PDA

View Full Version : heb wat hulp nodig..



nOObie
16 augustus 2005, 22:10
Hey iedereen,


Een paar vrienden van me willen samen met mij een band gaan oprichten. We hebben al wel wat geregeld (drumstel, garage etc.) Maar ik heb dus het liefst een gitaar maar welke ? We willen een soort van Punk Rock style spelen. Ik heb zelf amper ervaring met gitaren maar wil het echt wel leren spelen :lol: Budget is nou niet echt groot (200 eurotjes...) wat is een beetje redelijk gitaar dan ?


bedankt

wietse
16 augustus 2005, 22:15
wordt krap want je hebt ook nog een versterker nodig.

bat
16 augustus 2005, 22:24
Ben het eens met Wietse, dit wordt erg moeilijk.

Het blijft dan hangen in het hele simpele werk. Tweedehandsje qua gitaar.

En dan moet je nog een versterker, in die prijsklasse meestal ook nog eens niet voorzien van een geweldige distortion.

Dus ook nog een pedaaltje...

Het kan, dat wel. Maar dan wil je waarschijnlijk al heel snel iets beters.

JesseBeau
16 augustus 2005, 22:31
Je kan wel voor zo'n starterpack gaan... maar met zo'n versterkertje trek je het natuurlijk niet bij de drums... :roll:

Malochia
16 augustus 2005, 22:59
Onthou inderdaad dat je een versterker moet kopen die hard genoeg gaat om hoorbaar te zijn als je met een drummer meespeelt. Anders heb je er alsnog niks aan.

Jax
17 augustus 2005, 09:02
200 is idd wel erg weinig. Ga in ieder geval tweedehands zoeken, want eerstehands krijg je voor 200 euro echt drie keer niks. Als je al weet dat je punkrock wil spelen koop dan een gitaar met minstens één humbucker.

no 1 hops
17 augustus 2005, 10:40
olp mm1, tegen de 220 euro bij o.a groove factory in drachten.
(heb er zelf ook een toen ze nog € 400 kosten en bevalt goed)

heeft wel meer goedkopere dingen zoals gitaren en versterkers.
maar investeer in een goede gitaar,anders is de pret gauw over ( en ook de muziek)

nOObie
17 augustus 2005, 11:11
Ik denk dat het dan wat beter is nog even een maandje of 2 te wachten (dan heb ik 320 euro te besteden) zou dat dan wel lukken ? Alvast bedankt voor de hulp 8-)

Lord Abortion
17 augustus 2005, 11:34
Dat blijft moeilijk hoor. Het probleem is dat je boven een drummer moet raken meteen, en dan heb je toch een redelijk vermogen nodig (toch zeker meer dan 30/40 Watt). Een starterspack valt dus al weg. Een goedkope versterker die je constant op zijn maximum doet draaien zie ik ook niet echt lang meegaan, dus best wat overschot inrekenen. En dan nog een gitaar erbij, is al helemaal moeilijk.

Probeer anders een versterker te lenen van een vriend. Zo heb ik dat ook altijd gedaan. Ik heb nog op een Spider II halfstack en Peavey Bandit gerepeteerd, en dan meteen een Framus Dragon gekocht voor mezelf. Nu, dat is wel redelijk duur, maar als je een tijdje iets kan lenen van iemand heb je 320 euro voor je gitaar, en dan kan je volgend jaar eens kijken voor een versterker (Peavey Bandit bijvoorbeeld: gaat luid, klinkt goed en is goedkoop). Voor 320 euro heb je wel een leuke Ibanez, eventueel tweedehands LTD, Epiphone, ...

Jax
17 augustus 2005, 12:28
Dat blijft moeilijk hoor. Het probleem is dat je boven een drummer moet raken meteen, en dan heb je toch een redelijk vermogen nodig (toch zeker meer dan 30/40 Watt). Een starterspack valt dus al weg. Een goedkope versterker die je constant op zijn maximum doet draaien zie ik ook niet echt lang meegaan, dus best wat overschot inrekenen. En dan nog een gitaar erbij, is al helemaal moeilijk.

