PDA

View Full Version : Prog Rock Gitaar voor nieuw lid?



GeddyLee
19 augustus 2005, 20:30
Hallo hallo, nieuw op het forum, echter niet met (akoustische) gitaren.
Van elektrische heb ik helaas de ballen verstand en vraag ik jullie om hulp.

Ik speel nu een maand of negen, tien akoustisch (ja ik weet het, ik ben nog steeds een enorme beginner :) ) en ik ben er (nu al :razz: ) achter gekomen dat dit niet echt is wat ik wil.

Nu ben ik op zoek naar een gitaar van ongeveer 250 euro en een versterker van die zelfde prijs. (iets minder mag ook :lol: )

Op de akoustische speel ik vooral algemene liedjes, op de elektrische wil ik me gaan richten op de muziek die ik zelf mooi vind (Rush, Dream Theater, Vanden Plas en andere Prog Rock, maar ik vind ook Guns 'n Roses, The Offspring en Black Sabbath erg goed. Van alles wat dus, maar vooral prog.)

Any Suggestions?

Dood_aan_Ibanez
19 augustus 2005, 20:35
Ze gaan je een ibanez aanbevelen.. Niet luisteren check markplaats enz voor Charvels 8-)

Lord Abortion
19 augustus 2005, 20:36
Kijk eens naar Epiphone, die hebben wel enkele leuke gitaren, tweedehands moet je wel iets degelijks kunnen vinden voor 250-300 euro. En voor versterker een Roland Cube 30 erbij ofzo, dan heb je wel een mooie set. Met de muziek die je opgaf: maak dat je iig een humbucker aan de brug hebt zitten.

GeddyLee
19 augustus 2005, 20:38
Okay, maar als ik me niet vergis wordt er bij bands als Dream Theater toch ook veel met single coils (??) gespeeld?
Epiphone, wel eens van gehoord. Zou je me een bepaald type aanraden? (zal eens op de site kijken :) )
@D_A_I: eh.. bedankt? :roll:

Basseytje
20 augustus 2005, 00:31
oik heb hier wel wat keuze moet je maar eens kijken...

http://www.musicstorekoeln.de/en/global/0_0_G_0_A/1/suchen/0/artikel/musicstore.html

k heb daar ook mijn gitaar gekocht, mooie winkel :wink:

GeddyLee
20 augustus 2005, 08:07
Merci :)

GeddyLee
20 augustus 2005, 08:13