PDA

View Full Version : marshall tsl 60



Kamiess
6 september 2002, 10:57
He,ik ben van plan een tsl 60 aan te schaffen.
Ik heb een keer een uur of 2 op dit ding gespeeld in de winkel.
Voor m'ngevoel klonk het ding geweldig maar ik zou graag wat meer meningen lezen.

Dude
6 september 2002, 12:43
http://www.harmonycentral.com

FragDaddy
6 september 2002, 15:18
de DSL 50/100 schijnen beter te klinken. het enige probleem is dat de kanalen een gedeelde Equalizer hebben. als je daarmee kan leven is de DSL misschien een betere keus (en goedkoper)

Matje
6 september 2002, 16:27
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een DSL50 aanschaffen.

FragDaddy
6 september 2002, 19:10
goede keuze. de DSL 50 is ook mijn favoriete marshall van de marshalls die geproduceerd worden op dit moment. de DSL combo's zijn niet betrouwbaar en de TSL serie vind ik niet zo geweldig klinken.

stringer
8 september 2002, 12:26
Ik ben een verstokt MArshallfan en de 2000-serie is gewoonweg geweldig. Zelf speel ik op een TSL122, maar heb ook 2 jaar op een TSL100-top gespeeld. HEt speciale van deze Marshallserie is het cleane kanaal dat geweldig klinkt. (zeker met de gain flink open)

Nesker
8 september 2002, 14:41
hefragdaddy hoezo zijn die dsl combootjes niet betrouwbaar?

FragDaddy
8 september 2002, 15:19
Marshall heeft de solderingen bij die combo's niet onder de knie.

de soldering van de electronica is 'koud' gedaan, waardoor het hele spul niet goed contact maakt en bij trillingen uitvalt.

veel eigenaren van de DSL401/201 konden binnen een halfjaar met hun versterker retour leverancier. dat zuigt!

dus of je moet zelf kunnen solderen en niet bang zijn om je zojuist gekochte versterker van 800euro compleet opnieuw te solderen, of je moet voor lief nemen dat je vantevoren al weet dat hij kapot gaat. zo erg is het op dit moment met die combo's.

Kamiess
21 september 2002, 19:25
Oke laat de tsl maar even.
Heb vandaag op een jcm 900 (50w) gespeeld.
Vond hem zelf geweldig en ik had nog niet eens de beste speakerkast bij(naar mijn mening de 1960 vintage)
Wat zijn de meningen over deze versterker voor muziek zoals guns n roses enz.

Frusciante
21 september 2002, 22:21
ik heb helaas niet veel tijd maar zal het een en andere kort weergeven.
een tsl vind ik persoonlijk geen mooie versterkers. laat ik het zo zeggen, het clean valt niet tegen, de crunch functies slaan echt helemaal nergens op en voor mij onbruikbaar, het lead kanaal is idd wel prima. waarom dus geen dsl aanschaffen, de enige reden zou op het gebied van de eq kunnen liggen,. wat betreft de speaker kast, de vintage 30 zijn naar mijn mening, en naar VEEL getest te hebben, slechts in bepaalde gelegenheden toerijkend. voor het cleane en semi crunch geluiden klinken ze vrij goed, al prefeer ik de greenbacks. wat betreft overdive en distortion trekken de vintage 30 echt geen volle zalen, ondanks alle verhalen. de 30's vervormen alle distortion in een soort brij waarbij het echt a muzikaal gaat klinken. de casual celestions blijven stukken strakker en bewaren de identiteit van de oorspronkelijk input. tja guns gebruikte vooral jubilees, een geupgrade jcm800. probeer eens voor de grap zo'n 800 klinken erg goed, stukke strakker en veel meer buizen geluid dan de tsl. oke je mist wat gain maar goed een ts9 kan dit evt wel opvangen. mocht je nog specifieke vragen hebben, ik probeer deze post te updaten.. ciou

Slowhand41
22 september 2002, 12:17
Ja, ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening over allerlei zaken en het is natuurlijk erg persoonlijk om Vintage 30 speakers minder voor crunch en lead te vinden, immers vind ik ze juist clean minder klinken, dan kies ik eerder voor Electro Voice. Maar Ik vind daarentegen een Mesa 4x12 kast met Vintage 30 speakers zeker niet als een brij klinken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Slowhand41 op 2002-09-22 12:18 ]</font>