Probeer anders een versterker te lenen van een vriend. Zo heb ik dat ook altijd gedaan. Ik heb nog op een Spider II halfstack en Peavey Bandit gerepeteerd, en dan meteen een Framus Dragon gekocht voor mezelf. Nu, dat is wel redelijk duur, maar als je een tijdje iets kan lenen van iemand heb je 320 euro voor je gitaar, en dan kan je volgend jaar eens kijken voor een versterker (Peavey Bandit bijvoorbeeld: gaat luid, klinkt goed en is goedkoop). Voor 320 euro heb je wel een leuke Ibanez, eventueel tweedehands LTD, Epiphone, ...

+1

nOObie
17 augustus 2005, 20:39
Hey,


ik zat net even te kijken op marktplaats en vond toen wel het een en ander maar mijn oog viel op deze advertentie :


Ik heb hier te koop een prachtige elektrische gitaar Stratocaster FENDER Model, performer series, prima kwaliteit.


3 maanden oud, helemaal nieuw, geen kras op te vinden.

Hij heeft een uitstekende klank en bespeelbaarheid, zowel Fender als Gibson variatie geluid.
Kleur zwart met witte slagplaat.


Inclusief een powervol versterker 40 watt in absolute nieuwstaat met distortion, overdrive, een compleet eq voor een keurige toonregeling, headphone, footswitch aansluiting, externale speaker aansluiting, etc.....
Digitale tunner
Gigbag, strap, kabel, tremelo, plectrums, instructieboekje.
Zeer goede kwaliteit !!!!!!


Ik weet niet OF het wat is maar ik vind het er zelf wel goed uitzien. Dan kan ik dan wat later wel doorsparen voor een betere versterker en beter gitaar

maarten69
17 augustus 2005, 20:41
is dat niet je eigen advertentie? :P

nOObie
17 augustus 2005, 20:46
neeh, ik heb nog helemaal geen gitaar dus dr valt niets te verkopen :lol:

wiltin
17 augustus 2005, 22:02
Hij bedoeld dit setje denk ik voor 250 euro http://fotos.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/51738.jpg

nOObie
17 augustus 2005, 23:00
en die is dan te koop voor 200 eurotjes... Maarja misschien dat ik het gitaar wat daar bij komt tijdelijk gebruik en dan even doorspaar voor een leuke Ibanez ofso...

Malochia
17 augustus 2005, 23:34
Hey,


ik zat net even te kijken op marktplaats en vond toen wel het een en ander maar mijn oog viel op deze advertentie :


Ik heb hier te koop een prachtige elektrische gitaar Stratocaster FENDER Model, performer series, prima kwaliteit.


3 maanden oud, helemaal nieuw, geen kras op te vinden.

Hij heeft een uitstekende klank en bespeelbaarheid, zowel Fender als Gibson variatie geluid.
Kleur zwart met witte slagplaat.


Inclusief een powervol versterker 40 watt in absolute nieuwstaat met distortion, overdrive, een compleet eq voor een keurige toonregeling, headphone, footswitch aansluiting, externale speaker aansluiting, etc.....
Digitale tunner
Gigbag, strap, kabel, tremelo, plectrums, instructieboekje.
Zeer goede kwaliteit !!!!!!


Ik weet niet OF het wat is maar ik vind het er zelf wel goed uitzien. Dan kan ik dan wat later wel doorsparen voor een betere versterker en beter gitaar

Maar ik denk niet dat je met die versterker in een band zal kunnen spelen. Je zal je niet over de drum heen kunnen horen.

Wel leuk voor thuis hoor, maar niet voor in een band.

