PDA

View Full Version : Prog Rock Gitaar voor nieuw lid?



GeddyLee
19 augustus 2005, 20:30
Hallo hallo, nieuw op het forum, echter niet met (akoustische) gitaren.
Van elektrische heb ik helaas de ballen verstand en vraag ik jullie om hulp.

Ik speel nu een maand of negen, tien akoustisch (ja ik weet het, ik ben nog steeds een enorme beginner :) ) en ik ben er (nu al :razz: ) achter gekomen dat dit niet echt is wat ik wil.

Nu ben ik op zoek naar een gitaar van ongeveer 250 euro en een versterker van die zelfde prijs. (iets minder mag ook :lol: )

Op de akoustische speel ik vooral algemene liedjes, op de elektrische wil ik me gaan richten op de muziek die ik zelf mooi vind (Rush, Dream Theater, Vanden Plas en andere Prog Rock, maar ik vind ook Guns 'n Roses, The Offspring en Black Sabbath erg goed. Van alles wat dus, maar vooral prog.)

Any Suggestions?

Dood_aan_Ibanez
19 augustus 2005, 20:35
Ze gaan je een ibanez aanbevelen.. Niet luisteren check markplaats enz voor Charvels 8-)

Lord Abortion
19 augustus 2005, 20:36
Kijk eens naar Epiphone, die hebben wel enkele leuke gitaren, tweedehands moet je wel iets degelijks kunnen vinden voor 250-300 euro. En voor versterker een Roland Cube 30 erbij ofzo, dan heb je wel een mooie set. Met de muziek die je opgaf: maak dat je iig een humbucker aan de brug hebt zitten.

GeddyLee
19 augustus 2005, 20:38
Okay, maar als ik me niet vergis wordt er bij bands als Dream Theater toch ook veel met single coils (??) gespeeld?
Epiphone, wel eens van gehoord. Zou je me een bepaald type aanraden? (zal eens op de site kijken :) )
@D_A_I: eh.. bedankt? :roll:

Basseytje
20 augustus 2005, 00:31
oik heb hier wel wat keuze moet je maar eens kijken...

http://www.musicstorekoeln.de/en/global/0_0_G_0_A/1/suchen/0/artikel/musicstore.html

k heb daar ook mijn gitaar gekocht, mooie winkel :wink:

GeddyLee
20 augustus 2005, 08:07
Merci :)

GeddyLee
20 augustus 2005, 08:13
Is Jack & Danny's een goed merk? Heb er nog nooit van gehoord maar die Duitsers blijkbaar wel. :-?

*edit*

en is dit (http://www.musicstorekoeln.de/en/E-Gitarren/3_42_GEGIT_29_GIT0007255-001/0/0/0/detail/images/artikel/medium/GIT0007255-001.jpg) niets?

Bins
20 augustus 2005, 11:03
OLP mm1

redenatie: John Petrucci->MusicMan... Olp = MM kopie. Het Petrucci model van OLP is boven je budget, maar misschien kan je hem 2ehands vinden.

Verder zou ik je Epiphone niet aanraden, een epiphone onder de 250 is meestal niet zo denderend (imo dan heh). De OLP is naar mijn ervaring qua prijs kwaliteit stukken beter (ik heb beide). Het verschil zit em vooral in de hardware en de pu's.

VooDoo
20 augustus 2005, 11:16
Mischien zou je een Epiphone SG kunnen proberen,
alleen zijn er verschillende prijsklassen en ik weet niet of een daarvan binnen jouw budget valt
maar tis wel leuk;)

GeddyLee
20 augustus 2005, 18:37
Hoe klinkt een SG ongeveer? (ga binnekort een hele rits elek gitaren uitproberen, maar toch.. probeer het te omschrijven :-D )

GeddyLee
20 augustus 2005, 18:45
Wie heeft er hier ooit van het merk Cyclone gehoord? Vriend van me heeft er een en beweer dat het een goed ding is..

olaf reijnders
20 augustus 2005, 21:25
Koop toch een Ibanez. Niet voor niets meest gebruikt bij progressieve metal. En nou wil ik geen discussie met Dood_aan_Ibanez! Reageer ik toch niet op. ESP en LTD schijnen ook leuke gitaren te maken, tegenwoordig.

