PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar (ibanez artcore a75)



Treeb
17 augustus 2005, 21:26
Tijdens een bezoekje aan Groningen even langs tonika en ik kon het niet laten. Dus een 2e hands ibanez artcore gekocht. Klinkt goed en hij is mooi afgewerkt (beter dan mijn epi les paul std). Moet alleen wel wennen aan de flatwound snaren, denk dat ik die vervang voor normale snaren. http://www.treeb.com/gitaar/ibanez1.jpg

Harry
17 augustus 2005, 21:56
foto!!!



edit; nu een beetje overbodig, deze post.


Gitaar is mooi trouwens!

VooDoo
17 augustus 2005, 22:25
Hey
Mooie gitaar man, hij ziet er goed uit
Zal ook wel lekker spelen denkik:D
Well, enjoy it;)

vulvasonic
17 augustus 2005, 23:54
Mooi ding man! :)

Anders_Destium
17 augustus 2005, 23:59
Gefeliciteerd :)

Digitech
18 augustus 2005, 00:37
He mooi gitaar man!!!

Ik moet er ook nog een keer een hebben 8-)
Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt???????

Sliver
18 augustus 2005, 01:13
toffe gitaar

Treeb
18 augustus 2005, 10:39
He mooi gitaar man!!!

Ik moet er ook nog een keer een hebben 8-)
Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt???????

Bedankt voor de reacties. De gitaar heeft me 195,- euro gekost.

Digitech
18 augustus 2005, 13:31
Dat is wel een mooie prijs.....
ik ben jaloers.... :lol:

arno
18 augustus 2005, 13:47
waarom loop ik nou nooit tegen zulke koopjes! :(

Gefeliciteerd!

d'oh
18 augustus 2005, 14:22
vette plank man
goede koop ook voor zo'n gitaar

DTmaster
14 oktober 2005, 10:23
Ik heb onlangs een gitaar gekocht en wel een AK 85 uit de Artcore serie (zie foto) http://www.umenaka.com/syasin/syasin/Ibz%20AK85%20DVS.50.jpg nou ik ben zeer tevreden over de feeling van deze gitaar want dat is perfect maar de elementen die ik er in heb zitten (dat zijn zie het zwarte)
Artcore Set-In neck
3pc. Maple/ Mahogany Neck Material
Spruce top, Flamed Maple back/sides Body
22/Large frets
Bound Rosewood Fingerboard
Rosewood bridge
ACH1 (H) Neck PU
ACH2 (H) Bridge PU
Artcore DX Inlay
Chrome Hardware Color


Deze zijn volgens me gewoon te clean voor een jazz gitaar .. ze zijn goed maar ik zoek gewoon toch een muffere tone zoals Joe pass , pat martino en andere goeie jazz gitaristen die die old school sound hebben ... en daarnaast zou ik ook die george benson sound er halen ... nah dat lukt al aardig gelukkig

Ik weet niet of het aan mij ligt maar mischien kent u deze elementen en kunt vertellen of het daadwerkelijk aan mij ligt
Ik heb voor het gemak even een mp3 gemaakt met 4 korte opnames de 1e 2 zijn op de bovenste elementen opgenomen (dus de switch boven) en die ene is dus helemaal muf muffer kan eigenlijk niet en die andere helemaal clean , daarnaast heb ik hem ook op genomen (de andere 2) op de middelste switch .. en ik merkte dat daar bij de muffe tone een enorme feedback ofzoits was maar clean was ok


Nou ik hoop dat u antwoord kunt geven op me vraag .. sorry voor het lange verhaal maar ik doe een jazz studie en probeer het zo goed mogelijk uitteleggen


Vriendelijke Groeten


Roderick

sommige raade een P90 en Paf aan ... is dat OK


Dat van die mp3 kan natuurlijk hier niet denk ik maar ik had dit bericht ook via de mail gestuurd maar dus.............. enig wat goed is voor deze gitaar

d'oh
14 oktober 2005, 15:01
volgens mij ben je een beetje bang dat je geen antwoord zou krijgen, want ik lees nu al 4 keer het zelfde bericht van jou DTmaster in verschillende topics, wat me een beetje overdreven lijkt

harrie-beton
15 oktober 2005, 23:00
treeb, ik heb exact de zelfde!

Hij was nieuw 400 euro trouwens vorig jaar. Het is een replica van de Ibanez George Benson. Hij speelt lekker licht, ik heb er gewone round wound snaren op, hij heeft een heerlijke lage actie.

Hij wordt niet linkshandig gemaakt, ik bespeel hem wel links handig. Gewoon met de snaren omgedraaid. Net als Jimi.
Ik heb de toonregeling en volume knoppen verwijderd, de switch zit direct op de plug. Soort true bypass :-?

Het is een heerlijke jazz gitaar en hij wil ook lekker rock a billy, hoewel uitkijken met feedback bij hoge volumes.

Treeb
16 oktober 2005, 12:05
Ik heb er dezelfde ervaring mee als jou eigenlijk :) Die van mij is alleen niet zo goed qua bespeelbaarheid, hij speelt best zwaar, en de actie is ook vrij hoog. Volgensmij is dit met een afstel beurtje zo verholpen, maar dat komt er maar niet van :) binnenkort toch maar eens laten doen.

BassAgent
16 oktober 2005, 12:07
Mooie gitaar Treeb! Nette uitvoering, zo in Sunburst! Wish I had one :(

harrie-beton
16 oktober 2005, 16:25
treeb,
omdat ik veel heb gespeeld op rechtse gitaren kan ik gelukkig zelf afstellen.

Ik heb de brug met beetje lijm vastgezet want als je nieuwe snaren erop zet dan blijf hij mooi in positie.


zoek de verschillen

http://82.73.162.167/website1/opname/ibanez/ibanez.jpg

harrie-beton
16 oktober 2005, 17:01
die van treeb

http://www.treeb.com/gitaar/ibanez1.jpg

episua
20 oktober 2005, 12:06
De verschillen zijn duidelijk aangezien je ze al hebt toegelicht (linkshandig, knoppen er af, kam geplakt en beetje gedraaid).
Ik heb zelf ook een artcore, de afs75trd. Bevalt echt nog steeds heel erg goed. Mijn tip is om de kam niet vast te plakken aangezien je gewoon de snaren 1 voor 1 moet vervangen. Het is wel aan te raden om een kleine aanduiding in het bovenblad te maken waar de kam moet liggen mocht er al iets mee gebeuren.
Hier even een foto van de mijne:
http://www.geocities.com/willemroode/ibanezincase.jpg