PDA

View Full Version : V-amp 2?



Satriani
18 augustus 2005, 23:12
Yoooooooo

Ik wil graag wat zooi opnemen, ik speel over een vox ad30vt modeling dus.

En in zo'n v-amp zitten toch ook amp types effecten etc. Hoe neem je nou op met zo'n ding en zou ik ook met mijn vox een zelfde soort resultaat kunnen bereiken???? Anders denk ik erover om zo'n ding te kopen om iets redelijks te kunnen opnemen.

Qua recording ben ik echt een n00b, so plz help me out :roll:
Grtz
Mike

harrie-beton
18 augustus 2005, 23:33
Die v-amp 2 heeft een gesimuleerd gitaargeluid als line out en is "kant-en-klaar". Dat wil zeggen het output signaal van de V amp 2 (of gt8/ tonelab /podxt) is klaar om op te nemen. Vergelijk het met een digitale piano. Het lijkt een beetje op een piano en heeft praktische voordelen (opnemen zonder microfoons).
je hebt een pc nodig en 1 audio kabeltje tussen pc en digitaal apparaat.

Uiteraard heb je ook software nog om op te nemen want windows standaard kan wel audio opnemen maar niet bewerken (inkorten/harder zachter).
Let wel, de software heeft geen invloed op de geluidskwaliteit. De kwaliteit wordt bepaald door de V amp en de geluidskaart in je pc.

Noot: Zoals een echte goede Steinway vleugel opgenomen met een zooi dure microfoons beter klinkt dan een digitale... Dat geld ook voor een goede buizenversterker met cabinet, in een goede ruimte en met goede microfoons is altijd beter van een similatie.

heeft je VOX geen line out die je op kunt nemen?

Satriani
19 augustus 2005, 01:24
Yoo bedankt voor je reactie. Het is ook niet de bedoeling dat ik professionele resultaten behaal, maar dat alles redelijk klinkt.

Op mijn vox zit achter een aansluiting: Line/phone
Koptelefoon snap ik maar is die andere line een line out dan :???:
De grote van dat gat is gewoon dat van een standaard gitaarkabel.
Is het dan mogelijk dat ik hiervandaan een kabeltje in mijn pc steek en dat dan het geluid uit mijn boxen komt en dat ik met de nodige software redelijke opnames kan maken??

Als het zo is, waar zou ik dan het kabeltje in mijn pc moeten steken?
sry als het een beetje n00bish vragen zijn maar ben echt een leek op dit gebied ( computers en recording etc )

Grtz
mike

harrie-beton
19 augustus 2005, 09:07
oei, gelukkig dat dit een aardig forum is. Op een computer-forum hadden ze je tot de schoenveters afgebrand.

Je hebt een kabeltje "jack naar mini jack" nodig. Beide "male".
Waarschijnlijk stereo.

Een normale geluidskaart heeft vaak 3 mini-jack aansluitingen.
1 line out (vaak groen)
2 mic in (vaak rood)
3 line in (hier moet je line out van je VOX in) (vaak blauw)

Je hebt ook nog software nodig.
Dit is een gratis ding: 5,3 mb
http://82.73.162.167/website1/download/wavestudio-5mb.zip

Satriani
19 augustus 2005, 12:59
:) Bedankt man
Dus al doe ik dit dan moet ik dezelfde resultaten kunnen bereiken met mijn vox als met een v-amp of pod?

harrie-beton
19 augustus 2005, 13:17
in theorie wel omdat beide dingen amp-modelers zijn
Het kán zijn dat de VOX speaker nog invloed heeft, in dat geval moet je toch investeren in een V amp 2 (op marktplaats meestal 75 euro)