GeddyLee
21 augustus 2005, 11:04
Okay, en welke Ibanez zou je me aanraden?
Is de GSA60 iets? Ziet er leuk uit ( :-D ) heeft 1 humbucker en 2 single-coil's en valt binnen mijn budget...

*edit*

gitaar specs van de GSA60:



* Body: Agathist
*
Hals: Esdoorn
*
Fretten: Medium
*
Toets: Palissander
*
Halselement: PSNDS Single coil
*
Middenelement: PSNDS Single coil
*
Brugelement: PSND2 Humbucker
*
Slagplaat: Geen
*
Schakelaar: 5-Standenschakelaar
*
Volume: Master
*
Toonregeling: Totaal
*
Mechanieken: Gesloten
*
Brug: SAT 10 Tremolo
*
Hardware: Verchroomd


Nog steeds de vraag: Is dit iets? :-D

(ow, kost 249 €)

AART
21 augustus 2005, 11:59
zoek bij www.muziekhandeljoosten.nl(allergoedkoopste betrouwbare ibanez winkel, goedkoper dan duitsland) eens naar de rg 321 mh, een mahonie ibanez RG, zonder floyd(beter als je net begonnen bent).

kost iets van 270 euro dacht ik, gloednieuw.

die gsa hebik gehad, leuke gitaar, maar zo'n rg is beter.

GeddyLee
21 augustus 2005, 14:31
Okay thnx, zal eens kijken... :)

*edit*

Deze dus:

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RG321MH-WK.jpg




RG321MH-WK


Adviesprijs € 349,00 Winkelprijs € 285,00

* Body: Mahonie
*
Hals: Esdoorn
*
Halsvorm: Wizard II
*
Fretten: Jumbo
*
Toets: Palissander
*
Halselement: IBZ INF3 Humbucker
*
Brugelement: IBZ INF4 Humbucker
*
Slagplaat: Geen
*
Schakelaar: 5-Standenschakelaar
*
Volume: Master
*
Toonregeling: Totaal
*
Mechanieken: Deluxe gesloten
*
Brug: Fixed
*
Hardware: Zwart chroom


En waarom deze gitaar? Hij heeft geen sinle-coils, kan hij dan nog wel 'helder' klinken of ligt dat gewoon aan de plaats en het merk van de humbucker?
O, stomme vraag maar toch: die randen zijn er wel lomp uit, is dat niet rottig spelen? :-(

:-D[/img]

olaf reijnders
21 augustus 2005, 15:56
Ik zou zeggen; test 'm eens.

GeddyLee
21 augustus 2005, 15:58
Ga dinsdag naar de EMI :) hopelijk hebben ze hem daar.

Raffel
21 augustus 2005, 22:34
waarom wil je zo graag single coils eigenlijk?

Dat heeft niets met helderheid te maken. Vooral voor prog denk ik dat een combinatie H-H of H-S-H wel fijner is dan H-S-S of zo.

olaf reijnders
22 augustus 2005, 01:51
Je kan op www.harmony-central.com ook genoeg info vinden over het klankbeeld van de H-H combi van de Ibanez RG321. Kijken bij usersreviews.

GeddyLee
22 augustus 2005, 10:28
@Olaf: thnx again :) *edit* ik kan alleen revieuws vinden van den Infinity 1 en 2. Of ben ik nou zo stom? :roll:

@Raffel: nou ik heb van anderen (die er volgens mij ook verstand van hebben :-D ) dat een single coil zeg maar voor een lichter, helderder geluid zorgt en een humbucker voor een zwaar, wat brommerig geluid.
Klopt dit dan niet?

