PDA

View Full Version : Op zoek naar een goed Clean geluid



Robin_Polband
17 augustus 2005, 20:11
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een versterker met een goed clean geluid, daarnaast moet hij vervormd natuurlijk ook goed klinken maar clean daar gaat het om.

Ik heb een Ibanez SA260...... Gitaar en een Boss ME-50 pedalenbak.

Op dit moment heb ik een H & K edition 1 40w versterker, een stille mooie versterker alleen niet met het cleane geluid dat ik zoek.

Nou heb ik al wel het een en ander uitgezocht en ben op de volgende opties terecht gekomen.

Met name de Fender versterkers komen steeds naar voren als het om cleane geluiden gaat, de volgende versterker heb ik evt. in gedachten.

Fender deluxe 900

Ik heb zo'n 500 a 600 euro te besteden

Ook misschien de flextone III van Line6 lijkt me wel wat.

Iemand enige ervaring met hetgeen ik hiervoor heb genoemd.
Ik ben wel gehecht aan het nieuw aanschaffen van dit soort dingen.

B.v.d.

Robin van den Belt

iam
17 augustus 2005, 20:21
voor een extra honderd heb je nieuw een Fender Hot Rod (deluxe?)
buizenversterker ook gebruikt door coldplay onder andere...

Robin_Polband
17 augustus 2005, 20:24
heb ik wel aan zitten denken

marc_o
18 augustus 2005, 10:43
Voila, testen en kijken of je het wat vindt.....clean is erg goed en als je de reverb een beetje doseert (lees....laag houden) heb je een wereldbak. De overdrive moet je liggen, maar ze reageren goed op pedaaltjes, dus.....aan de slag!

Lord Abortion
18 augustus 2005, 11:51
Misschien ook eens kijken voor een Roland JC120. Persoonlijk vind ik die voor clean geniaal.

schwalbe
18 augustus 2005, 13:28
Misschien ook eens kijken voor een Roland JC120. Persoonlijk vind ik die voor clean geniaal.

+1! maar klinkt wel heel anders dan fender clean.

Robin_Polband
18 augustus 2005, 20:31
Ik heb vanmiddag op een voor mij onbekende buizenbak gespeeld, ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was van zowel het cleane als het vervormde geluid.

Ik weet nu wel als dit verschil standaard is voor buizengeluid dan ga ik zeker verder zoeken op dat gebied.

Vooral de overgang naar verschillende elementen klonk dusdanig verschillend en strak dat het leek alsof ik de beschikking had over 5 gitaren.

Gezien het tijdgebrek wat ik had in de plaatselijke muziekwinkel (Musica in Deventer) ben ik nu alweer de naam vergeten van de versterker.

Robin_Polband
18 augustus 2005, 20:32
Ik heb vanmiddag op een voor mij onbekende buizenbak gespeeld, ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was van zowel het cleane als het vervormde geluid.

Ik weet nu wel als dit verschil standaard is voor buizengeluid dan ga ik zeker verder zoeken op dat gebied.

Vooral de overgang naar verschillende elementen klonk dusdanig verschillend en strak dat het leek alsof ik de beschikking had over 5 gitaren.

Gezien het tijdgebrek wat ik had in de plaatselijke muziekwinkel (Musica in Deventer) ben ik nu alweer de naam vergeten van de versterker.

Baker
18 augustus 2005, 20:38
Gezien het tijdgebrek wat ik had in de plaatselijke muziekwinkel (Musica in Deventer) ben ik nu alweer de naam vergeten van de versterker.

daar hebben we wat aan..... :roll:

:wink:

Robin_Polband
18 augustus 2005, 20:49
Sorry,

Maar het ging om het principe buizenvesterker.
Ik wil ook niet gelijk zeggen dat ik dat ding ga kopen

8-)

vester86
18 augustus 2005, 21:58
miet alle buizenversterkers zijn heilig en dus goed...... verkijk je daar niet op... buizen is nog meer dan transistor afhankelijk van je smaak...

