PDA

View Full Version : advies gevraagd



zium
5 september 2002, 22:37
Ik zit erover te denken op een elektrische gitaar te kopen maar ik heb geen ervaring met gitaar spelen. Ik wil denk ik eerst een tweedehands gitaartje proberen omdat ik er niet meteen een enorme bak geld in wil steken, aangezien het allemaal erg nieuw voor me is. :smile:

Heeft iemand misschien wat nuttige tips over wat ik eventueel kan kopen? Wat heb ik precies nodig? Hebben jullie bepaalde voorkeuren voor merken? Wat is een redelijke prijs voor een een gitaartje om mee te beginnen? Etc.

Alvast bedankt :smile:

Fenisi
5 september 2002, 22:42
er staat een epiphoneset op http://www.marktplaats.nl is goed denk ik

Han Solo
5 september 2002, 23:36
Ik denk dat je beter eerst kunt aangeven hoeveel je er ongeveer aan kwijt wilt zijn.
Vergeet niet dat je ook een versterkertje nodig hebt. Er zijn natuurlijk hele goedkope setjes te krijgen ( paar honderd euro), maar kwaliteit en geluid is dan natuurlijk ook laag.
Succes!

Dude
5 september 2002, 23:51
mooie epiphone set, gitaar versterker tas band plectra heel de zooi, zelfs een instructie video voor eurootje of 250

Fenisi
6 september 2002, 09:08
jah daarom.. die staat dus op marktplaats..

zium
6 september 2002, 13:47
Op 2002-09-05 23:36, schreef Han Solo:
Ik denk dat je beter eerst kunt aangeven hoeveel je er ongeveer aan kwijt wilt zijn.
Vergeet niet dat je ook een versterkertje nodig hebt. Er zijn natuurlijk hele goedkope setjes te krijgen ( paar honderd euro), maar kwaliteit en geluid is dan natuurlijk ook laag.
Succes!

ik zat zelf te denken aal ong. 200 euro. Ik heb ff op internet zitten kijken en daar kwam ik deze ( http://www.music123.com/Item/?itemno=65463 ) gitaar tegen. Is dit iets ? Commentaar graag :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zium op 2002-09-06 13:49 ]</font>

Han Solo
6 september 2002, 16:13
Dat merk heb ik in Nederland nog niet gezien.
Lijkt me een typisch voorbeeld van een instap-gitaar. Ik zou toch eerst beginnen met rondkijken in je eigen omgeving (Krant, plaatselijke muziekwinkel etc.) Misschien kent iemand vai-via nog mensen die iets hebben staan waar niets mee gedaan wordt?
En tja....200 Euro is niet veel maar laat je niet ontmoedigen. Ik ben ooit ook met zo'n budget begonnen. Het gaat erom dat je wilt spelen en de mooie spullen komen later wel..
C U

Guns nī Roses
29 september 2002, 18:11
Hmmm... Ik zou een strat kopen... heb ik zelf ook = DE gitaar (mening verschilt natuurlijk)

Anders Destium
29 september 2002, 18:56
Wat belangrijk is in het achterhoofd te houden: Startersset is All-in
Als je een gitaar koopt moet je daarnaast een versterker, snoer, gitaarband (hoeft niet, maar wel zo makkelijk als je er bij wil gaan staan). En dan zit je sneller aan je budget, 2e hands kopen is ook zeker de moeite, moet je wel iemand meenemen die er verstand van heeft, anders wordt je (te) snel genaaid
Ik zou maw nog even doorsparen voor een startersset...bijvoorbeeld van Squier of Ibanez

domie
29 september 2002, 20:22
ja inderdaad, de ene gitaar is zonder iets erbij, bedenk dat een snoer zo'n 10 euro gaat kosten een band ook zo iets, plectrum (50 eurocent, niet echt boeiend maar) ook nog de versterker die toch zeker wel 60 euro gaat kosten, dus dan zit je op zo'n 200 euro.
Trouwens, die gitaar moet je dan uit america kopen, is dat niet een beetje lastig, komt nog btw over !

BLOK182
29 september 2002, 20:25
Je kan wel kijken op de site http://www.europeanmusician.com das een winkel in Eindhoven. Heel klein zaakje, maar omdat ze alles via internet regelen zijn ze best goedkoop. Daar kost een Squier Bullet bijv. maar 99 euro incl. BTW

BLOK182
29 september 2002, 20:26
oh ja je kan er voor 65 euro een klein versterkertje bij kopen, dan heb je voor 99+65+10+10=184 alles bij elkaar nieuw.

SoE
29 september 2002, 23:52
je moet de gitaarset uit de neckerman kopen, heb ik ook gedaan!!! was 400 gulden :wink: ik had na een tijdje wel genoeg vna die versterker, dus toen heb ik een rocktronic pedaaltje gekocht, want ik wilde zon geluid wat electrische gitaren hebben, die versterker had wel gain.. maar het enige wat erbij kwam was ruis als je dat aanzette