PDA

View Full Version : Nieuwe versterker: Guytron GT100F/V



ReinoutV
18 augustus 2005, 11:29
Het heeft dinsdag toch moeten gebeuren. Na een middag testen bij Van de Haar heb ik de knoop doorgehakt: Guytron GT100F/V met Bogner OS 2x12" met V30 en Classic Lead 80.

Naast de Guytron heb ik ook 2 Matchless versterkers (C-30 en The Independence) en de Hook getest. De Matchless versterkers zijn fantastisch in wat ze doen, maar het is mijn geluid niet (ze zijn veel dikker en vetter in hun overdrive) en ze zijn in mijn bandomgeving niet handig in te stellen. De Hook klonk heel lekker, maar had naar mijn smaak te weinig mojo, hij leefde niet echt. Erik was erg te spreken over de Hook, maar voor mij was de Guytron de winnaar. In veelzijdigheid, dynamiek, leven, alles eigenlijk. Let wel: echte high-gain heb ik niet nodig, maar hij wil wel stevig rocken.

Daarna de cabinets. Ik wilde per se een 2x12, omdat een 4x12 mij te luid is en te veel slepen. Ik heb veel verschillende getest: open en closed back Guytron (helder), Brunetti (vet laag), THC (heel rond hoog, mooi vintage midden, iets te boxy), VHT, T-rex en uiteindelijk ook de Bogner 2x12", welke veel spreiding had, lekker laag en midden, en toch een iets te schel hoog. Er zaten 2 V30's in, die nog niet waren ingespeeld. Erik heeft toen één V30 voor een classic lead 80 gewisseld: veel beter. Warmer midden, ronder hoog. De V30 moet nog steeds ronder worden, maar daar is mee te leven.

Foto's zijn te vinden op mijn webshots: http://community.webshots.com/user/reinoutv/

Dank aan LordRiffenstein en Bluegate voor hun antwoorden op al mijn vragen.

Josdevos
18 augustus 2005, 11:38
Mooi! Proficiat!

DREAMMACHINE
18 augustus 2005, 11:40
erg mooi!....

die cab staat voor mij ook nogsteeds op mijn verlanglijstje ( hoewel het gewicht niet echt ver onder een 4x12 licht ...toch?)...

ReinoutV
18 augustus 2005, 11:43
Nope, licht is anders, dan had ik de (iets grotere) THC moeten nemen, met neodynium (of zoiets :) ) speakers, dat ding weegt haast niet. Maar de 2x12 is in je eentje nog te sjouwen, krijg je bij een 4x12 amper voor elkaar.

Daniël_san
18 augustus 2005, 11:51
Mooie amp! :wink:

LordRiffenstein
18 augustus 2005, 12:48
Damn Reinout, das een heel leuk setje. Tja, ik moet zeggen dat zowel de Hook als de Guytron me heel goed aanspraken, verschillende sound maar beiden HEEL erg goed. Proficiat en veel plezier ermee. Trouwens, krijg je nog steeds een flightcase bij de Guytron?

maylingjv
18 augustus 2005, 14:24
ok reinoutv,waar woon je? en wanneer ben je op vakantie :wink:
dikke proficiat,ik heb hem altijd al is willen proberen maar het is er nog niet van gekomen

jw009
18 augustus 2005, 14:27
gefeliciteerd ermee, lijkt me echt een geweldige combinatie die je hebt.
Veel plezier!! (al zal dat wel lukken denk ik) :wink:

Anders_Destium
18 augustus 2005, 14:29
Zo, dat is flink scoren! Gefeliciteerd :)

Orpheo
18 augustus 2005, 15:39
met welke (elec.) gitaar speelj e over je guytron? ik heb dat niet kunnen vinden op je foto-site....

bluegate
18 augustus 2005, 16:13
Welcom to the club! :-D

Ik weet zeker dat je hier heel veel plezier aan gaat beleven...

ReinoutV
18 augustus 2005, 17:29
Thx allemaal! Klinkt inderdaad heel lekker. Er zit geen flightcase meer bij, maar hij is nog steeds 2995 euro, maar nu met F/V. Ik speel op een Blade R4 strat met Fender CS Fat 50's erin en een Fender American Telecaster. Voornamelijk.

srv-man
18 augustus 2005, 22:28
Je schrijft het of het nog altijd een koopje is :-D

Gefeliciteerd met je aankoop, echt een te gekke amp. Nu gaat jullie Long Trail Running pas echt lekker klinken (zat even naar je clips te luisteren).

Gr, Theo

ieme
19 augustus 2005, 00:36
join the club! ik gebruik zelf nu 1 1/5 jaar een Guytron en bogner 2X12 en ben zeer tevreden!