PDA

View Full Version : Wat moet ik kopen ??



J@N
16 augustus 2005, 11:30
Beste Kenners,

Ik ben een beginnend gitarist (hoop ik) dat wil zeggen, ik heb na jarenlang keyboard spelen besloten dat ik graag (liever) gitaar wil spelen. Alleen nu volgt de vraag, wat voor gitaar moet ik kopen? Ik wil er best wel iets voor uitgeven, het hoeft geen gitaar te zijn van 99 euro, maar er is zo veel. Ik ben er al uit dat ik een staalsnarige, akoestische gitaar wil, en de stijl zal heel divers worden, maar hou het maar op het populaire genre. Wie kan en wil mij adviseren?

J@N :cool:

J@N
16 augustus 2005, 16:40
Oeps, begrijp net dat dit onderwerp al enkele malen is gepasseerd? Toch heb ik van alle kenners graag een ge-update (er blijven immers steeds nieuwe modellen bijkomen) advies op maat :lol:

J@N :cool:

waayer
16 augustus 2005, 17:54
slimmerik

MonkeyFace
17 augustus 2005, 00:52
het advies op maat is dat je het beste eerst de andere topics eens door kunt kijken, en eens naar een gerenommeerde gitaarboer kunt gaan om eens wat uit te proberen -aangenomen dat je tenminste IETS kan spelen-. Instapmodellen van merken als Crafter zijn zeker het overwegen waard, en ook Ibanez maakt mooie kistjes tegenwoordig. Verder kun je Ayers eens overwegen. Ze zijn niet zo gemakkelijk te vinden maar zijn niet zo heel erg duur en mede-forummer iam is ERG enthousiast over zijn Ayers.

Maar wij kunnen niet voor je bepalen wat een goede gitaar is, we kunnen hooguit het advies van de andere topics herhalen. Je bent een beginnend gitarist, en dan is het advies op maat wat lastig. Je hebt nog niet echt een speelstijl ontwikkeld.

J@N
17 augustus 2005, 10:20
Ik heb alle oude topics een beetje doorgespit, en kom tot nog niet echt verder. De 2 stellingen waar ik een beetje tussen ballanceer is: a. koop een leuke, niet al te dure (125 a 175 Euro) gitaar en kijk of je het leuk vind of b. koop een gitaar rond de 300 a 400 euro, dit veraangenaamt het speelplezier en motiveert je om door te gaan. Verder is het in de gitarenwinkels ook niet gemakkelijk, ik heb er al een enkele gehad (feedback, house of music, musicsupply, musicshop, Peter verspuy enz.) maar ook deze, heel serieuze, verkopers zijn het niet eens over mijn twijfelpunten (zie a of b) feedback, heel veel Dean. Musicshop, fender en Ibanez, maar duurdere klasse. Peter Verspuy, Crafter. Gitaarleraar, Richwood. House of Music, Cort. en dan ook nog varrierend van 125 tot 450 Euro. Ik zie door de bomen het bos niet meer :???: , en ik kan zelf ook nog niet echt bepalen of een gitaar lekker speelt. O,ja..... wel of geen cutaway ??

waayer
17 augustus 2005, 10:23
wat is je budget dat is niet onbelangrijk?

J@N
17 augustus 2005, 11:00
Tja, laat ik het zo zeggen...... ik wil en kan er best een paar honderd euro aan uitgeven, maar........ vind ik het na een half jaar nog leuk? Kan ik het uberhaupt leren? Kan je dan een gitaar nog leuk 2e hands verkopen? Vandaar dat ik ook 2 gedachten hink. Iets goedkoper kopen (150 a 175 euro) of gelijk goed kopen.

waayer
17 augustus 2005, 11:11
Of je het nog leuk vind over 6 maanden is natuurlijk moeilijk te zeggen
maar als je een acoustische gitaar weer wil doorverkopen mocht het niet bevallen dan heb je in mijn ogen meer aan een duurdere gitaar(taylor, martin, takamine en nog vele andere) gezien het feit dat als je hem te koop aanbiedt de mensen eerder zo'n gitaar willen dan 2de hands een goedkoop gitaartje en omdat als de mensen een goedkopere willen aanschaffen die zelf wel gaan kijken voor dat soort gitaren omdat die overal voorhanden zijn(zelfs kruitvat).