Raffel
22 augustus 2005, 10:34
een humbucker klinkt voller dan een single coil, maar clean vind ik persoonlijk single coil wel mooier klinken. Voor een crunchy geluid heb ik liever humbuckers en velen met mij. Je kunt humbuckers echter ook parallel schakelen zodat ze als single coils klinken. Hoe het exact werkt weet ik niet, maar op een van mijn gitaren is het zo aangesloten en de clean is moooooooooi.

TMKXL
22 augustus 2005, 10:35
Maak je geen zorgen, de RG321 heeft een vijfstanden-schakelaar waardoor je in de 2de en 4de posities single coil geluiden krijgt. Voor Dream Theater muziek zal je voor Petrucci's cleane partijen veel de 4de positie moeten gebruiken, voor rythm en lead komen de humbuckers erg goed van pas.

GeddyLee
22 augustus 2005, 10:39
:-D :-D :-D :-D :-D
Deze gitaar moet ik hebben!
:-D :-D :-D :-D :-D

Nouja, morgen eerst eens luisteren... :-D

Raffel
22 augustus 2005, 10:43
Ik zou niet teveel verwachten qua Ibanez bij EMI trouwens. Ik kom er ook regelmatig. Het aanbod is voornamelijk Fender/Gibson zoals gewoonlijk.

GeddyLee
22 augustus 2005, 10:45
Zal ze eens mailen/bellen.

Nickname
22 augustus 2005, 10:56
Okay, en welke Ibanez zou je me aanraden?
Is de GSA60 iets? Ziet er leuk uit ( :-D ) heeft 1 humbucker en 2 single-coil's en valt binnen mijn budget...

(ow, kost 249 €)

Dit is zeker een aanrader voor jou als beginnende gitarist, ben er namelijk zelf ook op begonnen en voor zijn prijsklasse is het een bovengemiddelde gitaar. Geschikt voor muziek zoals progrock (RUSH, Dream Theater.... YEAHHHH :-D ) vanwege de HSS configuratie (humbucker en 2 single coils) speelt ook bovengemiddeld lekker. Als beginner merk je dit misschien nog niet echt maar na een tijd waardeer je hem toch zeker. Als deze binnen je budget valt... KOPEN DIE HANDEL

Anders_Destium
22 augustus 2005, 10:58
Er is geen enkel probleem om te gaan voor een gitaar met hums, Alex Lifeson speelt volgens mij altijd op gitaren met humbuckers bijvoorbeeld :)

Nickname
22 augustus 2005, 11:07
Trouwens... beginnende gitarist en RUSH/Dream Theater gaan vaak niet zo goed samen... :-D iig veel oefenen :wink:

Anders_Destium
22 augustus 2005, 11:13
Tja, maar dan wil je tenminste ontwikkelen. Als je Nirvana als het ultieme ziet ben je snel uitgeleerd, heel snel :lol:

Nickname
22 augustus 2005, 11:15
Tja, maar dan wil je tenminste ontwikkelen. Als je Nirvana als het ultieme ziet ben je snel uitgeleerd, heel snel :lol:

lol :lol:

olaf reijnders
22 augustus 2005, 11:23
Er is geen enkel probleem om te gaan voor een gitaar met hums, Alex Lifeson speelt volgens mij altijd op gitaren met humbuckers bijvoorbeeld :)

Niet altijd. :wink:

Anders_Destium
22 augustus 2005, 11:46
Tussen de 15 gitaren die hij onstage gebruikt zal vast ook wel iets met singlecoils zitten, maar hij speelt toch vooral op Gibsons en PRSen met hums :)

GeddyLee
22 augustus 2005, 21:37
@Nick: lol dat weet ik ja :-D
Toestraks mijn akoustische weer eens opgepakt (doe ik echt te] weinig meer mee! :-( moet toch wat verdienen dus weinig tijd :-( ) en probeerde The Trees (van Rush natuurlijk :) ) te spelen, ai, dat ging niet meer zo goed... maar goed, ik heb nooit erg veel geoefend en helemaal nooit les gehad.
Maar een kennis heeft sinds enkele maanden een elektrische gitaar en toen is het bij mij ook weer aangewakkert ('t vuur, je weet toch :razz: ) en ik ga asap op les :)

