PDA

View Full Version : liever gitaren bouwen dan spelen?



michielv
6 september 2002, 11:37
Hoi,

Misschien een maffe vraag hoor maar is er ook iemand die net als ik liever gitaren bouwt dan erop speelt? Tenminste, ik speeel erg graag gitaar hoor maar op het moment heb ik niet zo de behoefte (meer) om veel tijd en moeite in een bandje oid te steken. De bouw-woede heeft een tijdje op een laag pitje gestaan ivm een paar verhuizingen maar sinds kort ben ik weer lekker bezig en het is toch best wel lollig weer.

Hartley Peavey had zo'n beetje hetzelfde (maar dan met versterkers) dus misschien is er nog hoop *grinnik*

GitaarNet Admin
6 september 2002, 12:49
Binnenkort op GitaarNet: een 12 delige cursus gitaarbouw. Wil je hierover op de hoogte worden gehouden?

stuur dan een mailtje naar gitaarbouw@gitaarnet.nl

michielv
6 september 2002, 13:49
Klinkt goed. In totaal heb ik in zo'n vier jaar tijd een stuk of zes gitaren gebouwd (moest ook sparen voor gereedschap :wink: maar ik leer altijd graag meer!

Michiel

PeArLjAm
6 september 2002, 14:30
Op 2002-09-06 12:49, schreef GitaarNet:
Binnenkort op GitaarNet: een 12 delige cursus gitaarbouw. Wil je hierover op de hoogte worden gehouden?

stuur dan een mailtje naar gitaarbouw@gitaarnet.nl


Leuk dat wil ik echt nog eens een keer doen.. Ik neem aan dat dat gewoon op de gitaarnetsite komt toch?

GitaarNet Admin
6 september 2002, 14:49
Ja, het komt op de GitaarNet site, compleet met foto's en videobeelden.

Het is de bedoeling om eens per twee weken met een nieuwe les te komen.

GitaarNet Admin
6 september 2002, 14:51
Wanneer je belangstelling hebt, geef dan in je mailtje aan waar je belangstelling naar uitgaat:

elektrische gitaar, akoestische gitaar of bas

Er komt een aparte mailinglijst voor, bij voldoende belangstelling komt er een vervolg.

Dude
7 september 2002, 19:27
ik heb belangstelling.....

Nesker
8 september 2002, 14:38
ik ook, ik heb het altijd al willen doen

BLOK182
8 september 2002, 15:34
Lijkt me wel erg interessant...

Luca P
8 september 2002, 17:05
Op 2002-09-06 11:37, schreef michielv:
Hoi,

Misschien een maffe vraag hoor maar is er ook iemand die net als ik liever gitaren bouwt dan erop speelt?


De meest beroemde was misschien ene Leo Fender.

michielv
9 september 2002, 09:41
Voor mijn gevoel is Leo Fender meer een uitvinder dan een gitaarbouwer geweest. Niet dat hij geen geweldige dingen heeft bedacht maar hij was geen D'Angelico ofzo die zijn gitaren zelf bouwde. Leo Fender was voor mij meer iemand die eens na ging zitten denken hoe een probleem op te lossen, dit vervolgens in een prototype verwerkte en dan de fabriek ging maken om gitaren te produceren. Da's heel wat anders dan zelf gitaren bouwen.

Michiel