Maar aan de andere kant, zoals zo vaak al is gezegd, met een goedkoop gitaartje zeg zo'n 75 tot 150 euro kan je jezelf geen buil vallen,je kan hem nog altijd aan de muur hangen heb je zelfs een redelijk goedkoop schilderij.

L.
17 augustus 2005, 11:18
Hey Jan,

Ik ben zelf net een half jaartje bezig met gitaarspelen, en ben tot op heden nog steeds gemotiveerd om beter te worden...

Zelf speel ik graag Ben Harper, John Mayer, Jack Johnson, Bob Dylan, Neil Young enzovoort (wil later ook de blues kant op), met mijn aanschaf van een Crafter D8 ben ik nog steeds niet ontevreden, er zijn betere gitaren maar dit werd mij aangeraden als goede beginnersgitaar, de prijs ligt rond de 280 geloof ik.
Niet goedkoop dus, maar wel een hele fijne beginnersgitaar waarmee ik tot op heden 0,0 problemen heb...

Er zijn trouwens vast meer ervaren gitaristen die beter advies kunnen geven maar daar doen ze hier altijd moeilijk over, ik zou zeggen let een beetje op de actie zodat je jezelf het spelen in het begin niet te moeilijk maakt en koop een gitaar die een geluid geeft dat je zelf lekker vind klinken.

Succes !

J@N
17 augustus 2005, 12:06
Als je alle topics een beetje doorspit wordt er inderdaad door de wat meer ervarenere gitaristen wel eens een beetje moeilijk gereageerd (niet negatief bedoeld overigens) terwijl die juist zo een schat aan ervaring hebben, en alles wat ik de komende tijd ga meemaken al meegemaakt hebben. Er zijn vast hele goede gitaristen die op een hele goedkope gitaar zijn begonnen en daar spijt van hebben of juist niet, en ook die op een dure zijn begonnen en daar een mening over hebben. Van die mensen hoor ik heel graag de ervaringen zodat ik een weloverwogen besluit kan nemen. En ik snap ook best dat die mensen hun verhaal al 10x gedaan hebben en niet zitten te wachten op weer zo'n nieuwe beginner, maar ik hoop dat er toch mensen mij willen adviseren.

J@N :metal:

harrie-beton
17 augustus 2005, 16:56
nou jan,

Een gitaar is een stuk hout met 6 draadjes, koop gewoon een tweedehands van onder de 100 euro en ga van de rest van het geld lessen nemen. Dan krijg je vanzelf GAS voor een betere gitaar.

Mark_B
18 augustus 2005, 00:11
nou jan,

Een gitaar is een stuk hout met 6 draadjes, koop gewoon een tweedehands van onder de 100 euro en ga van de rest van het geld lessen nemen. Dan krijg je vanzelf GAS voor een betere gitaar.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik speel nu 1 jaar op een acoustische gitaar van Richwood, het laagste model waar ik 70 euro voor heb betaal (nieuw). Nog altijd vind ik het een prima ding, en ook over het geluid ben ik niet ontevreden. Natuurlijk ben ik geen kenner, en ik heb ook niet ongelooflijk veel gitaren gehoord in m'n leven, maar voor de prijs is het zeker de moeite waard.

RIES
18 augustus 2005, 21:39
Ben het er helemaal mee eens!

Koop een wat goedkopere en als dan blijkt dat je het echt leuk blijft vinden en het geduld kan opbrengen om het te leren (gaat een hoop tijd in zitten) kan je altijd een goede kopen. Het zal zonde zijn als je achteraf met een duurdere gitaar in je maag blijf zitten.


