PDA

View Full Version : Voor alle Dream Theater fans :D



AntY
18 augustus 2005, 19:46
http://s8.yousendit.com/d.aspx?id=05VTXOUXR30P5154RBJAO160E6

Abstracta - T.R.I.P.

Wat een GENIALE bassist en goede drummer :D

Niet echt mijn smaak, maar t is wel zeer sterk en in ieder geval een stuk beter dan dat Dream Theater :)

Mithrandir
18 augustus 2005, 20:44
Grappig, alleen die zang is tenenkrommend wat mij betreft

AntY
18 augustus 2005, 21:31
wou je zeggen dat james labrie dat niet is? :-D

urezna
22 augustus 2005, 14:26
je hebt tenenkrommend en benenkrommend geloof ik....

deze zang gaat wel, ben inmiddels wel wat gewend, maar na langere tijd gaat het toch tegenstaan....

nee, best aardig maar doe mij maar dream theater.... daar trekken zelfs mn tenen niet krom van :-)

Mithrandir
22 augustus 2005, 14:32
wou je zeggen dat james labrie dat niet is? :-D

Mwah...Dream Theater is sowieso geen favoriet van me, maar LaBrie heeft zo zijn momenten. Op "The Human Equation" van Ayreon vind ik hem bijvoorbeeld erg goed zingen.

urezna
22 augustus 2005, 14:49
tja, DT is wel favoriet bij mij, en dat maakt me misschien wat minder objectief ;-)
LaBrie heeft inderdaad zijn mindere momenten, al liggen die in mijn ogen steeds meer in het verleden... (once in a live time bijv.)
ook live vind ik wel dat hij met name de laatste paar jaar erg veel gegroeid is...

en over het vakmanschap van de rest van de band.. niets dan goeds...!
en of het je aanspreekt, ach, kwestie van smaak he, dat gevecht ga ik niet aan... ;-)

Raffel
22 augustus 2005, 16:56
ik vind LaBrie tegenwoordig juist slechter zingen. Dat komt ook door een ongeluk dat hij in het verleden heeft gehad trouwens. Zijn bereik is zwaar fucked nu. Vroeger zong hij hoger, lager, eigenlijk gewoon dynamischer dan nu. Daarom stemmen ze nu wellicht ook lager.

WICKED
22 augustus 2005, 17:16
ik vind LaBrie tegenwoordig juist slechter zingen. Dat komt ook door een ongeluk dat hij in het verleden heeft gehad trouwens. Zijn bereik is zwaar fucked nu. Vroeger zong hij hoger, lager, eigenlijk gewoon dynamischer dan nu. Daarom stemmen ze nu wellicht ook lager.

ja wat voor ongeluk heeft hij dan gehad?

Philippe
22 augustus 2005, 21:15
Auto-ongeluk, in een coma gelegen.

urezna
24 augustus 2005, 09:46
zijn bereik is misschien inderdaad wat veranderd (of hij gebruikt zn stem anders?) maar hij zit er niet zo veel meer naast... vroeger kon hij nog wel eens tegen het valse aanzitten, en dat is in mijn ogen wel flink minder geworden....

Maiden Michiel
24 augustus 2005, 14:40
Ik weet neit hoor, maar deze zang zit echt te erg tegen het randje van vals aan, zoniet vals.
Die kutzang maakt alles kapot vind ik.

Raffel
24 augustus 2005, 15:41
hij zingt beter op toon, maar hij articuleert niet meer zoals hij vroeger (zoals in de IAW-tijd) wel deed. Ik vond dat krijsen dat hij deed toen ook echt geweldig, maar ik neem aan dat dat ook niet echt goed voor je stem is.

Hij klinkt wel wat volwassener in zijn stem. Dat verschil hoor je goed tussen FII en Metro Pt II.

En op Ayreon's laatste album vind ik hem ook zeer goed zingen. Op de een of andere manier beter dan op Octavarium of op zijn laatste solo album.

Goed album trouwens die laatste. Met Marco Sfogli op gitaar. Echt een geweldig geluid en zeer getalenteerde gitarist.

AntY
25 augustus 2005, 14:35
inderdaad, op The human equation vind ik hem beter zingen dan bij Dream Theater. Toch was hij de zwakste schakel van alle vocalisten in THE. al die anderen zetten IMO een veel indrukwekkendere prestatie neer.

TMKXL
2 september 2005, 21:12
LaBrie heeft in 1994, tijdens de Awake-tour, voedselvergiftiging opgelopen. Hij moest toen zo erg overgeven dat hij zijn stembanden beschadigd heeft. Hij heeft er toen 10 jaar over gedaan om zijn bereik terug te krijgen, alleen hij blijft een onbetrouwebare stem hebben. De ene avond is ie harstikke goed, de andere avond een complete off-night.
En dat terwijl je 3-uur lange shows moet zingen en fucking veel aan het touren bent, dat moet niet echt prettig zijn voor zijn stem.

Ik vind LaBrie een goede zanger. Hij is gewoon de stem van Dream Theater en ik kan me geen andere stem voorstellen, hij past er perfect bij.

Op DT's laatste album, Octavarium, was ie top. Erg goed album!

Raffel
14 september 2005, 16:18
de beste zangers op Ayreon albums blijven toch Russell Allen en Damian Wilson vind ik persoonlijk. Daar haalt Labrie het toch niet bij voor mij. :)

helleke
14 september 2005, 17:02
LaBrie heeft in 1994, tijdens de Awake-tour, voedselvergiftiging opgelopen. Hij moest toen zo erg overgeven dat hij zijn stembanden beschadigd heeft. Hij heeft er toen 10 jaar over gedaan om zijn bereik terug te krijgen, alleen hij blijft een onbetrouwebare stem hebben.

Schiet toch op met die voedselvergiftiging! Hij word gewoon ouder.Krijgen we allemaal last van! :roll: