PDA

View Full Version : G akkoord+ snaren



Hooffie
6 september 2002, 16:32
Hallo
Ik speel sinds een maand of 8 een beetje gitaar, via zelfstudie dus geen lessen.Nou heb ik niet echt van die hele lange vingers maar ik heb moeite om het G akkoord te spelen. Is er misschien een andere manier om dit akkoord te pakken of moet ik kijken naar een andere gitaar met een smallere hals, want die zijn er toch.??. En kan iemand mij vertellen wanneer je ongeveer je snaren moet vervangen.? Hoor graag

Kjiratsiekoedel
6 september 2002, 18:15
Ik speel sinds een maand of 8 een beetje gitaar, via zelfstudie dus geen lessen.Nou heb ik niet echt van die hele lange vingers maar ik heb moeite om het G akkoord te spelen. Is er misschien een andere manier om dit akkoord te pakken of moet ik kijken naar een andere gitaar met een smallere hals, want die zijn er toch.??.
[quote]

Wat voor gitaar speel je? Western (staal, smalle hals) of klassiek (nylon, brede hals)
Voor een G akkoord: voor zoveel technieken is het gewoon een kwestie van "oefening baart kunst, hier waarschijnlijk ook.

open G-akkoord +
vingerzetting

e- 3 (pink)
B- 0
G- 0
D- 0
A- 2 (middelvinger)
E- 3 (ringvinger)

Barre G-akkoord +
vingerzetting

e- 3 (wijsvinger)
B- 3 (wijsvinger)
G- 4 (middelvinger)
D- 5 (pink)
A- 5 (ringvinger)
E- 3 (wijsvinger)


[quote]
En kan iemand mij vertellen wanneer je ongeveer je snaren moet vervangen.? Hoor graag


Voor nylon snaren weet ik het niet precies. Maar voor stalen snaren:
-als het geluid 'dof' wordt
-als er een breekt

Ik vervang in beide gevallen altijd alle 6 de snaren in een keer. Dan klinkt je gitaar veel beter dan met bijvoorbeeld 3 goeie en 3 doffe snaren

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kjiratsiekoedel op 2002-09-06 18:18 ]</font>

guitarmusicman
6 september 2002, 18:28
Ja doe ik ook, zonde als je met een heldere en vijd doffe snaren speelt..je komt geen meter vooruit..

Hooffie
6 september 2002, 19:56
Ik speel inderdaad de klassiek(brede hals) met nylon snaren.
Ik was er al bang voor dat het een kwestie van oefenen zou,even doorbijten dan maar
:0( In ieder geval bedankt voor de info.

alexgit
6 september 2002, 21:16
Janaja, je kunt evt ook
E-3---ringvinger
B-0
G-0
D-0
A-2---wijsvinger
E-3---middelvinger
Alleen overpakken wordt dan af en toe wat lastiger. Dit is helaas niet de goeie techniek en niet de officiele manier, maar wel makkelijker :wink:

Kjiratsiekoedel
6 september 2002, 22:57
Met de wijsvinger is het wel makkelijker.
Alleen moest ik later de wijsvinger-methode afleren en de pink-methode aanleren. Volgens mij is dat lastiger dan het in een keer goed doen.

Arbz
7 september 2002, 09:41
Je kan voor de oefening ook heel goed dit akkoord spelen:

e 3 (pink)
B 3 (ringvinger)
G 0
D 0
A 2 (wijsvinger)
E 3 (middervinger)

Hooffie
8 september 2002, 12:25
Dank julie....Is inderdaad een stuk makkelijker. Kan ik weer even verder,echt handig zo`n forum...:0)

Dionyios
8 september 2002, 16:38
Op 2002-09-06 21:16, schreef alexgit:
Dit is helaas niet de goeie techniek en niet de officiele manier, maar wel makkelijker :wink:

D'r is niet echt een foute manier. Er zijn verschillende manieren om een G-akkoord te pakken, en hoe je 'm pakt hangt van de akkoordenreeks af die je aan het spelen bent.

'Tis maar net wat het meest logische is.

Harry
9 september 2002, 15:47
om het nog makkelijker te maken kun je de lage E en A snaar weglaten, wordt het een 1-vinger akkoord



Op 2002-09-07 09:41, schreef Arbz:
Je kan voor de oefening ook heel goed dit akkoord spelen:

e 3 (pink)
B 3 (ringvinger)
G 0
D 0
A 2 (wijsvinger)
E 3 (middervinger)

Crutch
12 september 2002, 10:58
320003 en dat is ringvinger-middelvinger-pink.

Zo aanleren! niet anders.

Als het niet lukt, blijven proberen.

VHsologitarist
20 februari 2003, 12:39
Op 2002-09-12 10:58, schreef Crutch:
320003 en dat is ringvinger-middelvinger-pink.

Zo aanleren! niet anders.

Als het niet lukt, blijven proberen.




alstublieft leg uit???
Een G accoord bestaat uit 3 noten: G (grondtoon), B en D.
Wat maakt het nu uit ofdat je de b aanslaat i.p.v. de d.
Het blijft toch een G - accoord.
pak je de barrée accoord G (3e positie) dan pak je ook weer een andere combinatie van deze 3 noten. Als de G maar eerst komt (=grondtoon).
Graag wat meer uitleg, ik akn het natuurlijk ook fout hebben, zo ja corrigeer me dan a.u.b.
Greetz
VH

alexgit
20 februari 2003, 19:58
Nee maakt ook niet uit, maar je kunt het het beste gewoon goed aanleren dan doe je het nooit meer fout en is overpakken, bijv. op C ook makkelijker...

Luca P
20 februari 2003, 21:20
e 3 (pink)
B 3 (ringvinger)
G 0
D 0
A 2 (wijsvinger)
E 3 (middervinger)

daarna (C akkoord)
e 3 (pink)
B 3 (ringvinger)
G 0
D 2 (wijsvinger)
A 3 (middelvinger)
E x

(D akkoord)
e 3 (pink)
B 3 (ringvinger)
G 2 (wijsvinger)
D 0
A x
E x

Kan je een leuk nummer mee maken.