Maar goed, eerst het simpelere werk (Satriani, Vai enzo :razz: :roll: :razz: ) en dan ga ik Rush spelen hahahah ;-)

Nickname
23 augustus 2005, 08:10
Maar goed, eerst het simpelere werk (Satriani, Vai enzo :razz: :roll: :razz: ) en dan ga ik Rush spelen hahahah ;-)

:seriousf:

Raffel
23 augustus 2005, 09:00
kun je wel om lachen, maar Satriani heeft echt wel stukken die je een goed eind op weg helpen. Vai echter...

Nickname
23 augustus 2005, 09:09
kun je wel om lachen, maar Satriani heeft echt wel stukken die je een goed eind op weg helpen. Vai echter...

Gewoon veel oefenen inderdaad... zo heb ik et ook gedaan (en nog steeds... :lp: )

GeddyLee
23 augustus 2005, 10:41
Serieus? Pff dat zal heeeel veel oefenen worden inderdaad :oops:
Lol vind het gitaarspel van Vai eigenlijk ook niet mooi :roll:

Nickname
23 augustus 2005, 10:53
waar kom je trouwens eigenlijk vandaan geddylee?

GeddyLee
23 augustus 2005, 10:55
Asten :-D eh, dat ligt bij Helmond (en Eindhoven!) in de buurt.

*edit*

(vreemd forum, doet niet wat ik wil :-( )
Zijn Jumbo frets gewoon grotere, dikkere frets? En vinden jullie dit fijn of niet fijn spelen?

GeddyLee
23 augustus 2005, 11:15
Asten icon_biggergrin.gif eh, dat ligt bij Helmond (en Eindhoven!) in de buurt.

*edit*

(vreemd forum, doet niet wat ik wil icon_sad2.gif )
Zijn Jumbo frets gewoon grotere, dikkere frets? En vinden jullie dit fijn of niet fijn spelen?

*edit 2 :-D *

Pff, waardeloos zeg: zowel bij de Conijn als bij de Emi hebben ze de RG321 niet. Bij de EMI komt hij wel weer binnen maar kost dan meer als 300 €.
Weten jullie nog een andere gitaar/muziek winkel in de omgeving eindhoven?

Nickname
23 augustus 2005, 11:42
Asten icon_biggergrin.gif eh, dat ligt bij Helmond (en Eindhoven!) in de buurt.

*edit*

(vreemd forum, doet niet wat ik wil icon_sad2.gif )
Zijn Jumbo frets gewoon grotere, dikkere frets? En vinden jullie dit fijn of niet fijn spelen?

*edit 2 :-D *

Pff, waardeloos zeg: zowel bij de Conijn als bij de Emi hebben ze de RG321 niet. Bij de EMI komt hij wel weer binnen maar kost dan meer als 300 €.
Weten jullie nog een andere gitaar/muziek winkel in de omgeving eindhoven?

haha dat is wel vet... je zou es moeten gaan kijken als we weer eens bij plato in helmond spelen... veel andere muziekwinkels hebben ze ook niet in de buurt iig volgens mij.. heb de mijne in zeeland besteld. Bij sonora in terneuzen. goede prijs en nog wat free gadgets en snaren en rattennest erbij :-D

Nickname
23 augustus 2005, 11:45
ik zal trouwens es kijken naar die rg 321

Nickname
23 augustus 2005, 11:45
ik zal trouwens es kijken naar die rg 321

Nickname
23 augustus 2005, 11:50
Toen ik mn ibanez ging kopen bij sonora kreeg ik 15 procent koring op de ibanez prijslijst. Voor jouw rg321 zou je dan net onder de 300 euro uitkomen ff snel uit het hoofd. Kan wel eventjes duren muchten ze hem bij de importeur niet op voorraad hebben maar meestal als ze hem bestellen is ie binnen 2 weken in huis. (tis niet zon grote winkel dus kunnen ze niet al te veel op eigen voorraad hebben) :)

Mr.Bluesbreaker
23 augustus 2005, 12:05
(vreemd forum, doet niet wat ik wil :-( )
Zijn Jumbo frets gewoon grotere, dikkere frets? En vinden jullie dit fijn of niet fijn spelen?

