PDA

View Full Version : bassboxen



bassman-5
19 augustus 2005, 19:55
........................

BassAgent
19 augustus 2005, 20:06
Ik gooi mn richwood regelmatig over mn grote dikke roland-versterker (die ook een overdrive heeft). Je kunt er niet echt gierende solo's mee spelen omdat ie wat zwaarder en dikker klinkt, maar riffs gaan er goed op.

Anavrin
19 augustus 2005, 22:08
Ik speel al jaren gitaar over een gitaartop, aangesloten op een basbox.
Klinkt goed hoor, en gierende solo's gaan ook lekker.
Hier trouwens wat soundfiles van m'n gitaar over m'n gitaartop, en dan die basbox (4x10"Trace Elliot):
http://members.home.nl/100procentmafkees/epidist.wav

http://members.home.nl/100procentmafkees/episolo.wav


Bas speel ik gewoon via een bastop.

up-guitarman
20 augustus 2005, 00:56
Er zijn verschillende gitaristen die op een Fender Bassman spelen, klinkt fantastisch !!! Het kan dus zeker geen kwaad, je moet er enkel je geluid in vinden ...

BassAgent
20 augustus 2005, 20:47
Voor als je die Fender nog een keer kwijt moet: hierheen! :D

scholier
20 augustus 2005, 21:43
Ik ben begonnen met gitaar spelen(zonder intentie om later bas te spelen)
Ik heb gehoord dat het veel makelijker is om met gitaar te beginnen en later over te stappen dan met bas te beginnen en over te stappen. Bas is in principe makelijker(vind ik) maar in bas kan je ook nog moeilijke technieken leren. Ik zou beginnen met gitaar spelen en dan misschien na een jaarte of anderhalf of als je denkt dat je er aan toe bent bas erbij gaan doen. Je kant altijd nog beslissen wat je leuker vind.
Rock on

up-guitarman
21 augustus 2005, 01:08
Voor als je die Fender nog een keer kwijt moet: hierheen! :D

Niks van, hierheen :-D

Maar goed, veel succes met je basscab, als je de bassman al hebt (topversie veronderstel ik dan als je nog speakers zoekt) zou ik gewoon eens op zoek gaan naar een bassman cab, zeer mooie combi uiteraard. Of als je toch voor gitaar zou gaan mss een gewone 4*12 of 2*12 gitaarcab, ik ken iemand die een marshall cab aan zijn bassman top heeft hangen en klinkt heel lekker dus gewoon vanalles proberen !!!

up-guitarman
26 augustus 2005, 13:46
en als ik nou gewone boxen koop dus geen bassboxen en iks speel met gewone boxen over een fender bassman is dit dan het zelfde geluid als over een gitaarversterker?(mijn fender bassman heeft 2 bass instrument inputs en 2 normal inputs)

Of het geluid hetzelfde gaat zijn weet ik niet, kwaad kan het niet en feit is ook dat een bassman gewoonweg super klinkt voor gitaar. Dus gewoon proberen (probeer er ergens in een muziekzaak eens een gewone gitaarbox onder te hangen !!!)

hadv
31 augustus 2005, 00:38
komt redelijk overeen
gewoon alle kanalen, regelaars en schakelaartjes proberen
uiteraard is het geen top met heavy ingebouwde vervorming, dat zul je er dus met pedaaltjes bij moeten doen
maar mooi helder geluid, zeker

Bassbitch
1 september 2005, 14:30
Voor als je die Fender nog een keer kwijt moet: hierheen! :D

Niks van, hierheen :-D

Nope, toch maar hierheen! :P

Is het eigenlijk schadelijk voor een basversterker als er gierende gitaarsolo's over gespeeld worden?
En mijn vader beweert dat het voor een gitaarversterker niet goed is als er te lage tonen op een gitaarversterker gespeeld worden, is dit wel waar?

Kim Wilson
1 september 2005, 15:32
Voor als je die Fender nog een keer kwijt moet: hierheen! :D

Niks van, hierheen :-D

Nope, toch maar hierheen! :P

Is het eigenlijk schadelijk voor een basversterker als er gierende gitaarsolo's over gespeeld worden?
En mijn vader beweert dat het voor een gitaarversterker niet goed is als er te lage tonen op een gitaarversterker gespeeld worden, is dit wel waar?
Je kunt prima gitaarspelen over een basversterker, je moet alleen even opletten of je er een tweeter in hebt zitten. Die zou wel eens overbelast kunnen raken. Maar er zijn legio gitaristen die over een oude Fender Bassman spelen.
En dat van die lage tonen klopt. Daar zijn gewone gitaarspeakers niet voor gemaakt.

Bassbitch
1 september 2005, 16:50
Dankje. Dan moet ik nu mijn pa toch maar eens gelijk geven :wink:

koella
3 september 2005, 23:29
Verkoop de bassman (gegadigden zat) en koop een versterker die meteen doet wat je wilt :cool:

jorrit
11 september 2005, 14:49
een goede gitaarspeaker kan heel wat hebben hoor, je moet alleen niet met vol volume een paar uur gaan bassen over een gitaar versterker maar op laag volume kan er weinig kwaad