PDA

View Full Version : Going Home(intro) : Ash - Robbert v.d. Hanenberg



Robbert v.d. Hanenberg
17 augustus 2005, 12:55
Hey jongens,

Ik heb 'n tijdje terug 'n aantal stukken ingespeeld voor 'Ash'(toetsenist).

Het stuk wat ik gepost heb is bedoeld als 'n soort van intro en heet 'Going Home'.

Hier is de link: http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000010232_proj.mp3

Grtz,


Robbert

Scali
17 augustus 2005, 13:13
Mooie phrasing, mooie tone...
Beetje een saxofoon-achtige stijl... dat bevalt me wel, ik probeer zelf ook ongeveer zo te spelen.
Het klinkt een beetje als zo'n 'over the top'-emotioneel muziekje dat vaak onder erotische scenes in films geplaatst wordt enzo ;)

FrankS
17 augustus 2005, 15:25
Heey Robbert!!

Mooi stukkie man!!! Heerlijk clean geluidje en typisch Robbert, te gek man! Al iets naar Lucassen gestuurd dan? ;)

groetn

KutKaaskop
17 augustus 2005, 16:18
mmmm, lekker gay klinkt het :wink:

FrankS
17 augustus 2005, 16:37
uh ow, kopkaas...

Bosch
17 augustus 2005, 17:28
Stoer intro. 8)

Volgens mij is het gitaargeluid van origine ontzettend mooi maar is het in de mix te gelikt gemaakt. Het klinkt te indirect en bovendien te zacht naar mijn smaak.

Post eens een echte jam, dat lijkt me pas echt gaaf!

Jax
17 augustus 2005, 17:58
Zeer vette shit! Kan dit soort spel met emotie ook erg waarderen. Mooi akkoordwerk en super legatospel tussen 0:39 en 0:44 (toch?). Ga zo door man!

Robbert v.d. Hanenberg
17 augustus 2005, 20:48
Scali: Thanks!!

FrankS: Thanks!! Nee, niet gedaan. Lijkt me wel te gek natuurlijk! Ik ben op dit moment bezig met 'n producer die ook waanzinnig is.

Bosch: Thanks!! Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk in dienst van de track te spelen. Daarbij hoort natuurlijk gitaarspel wat naargelang is maar ook 'n sound die 'fit' in 't geheel. Een te droge sound zou teveel 'los' staan van de rest. Blijft 'n kwestie van smaak ook natuurlijk.
Vind 't wel 'n lekkere track...keer wat anders.

Jams heb ik toch wel 'n aantal gepost maar is alweer 'n tijdje geleden...wordt idd weer tijd voor 'n nieuwe! :)

Jax: Thanks man!!

Grtz,

Robbert

van puffelen
17 augustus 2005, 21:15
Mooi hoor !

je hebt in dit stuk en beetje weg van een van de gitaristen van pain of salvation. (die zul je wel kennen denk ik).
Zeker een compliment dus !

KutKaaskop
17 augustus 2005, 21:22
hey ik heb ook gereageerd, krijg ik geen reactie?

:( :roll: :???: :-? :evil: :cry: :-( :x


:-D

Robbert v.d. Hanenberg
17 augustus 2005, 21:50
Van puffelen: Ja, die ken ik! Thanks!! 8-)

KutKaaskop
17 augustus 2005, 21:53
hey ben ik onzichtbaar?

halllooooooo.

of moet ik eerst mijn neus bruin maken voordat je tegen me praat zoals de anderen?

:-D

bluegate
17 augustus 2005, 21:53
8-)
Klinkt goed.

koella
17 augustus 2005, 22:12
Klinkt goed robbert en met emotie he! Vooral die satri-achtige tapsliertjes klinken lekker.

Trouwens,geintje moet kunnen! (toch?)
Ik heb je per slot wel eens zien spelen met de band"you & me" in zaal "overberg"' te sint-Michielsgestel met de "kuhn" ( voor outsiders: de bassist van you&me).

Robbert v.d. Hanenberg
17 augustus 2005, 22:33
Bluegate: Thanks!!

Koella: Thanks man!! Ken jij de "Kuhn"?!! :o :D :D Nog steeds 'n goede kameraad van me! Speel in 'n hobbybandje met 'm(speelt Willy ook in!).
Vooral voor de fun maar stiekem wel 'n tof bandje. Vanaf December gaan we wat optr. doen.

koella
17 augustus 2005, 23:03
Bluegate: Thanks!!