Succes

J@N
19 augustus 2005, 10:00
en wat is dan bijvoorbeeld een "iets goedkopere" ??
Misschien heeft een ex-beginner nog wel iets leuks in de aanbieding :wink: ??

harrie-beton
19 augustus 2005, 11:12
dit forum is geen verkoop site


daar is de hoofdsite voor http://www.gitaarnet.nl

MonkeyFace
19 augustus 2005, 14:14
en wat is dan bijvoorbeeld een "iets goedkopere" ??
Misschien heeft een ex-beginner nog wel iets leuks in de aanbieding :wink: ??

dit is geen verkoopsite inderdaad, maar je hebt een PM :)

J@N
19 augustus 2005, 16:06
Sorry allemaal, ik moet nog een beetje wennen aan alle regels, en zo te zien ook aan de termen, wat is bv. een PM :-? . Ik ga me dit weekend weer een beetje verlekkeren aan allerlei (waarschijnlijk veel te dure) gitaren, en ik hoop dat ik weer een klein stapje wijzer wordt. dus blijf me a.u.b. allemaal overspoelen met allerlei tips en truc's.

Prettig weekend allemaal, J@N :dance:

Daniël_san
19 augustus 2005, 17:12
Sorry allemaal, ik moet nog een beetje wennen aan alle regels, en zo te zien ook aan de termen, wat is bv. een PM :-? . Ik ga me dit weekend weer een beetje verlekkeren aan allerlei (waarschijnlijk veel te dure) gitaren, en ik hoop dat ik weer een klein stapje wijzer wordt. dus blijf me a.u.b. allemaal overspoelen met allerlei tips en truc's.

Prettig weekend allemaal, J@N :dance:

berichtje naar je inbox. Als je die aanklikt staat er als het goed is een bericht van hem in.....

MonkeyFace
19 augustus 2005, 18:58
Sorry allemaal, ik moet nog een beetje wennen aan alle regels, en zo te zien ook aan de termen, wat is bv. een PM :-? . Ik ga me dit weekend weer een beetje verlekkeren aan allerlei (waarschijnlijk veel te dure) gitaren, en ik hoop dat ik weer een klein stapje wijzer wordt. dus blijf me a.u.b. allemaal overspoelen met allerlei tips en truc's.

Prettig weekend allemaal, J@N :dance:

berichtje naar je inbox. Als je die aanklikt staat er als het goed is een bericht van hem in.....

hij heeft het al gevonden, dus we kunnen weer ontopic :)

harrie-beton
19 augustus 2005, 20:59
In het algemeen vind ik "koopadviezen" en "verkiezingen" altijd een ramp op een forum.

"Ik wil een jazz gitaar - wat is de beste?"
"Ik wil een versterker die voor metal geschikt is, welke"
"Wat is de beste gitarist ter wereld?"
"Ik wil .... en heb geen geld"

Op deze vragen zijn gewoon geen goede antwoorden mogelijk. Er zijn gewoon te veel mogelijkheden en smaken verschillen enorm.

MonkeyFace
19 augustus 2005, 21:31
tot op zekere hoogte heb je een punt, maar in sommige gevallen kun je door een dergelijk topic wel voors en tegens van bepaalde zaken tegen elkaar afwegen. Ik ben wel van mening dat dergelijke topics pas zin hebben als je zelf als topicstarter wat research hebt gedaan en een beetje een doel voor ogen hebt. Iets als:



Ik ben op zoek naar een geschikte gitaar voor speedmetal. Ik ben slaggitarist in de band en ik heb dus geen tremolo oid nodig. Ik had mijn oog laten vallen op een pickup-systeem met 2 EMG-81 pickups, met ieder een afzonderlijke volume en tone pot. Ik wil graag ook een 'alternatieve' bodyshape.

Ik ben al een aantal gitaren tegen gekomen die daaraan voldoen, namelijk de ESP Explorer en de Jackson V. Ik wil eigenlijk geen Ibanez gitaar omdat de feel me niet bevalt.

Heeft iemand nog adviezen, zaken om rekening mee te houden of andere tips??!!!


In het geval van het huidige topic is het een beginner die een beetje op de rails gezet moet worden. Er zijn voor een beginner veel 'juiste' paden, maar door een topic als dit krijgt de beginner een wat beter beeld over wat er zoal te koop is.

