PDA

View Full Version : WOOHOO! MXR Score!



Speeddemon
16 augustus 2005, 23:06
£82 voor een mint, boxed and manual-ed MXR Flanger. (ja, de vintage knakker)

Laten we zeggen + verzenden 135-140 euro...

weer een stapje dichterbij m'n 'compleetheid'.

Moet nu nog de MXR Micro Flanger, MXR Micro Amp en de 10 Band Eq, en dan ben ik wat mij betreft klaar. (heb geen interesse in de Phasers, Envelope filter, of de Loop selector). :)

Tujuh
16 augustus 2005, 23:52
Gefeliciteerd! Wat is Ebay toch schitterend hè! ;)
Zit nu ook lekker na te genieten van mijn gescoorde FL9 voor 52 euro :-D

Speeddemon
16 augustus 2005, 23:59
Gefeliciteerd! Wat is Ebay toch schitterend hè! ;)
Zit nu ook lekker na te genieten van mijn gescoorde FL9 voor 52 euro :-D
puike prijs idd! Was ie een beetje gaaf?
Ik heb destijds voor de mijne 70 betaald, en die was op 2 paint-nicks na MINT. Gebruik 'm alleen amper, aangezien ie te 'chorussy' voor een Flanger is en te 'flangy' voor een chorus.

Heb ook een SF-10 Swell Flanger, die is een stuk wilder.

Tujuh
17 augustus 2005, 00:10
Mwa, hij ziet er best wel gebruikt uit en er zitten een paar nicks op aan de randen, maarja wat wil je...dat ding is 20 jaar oud ofzo :razz:
Ik heb hem zelf nog niet in het echt gehoord, maar gezien de prijs (en de goede reviews), kon ik de veiling gewoon niet aan mn neus voorbij laten gaan ;)

Maargoed, dit is jouw topic, dus laten we weer overgaan op jouw pedaaltjes :-D
Er stond trouwens ook een MXR flanger op gitaarmarkt samen met een MXR distortion dacht ik. Hoeveel kostte die dan? Of was het geen oude versie?

Speeddemon
17 augustus 2005, 00:51
was wel een oude versie, maar een afgetrapte zonder LED en zonder doos en handleiding.

Ik verzamel nl MXR compleet en dan heb ik voor mezelf nog wat bizarre regeltjes opgeworpen.

MXR heeft namelijk maar 2 oversized pedalen, de Stereo Chorus en de Analog Delay. Deze heb ik allebei, ZONDER LED. Latere versies hebben wel LEDs.

Daarnaast heeft MXR 3 (eigenlijk 5) mid-sized pedalen, de Limiter, Flanger en Distortion II. (de andere 2 zijn iets anders qua opzet; de Phase 100 en de 10 Band EQ).
Deze heb ik nu dus alledrie MET LED. Aangezien ik die limiter en DII dus al had met LED, wilde ik dat de Flanger ook een LED had.

Tja, verzamelen doe je sowieso al vanuit een afwijking, zullen we maar zeggen. :lol:

Als ik nu nog de Micro Flanger en de 10 Band EQ heb, heb ik van ieder pedaal (op de phasers na) de 'grote' en de 'kleine'.

Dynacomp en Limiter
Micro Chorus (al moet deze nog binnen komen!) en Stereo Chorus
Distortion+ en Distortion II
6 band EQ en 10 band EQ (die heb ik dus niet)
Micro Flanger en Flanger

en blijven de Micro Amp en Analog Delay over.

vulvasonic
17 augustus 2005, 01:12
was wel een oude versie, maar een afgetrapte zonder LED en zonder doos en handleiding.

Ik verzamel nl MXR compleet en dan heb ik voor mezelf nog wat bizarre regeltjes opgeworpen.

MXR heeft namelijk maar 2 oversized pedalen, de Stereo Chorus en de Analog Delay. Deze heb ik allebei, ZONDER LED. Latere versies hebben wel LEDs.

Daarnaast heeft MXR 3 (eigenlijk 5) mid-sized pedalen, de Limiter, Flanger en Distortion II. (de andere 2 zijn iets anders qua opzet; de Phase 100 en de 10 Band EQ).
Deze heb ik nu dus alledrie MET LED. Aangezien ik die limiter en DII dus al had met LED, wilde ik dat de Flanger ook een LED had.

Tja, verzamelen doe je sowieso al vanuit een afwijking, zullen we maar zeggen. :lol:

Als ik nu nog de Micro Flanger en de 10 Band EQ heb, heb ik van ieder pedaal (op de phasers na) de 'grote' en de 'kleine'.

Dynacomp en Limiter
Micro Chorus (al moet deze nog binnen komen!) en Stereo Chorus
Distortion+ en Distortion II
6 band EQ en 10 band EQ (die heb ik dus niet)
Micro Flanger en Flanger

en blijven de Micro Amp en Analog Delay over.

Nu nog even allemaal uitstallen en een mooie foto van maken en hier posten. Daar maak je een simpel mens als ik ben heel blij mee. :D

Speeddemon
17 augustus 2005, 01:58
Een ouwe foto is daar al van. (toen de collectie veel kleiner was)

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/MXRcollection01.jpg

Tujuh
17 augustus 2005, 12:50
Ziet er vet uit hoor! Vooral omdat je ook alle doosjes en boekjes erbij hebt :)
Vraagje: heb je wel tijd genoeg om ze allemaal te gebruiken of zitten ze meest van de tijd in hun doosje? :razz:
en welke gebruik je het vaakst?

Speeddemon
17 augustus 2005, 16:47
momenteel gebruik ik alleen de 6 band EQ (en een MXR SMart Gate, die dus niet vintage is). :oops:

De enige ik die wat vaker van stal wil trekken is de Distortion II (en evt de Dynacomp).

Distortion + vind ik klote klinken, Stereo Chorus moet nog gemod worden voor 18V Boss-style adapter jack (is nu 110V/60Hz USA netvoeding), en de Limiter is zo 'schoon', dat ik die zo min mogelijk wil aanraken.

De delay klinkt super, maar is logistiek nogal onhandig. (en mist net de range om ideaal te zijn... rond de 360-450ms. Hij gaat hooguit tot 280-300ms)

Robbert
17 augustus 2005, 16:51
8-)

vulvasonic
17 augustus 2005, 18:41
Mooi setje Speeddemon!

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit over gespeeld, maar ik heb er desondanks altijd al een zwak voor gehad, voornamelijk vanwege die grote rubberen knoppen. Lijkt me zo handig!

Harry
17 augustus 2005, 21:00
ik heb de flanger, ook zo'n oud kreng. Moet even nagekeken worden, maar voor de storing klonk ie fantastisch.

ranvan2000
17 augustus 2005, 21:06
Op de duitse ebay loopt overmorgen een veiling af:

http://cgi.ebay.de/MXR-Ten-Band-Equalizer-10-Band-EQ-Vintage_W0QQitemZ7343238262QQcategoryZ22525QQrdZ1Q QcmdZViewItem

die zoek je nog toch?

robert-gitarist
17 augustus 2005, 21:06
Mooie setje Speedy :D ;)
eerlijk gezegt ben ik daar wel jaloers op..
Ow en trouwens ik vind die Distortion van MXR ook kut klinken..alleen de Wylde Overdrive vind ik wel weer vet klinken dan....maar die is niet vintige :P
Maare mooi spul..ik ben uber tevree over me Phase 90...