PDA

View Full Version : Nieuwe amp: H&K Duotone top! Wowwww!



Josdevos
18 augustus 2005, 00:01
Dit weekend een gitaar omgeruild met een paar maand oude H&K Duotone 100w top. Had hem al wat vluchtig getest maar vandaag is vuurdoop op de repetitie geweest!

Getest met m'n Dean Hardtail op m'n Engl 4x12 V30 Slant!

One word: WOWWWW!

Wat een zalige clean hebben deze bakken. Echt ongelofelijk. Zo dynamisch, zoveel attack. En toch zo gevoelig voor verschillende pickattack en pickupcombinaties!
En dat met een mahonie + maple top gitaar met Nickel Covered SD JB&59. (Ok wel een heel erg goeie maar toch, het cleane kanaal verpulvert alle Engls die ik al gehoord heb. (Ook geen slecht clean uiteraard!)

Gaan we naar het crunch kanaal. Dikke classic rock, erg romig toch zoveel definitie. Heel erg muzikale crunch. Er zit niet bijzonder veel drive op dit kanaal, toch meer als voldoende voor een degelijke dikke rythm. (Stond bij mij op 1 uur.) De boost op het drive kanaal geeft een gain boost en een mid boost denk ik, dit laat hem echt zingen, ook wel te gebruiken als goeie rythm.

Ben enorm tevreden van deze bak. Toch zal hij zal m'n Engl niet verdringen, die doet andere dingen beter en heeft toch meer shaping opties. De H&K doet andere zaken dan weer beter.

Ik ga hem zeker midi maken zodat hij met m'n rack en midipedaal kan werken. (Heb 3 switches nodig, jammer dat m'n Rocktron Replifex er maar 2 heeft.)

I'm very impressed. Wist dat het goeie bakken waren, maar dacht niet dat ze zooo goed waren.

De Engl Vintage is een erg goeie match, ik gas al een tijdje terug op een Bogner cab, (Had al een Uberkab en een V30 Slant, beetje spijt van de V30, klonk iets opener met m'n Savage) maar de H&K klinkt echt MEGA op mijn kast!

Zaterdag heb ik een gig, had er al graag mee gespeeld maar 't zal voorlopig nog de Engl worden... :) Voor de gig eind augustus ga ik hem toch misschien eens naar buiten halen... :D

Sorry voor de slechte pic, heel slecht licht in repetitieruimte...

http://users.pandora.be/brike/Axes/DSC00042.JPG

Daniël_san
18 augustus 2005, 00:10
Gefeli, erg mooi! :o (dat vind ik btw van (bijna) alle H&K's)

Mitch
18 augustus 2005, 00:20
Zeker slecht licht in je oefenruimte zeg, die top ziet er helemaal blauw uit :D

Gefeliciteerd ! Had je Yoeri's combo wel eens gehoord of niet ?

Josdevos
18 augustus 2005, 00:25
Zeker slecht licht in je oefenruimte zeg, die top ziet er helemaal blauw uit :D

Gefeliciteerd ! Had je Yoeri's combo wel eens gehoord of niet ?

Hehe, ja, tis bijna een televisie... :lol:

Met het licht uit in het hok is het echt een bordeel. (duotone blauw, mijn savage SE wit, en andere gitarist zijn 120 donkerrood)

Youri z'n combo heb ik helaas nooit gehoord, maar zal ook wel de moeite geweest zijn zeker?

skabouter
18 augustus 2005, 01:20
gefeliciteerd man ! ik heb dat ding een uurtje in feedback getest, en was er helemaal weg van :) geweldige sounds ! alleen toch qua features iets te beperkt voor me, maar de sound was er zeker wel !

LordRiffenstein
18 augustus 2005, 09:31
Hehe, I told you so :razz:

Ik krijg haast spijt dat mijn combo de deur uit is maar ik denk dat de top voor mij ook beter zou zijn want de combo miste iets in het laag daardat het een openback was. Maar, nogmaals dikke proficiat!

Josdevos
18 augustus 2005, 09:54
Hehe, I told you so :razz:

Ik krijg haast spijt dat mijn combo de deur uit is maar ik denk dat de top voor mij ook beter zou zijn want de combo miste iets in het laag daardat het een openback was. Maar, nogmaals dikke proficiat!

Thx!

