het een goed iets dat een gitaar niet is gecarved met precisie-apparatuur? Laat je niet zoveel wijsmaken en ga een keer uit van je eigen ervaring en gezond boeren verstand :roll:

dat zeg ik toch niet. ik zeg alleen dat voor t geld dat je voor een PRS oid neerlegt, je bij shamray een kwalitatief betere gitaar kunt krijgen, gebouwd naar jou eisen, wensen, met alles erop en eraan. maar ja, als je zeg, 3000 euro wilt neerleggen voor een gitaar die je makkelijk door kunt verkopen, omdat gewoon GAS heel sterk bij je is, en je niet een gitaar hebt waar je al jaren helemaal gek van bent, en die bij shamray ongeveer de helft kost, ik houd je niet tegen. ik wees alleen op een extra mogelijkheid.

sterker nog, ik heb in dat ibanez-topic gezegd dat ik dat soms juist WEL goed vind, die precisieapparatuur. dan krijg je een meer consistente kwaliteit in de gitaren. maar om bv body's met grote freesmachines te maken, tja, het is beter, maar mijn (enigzins) romantische beeld van gitaren maken, gaat op die manier wel verloren....

Orpheo
23 augustus 2005, 11:35
>Neg K3 Fan en Orpheo

Sinds wanneer is het een goed iets dat een gitaar niet is gecarved met precisie-apparatuur? Laat je niet zoveel wijsmaken en ga een keer uit van je eigen ervaring en gezond boeren verstand :roll:

dat zeg ik toch niet. ik zeg alleen dat voor t geld dat je voor een PRS oid neerlegt, je bij shamray een kwalitatief betere gitaar kunt krijgen, gebouwd naar jou eisen, wensen, met alles erop en eraan. maar ja, als je zeg, 3000 euro wilt neerleggen voor een gitaar die je makkelijk door kunt verkopen, omdat gewoon GAS heel sterk bij je is, en je niet een gitaar hebt waar je al jaren helemaal gek van bent, en die bij shamray ongeveer de helft kost, ik houd je niet tegen. ik wees alleen op een extra mogelijkheid.

sterker nog, ik heb in dat ibanez-topic gezegd dat ik dat soms juist WEL goed vind, die precisieapparatuur. dan krijg je een meer consistente kwaliteit in de gitaren. maar om bv body's met grote freesmachines te maken, tja, het is beter, maar mijn (enigzins) romantische beeld van gitaren maken, gaat op die manier wel verloren....

Anders_Destium
23 augustus 2005, 11:47
Ik geloof er geen zak van dat Shamray betere gitaren bouwt dan PRS totdat ik er zelf een van aan de tand heb kunnen voelen. Je verwacht toch niet serieus dat op een (fan) forum van Shamray gitaren die gitaren worden afgekraakt?

Orpheo
23 augustus 2005, 11:55
Ik geloof er geen zak van dat Shamray betere gitaren bouwt dan PRS totdat ik er zelf een van aan de tand heb kunnen voelen. Je verwacht toch niet serieus dat op een (fan) forum van Shamray gitaren die gitaren worden afgekraakt?

als t slecht is, ja. waarom liegen als dat gewoon niet nodig is....

maar goed; ik heb dus wel een keer een shamray bespeeld, een les paul. de dag dat gibson zulke kwaliteit levert, gaan hun prijzen echt sky-high. de enige les pauls van gibson die in de buurt komen van shamray's gitaren zijn de customshops (maar he, verrek, shamray is ook een customshop....)

Orpheo
23 augustus 2005, 11:55
Ik geloof er geen zak van dat Shamray betere gitaren bouwt dan PRS totdat ik er zelf een van aan de tand heb kunnen voelen. Je verwacht toch niet serieus dat op een (fan) forum van Shamray gitaren die gitaren worden afgekraakt?

als t slecht is, ja. waarom liegen als dat gewoon niet nodig is....

maar goed; ik heb dus wel een keer een shamray bespeeld, een les paul. de dag dat gibson zulke kwaliteit levert, gaan hun prijzen echt sky-high. de enige les pauls van gibson die in de buurt komen van shamray's gitaren zijn de customshops (maar he, verrek, shamray is ook een customshop....)

glacius
23 augustus 2005, 16:23
ok mensen bedankt voor de reacties !

die neil shon gitaar is DE ideale gitaar !!!! daar zou ik mijn gibson voor verkopen !!!

nu maar zoeken naar zon ding ...

Anders_Destium
23 augustus 2005, 17:01
Als je zeker weet dat het dé ultieme gitaar voor je is kun je het beste eentje custom laten bouwen, wat Neg K3 en Orpheo al zeggen. Als je een van zijn PRSen vindt dan zal het makkelijk richting de 7000 euro worden omdat er maar zo weinig zijn.

Alain
24 augustus 2005, 17:02
Enig idee welke pickups dat zijn op die Neal Schon?

Volgens mij niet dezelfde als een gewone prs SCT

Hoe was je ervaring met de singlecut Anders?