Koella: Thanks man!! Ken jij de "Kuhn"?!! :o :D :D Nog steeds 'n goede kameraad van me! Speel in 'n hobbybandje met 'm(speelt Willy ook in!).
Vooral voor de fun maar stiekem wel 'n tof bandje. Vanaf December gaan we wat optr. doen.

Succes!!

Maiden Michiel
18 augustus 2005, 15:25
Aaargh heerlijk dit.

Inderdaad erg goed in dienst van de track gespeeld. Hier en daar heel even een technisch loopje. Vette sound en heerlijke tone!

Scali
18 augustus 2005, 15:34
Ik heb het een beetje zitten uitzoeken, maar sommige van die legato-stukjes zijn wel heel erg snel en soepel... dat red ik niet :)
Dat stuk rond de 0:40 bijvoorbeeld.
Klopt het dat het een combinatie is van tap en slide met je aanslaghand, en dan pulloffs met je frethand?
En dan steeds een snaar skippen... de noten van die snaar speel je dan met die tap en slide, en zo speel je toch ongeveer het hele laddertje.
Dat is de enige manier waarop ik een beetje die snelheid kan halen, en ook die soepele, gesyncopeerde manier van spelen een beetje erin kan houden.

Das Schaap
18 augustus 2005, 16:54
Robert, je blijft een held. :o
Functionaliteit ten top en toch dat beetje van jezelf erin, en dan bedoel ik niet het af en toe snel spelen. Jij moet echt meer van jezelf laten horen. 8-)

c.hultermans
18 augustus 2005, 17:28
Aaargh heerlijk dit.

Inderdaad erg goed in dienst van de track gespeeld. Hier en daar heel even een technisch loopje. Vette sound en heerlijke tone!

idem!!

Emotie ten top.......

Goed gedaan Robbert!!

Grtz,

Conrad

KutKaask0p
18 augustus 2005, 17:42
effe weer geluisterd....ik moet zeggen.....t klinkt nog steeds gay.


:-D

LaurentB
18 augustus 2005, 21:52
Mooi hoor! Mooie geluiden uitgekozen en die gitaar die daar dan helder doorheen snijdt.
Goed functioneel gebruik van de speeltechniek die je blijkbaar in overvloede ter beschikking hevt.

Moet een schitterend nummer van te maken zijn.

Laurent

delphiro
18 augustus 2005, 22:15
het doet me meteen denken aan Tatort... tijdens het ontdekken van de ware toedracht

"...ach nein... DU?? Oh, mein Gott!" (hup daar komt de tune van Hanenberg!)

Strakke opname en mooi gebruik van effecten. Dat is nog een kunst op zich. Het gitaarwerk is natuurlijk ook niet bepaald slecht! :dance:

Bloodline
19 augustus 2005, 12:20
hey gozer dit klinkt toffie.

ik vindt de tone heel relaxed man !! super.
ik krijg al snel het gevoel: waarom is het maar 1 minuut ><!!
maar ik neem aan dat hij nog niet af is :D
die synths owk lekke man.


superieur !!! :)

VHsologitarist
19 augustus 2005, 14:02
Dit klinkt echt super vet!!!!! 8-)

Negative K3 fan
19 augustus 2005, 14:10
klintk wel goed, maar de muziek is echt verschrikkelijk

Sonno
20 augustus 2005, 22:11
klintk wel goed, maar de muziek is echt verschrikkelijk

Helemaal mee eens!

VHsologitarist
21 augustus 2005, 04:30
klintk wel goed, maar de muziek is echt verschrikkelijk

Helemaal mee eens!

Niet mee eens 8-) met dat het verschrikkelijke muziek is

Embryoyo
21 augustus 2005, 13:15
mmmm, lekker gay klinkt het :wink:Jup. :-D

VHsologitarist
21 augustus 2005, 14:42
mmmm, lekker gay klinkt het :wink:Jup. :-D

:-?

Robbert v.d. Hanenberg
21 augustus 2005, 14:59
Maiden Michiel: Thanks!!

Scali: Het is idd getapt alleen zonder slides. Als het gebruik van slides voor jou makkelijker is...gewoon doen!

Das schaap: Thanks man!!

