PDA

View Full Version : Op zoek naar een andere versterker, tipssss please!!



jeroenuiteindhoven
19 augustus 2005, 17:16
Gitaren:

Gretsch Hot Rod (mijn trots)
Epiphone SG (maar dit wordt ooit een ECHTE)
En een Fender Mustang.

Ik heb nu een Fender Twin Reverb, maar ik wil eigenlijk weleens wat anders......

Die fender is een beetje te dun of te schel soms en die SG klinkt er voor geen meter op.

Ik vind de AC/DC Marschall sound echt GENIAAL (zonder effecten zo mooi scheuren...WOW) , maar klinken die grote Marshalls clean ook okay?? En dan uiteraard met de gitaren die ik bezit!
Mijn vriendin heeft een valvestate, maar clean vindt ik niet zo mooi klinken, maar dat kan ook het valvestate 8080 model liggen natuurlijk.

De versterker moet ook in mijn budget passen en dat is wat ik terug ga krijgen voor de twin reverb. Maar laten we zeggen rond de 1000 euro en ik hoef perse een nieuwe.

De cleane fender sound is wel echt heel mooi op mijn gitaren nu, maar soms mag het iets voller, meer body. ( maar dat kan natuurlijk ook aan mijn gitaren liggen)

Ik vind ORANGE ook enorm mooi, maar is dit de sound die ik zoek?
Of zou ik het bij een Marshall houden en dan...welk model??

TIPS

nicoverduin
19 augustus 2005, 18:38
Gitaren:

Gretsch Hot Rod (mijn trots)
Epiphone SG (maar dit wordt ooit een ECHTE)
En een Fender Mustang.

Ik heb nu een Fender Twin Reverb, maar ik wil eigenlijk weleens wat anders......

Die fender is een beetje te dun of te schel soms en die SG klinkt er voor geen meter op.

Ik vind de AC/DC Marschall sound echt GENIAAL (zonder effecten zo mooi scheuren...WOW) , maar klinken die grote Marshalls clean ook okay?? En dan uiteraard met de gitaren die ik bezit!
Mijn vriendin heeft een valvestate, maar clean vindt ik niet zo mooi klinken, maar dat kan ook het valvestate 8080 model liggen natuurlijk.

De versterker moet ook in mijn budget passen en dat is wat ik terug ga krijgen voor de twin reverb. Maar laten we zeggen rond de 1000 euro en ik hoef perse een nieuwe.

De cleane fender sound is wel echt heel mooi op mijn gitaren nu, maar soms mag het iets voller, meer body. ( maar dat kan natuurlijk ook aan mijn gitaren liggen)

Ik vind ORANGE ook enorm mooi, maar is dit de sound die ik zoek?
Of zou ik het bij een Marshall houden en dan...welk model??

TIPS
Waarom laat je die Twin niet tunen?

amon
19 augustus 2005, 18:58
....Maar laten we zeggen rond de 1000 euro en ik hoef perse een nieuwe.....


ben je hier miischien het woordje "niet"vergeten?

vinni
19 augustus 2005, 19:09
Nogal wat keus lijkt me

Suggesties:
De Reissues van Marshall
Wellicht de nieuwe AC30
Bogner Shiva
H&K Dualtone
Koch Multitone
ENGL Ritchie Blackmore

Ben zelf nogal fan van Orange....maar dit moet je echt zelf gaan testen.
Geniale toon....maar je moet er van houden.
Te testen bij Musik Produktiv....Zeker doen!
Heb in een Orange topic een link gezet naar een Orangeforum waar clips staan.

Vinni

Quink
19 augustus 2005, 19:42
Maar laten we zeggen rond de 1000 euro



Suggesties:
De Reissues van Marshall
Bogner Shiva

Red je dat voor rond de 1000 euro?

jeroenuiteindhoven
19 augustus 2005, 20:34
Uhm...wat is tunen???

:):)

enja ik wil NIET perse een nieuwe!

vinni
19 augustus 2005, 20:41
Uhm...ja....zal wel iets duurder zijn vrees ik :-?

Effe niet goed opgelet.

Vinni

nicoverduin
19 augustus 2005, 23:11
Uhm...wat is tunen???