Jumbo frets zijn inderdaad dikkere frets. Ik heb mijn strat laten herfretten met de dikste frets op dat moment in de handel. Heerlijk! Speelt gewoon een stuk comfortabeler en makkelijkere bends imho. Frets heb ik in de hogere en nog wat laten afvlakken.

GeddyLee
23 augustus 2005, 12:59
@Nick: okay, dat is wel makkelijk :-D Maar dan ga ik hem gewoon testen bij de Emi ofzo, en kopen bij die winkel in Zeeland ;-)
In welke band speel je eigenlijk?
@Bluesbreaker: okay, maar waar zijn kleine frets dan voor? :-D (gokje: zo kun je makkelijker over de fretten heen 'glijden' ?)

Nickname
23 augustus 2005, 13:07
@Nick: okay, dat is wel makkelijk :-D Maar dan ga ik hem gewoon testen bij de Emi ofzo, en kopen bij die winkel in Zeeland ;-)
In welke band speel je eigenlijk?

Zekers, scheelt je toch wel een zakje geld. Ik speel in de band authority, op zich bestaan we nog niet zo lang (3/4 jaar). Alleen omdat i.v.m studie 2 mensen moesten stoppen met de band waren we van 5 naar 3 personen gegaan. Intussen nieuwe zangeres/bassist erbij en hopen dat dat goed zal gaan :roll: . We hebben er wel vertrouwen in. Tegen het einde van het jaar zullen we met de nieuwe bezetting toch al wel zeker gaan optreden (eerst nog wat nummers gaan schrijven). Wat is je email? wel wat handiger om te communiceren enzo :razz:

GeddyLee
23 augustus 2005, 15:53
Hmm bij Berkers (deurne) moet hij 295 € kosten, als ik daar dan nog een koffertje bij krijg dan vind ik het best :-D

Nickname
23 augustus 2005, 16:00
bel sonora anders eens: zie www.sonora.nl , daar staat ergens wel een telefoonnummer (maandags wel gesloten)

GeddyLee
23 augustus 2005, 18:37
Hey ik heb eens verder gekeken... ben tot de conlusie gekomen dat ik echt wel een Ibanez wil, vind het gewoon erg vette gitaren (heb ook wat samples van Ibanez'en gehoord..) en zien er ook heel vet uit (zeker niet onbelangrijk)

De Rg321 hebben ze hier nergens in de buurt, dus ik kan hem niet zo snel testen, maar dat komt nog wel.
Wat me ook een erg vette gitaar lijkt is de SA120, qua uiterlijk mee mijn ding en blijkaar klinkt hij erg 'warm' en dat vind ik ook wel interresant.

Wat vinden jullie er van? Of welke andere Ibbie zouden jullie me aanraden? (zeker niet boven de 300 € en wat ik er van heb gezien ook niet onder de 200 € :razz: )

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/SA120_CN_1A_01.jpg

SA120 :) geweldige kleur trouwens...

GeddyLee
23 augustus 2005, 18:38
Hey ik heb eens verder gekeken... ben tot de conlusie gekomen dat ik echt wel een Ibanez wil, vind het gewoon erg vette gitaren (heb ook wat samples van Ibanez'en gehoord..) en zien er ook heel vet uit (zeker niet onbelangrijk)

De Rg321 hebben ze hier nergens in de buurt, dus ik kan hem niet zo snel testen, maar dat komt nog wel.
Wat me ook een erg vette gitaar lijkt is de SA120, qua uiterlijk mee mijn ding en blijkaar klinkt hij erg 'warm' en dat vind ik ook wel interresant.