Ja de head op een Engl Vintage cab heeft meer als genoeg low end.
Allez kom, ge moogt hem is lenen... :razz:

@Ska feature wise issie inderdaad beperkter als de meeste 3/4 kanalers hoewel je er toch vele kanten mee uitkan en de essentiele zaken aanwezig zijn.
Clean/Drive kanaal plus boost op drivekanaal en 2 masters en een goeie fx loop brengen mij alleszinds al enorm ver... Bovendien zit de veelzijdigheid van deze amp ook in de dynamiek.
Heb wel de indruk dat op de duotone echt alle sounds goed te gebruiken zijn, op sommige 3/4 kanalers is dat minder.

marc_o
18 augustus 2005, 10:35
Mooi ding hoor, de kleur moet je liggen, maar lijkt me geen probleem. Ben ook nog benieuwd naar die nieuwe 3-kanaals top van H&K.

Orpheo
18 augustus 2005, 12:11
hoe komt ie door de bandmix heen eigenlijk?? valt ie helemaal weg, of komt ie er heel duidelijk doorheen zonder dat ie helemaal open moet.

skabouter
18 augustus 2005, 12:19
nooit geprobeert, maar de sound is wel dik, dus ik denk dat dat wel goed zit :) noem trouwens eens wat buizen amps die niet goed door de mix komen dan ? (tenzij er een betere buizenamp tegenoverstaat ofzo). maar buizen duwen altijd wel lekker door, alleen met transistor kan je het vaak vergeten

Josdevos
18 augustus 2005, 12:49
Prikt er heel lekker door zonder dat ie extreem hard moet. En hij KAN heel erg hard. Prikt iets lekkerder door dan m'n Savage SE en kan ook harder heb ik de indruk. Nu de cab waar je op speelt maakt ook veel uit hé, dis was, as stated een slant engl 4x12 met V30s

Van wat ik betest heb in bandverband kwamen vooral de Peavey XXX en de Marshall TSL100 er niet zo goed uit, klonken ook erg plat, vooral de Marshall dan, maar alweer niet te vergelijken, was was op de kasten die bij deze amps hoorden. XXX straight en 1960A.

LordRiffenstein
18 augustus 2005, 12:50
hoe komt ie door de bandmix heen eigenlijk?? valt ie helemaal weg, of komt ie er heel duidelijk doorheen zonder dat ie helemaal open moet.

Ik had met de combo Duotone nooit problemen om door de mix te komen behalve dan dat het laag gewoon verdween. Maar de combo was openback en ik stond tegenover een bassist met een 5-string Alembic met een 2x400w power amp :-?

srv-man
18 augustus 2005, 22:32
Gefeliciteerd, mooie aankoop, ik mag die H&K bakken wel. En als Dann Huff er mee op wil treden zal het toch wel echt wat zijn (hoewel die altijd goed klinkt).

Gr, Theo

NeeraDJ
19 augustus 2005, 16:25
Gefeliciteerd, was deze de Duotone die op gitaarmarkt stond?

vinni
19 augustus 2005, 19:14
Gefeliciteerd Jos!

Zal zeker te gek klinken.....zeker op mijn ouwe 4X12 :-D
Dat switchen is een probleem ja....heb je niet toevallig een GRX4 of zo?
Daar kan je loop 4 ook als switch inzetten. Wellicht dat er ander oplossingen mogelijk zijn. Wellicht dat je die twee switches kan splitten zodat je ze voor beide versterkers kunt gebruiken. Neem niet aan dat je beide versterkers tegelijk gebruikt.

Groet en speel ze....
Vinni

Josdevos
19 augustus 2005, 19:57
Gefeliciteerd Jos!

Zal zeker te gek klinken.....zeker op mijn ouwe 4X12 :-D
Dat switchen is een probleem ja....heb je niet toevallig een GRX4 of zo?
Daar kan je loop 4 ook als switch inzetten. Wellicht dat er ander oplossingen mogelijk zijn. Wellicht dat je die twee switches kan splitten zodat je ze voor beide versterkers kunt gebruiken. Neem niet aan dat je beide versterkers tegelijk gebruikt.

Groet en speel ze....
Vinni

Mja gebruik een Z7 om m'n Savage SE te switchen, m'n Replifex heeft 2 switches, maar zou graag én de kanalen, de boost en de 2de master schakelen.
De oplossing is een Z11 te kopen, die heeft 6 switches, kan de feature die ik echt gebruik van m'n Engl en de H&K schakelen... (Of een Nobels MS8)
Over de cab, ik vind de Engl Vintage beter samengaan met de H&K dan met de Savage. De Savage klonk naar mijn mening een tikkeltje beter en opener met de Bogner V30 cab. (Nou mssch moet ik de preamptubes nog eens extra tweaken...)



Gefeliciteerd, was deze de Duotone die op gitaarmarkt stond?

Die van bij MaxGuitars ... Inruil met een van m'n Cherryburst Dean Time Capsule. (Ga em maar eens checken...)

vinni
19 augustus 2005, 20:45
Hee Jos....

