PDA

View Full Version : verbindingsstekkertjes ipv kabels tussen pedalen



Braindead
18 augustus 2005, 18:23
Mijn vraag is, hoe zijn die verbindingsstekkertjes (gegoten of zoiets) in vergelijking met kabeltjes.

Ik lees dat velen die kabeltjes gebruiken, maar zijn die stekkertjes niet gewoon veel beter, aangezien er geen kabel tussen zit?
Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel.
Ik bedoel zeg maar die 2 jack plugjes aan elkaarvast.

Robbert
18 augustus 2005, 20:33
Ze staan strakker tegen elkaar, maar er ontstaad wel druk op de jacks. Zeker bij printboard jacks kan dat een probleem geven.

fullorder
18 augustus 2005, 21:24
ik zou het alleen doen als je pedalen echt heel erg strak en vast op je board staan, anders verneuk je de inputs.
waarom neem je niet gewoon George L's?

Braindead
18 augustus 2005, 21:40
Hmm inderdaad er staat dan wel druk op de inputs/outputs. Daar had ik nog niet aan gedacht. Vooral aangezien ik pedaaltjes van verschillende merken heb (dus verschillende plaatsing vd in-outputs

Die George L kabels kun je die ook kopen inclusief jackplug?
Of alleen zelfmontage......?

Debaser
18 augustus 2005, 22:18
wie verkoopt george L regio Haarlem / A'dam ?

hadv
18 augustus 2005, 23:28
waarom zulke dure kabels voor zo'n klein rotstukje ???

birt
18 augustus 2005, 23:37
waarom zulke dure kabels voor zo'n klein rotstukje ???

die kleine rotstukjes opgeteld worden snel lang, en met zoveel jackverbindingen wordt het er niet beter op. dan is kwaliteit belangrijk

Tujuh
18 augustus 2005, 23:40
Een kabel zal er sowieso tussen moeten.
Ik zit op dit moment ook te twijfelen wat voor kabeltjes/pluggen er nu het beste tussen mijn pedaaltjes kunnen. GeorgeL schijnen erg goed te zijn, maar dat je de kabels er gewoon in kunt 'drukken' en je er verder niet aan moet zitten, vind ik een beetje een enge gedachte. Doe mij maar iets stevigers. Ik denk dat ik dan toch voor Neutriks ga!

fullorder
19 augustus 2005, 10:35
waarom zulke dure kabels voor zo'n klein rotstukje ???

George L's zijn helemaal niet duur.

fullorder
19 augustus 2005, 10:37
wie verkoopt george L regio Haarlem / A'dam ?

gewoon bestellen bij www.gvees.com
zo in huis en eerste bestelling geen bezorgingskosten. :)

fullorder
19 augustus 2005, 10:39
Een kabel zal er sowieso tussen moeten.
Ik zit op dit moment ook te twijfelen wat voor kabeltjes/pluggen er nu het beste tussen mijn pedaaltjes kunnen. GeorgeL schijnen erg goed te zijn, maar dat je de kabels er gewoon in kunt 'drukken' en je er verder niet aan moet zitten, vind ik een beetje een enge gedachte. Doe mij maar iets stevigers. Ik denk dat ik dan toch voor Neutriks ga!

De Geoge L's worden wereldwijd gebruikt door veeleisende gitaristen. Dat zou niet zo zijn als ze niet betrouwbaar en stevig zouden zijn.

DaveItUp
19 augustus 2005, 10:41
Ik hoorde wel verschil in m'n geluid toen ik m'n crappy patchkabeltjes van musikproduktiv verving voor george L. Veel helderder. Vooral in t clean.

Robbert
19 augustus 2005, 11:02
De Geoge L's worden wereldwijd gebruikt door veeleisende gitaristen. Dat zou niet zo zijn als ze niet betrouwbaar en stevig zouden zijn.

Hoe dan ook, een soldeerloze verbinding blijft in mijn ogen kut. :P

fullorder
19 augustus 2005, 13:40
De Geoge L's worden wereldwijd gebruikt door veeleisende gitaristen. Dat zou niet zo zijn als ze niet betrouwbaar en stevig zouden zijn.

Hoe dan ook, een soldeerloze verbinding blijft in mijn ogen kut. :P

patchkabeltjes solderen is zooooooo 20e eeuw :lol:

Debaser
19 augustus 2005, 14:39
patchkabeltjes solderen is zooooooo 20e eeuw :lol:

je zou eigenlijk een digitale optische interface moeten hebben...

:)

en gvees heb ik even gemaild, kijken wat het kost.

amon
19 augustus 2005, 19:16
soort van bluetouth (of hoe schrijf je dat...) Dat je die pedalen gewoon een code geeft en per pedaal instelt naar welke code het signaal moet, dus naar welk pedaal.

Tujuh
19 augustus 2005, 19:38
Dat zou inderdaad wel vet zijn! Maar dan moet dat Bluetooth geval wel de voeding uit iets anders dan batterijen halen, want het zal veel stroom vreten.

fullorder
19 augustus 2005, 21:09
soort van bluetouth (of hoe schrijf je dat...) Dat je die pedalen gewoon een code geeft en per pedaal instelt naar welke code het signaal moet, dus naar welk pedaal.

patchfree en handsfree pedalendansen, wel zo veilig :D