Wat vinden jullie er van? Of welke andere Ibbie zouden jullie me aanraden? (zeker niet boven de 300 € en wat ik er van heb gezien ook niet onder de 200 € :razz: )

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/SA120_CN_1A_01.jpg

SA120 :) geweldige kleur trouwens...

Wabbie
23 augustus 2005, 18:51
die sa120 is een erg goed ding voor wat je er voor betaalt. Speelt er soepeltjes en is niet erg zwaar. Zit een lekkere scheur in. Ik heb zelfs een keertje met zo'n ding opgetreden ( okee voor een nummertje maar) en dat leverde toch wel wat rare gezichten op. Ik had het vroeger niet zo heel erg op Ibanez. Maar nu toch zeker wel.

olaf reijnders
23 augustus 2005, 18:58
die sa120 is een erg goed ding voor wat je er voor betaalt. Speelt er soepeltjes en is niet erg zwaar. Zit een lekkere scheur in. Ik heb zelfs een keertje met zo'n ding opgetreden ( okee voor een nummertje maar) en dat leverde toch wel wat rare gezichten op. Ik had het vroeger niet zo heel erg op Ibanez. Maar nu toch zeker wel.

Kijk!!!!! Weer een zieltje gewonnen!!!!!!!!!!!! :lol:

Nickname
23 augustus 2005, 19:49
Ook zeker een mooie en ook wat veelzijdiger dan de RG-series. Is de SA-120 het hoogste van je budget? want anders zou je nog naar een iets duurdere versie kunnen. Of een S-serie? die zijn ook wel mooi :)

Squier4ever
23 augustus 2005, 19:59
Ik heb een Jack & danny en ja ik vind hem erg goed spelen, heb zo'n les paul model :)

Wabbie
23 augustus 2005, 21:27
die sa120 is een erg goed ding voor wat je er voor betaalt. Speelt er soepeltjes en is niet erg zwaar. Zit een lekkere scheur in. Ik heb zelfs een keertje met zo'n ding opgetreden ( okee voor een nummertje maar) en dat leverde toch wel wat rare gezichten op. Ik had het vroeger niet zo heel erg op Ibanez. Maar nu toch zeker wel.

Kijk!!!!! Weer een zieltje gewonnen!!!!!!!!!!!! :lol:

Yups, zeer zeker. Als ik weer een nieuwe gitaar ga kopen is Ibanez zeker een optie. Drie keer raden war er hier trouwens gebroederlijk naast mijn fender jazzmaster aan de muur hangt......




pcies een Jackson Kelly basgitaar :-D :cool:

GeddyLee
23 augustus 2005, 21:51
@Nick: hij zou rond de 249 € kosten, die SA 120 en dat vind ik eigenlijk meer als genoeg :-D
maar een paar tientjes hoger kan nog net, alleen zal dat niet zo veel verschil maken ^_^
De grote vraag:

RG321 of SA120?

Nickname
24 augustus 2005, 11:36
@Nick: hij zou rond de 249 € kosten, die SA 120 en dat vind ik eigenlijk meer als genoeg :-D
maar een paar tientjes hoger kan nog net, alleen zal dat niet zo veel verschil maken ^_^
De grote vraag:

RG321 of SA120?

Jah.. ligt totaal aan je smaak.. als je kans ervoor hebt zou ik ze beiden uitproberen. Als dit helaas niet mogelijk is kan ik je misschien wel helpen met mijn ervaring. Ik heb dus nu een RG1570 (duurdere versie van de RG321) en een GSA60(goedkopere versie van SA120). Get grootste verschil vind ik de klank, waar de RG wat 'ijziger' is (dus perfect voor progmetal (Dream theater enzo) is mn GSA wat 'liever' en 'warmer' (relatief gezien natuurlijk :D ) Hopelijk kun je hier iets mee.. laat het maar weten als je nog vragen mocht hebben! 8-)

GeddyLee
24 augustus 2005, 18:56
Okay, nou ik probeer ze natuurlijk beide te testen, maar hoe ik het zo hoor vind ik de SA interresanter.
op de SA zit toch ook zo'n 5 standen switch waarmee je single coil geluid kunt maken hé?

