PDA

View Full Version : Advies gevraagd



robert-gitarist
17 augustus 2005, 18:54
Hallo,
Ik heb een vraag.Het zit zo:

Ik heb dus een Boss ME50...grappig ding enzo alleen paar nadelen dus: schakelen gaat niet goed want zit seconde stilte tussen,klinkt met opnames niet helemaal lekker.
Maar nu komt het,ik heb dus de printplaat van het ding kapot( sterk he die metalenbehuizing?! NOT :evil: ) en kost me 144 euro om nieuwe printplaat te kopen...dikke stront dus.
Nu ben ik aan het kijken voor beter effect.
Mijn oog is gevallen op een Line6 POD XT Live.
Die klinkt erg goed en veel mogelijkheden(heb hem zo net uit getest).
idiaal voor nu metal etc. dus.
Die heb ik dus op het oog.

Maarrrr....wat zou ik doen? Line6 kopen of veder zoeken?
Want ik hoorde dat de Vox Tonelab ook erg goed is...
Weet iemand nog meer dingen die goed zijn etc?
Ik speel hoofdzakelijk nu metal.

Bl44t44p
17 augustus 2005, 19:04
Probeer ook zeker eens de (vergelijkbare) Boss GT-6 en GT-8. Neem gewoon de tijd in je winkel :)

skabouter
17 augustus 2005, 19:22
als je een beetje mooie amp hebt zou ik geen POD kopen, maar iets wat zich meer richt op effecten. dan kom je al gauw richting boss, ik zou voor de GT8 gaan :)

robert-gitarist
17 augustus 2005, 20:09
Bedankt beide.
Hmm GT6/8 weeti k niet...sinds dit gedoe met Boss ben ik echt afgeknapt op Boss...Dat is ook een van de reden dat ik iets anders wil nemen.
Ik heb zelf een Marshall JCM900 en speel hoofdzakelijk op Jackson's,
Ik ben dus echt opzoek na een goed Nu Metal pedaal...echt een goeie waar ik ook jaren me ewooruit kan.

dano
17 augustus 2005, 22:13
losse pedaaltjes?

harrie-beton
17 augustus 2005, 22:20
aangezien jij een mooie marshall hebt volgens je profiel. Gewoon een gt6 nemen, daar kun je veel mee.
Met een pod live stap je gelijk de modeling in en dat is een andere manier van gitaar-klank-opwekking.

Ik bedoel ook : voor maximaal rendement uit de podxt, een andere eindversterker.

hanzeman
17 augustus 2005, 22:50
Advies gevraagt?

Advies gevraagD...

ijff
17 augustus 2005, 22:59
Ik zou inderdaad gaan voor een paar leuke losse pedalen. Een JCM900 zou met een goede booster/overdrive wel een aardig NU-metal geluidje moeten geven... verder heb je volgens mij niet zoveel nodig.. leuke wah misschien.
Welke effecten gebruikte je op de ME-50?

robert-gitarist
17 augustus 2005, 23:00
Advies gevraagt?

Advies gevraagD...

zeur.



Nja losse pedalen...kijk ik heb aardig wat losse pedalen maar niet 1 met een goeie metal distortion erin voor nu metal..die boss dingen klinken gewoon dun...niet laag..terwijl ik de bass van me amp vol open heb staan.
Losse pedalen wil ik ook wel nemen maar ben ik,vrees ik,meer geld kwijt dan voor een GT8 of een XT Live.
De Blues Driver van me ME50 gebruikte ik altijd..die klonk zwaar..lekker veel bass enzo...weet niet of het ook zo is met een "losse" Blues Driver? zo ja dan neem ik losse pedalen..want zit beetje met distortion pedalen te kutten...ik heb nog steeds geen pedaal gevonden waarvan ik heb Thats the one...
Kijk k zoek dit:

Metal Distortion
Goeie Delay(Boss DD2/3 vind ik erg goed)
Tuner...nu zit ik voor tuner te denken aan behringer rack tuner voor 69 euro NIEUW!!
maar goed ik ga binnekort richting duitsland en eens kijken of daar wat is...

robert-gitarist
17 augustus 2005, 23:01
Ik zou inderdaad gaan voor een paar leuke losse pedalen. Een JCM900 zou met een goede booster/overdrive wel een aardig NU-metal geluidje moeten geven... verder heb je volgens mij niet zoveel nodig.. leuke wah misschien.
Welke effecten gebruikte je op de ME-50?

Wah heb ik al..2 stuks ;)
Zakk Wylde Wah en Hendrix Wah,beide Dunlop

Speeddemon
17 augustus 2005, 23:34
'Jaren Vooruit kunnen' icm 'een nu-metal sound'.

Iets wringt hier... :roll: :razz:

wanna1
18 augustus 2005, 01:10
Bedankt beide.
Hmm GT6/8 weeti k niet...sinds dit gedoe met Boss ben ik echt afgeknapt op Boss...Dat is ook een van de reden dat ik iets anders wil nemen.
Ik heb zelf een Marshall JCM900 en speel hoofdzakelijk op Jackson's,
Ik ben dus echt opzoek na een goed Nu Metal pedaal...echt een goeie waar ik ook jaren me ewooruit kan.

Nu Metal haal je uit je versterker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En niet uit een digitaal bakkie.

sufferd

fullorder
18 augustus 2005, 12:19
Bedankt beide.
Hmm GT6/8 weeti k niet...sinds dit gedoe met Boss ben ik echt afgeknapt op Boss...Dat is ook een van de reden dat ik iets anders wil nemen.
Ik heb zelf een Marshall JCM900 en speel hoofdzakelijk op Jackson's,
Ik ben dus echt opzoek na een goed Nu Metal pedaal...echt een goeie waar ik ook jaren me ewooruit kan.

Nu Metal haal je uit je versterker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En niet uit een digitaal bakkie.

sufferd

is zeker wel uit een bakkie te halen, alleen niet uit de bakkies die in een gemiddelde nederlandse muziekwinkel staan. er is zoveel meer, informeer eens bij muziekhandel jukebox in boekel, www.gvees.com of haarguitars.

maar of je een bakkie gebruikt of niet, zonder een goed amp ben je inderdaad nergens.

eline89
26 augustus 2005, 19:09
Hey robert- gitarist..
ff er tussendoor. sorry!
zoek je de oude ts9?
Op marktplaats staat er 1...
125 euro :o ... misscien iets?
kweenie..

Dirk_Hendrik
26 augustus 2005, 21:30
vrij prijzig voor een niet bepaald zeldzaam pedaal. Die chip kost twee kwartjes en het verbouwen kan elke lul die een soldeerbout kan vasthouden......

robert-gitarist
27 augustus 2005, 15:08
Hey robert- gitarist..
ff er tussendoor. sorry!
zoek je de oude ts9?
Op marktplaats staat er 1...
125 euro :o ... misscien iets?
kweenie..

Thnx man :)
Jupz ik zoek er wel 1 maar niet voor 125 euro :D
Nieuw kan ik hem kopen voor 109 en z'n chippie kost ook de kop niet dus ;)
En een TS-9 hoeft voor mij niet persee oud te zijn dus ;) Net wat D_H al zei :)

dano
27 augustus 2005, 16:58
marshall jackhammer? vooral de overdrivesetting doet het erg goed qua laag en zwaarte!

robert-gitarist
27 augustus 2005, 17:08
Hey bedankt Dano ;)
Maare heb al wat anders: Line6 über Metal en een MXR Zakk Wylde Overdrive aangeschaft ;)

Me_bigboy
30 augustus 2005, 21:15
en hoe bevalt je nieuwe aanwinst? :razz: