PDA

View Full Version : A' la rolling stones



Bart VE
16 augustus 2005, 22:57
Ik heb sinds begin dit jaar een elektrische gitaar en een kleine oefenversterker die me de keel uithangt , nu zou ik iets groters sterkers en beters willen , zodat ik het geluid kan creeeren dat ik zelf graag hoor .
Heeft iemand een voorstel , ruim rond de 300 euro . Ikzelf ben een grote rolling stones fan en zou graag de liedjes kunnen spelen zoals zij die spelen . En dit geluid krijg ik niet uit mijne kleine versterker .


Alvast bedankt .

Luca P
16 augustus 2005, 23:32
Ach na 27 jaar spelen heb ik nog hetzelfde probleem!
Het grootste probleem is voor mij een gitaar vinden die lekker voelt.
Dat scheelt de helft.
Mijn gitaarheld Brian Setzer heeft mooie Gretsches.
Wil ik ook.
Dus ik testen, maar ik heb er nog niet 1 in handen gehad die lekker speelde.
Dus blijf ik maar bij mijn Gibson.
Ik ben bang dat je zelf op zoek moet gaan naar goed spul.
En dat betekent hoogstwaarschijnlijk vele jaren en €€ achter de wagen!
:razz:
Ik wens U veel succes!
8-)

Aat
22 augustus 2005, 23:12
He Bart,
Natuurlijk wordt een deel van je geluid bepaald door de versterker, maar de sound word ook bepaald door de manier van spelen. Zoals je waarschijnlijk wel weet speelt Keith bijvoorbeeld het overgrote deel van de nummers in een open stemming en dan ook nog op 5 snaren (de lage E laat ie meestal gewoon weg).....

groovyB3
23 augustus 2005, 21:55
Keith Richards heeft door de jaren heen over veel verschillende amps gespeeld, van Ampeg, tot Fender, tot Mesa/Boogie en ga zo maar door. Het meest doorslaggevende in het Stonesgeluid is denk ik een Telecaster in open stemming.
Als ik op een Strat Brown Sugar speel klinkt het lekker, maar toch net niet. Plug ik daarna een Tele in dan klinkt het geheel toch een stuk lekkerder op wat voor amp dan ook.

Neals
23 augustus 2005, 22:16
Ik zeg: Vox Valvetronix!

X-Pensive Wino
25 augustus 2005, 11:15
een tele ,open G, en een( fender) buizen amp,en je vingers moeten de rest doen :D

Nocki
15 september 2005, 09:16
Idd een tele en open g klinken heel lekker. dan ben je het verste.

kijk naar een leuke goedkope buizen amp. ik denk dat je zn sound dan al gauw te pakken hebt. een buzien amp (combo) heb je rond de 400 wel te pakken. ik zou er even voor doorsparen. let er wel op dat geluid altijd in je vingers zit. eigenlijk is wat ik hier zeg al gezegd maar het is een bevestiging.

NOcki

Saf
19 oktober 2005, 18:24
die gast heeft toch ook een zamaites signature gehad met maar 5 snaren omdat hij die e toch nooit gebruitke?

X-Pensive Wino
23 oktober 2005, 17:39
die gast heeft toch ook een zamaites signature gehad met maar 5 snaren omdat hij die e toch nooit gebruitke?
ja hij heeft een zemaitis gehad met 5 Snaren ,Pearl & Dagger A.K.A Macabre.
was geen sig, die gitaar is tijdens een brand op redlands verloren gegaan.
Tony Zemaitis heeft ooit een replica gemaakt voor iemand, en die staat hier
http://www.maverick-music.com/scripts/vintage-guitars.asp?idproduct=195

a.d.r.o.c.k.
25 oktober 2005, 21:16
Ik zeg: Vox Valvetronix!

+1 voor de Valvetronix!

Eko
25 oktober 2005, 23:57
Het heeft mij jaren van zoeken gekost om een tele te vinden , die ik kon laten klinken als Keif. Degene die ik gekocht heb ( 2 weken geleden ) was een Squier uit Japan. Totale relic door het vele spelen. Dijk van een geluid voor mij. Let wel voor mij , voor een ander zal het een ander instrument zijn.
Ik heb in al die jaren veel instrumenten gehad en heb er nog veel. Het gekke is dat juist deze muziek van Keif vraagt om een gitaar die met 1 enkele klap juist moet klinken.

BTW, voor degene met het Setzer geluid. Gelijk heb je met zoeken. Ik kan hem alleen benaderen op een Aria ( Gretsch kloon)met Bigsby i.c.m. delay pedaal en een zeer goede ClassA versterker. Dichterbij kom ik alleen op z`n signature en voor slechts 2 nummers op een avond is dat te duur.

X-Pensive Wino
26 oktober 2005, 14:05
Het heeft mij jaren van zoeken gekost om een tele te vinden , die ik kon laten klinken als Keif.

heb je daar jaren over gedaan ???
geef me elke tele en een fender buizen amp en ik ben er :-D :-D

zit namelijk voor 95 procent in den vingertjes :wink:

Eko
28 oktober 2005, 19:59
Over het feit dat het met de tele ging was ik wel uit ( zo`n 30 jaar geleden al). Het probleem is er een te vinden die bij jouw past. Zowel wat gevoel in de hals betreft als het geluid. Het moet klikken.
Dat klikken heeft lang geduurd. Ik ben meer een strat speler dan andere type gitaren Ik heb er echter wel veel meer. Soms koop ik een gitar voor slechts een nummer tijdens een show.