GeddyLee
24 augustus 2005, 22:17
Nou, de SA120 wordt zonder koop verplichting voor me bestelt, dus die ga ik eens lekker uitproberen.
Blijft over: de gitaarles. Paar vraagjes:


Gewoon bij een particulier (of hoe noem je dat? :-D ) of bij een muziekschool?
Zwart of wit?
Geclasificeerde gitaarleraar (zijn die er? :-D ) of gewoon bij iemand die er erg goed in is?



Weet iemand sowieso goede adresjes in de buurt van Helmond?

Nickname
25 augustus 2005, 08:28
Okay, nou ik probeer ze natuurlijk beide te testen, maar hoe ik het zo hoor vind ik de SA interresanter.
op de SA zit toch ook zo'n 5 standen switch waarmee je single coil geluid kunt maken hé?

Juist :-D Is inderdaad wel een groot voordeel.. heb ik op mn nieuwe RG ook, maar die RG 321 heeft dat niet...

GeddyLee
25 augustus 2005, 12:10
Niet? :???: O, dat dacht ik.... hmm, dan is de keuze helemaal niet zo moeilijk meer :-D (nu moet ie nog wel goed klinken :razz: )
Maar goed, de lessen.. *zucht*

Hebben jullie (eigenlijk reageert vooral Nickname hier :razz: ) heb JIJ eigenlijk les (gehad?) en wat vooriets hier?

duckman
25 augustus 2005, 12:38
Nou, de SA120 wordt zonder koop verplichting voor me bestelt, dus die ga ik eens lekker uitproberen.
Blijft over: de gitaarles. Paar vraagjes:


Gewoon bij een particulier (of hoe noem je dat? :-D ) of bij een muziekschool?
Zwart of wit?
Geclasificeerde gitaarleraar (zijn die er? :-D ) of gewoon bij iemand die er erg goed in is?



Weet iemand sowieso goede adresjes in de buurt van Helmond?


voor gitaar les probeer eens Cor Mutsers of Ton Engels, beide wonen in Asten. Ik zelf heb even les gehad van Ton en dat beviel goed...

Als je een gitaar koopt, laat hem dan eens afstellen door bijv. Arie de Vocht.Die haalt alles uit die gitaar wat er in zit.

Probeer ook de Yamaha RGX serie uit, die klinkt voor die prijsklasse ook er goed.


mazzel,
Arjan

GeddyLee
25 augustus 2005, 12:57
Een vriendin van me heeft les van Cor en vind hem enorm irritant. Na al die verhalen die ik van haar heb gehoord durf ik het niet meer aan om les van hem te krijgen ;) :D

Engels heb ik nog nooit van gehoord maar ik zal eens kijken.

Yamaha, okay, zal eens een mailtje sturen naar de EMI.

Wabbie
25 augustus 2005, 15:31
Niet? :???: O, dat dacht ik.... hmm, dan is de keuze helemaal niet zo moeilijk meer :-D (nu moet ie nog wel goed klinken :razz: )
Maar goed, de lessen.. *zucht*

Hebben jullie (eigenlijk reageert vooral Nickname hier :razz: ) heb JIJ eigenlijk les (gehad?) en wat vooriets hier?

