PDA

View Full Version : led als indicator light



bentium
18 augustus 2005, 11:08
ik las zonet op 18watt.com forum dat er iemand een normale led gewoon over de 6,3v gloeispanning heeft gezet, zonder gelijk te richten

nu heb ik zelf een klein chassis en kan me niet echt veroorloven om een 240v (mijn electrozaak heeft geen 6,3v lichtjes :-? ) dus dacht ik, zou ik dat ook toepassen
kan dit?

birt
18 augustus 2005, 12:15
sure, klein weerstandje in serie met de led zetten (500ohm-1K) en klaar

nicoverduin
18 augustus 2005, 13:37
sure, klein weerstandje in serie met de led zetten (500ohm-1K) en klaarLed is een diode dus ding gaat 50 x p.sec aan/uit. Maakt ook niet uit welke kant je hem aansluit.
Nico

mayniac
18 augustus 2005, 14:32
Aan de andere kant, hoeveel kosten 2 extra diodes nu? :wink:

nicoverduin
18 augustus 2005, 14:33
2 ledjes? :-D :-D :-D :-D

birt
18 augustus 2005, 14:47
sure, klein weerstandje in serie met de led zetten (500ohm-1K) en klaarLed is een diode dus ding gaat 50 x p.sec aan/uit. Maakt ook niet uit welke kant je hem aansluit.
Nico

het zou nog wel leuk zijn als je kan zorgen dat die frequentie zichtbaar wordt :)
ze versnellen en vertragen naargelang het volume ofzo

*droomt nog wat verder*

nicoverduin
18 augustus 2005, 15:49
sure, klein weerstandje in serie met de led zetten (500ohm-1K) en klaarLed is een diode dus ding gaat 50 x p.sec aan/uit. Maakt ook niet uit welke kant je hem aansluit.
Nico

het zou nog wel leuk zijn als je kan zorgen dat die frequentie zichtbaar wordt :)
ze versnellen en vertragen naargelang het volume ofzo

*droomt nog wat verder*
Zou je een soort VCO moeten maken met een dubbele potmeter. Een voor de gewone volume en de ander voor de snelhiedregeling. Mogelijk iets met een timer (555) of zo.
Leef je uit zou ik zeggen :-D :-D :-D :-D

Geronimo
18 augustus 2005, 15:52
Haha je kan ook je versterker (of je kop) heel snel heen en weer bewegen dan zie je 'm ook knipperen :D

nicoverduin
18 augustus 2005, 19:03
Haha je kan ook je versterker (of je kop) heel snel heen en weer bewegen dan zie je 'm ook knipperen :D
Na een tijdje wel meer ook :-D :-D

birt
18 augustus 2005, 20:07
Haha je kan ook je versterker (of je kop) heel snel heen en weer bewegen dan zie je 'm ook knipperen :D
Na een tijdje wel meer ook :-D :-D
`
gewoon genoeg drinken werkt ook :)

nicoverduin
18 augustus 2005, 20:12
Haha je kan ook je versterker (of je kop) heel snel heen en weer bewegen dan zie je 'm ook knipperen :D
Na een tijdje wel meer ook :-D :-D
`
gewoon genoeg drinken werkt ook :)
Ah gelukkig...... we beginnen weer een beetje op nivo te komen......