PDA

View Full Version : bassboxen



bassman-5
19 augustus 2005, 19:55
........................

BassAgent
19 augustus 2005, 20:06
Ik gooi mn richwood regelmatig over mn grote dikke roland-versterker (die ook een overdrive heeft). Je kunt er niet echt gierende solo's mee spelen omdat ie wat zwaarder en dikker klinkt, maar riffs gaan er goed op.

Anavrin
19 augustus 2005, 22:08
Ik speel al jaren gitaar over een gitaartop, aangesloten op een basbox.
Klinkt goed hoor, en gierende solo's gaan ook lekker.
Hier trouwens wat soundfiles van m'n gitaar over m'n gitaartop, en dan die basbox (4x10"Trace Elliot):
http://members.home.nl/100procentmafkees/epidist.wav

http://members.home.nl/100procentmafkees/episolo.wav


Bas speel ik gewoon via een bastop.

up-guitarman
20 augustus 2005, 00:56
Er zijn verschillende gitaristen die op een Fender Bassman spelen, klinkt fantastisch !!! Het kan dus zeker geen kwaad, je moet er enkel je geluid in vinden ...

BassAgent
20 augustus 2005, 20:47
Voor als je die Fender nog een keer kwijt moet: hierheen! :D

scholier
20 augustus 2005, 21:43
Ik ben begonnen met gitaar spelen(zonder intentie om later bas te spelen)
Ik heb gehoord dat het veel makelijker is om met gitaar te beginnen en later over te stappen dan met bas te beginnen en over te stappen. Bas is in principe makelijker(vind ik) maar in bas kan je ook nog moeilijke technieken leren. Ik zou beginnen met gitaar spelen en dan misschien na een jaarte of anderhalf of als je denkt dat je er aan toe bent bas erbij gaan doen. Je kant altijd nog beslissen wat je leuker vind.
Rock on

up-guitarman
21 augustus 2005, 01:08
Voor als je die Fender nog een keer kwijt moet: hierheen! :D

Niks van, hierheen :-D