Luke-wannabe
18 augustus 2005, 23:04
Koop een Twin...

harrie-beton
18 augustus 2005, 23:42
er zijn honderden mogelijkheden.

jij moet toch 1 moeten kiezen, zoals ik al in een andere topic zei, dit forum kan op zulke "brede" vragen onmogelijk antwoord geven.

Maar doe niet zo moeilijk, zoek een voor jou goed klinkende versterker. Als het niet bevalt na een tijdje, ruil in en zoek verder, een versterker keuze is geen eindstadium.
Op dit forum zijn gasten die heel vaak van versterkers wisselen...

sebass
19 augustus 2005, 00:53
Bij feedback in Rotterdam stond een paar weken geleden een seymour duncan buizenbak met interne powerbraker. Geniaal geluid. Ik heb hem ook nog overwogen. Deze is iets van 700 euro. Moet je anders even bellen of die er nog staat. Zeker de moeite waard om te testen. Nadat ik deze had getest vond ik de fender hot rod deluxe erg tegenvallen. Het enige probleem is de versterkers worden al zo'n 15 jaar niet meer gemaakt.

Jax
19 augustus 2005, 07:29
Check het merk Traynor uit, met name de YCV series zouden misschien wel in je prijsklasse passen. Erg mooie clean, maar heb hem niet vervormd gehoord.

PeeVee
19 augustus 2005, 08:58
Twin Reverb !

marc_o
19 augustus 2005, 09:35
Peavey Deltablues!!!!




laten we merken en types gaan roepen, daar heeft de topicstarter inderdaad wat aan...

Jax
19 augustus 2005, 10:24
laten we merken en types gaan roepen, daar heeft de topicstarter inderdaad wat aan...

Haha, idd, ik zag dat iedereen versterkers opnoemde, dus ik deed vrolijk mee, maar nu zie ik dat de topicstarter wat wil weten over één specifieke versterker.... :oops:

@topicstarter - Mijn excuses..

TMKXL
19 augustus 2005, 11:48
Flextone III heb ik op gespeeld, klonk erg goed. Kristal heldere clean binnen no time tevoornschijn getovert. Ik speelde ook op een SA, het prestige model. In de 4e positie (coil split) klonk het prachtig. Zeer veelzijdige versterker met erg mooie geluiden. Moet je zeker testen!

Droffie
19 augustus 2005, 16:17
Koch Twintone!

Fabelachtig mooi clean en een hele vette overdrive kanaal.

Koch is de bom! :D

wytz
20 augustus 2005, 18:06
ga zo door droffie.

helemaal mee eens ! :-D

WICKED
20 augustus 2005, 21:43
behringer ultraroc gx110 echt super clean geluid, probeer maar eens uit!!

iam
20 augustus 2005, 23:18
Peavey Deltablues!!!!




laten we merken en types gaan roepen, daar heeft de topicstarter inderdaad wat aan...

er staat er nu eentje op gitaarmarkt voor 500

Ritch
20 augustus 2005, 23:44
Koch Twintone!

Fabelachtig mooi clean en een hele vette overdrive kanaal.

Koch is de bom! :D

Koch ruleert iedere amp!!! Doorsparen die hap!

Anders_Destium
21 augustus 2005, 00:00
Koch vind ik zelf ook prachtig clean, warm en kristalhelder. Veel meer waar voor je geld dan bij een Fender!

iam
21 augustus 2005, 00:03
Koch vind ik zelf ook prachtig clean, warm en kristalhelder. Veel meer waar voor je geld dan bij een Fender!

hoe zit het clean bij de studiotone?
te vgl'n met een twintone? of anders door die class A?

Anders_Destium
21 augustus 2005, 00:31
Volgens mij heeft hij precies dezelfde voortrap :)

Robin_Polband
21 augustus 2005, 10:04
Wat vinden jullie van de Peavy classic 30w 1 x 12 inch speaker, dit is een voledig buizenversterker.

Dit werd mij geadviseert bij Big One in Zwolle.

LIGNUMdrummerke
21 augustus 2005, 10:11
behringer ultraroc gx110 echt super clean geluid, probeer maar eens uit!!


:o