Ik heb 10 jaar lang op de muziekschool gezeten in zutphen. Ben daar gewoon begonnen met elektrisch gitaar. Was zeer gaaf om te doen, ook omdat de muziekschool veel samenspeel projecten organiseerde waar ik heel erg veel van heb geleerd. En een enorme berg podiumervaring mee heb opgedaan. Zit er over te denken om binnenkort maar eens te gaan kijken of ik niet weer naar de muziekschool ga, maar ik heb het alleen een beetje te druk voor ( 5 bands en een studie :roll: )

Nickname
25 augustus 2005, 15:39
Ga eens bij kunstencentrum helmond kijken. Daar kan je heel goed les krijgen. :D

GeddyLee
25 augustus 2005, 17:36
Serieus of niet?

Nickname
26 augustus 2005, 08:11
Serieus of niet?

kijk dan eens hoe serieus ik kijk... :roll:

Maar ff serieus, daar kan je heel goed gitaarles krijgen. Als je geluk hebt kom je bij donnie duvall terecht, (leraar van onze band), maar de anderen zijn minstens net zo goed hoor :)

GeddyLee
26 augustus 2005, 09:29
Okay, kun je me iets vertellen over hoe je daar les krijgt of is dat per leraar anders?
Ik zal ze straks eens een mailtje sturen :) Fiets toch iedere dag naar Helmond met een tas van 10 kilo dus een gitaar kan er ook nog wel bij hahahaha


*edit*

Hier zit je dus bij?
http://www.kunstencentrumhelmond.nl/cursus.asp?rbr=De%20Muziekschool&rubid=3&cid=82

Raffel
26 augustus 2005, 09:42
Serieus of niet?

kijk dan eens hoe serieus ik kijk... :roll:

Maar ff serieus, daar kan je heel goed gitaarles krijgen. Als je geluk hebt kom je bij donnie duvall terecht, (leraar van onze band), maar de anderen zijn minstens net zo goed hoor :)

Dus je wil zeggen dat Donnie Duvall eigenlijk de slechtste is? :lol:

Nickname
26 augustus 2005, 10:07
Serieus of niet?

kijk dan eens hoe serieus ik kijk... :roll:

Maar ff serieus, daar kan je heel goed gitaarles krijgen. Als je geluk hebt kom je bij donnie duvall terecht, (leraar van onze band), maar de anderen zijn minstens net zo goed hoor :)

Dus je wil zeggen dat Donnie Duvall eigenlijk de slechtste is? :lol:

Haha.. nou niet alles te letterlijk gaan nemen he :sssh:

GeddyLee
26 augustus 2005, 10:10
Nick, jij zit dus bij die ene popband lessen hé?
Moet je daar eigenlijk al gitaar voor kunnen spelen of wordt je dat ook geleerd?

Nickname
26 augustus 2005, 10:15
Ja ik zit bij de popbandlessen. Tis wel een vereiste dat je al wel kunt spelen maar je hoeft niet goed te kunnen spelen (kon/kan ik ook nog niet geweldig). Maar via kunstencentrum helmond kan je ook goed prive les krijgen en dan kan je waarschijnlijk wel redelijk vlot doorstromen naar de popband lessen als daar plaats voor is. :)

GeddyLee
26 augustus 2005, 10:47
Okay thnx voor de info! :)

Nickname
26 augustus 2005, 10:52
Okay thnx voor de info! :)

interesse? :D

GeddyLee
26 augustus 2005, 12:01
Hmm misschien wel :) maar zal eerst eens hier in het dorp rondvragen.

GeddyLee
26 augustus 2005, 16:39
Ton Engels geeft ondertussen geen les meer :(

Maar dadelijk ga ik een weekend met familie in een huisje zitten (daar gaat het laatste weekend van mijn vakantie.. zucht.. :-( ) dus ik ga maandag weer verder zoeken.

GeddyLee
28 augustus 2005, 19:19
En terug.. shit, een andere gast uit de buurt geeft ook al geen les meer en voor die muziekschool had je je al in moeten schrijven.. shit :-(

Nickname
30 augustus 2005, 07:56
shit indeed :-(

GeddyLee
30 augustus 2005, 15:57
Wie weet of het AMD (academie voor muziek en dans) iets is?
www.streekmuziekschool.nl