PDA

View Full Version : speaker verschillen



Matje
6 september 2002, 16:45
Kan iemand mij in grote lijnen het verschil tussen een Celestion G12T-75 en een Jensen speaker die in die Behringer cabs zitten uitleggen?

Matje
7 september 2002, 11:36
Niemand? Jammer..

Het word denk ik toch de behringer omdat ik die op het moment gewoon kan betalen :smile:

BrianMay
7 september 2002, 12:31
Ik heb zelf ook een Behringer cab met Jensen speakers, en het verschil met die celestions is dat jensen speakers wat warmer klinken en celestions wat hoger en scheller

Matje
7 september 2002, 13:11
Op 2002-09-07 12:31, schreef BrianMay:
Ik heb zelf ook een Behringer cab met Jensen speakers, en het verschil met die celestions is dat jensen speakers wat warmer klinken en celestions wat hoger en scheller


oke hartstikke bedankt. Dat had ik eigenlijk niet verwacht maar het is alleen maar mooi :smile:

hoe bevalt die behringer jou eigenlijk?

BrianMay
8 september 2002, 00:09
Dat Behringer cabinet bevalt prima alhoewel je er wel rekening mee moet houden dat ie eerst een maadje ofzo ingespeeld moet worden voordat ie echt mooi begint te klinken.
Ik persoonlijk vindt hem beter klinken dan Marshall cabs met celestion speakers.
Die vindt ik veels te schel klinken.
En de cabineten van behringer zijn ook wel stevig gebouwd.

Matje
8 september 2002, 13:25
Oké, hartstikke bedankt voor de info.
Dan wordt het een behringer cab.

MegaDrive
8 september 2002, 13:32
Als je een beetje forse muziek maakt kun je misschien eens kijken voor kasten met Sheffield speakers erin, die klinken errug vet met distortion. Ik weet dat Peavey ze maakt. Succes!

Matje
8 september 2002, 14:27
Bij EMI in Eindhoven heb Peavey kasten zien staan. Ik zal eens een keer gaan proberen, bedankt voor de tip!

Matje
8 september 2002, 16:20
@BrainMay>

Waar heb je jouw Behringer cab gekocht, en wat heeft ie gekost? Bij Conijn zijn ze E360,- maar ik heb gehoord dat ze bij Feedback E299,- waren.

BrianMay
8 september 2002, 23:10
die van mij was 399 bij Tonika in groningen

Matje
9 september 2002, 08:54
Oké nogmaals bedankt voor alle info.

lars
9 september 2002, 18:29
ik heb een peavey 2x12 cab staan, maar in vergelijking met een 2x12 vox cab klinkt ie een stuk minder luid en minder fel. ligt er aan wat je zoekt maa rik vind die peavey neit helemaal geweldig