PDA

View Full Version : welke gitaar(alweer...)



gorgasm
19 augustus 2005, 13:20
mn stack is nu goed, maar ik speel nog steeds met die jr V van BC Rich, idd n koreaanse.
voorstellen? kspeel nog altijd deathmetal, uiterlijk doet er niet zo toe.
als ik mn droom mag uiten; vette sound(uiteraard) lange sustain, 24 frets, bar/brug(of hoe jullie t ook noemen) 7string(dit is geen vereiste maar tgaat over mn droom, al vraag ik me ook af wat het nut is van n 7de snaar erbij.)
mijn eerste gedachten; vigier marilyn(schijnt dat de arm super is)
jackson soloist, john petruccimodel, 7string van ibanez(mr denk nie dat die gaat worden)
vragen suggesties? ik ben benieuwd

Speeddemon
19 augustus 2005, 13:24
zie mijn signature.
Vette sound, lijkt qua model op een Jackson soloist, maar mooier ivm carved top. 24 frets, heel betaalbaar, en heel metal!

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/GrassRoots01.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/GrassRoots07.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/GrassRoots09.jpg

arno
19 augustus 2005, 13:26
Je hebt een droom om een gitaar met 7 snaren te hebben, maar je ziet het nut niet in van de 7e snaar ?! :???: :o

Toffe gozer
19 augustus 2005, 13:32
Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar Speeddemon dit lijkt toch wel een beetje op spam :wink:

gorgasm
19 augustus 2005, 13:50
Je hebt een droom om een gitaar met 7 snaren te hebben, maar je ziet het nut niet in van de 7e snaar ?! :???: :o
als je ze hebt kan je ze niet missen...
maar moet ze er wel zijn..
oja nog n "vereiste"; necktrough

Speeddemon
19 augustus 2005, 13:52
Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar Speeddemon dit lijkt toch wel een beetje op spam :wink:
hij vraagt advies, mijn gitaar voldoet grotendeels aan dat advies, en ik zet wat foto's weg, zonder de prijs of naam in m'n BERICHT te noemen.

Ik noem dat geen spam. :wink: Hooguit 'de mazen van gitaarnet onderzoeken'. :wink:

Lord Abortion
19 augustus 2005, 18:37
LTD 400-reeks zou ik aanraden.

* neck-thru --> sustain
* EMG's --> vette sound
* Floyd Rose --> je tremolo-brug

En heel wat keuze tussen verschillende modellen, maar ik denk dat de MH-400 het dichtste komt bij wat je zoekt:

http://www.espguitars.com/images/guitars/mh400.jpg

Ohja, die Jr V, van welke serie is die?

Speeddemon
19 augustus 2005, 18:44
zitten daar geen EMG-HZ's op? Een soort EMG-lite, net zoals Squier van Fender.

Op de mijne zitten tenminste ECHTE Duncans (en ook niet van die Duncan Designed onzin(... :cool:

Dood_aan_Ibanez
19 augustus 2005, 18:45
Koop een Jackson uit de pro line.

Lord Abortion
19 augustus 2005, 19:10
zitten daar geen EMG-HZ's op? Een soort EMG-lite, net zoals Squier van Fender.


Nee hoor, LTD gebruikt altijd echte EMG's.

almarvk
19 augustus 2005, 19:47
zitten daar geen EMG-HZ's op? Een soort EMG-lite, net zoals Squier van Fender.

Op de mijne zitten tenminste ECHTE Duncans (en ook niet van die Duncan Designed onzin(... :cool:

HZ is gewoon de passieve versie. Ik heb ze hier nu ook liggen (EMG HZ-3) maar moet wachten totdat ik m'n RG weer terug heb, dan gaan ze er direct in! :)

bloodboiler
19 augustus 2005, 21:11
Wat dacht je van een USA Bc Rich, maar die krengen zijn niet goedkoop.

Wat is het maximaal te besteden budget?

Speeddemon
19 augustus 2005, 21:49
zitten daar geen EMG-HZ's op? Een soort EMG-lite, net zoals Squier van Fender.

Op de mijne zitten tenminste ECHTE Duncans (en ook niet van die Duncan Designed onzin(... :cool:

HZ is gewoon de passieve versie. Ik heb ze hier nu ook liggen (EMG HZ-3) maar moet wachten totdat ik m'n RG weer terug heb, dan gaan ze er direct in! :)
maar het hele idee achter EMG's (en waarom men ze zo vet vindt in metal-gitaren) is toch JUIST dat ze actief zijn? :???:

gorgasm
21 augustus 2005, 16:27
Ik heb niet echt n max. te besteden bedrag en OK n BC rich warlock bestaan in n versie die +/- alles heeft wat ik wil, maar ik wil daar echt geen 5.000+€ voor neertellen... er is vast wel iets op de markt dat ook in die richting gaan om het zo uit te drukken.
jr-V is vd N.J. series
een jackson ok, maar welk model...

iemand al op n vigier marilyn gespeeld?

Maiden Michiel
21 augustus 2005, 18:14
Een SL-3 is toch ook neckthru?

Riffcrusher
21 augustus 2005, 20:25
Een USA Jackson SL2H is anders ook niet mis (neckthrough ook).
Al moet je er lang op wachten. Ik kan ervan meespreken. Zucht... :roll:

gorgasm
12 september 2005, 17:50
kzit in n dilemma, kvind de vigier marilyn goed, enorm goed, maar dr zit geen tremelo op..
stoort me opzich niet zoveel, maar ik heb het wel nodig tijdens n paar liedjes.
iets of iemand die me kan helpen?

vulvasonic
12 september 2005, 19:39
kzit in n dilemma, kvind de vigier marilyn goed, enorm goed, maar dr zit geen tremelo op..
stoort me opzich niet zoveel, maar ik heb het wel nodig tijdens n paar liedjes.
iets of iemand die me kan helpen?

Ja.
Als geld het probleem niet is, koop dan gewoon die Vigier en koop die plank van Speeddemon erbij voor die paar mupkes waar je een trem voor gebruikt. Klaar.

gorgasm
20 september 2005, 22:24
een bc rich(USA), mockingbird 7string met tremelo 25frets necktrough met holle klankkast of n vigier marilyn(gewoon voor de arm)
zit nog steeds met de handen in het haar...

BartL
20 september 2005, 23:19
Charvel Model 5/6