De nieuwe ENGL Z-15 al gezien?

http://www.music-town.de/musik-instrumente/ENGL-Z-15-MIDI-Footcontroller-E650-E645-E330.html
Oké....dr moet nog een kastje bij.

Vinni

Orpheo
20 augustus 2005, 13:10
Gefeliciteerd Jos!

Zal zeker te gek klinken.....zeker op mijn ouwe 4X12 :-D
Dat switchen is een probleem ja....heb je niet toevallig een GRX4 of zo?
Daar kan je loop 4 ook als switch inzetten. Wellicht dat er ander oplossingen mogelijk zijn. Wellicht dat je die twee switches kan splitten zodat je ze voor beide versterkers kunt gebruiken. Neem niet aan dat je beide versterkers tegelijk gebruikt.

Groet en speel ze....
Vinni

Mja gebruik een Z7 om m'n Savage SE te switchen, m'n Replifex heeft 2 switches, maar zou graag én de kanalen, de boost en de 2de master schakelen.
De oplossing is een Z11 te kopen, die heeft 6 switches, kan de feature die ik echt gebruik van m'n Engl en de H&K schakelen... (Of een Nobels MS8)
Over de cab, ik vind de Engl Vintage beter samengaan met de H&K dan met de Savage. De Savage klonk naar mijn mening een tikkeltje beter en opener met de Bogner V30 cab. (Nou mssch moet ik de preamptubes nog eens extra tweaken...)



Gefeliciteerd, was deze de Duotone die op gitaarmarkt stond?

Die van bij MaxGuitars ... Inruil met een van m'n Cherryburst Dean Time Capsule. (Ga em maar eens checken...)

ik dacht al dat die dean van jou was! hij leek zo sterk op die V die je ooit gepost had...blijkt t m ook te zijn :D dat ding heb ik even vast kunnen houden gisteren....(en even versterkt bespeeld op een koch) in een woord WOWWW!!! topding. echt super....

Josdevos
20 augustus 2005, 15:13
Told you so! :lol:

Nouja heb gelukkig de Blueburst voorlopig nog... gaat goed samen met de Duotone... :D

http://users.pandora.be/brike/Axes/axes05.jpg

Orpheo
20 augustus 2005, 23:48
Told you so! :lol:

Nouja heb gelukkig de Blueburst voorlopig nog... gaat goed samen met de Duotone... :D

http://users.pandora.be/brike/Axes/axes05.jpg

voorlopig?? die gaat toch nie weg hoop ik....

taylor
21 augustus 2005, 12:05
hoe komt ie door de bandmix heen eigenlijk?? valt ie helemaal weg, of komt ie er heel duidelijk doorheen zonder dat ie helemaal open moet.

dat is de reden dat ik een h&k tri amp 1ste serie heb weg gedaan het was veder een goeie amp maar....weet natuurlijk niet hoe het tegenwoordig is met dat merk.

maar dat was toen een klacht die je veel te horen kreeg.

Nrrrk
21 augustus 2005, 21:06
lol ding ziet er ehhh bruut/apart uit. :) cool

Josdevos
21 augustus 2005, 22:41
hoe komt ie door de bandmix heen eigenlijk?? valt ie helemaal weg, of komt ie er heel duidelijk doorheen zonder dat ie helemaal open moet.

dat is de reden dat ik een h&k tri amp 1ste serie heb weg gedaan het was veder een goeie amp maar....weet natuurlijk niet hoe het tegenwoordig is met dat merk.

maar dat was toen een klacht die je veel te horen kreeg.

Deze duotone op mijn Engl V30 kast komt er echt ongelofelijk goed door, tikkeltje beter als m'n Savage SE.

Josdevos
22 augustus 2005, 11:22
@ Orpheo, ik twijfel nog, deze komt eigenlijk van Baco op't forum hier (heeft de bijhorende ML en Z ook), en zou hem binnen een paar maanden mssch terug willen nemen... Ik ben de laatste tijd echt meer in de classic rock en het cover-circuit en ben mssch van plan om over te schakelen op de klassiekers... (LP/SG/Strat/Tele) de Dean V's zijn iets te agressief hiervoor...
Zal nog veel testen en afwegen worden, heb enorm veel gas voor Gibson Historics op't moment... (R8 en SG 61)

marc_o
22 augustus 2005, 12:06
Goed zo! Weg met die circusgitaren!

Mitch
22 augustus 2005, 13:17
:lol:

Josdevos
22 augustus 2005, 13:28
:wink:

AART
22 augustus 2005, 15:55
Goed zo! Weg met die circusgitaren!

idd, koop een ibanez! :D

Josdevos
22 augustus 2005, 16:12
Oh boy... Geeeeuw! :sssh: