PDA

View Full Version : Korg AX1500G



E-J
17 augustus 2005, 14:53
Weet iemand een goede website waar ik (een hoop) patches of presets voor de Korg AX1500G kan vinden?

Emiel

E-J
18 augustus 2005, 21:51
komop mannen, er hebben hier toch wel wat meer mensen een AX1500G?

Satriani
19 augustus 2005, 01:57
blijkbaar niet :-D

BlackSun
19 augustus 2005, 15:23
Ik heb de AX1500G ook..maar ik maak mn sounds gewoon zelf..komop, zoveel knoppen zijn het niet. het voordeel van de AX1500G is juist datie zo makkelijk in te stellen is....

LPplayer
26 augustus 2005, 15:49
GOoglen :) Ax1500g en andedrs ax1000g

E-J
26 augustus 2005, 17:30
Dan zoek je naar een speld in een hooiberg :wink:
Ik ben nu gelukkig ongeveer overal achtergekomen, alleen 1 ding...

Waarom is de ene versterker zo enorm veel luider als de andere? Als ik van een rustige clean naar een vette distortion gaat klinkt hij plotseling VEEL harder. En het lukt me niet om die distortion dan zachter te zetten (want dan gaat de cleane versterker ook zachter...)

LPplayer
27 augustus 2005, 12:31
OMdat je de versterker volume moet instellen

als je clean op channel a zit en je andere op channel b moet je het volume van de AMP van channel B zachter draaien, maar das toch ook wel een beetje de bedoeling als je een US HiGAin hebt bijvoorbeeld dat je an wel ff een harder geluid heb of nie? :)


Dan zoek je naar een speld in een hooiberg :wink:
Ik ben nu gelukkig ongeveer overal achtergekomen, alleen 1 ding...

Waarom is de ene versterker zo enorm veel luider als de andere? Als ik van een rustige clean naar een vette distortion gaat klinkt hij plotseling VEEL harder. En het lukt me niet om die distortion dan zachter te zetten (want dan gaat de cleane versterker ook zachter...)

BlackSun
27 augustus 2005, 12:39
Je kan voor elke amp apart zn volume instellen. ALs je je patch aan het maken bent en dus in edit-mode je versterker model heb geselecteerd, kan je zo de level aanpassen.

Ritch
27 augustus 2005, 12:40
Ik heb een AX100G, maar een coole sound heb ik op een engels forum neergezet, misschien heb je er wat aan:


I don't know if these multiFX work thesame, but I'll try to explain it.

First of all a clean sound of your amp.
Switch your soundsetting on "Metal".
Via "Amb(ience)", and first turnknob (Gain) set it on to DELAY.
Set the second turnknob (Treble) on "460".
Set the tirth turnknob (Middle) on 6.7.
Set the fourth knob (Bass) on 6.0.
Set the fifth knob (this is personally) (Level) on 5.7.

Optional you can set via the knob "pedal" a volumepedal on, for those nice panning sounds I used my neckpickup for the song, with the toneknob half-on. (A bit warmer) And at least, try fucking with the pedal yourself. Get some nice tones out of it. (The presets arent usefull, sounds like crap.)

Benno's
2 september 2005, 11:53
Ik heb ook een Korg AX1500G , Bij mijn weten is er maar 1 site met aardig wat patches, en dat is deze:

http://www.geocities.com/t_jauhari/