PDA

View Full Version : *bump*



frenske
6 september 2002, 16:45
Volgens de marktmeester van marktplaats.nl was mijn aanbieding meer dan 200 euro waard en zou ik eigenlijk 6 euro moeten betalen. Mijn aanbieding was een in-perfecte-staat-verkerende Squier Jazz Bass MIK'96; is dat ding nauw echt meer dan 200 euro waard?

AllodoX
6 september 2002, 16:48
nee joh.. die kosten nieuw 350 euro of zo.. en die is al 6 jaar oud.. dan vang je toch geen 200 meer ?

BLOK182
6 september 2002, 16:53
de markmeester moet maar eens een gitaarcursus volgen :wink:

frenske
6 september 2002, 16:55
Dan moeten ze bij marktplaats niet zo zeiken! Als er niet meer dan 175 euro kan vangen dan maak ik er een knutsel-gitaartje van. Nieuwe elementen, snaren?
Allodox ik weet dat je actieve elementen geweldig vindt, maar ken je ook goed(kope) passieve elementen (anders heb ik 2 actieve bassen i.p.v 1 actieve en 1 passieve)! Ik wil een passieve behouden, omdat deze toch een andere sound heeft!

AllodoX
6 september 2002, 17:24
EMG select, dimarizio, Bartolini ( klinken ook heel goed zonder preamp ), seymour duncan quarterpounders..

keuze zat hoor..

AllodoX
6 september 2002, 17:24
meeste elementen zijn passief hoor.. passieve elementen met actieve preamp..

Dogma
6 september 2002, 18:00
Zou zo´n quarterpounder ook wat zijn voor m´n mm Fender standard jazzbass?
In band vorm snijd m´n bas niet lekker door de mix heen.
Dit in tegenstelling tot m´n Ibanez Sg.Hoewel ik het geluid daarvan te strak vind klinken, zonder karakter. De Jazz gromt lekker.Ik zit al steeds bij Seymour Duncan te kijken naar andere elementen.

AllodoX
6 september 2002, 21:04
Met fender heb je het probleem dat de meeste pickups niet retrofit zijn.. dus dan moet je in je bass gaan hakken om ze te laten passen :sad:

Dogma
7 september 2002, 13:17
Ja, krijg je dat probleem weer...
Misschien ga ik ´s een Precision special uittesten, je weet wel met zo´n jazz hals en P pick up.
Of een Active Jazz bass. Ligt ´r ook aan wat ik voor mijn JB trug kan krijgen.
Anders toch mischien maar opwaarderen.
Bij Harmony Central lees je niets anders, die Amerikanen gooien ´r een baddass brugje op, originele 6o´s pick up´s of Active EMG´s dr in.