PDA

View Full Version : Baritone's



Ditmar
18 oktober 2001, 01:42
Hee luitjes, ik heb weer eens een vraagje. Tegenwoordig maken enkele merken (Ibanez, Esp, Yamaha) baritone gitaren. Met een hals van 27", dus iets langer dan normaal. Nou heb ik redelijk grote vingers met als gevolg dat ik niet meer goed kan soleren in de posities boven de 19e (dan zijn m'n handen echt te groot). Hebben jullie ervaringen met baritones, en heeft het ook invloed op je spel in de lagere regionen (zou het dus zo kunnen zijn dat een Fm add9 akkoord niet meer lukt ofzo). Ik zou het graag willen weten, want de Ibanez RG-7 baritone begint de laatste tijd steeds meer in m'n hoofd te komen als mogelijke gitaar.

taylor
18 oktober 2001, 18:21
nee ik ken het nie,ik ben zelf nog al gek met de 24 3/4 hals 2 octaaf .

moet je maar eens proberen dit is dus kleiner dan normaal(25 1/2)

Ditmar
19 oktober 2001, 01:35
Ja, maar daar zijn mijn handen dus te groot voor als ik ga soleren (die hals zit namelijk ook op een Les Paul, en dat vind ik dus ook niks)

Jimi Hendrix
19 oktober 2001, 09:15
MusicMan maakt ook al jaren een baritongitaar, de silhouette bassguitar
erg gaaf ding, als je de recensies mag geloven.

Rectifier
19 oktober 2001, 10:59
Fender heeft volgens mij ook wel een Bariton gitaar. Die van MusicMan is ook erg cool.
The Hellecasters hebben ook een Bariton gebruikt op een cd van hun. Klonk wel gaaf.

taylor
19 oktober 2001, 13:28
toch moet dat 24 3/4 geen probleem zijn met grote handen

net als je met keinere handen ook wel op en grotere mensuur moet kunnen spelen zo groot is het verschil nie.