:):)

enja ik wil NIET perse een nieuwe!Een keer goed laten afregelen. Die bakken zijn af fabriek ijskoud afgesteld. Klinken ze wat te schel. Een keer goed afregelen en ze klinken al warmer.

up-guitarman
20 augustus 2005, 00:09
Ik heb zelf een JCM600 van MArshall en naar MArshall normen is de clean zeer goed. Een goed afgestelde fender is ook zeer mooi (nog veel mooier zelfs, de mijne is meer een funkrock clean kanaal), Peavey classic , ook zeer goed, of een Vox, Koch, ...

We kunne natuurlijk vanalles blijven opnoemen, maar ik raad je toch aan om zoveel mogelijk zelf te gaan testen, dan kan je veel beter zoeken naar JOU sound !!!

wytz
20 augustus 2005, 18:04
ik heb zelf een koch twintone. Ontzettend warm en helder clean kanaal, en een hele vette scheur. Nieuw iets van 1200, 1300, maar een 2e hands kom je ze al tegen voor een euro of 800 dacht ik...

Letsgo21
20 augustus 2005, 19:28
een H&K matrix100 combo? komt heel goed uit de tests, zie ik zelf ook wel zitten :wink:

Squier4ever
22 augustus 2005, 21:05
denk niet dat hij van buizen naar transistor over zal stappen...... :oops: :???: :-? :( :x :roll: :roll: :roll: :roll:

vester86
22 augustus 2005, 22:20
denk niet dat hij van buizen naar transistor over zal stappen...... :oops: :???: :-? :( :x :roll: :roll: :roll: :roll:

why not, als het aan zijn wensen qua geluid voldoet, waarom dan niet

Mitch
22 augustus 2005, 22:21
Ja, een Cube30 is ook lauw :D

Tweedehands Twintone moet een eind in de buurt komen van wat je zoekt, of de Rivera Chubster55 (weet niet of die van BLOK182 nog steeds te koop staat ?). Beide EL34 bakken met een stuk warmer en voller clean dan een Twin en beide een scheur waar AC/DC uit te halen valt.

ijff
22 augustus 2005, 22:40
Ik zou zeggen.. ga een dagje testen bij Jukebox in Boekel, dan krijg je wellicht een beter idee wat je zoekt... bus 121 vanuit Eindhoven ;-)

Nocki
23 augustus 2005, 08:07
Met de bus versterkers testen??? d an kan je ze och niet zo 123 meenemen... nee versterkers testen doe je met de bandbus en je pa's creditcard op zak... :-)

vidar
23 augustus 2005, 20:42
Ik ben ook opzoek naar een buizencombo voor (ongeveer) die prijs en heb laatst bij feedback de koch twintone II getest. Aangezien je ook een behoorlijke waarde lijkt te hechten aan clean lijkt me dit een leuke optie voor je; het clean is echt geweldig en op zn 2e 'kanaal' (het tweede en derde kanaal zijn meer overdrive boosts hoewel ze ook qua gain structuur en hoeveelheid van elkaar verschillen) met de gain niet te hoog, het volume flink open en wat pielen met de eq komt er een zeer behoorlijke marshall sound uit, naar mijn smaak in ieder geval beter dan de sound die uit de huidige lijn marshall combo's komt (hoewel de scheur van de Marshall tsl 122 wel Errug lekker is :) )

Eko
23 augustus 2005, 21:09
Het laten tunen van de Twin zou wel eens een goede tip kunnen blijken te zijn. Een goede versterkerbouwer kan het voor je doen. Arie-jan van marble bv uit Renkum kan het.
Je moet dan wel kunnen vertellen wat je wil. Wat hij dan bv kan doen is de spanning is een deel van de buizen bv de voorversterkerbuizen iets verhogen. De versterker gaat dan gewoon eerder ,,over z`n nek,, en heeft wat meer ballen.
Het gaat dan echter wel ten kosten van het cleane geluid op hogere volumes.
Wellicht is het werken met (goede) overdrive pedalen iets.
Waarom heb je trouwens de twin gekocht? Die levert veel(heel veel) vermogen op podium maar daar heb je thuis weinig aan.
Ook het laten wisselen van speakers kan helpen. Je kunt met zoiets simpels al enorme verschillen maken.

marc_o
24 augustus 2005, 11:49
Nieuwe Koch Twintone2 is echt helemaal te gek, en zal zeker aansluiten bij jouw omschreven stijlen, maar als je in de gelegenheid komt, sla dan de Fender Prosonic-amp niet over......Fender clean en een overdrive waar veel versterkers het zonder meer tegen afleggen, inclusief een berg Engls, Boogies en Marshalls....
Moeilijk te vinden wellicht, maar die gaat je zeker verrassen.