En trouwens, een Gibson-geluid zal je niet uit die gitaar kunnen krijgen.
Maar in ieder geval, een punkrock-geluid zal op zich wel lukken.

nOObie
18 augustus 2005, 09:32
Hoeveel Watt versterker zou ik dan moeten hebben om dr boven uit te komen ?

schwalbe
18 augustus 2005, 09:53
50 watt is eigenlijk het minimum.
Ik heb het anders opgelost: ik heb geen versterker meer maar een ampmodeler. Dat is een ding dat verschillende versterkers en effecten nabootst. Thuis oefen ik ermee via de koptelefoon en in de oefenruimte/ op het podium sluit je hem aan op de zangversterker/PA-installatie. Ik ben er tevreden mee: veel geluiden voor weinig en nooit meer slepen met die zware versterker (hij past gewoon bij mn gitaartas in). Ik gebruik de behringer x-vamp, dat is geloof ik de goedkoopste die er is: 75 euro. Veel mensen hebben wat tegen ampmodelers maar geloof me: dit klinkt echt beter dan welke versterker onder de 200 euro dan ook en je hebt veel meer mogelijkheden. En er zit zelfs een stemapparaat ingebouwd en dat is ook erg handig..

http://www.behringer.com/X-V-AMP/index.cfm?lang=ENG

Dean evo xm gitaartje erbij van 99,- euro en je bent klaar voor minder dan 200 euro.
(ok, je hebt nog een gitaarkabel nodig, maar dat moet lukken voor die 26 euro)
http://www.deanguitars.com/evo_xm.htm

nOObie
18 augustus 2005, 23:12
OKay, ik gaa maar eens kijken voor die dingen erg bedankt voor de tip van die amp dingest :-D

Pierz
19 augustus 2005, 11:06
50 watt is eigenlijk het minimum.
Ik heb het anders opgelost: ik heb geen versterker meer maar een ampmodeler. Dat is een ding dat verschillende versterkers en effecten nabootst. Thuis oefen ik ermee via de koptelefoon en in de oefenruimte/ op het podium sluit je hem aan op de zangversterker/PA-installatie. Ik ben er tevreden mee: veel geluiden voor weinig en nooit meer slepen met die zware versterker (hij past gewoon bij mn gitaartas in). Ik gebruik de behringer x-vamp, dat is geloof ik de goedkoopste die er is: 75 euro. Veel mensen hebben wat tegen ampmodelers maar geloof me: dit klinkt echt beter dan welke versterker onder de 200 euro dan ook en je hebt veel meer mogelijkheden. En er zit zelfs een stemapparaat ingebouwd en dat is ook erg handig..

http://www.behringer.com/X-V-AMP/index.cfm?lang=ENG

Dean evo xm gitaartje erbij van 99,- euro en je bent klaar voor minder dan 200 euro.
(ok, je hebt nog een gitaarkabel nodig, maar dat moet lukken voor die 26 euro)
http://www.deanguitars.com/evo_xm.htm

Ik zou ook voor zoiets kiezen, dat lijkt me beter dan zo'n wegwerp versterker. Bovendien staan in veel oefenruimtes gitaarversterkers, geen hele goeie, maar ze komen makkelijk boven het drumstel uit.

schwalbe
19 augustus 2005, 13:08
Nou, de x-vamp is gewoon van plastic hoor. Wat dat betreft dus misschien wel de wegwerp onder de modelers (al is de pod ook van plastic; ik geloof dat de tonelab de enige is met een metalen huis maar bij de tonelab van een vriend van me dondert telkens het glaasje van de display eraf dus kennelijk is metaal ook niet alles). Gelukkig is het geluid van de x-vamp wel goed (voor het geld) en daar gaat het om. Gewoon voorzichtig mee omgaan dan kan het jaren mee. Een nadeel van ampmodelers is trouwens dat de bediening nogal complex kan zijn, vooral voor beginners.

nOObie
19 augustus 2005, 19:22
Ach jah beter een moeilijke bediening dan een wegwerp Versterker :-D Ik heb het al met mijn band afgesproken en ze vinden het okay dat ik dat gebruik inplaats van een versterker