Conrad: Thanks!!

LaurentB: Thanks!! Heb idd geprobeerd zo functioneel mogelijk te spelen.

Delphiro: Thanks!! :D ...jawooohll...!

Bloodline: Thanks!! Het is helaas maar 'n intro'tje...en die zijn meestal nou eenmaal wat korter... :wink:

VHsologitarist: Hey Boschenaar!! Thanks weer!!

Negative K3 Fan: Thanks!! Kan me voorstellen dat je de muziek wat minder vindt...het nummer is natuurlijk niet 'mijn' compositie maar die van Ash en ik zie dit ook meer als 'n soort van studio-projectje zeg maar. Vond 't zelf eigenlijk wel 'n toffe track om in te spelen. Beetje filmmuziek-achtig.

Sonno: Zie boven :)

Embryoyo: :-?

Grtz,


Robbert

the_only_mordred_fan
21 augustus 2005, 15:49
Hee, dit vind ik dus echt heel erg mooi.
Het is misschien teveel gevraagd, maar is het voor jou veel werk om dit te tabben ?
Het is namelijk een kort stuk waar toch veel technieken in naar voren komen en nog eens goed gebruikt. Zelf kom ik er meestal niet uit met uitzoeken en het zou een goede gitaarles zijn denk ik.

Anyway, kijk maar, als het teveel moeite is dan begrijp ik het ook hoor !
(het blijft tof ! :) )

Embryoyo
21 augustus 2005, 19:34
mmmm, lekker gay klinkt het :wink:Jup. :-D

:-? :???:
Embryoyo: :-? :???:

MartijnB
21 augustus 2005, 23:17
Klinkt super, mooie sound en met emotie gebracht. Tijd voor een solo-cd? :wink:

Scali
21 augustus 2005, 23:29
Okee... Getapt zonder slides... Ik hoop niet dat dat betekent dat het getapt is met meer dan 1 vinger... Misschien goed dat ik daar binnenkort ook es op ga oefenen dan... Als ik de string-skipping taps met 1 vinger onder de knie heb dan :)

En inderdaad, ik las dat je bezig was met een solo CD. Lukt dat een beetje? Die wil ik zeker hebben, als ie uitkomt, want ik vind dat je een aparte stijl hebt, die mij zeer aanspreekt en inspireert. Heb je ook toevallig synthesizer-invloeden? Jean-Michel Jarre ofzo? Jouw manier van arpeggios spelen doet mij daaraan denken, en dat vind ik erg mooi. Je hebt een enorm goede techniek, en weet hem ook op een melodieuze en originele manier toe te passen. Die combinatie jaag ik ook al jaren na :)
Ga zo door, en ik hoop nog veel van je te horen in de toekomst!

Predator
24 augustus 2005, 23:13
Zeer vaak voorkomend akkoordschema moet ik wel zeggen, heb zelf ook een song geschreven een paar jaar terug met bijna dit precieze schema. Maar dit is een vet stukje, ik vind de sound ook te gek maar zoals eerder gezegd wel wat iel. Het mag iets harder in de mix hoor!

Enneh, hoe zit dat met dat album van je? Ben zelf nu ook weer bezig, ben alleen nog niet zo ver en ik twijfel aan mijn sounds nu. Maybe you can help out... :wink:

Robin Dorland
25 augustus 2005, 16:14
Mooie uitvoering weer hoor :)

Alleen zou ik graag 'ns een heel nummer van jezelf willen horen, niet alleen maar van die "project nummer zoveel"- clipjes....

Robbert v.d. Hanenberg
30 augustus 2005, 13:34
The only mordred fan: Thanks!! Ik heb het te druk deze mnd om 't uit te tabben, Volg. keer!

MartijnB: Thanks!! ben ik druk mee bezig! :wink:

Scali: Thanks man!! Dat is 'n mooi compliment! Ik ben idd heel erg geinspireerd door pianisten en keyboard-players!

Predator: Thanks!! Als je wat presets moet hebben dan hoor ik 't wel! :wink:

Robin Dorland: Thanks!! Ben druk bezig met m'n cd waar 'n hoop eigen stuff op komt. Met live-drums!

Embryoyo
15 september 2005, 18:49
hey ik heb ook gereageerd, krijg ik geen reactie?

:( :roll: :???: :-? :evil: :cry: :-( :x


:-D