J@N
20 augustus 2005, 10:33
Ik weet ook wel ongeveer wat ik wil, en ik heb ook al wel een beetje voorwerk gedaan (in hoeverre je daarvan kan spreken als leek) maar het probleem is dat sommige verkopers je gelijk een gitaar laten horen van 500 euro, en inderdaad klinkt dat vaak beter dan 1 van 200. verder heb je merken die alleen maar bij een paar zaken worden verkocht zodat je ook niet weet wat je hier aan hebt (bv. dean), een ibanez voor 139 Euro, is dat wat? een fender voor 150, kan dat? De klanken van dit soort gitaren lijken vrij veel op elkaar, daarom wist ik niet of ik goedkoop moest beginnen of een wat duurdere moest kopen. 2e hands is ook lastig, want nogmaals..... ik kan niet beoordelen hoe een 2e hands gitaar speelt of dat er iets aan is. Allemaal (luxe)problemen die jullie al voorbij zijn :razz: . maar mijn speurtocht duurt voort.
Enuhhhhhhhh........ PM is natuurlijk personal mail...... :oops:

J@N
22 augustus 2005, 14:19
Is de aankoop van een 2e hands Crafter D6/N een verantwoorde keus, een zeer medenkende en meelevende gitarist :wink: heeft deze nl. 2e hands in de uitverkoop. Ik vind hem zelf nog wat aan de dure kant, maar......

Daniël_san
22 augustus 2005, 15:37
ja, met die gitaar kan je wel een vooruit denk ik. Maar wat moest ie kosten dan? Anders moet je effe naar de site van crafter gaan en de importeur opzoeken en dan dus kijken wat ie nieuw kost.

J@N
22 augustus 2005, 16:26
Prijs vind ik niet zo netjes om hier te noemen, het is iemand die in ieder geval de moeite heeft genomen om mij een eindje op weg te helpen qua keuze enzo, dus om nu zijn prijs hier af te laten schieten :oops: . Maar ik geloof dat ik (helaas) mijn keuze iets moet gaan aanpassen. Ik geloof niet dat ik het met de verkoper eens gaan worden, en dat voor een paar tientjes te veel......... jammer. :-? :-? Maar......... niet getreurd...... de zoektocht gaat verder......... Iemand nog goede tips/aanbiedingen ??

Oh nee, mocht hier niet toch :oops:

J@N :cool:

J@N
24 augustus 2005, 08:19
mmmm. nog niets gekocht. Ben er nog niet uit.

harrie-beton
24 augustus 2005, 09:06
iedere gitaar die beetje recht is , is goed.
Misschien als beginner met nylon beginnen want staal dat doet zo'n pijn in het begin...

Onder de 100 geen foute keus mogelijk haast

Het is een les-gitaar, je bent niet meteen Paco Peña

belg
24 augustus 2005, 09:55
Wat ik nog niet als tip gehoord heb, is of je niet iemand kent met meer speelervaring die je in de winkel of tweedehands kan helpen...
Idd is het voor een leek ( nog ) heel heel moeilijk. Het argument dat je moet kopen waar je een goed gevoel bij hebt, kan alleen bij mensen die vanuit een vaag soort intuitie hun spulletjes durven te kopen. Lijkt mij dat jij daar niet bij hoort...
Iemand meenemen dus??

J@N
24 augustus 2005, 14:28
Dat "onder de honderd geen foute keus" dat klopt wel, alleen jammer dat ik dan toch al weer een klein beetje verziekt ben en dit vaak erg blikkerig vind klinken. En de tips van iemand mee nemen zijn ook OK, ik kan idd. niet zien of een gitaar goed of slecht is en speelt. En geloof me, alle verkopers kunnen goed spelen in mijn oren, dus alles klinkt top. :lol:. En Paco Pena...... here i come......... hahahah :lol:

harrie-beton
24 augustus 2005, 15:50
als beginner ben je heus niet bezig met "toon" "timbre" en "sprankelende flageoletten".

Maar je ploetert op grepen en aanslagen

Na een jaar en misschien wel 2 jaar (en misschien wel nooit) ben je toe aan een betere gitaar.

Even psychologische opmerking, heb je niet gewoon DREMPELVREES?

CHICKEN

J@N
24 augustus 2005, 16:16
Absoluut.......... maar heeft niet iedereen dat die aan een nieuw avontuur begint, de 1 kan voor zijn eerste les niet slapen, de ander heeft moeite met keuze's maken. Dus ik heb inderdaad drempelvrees, en waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige die daar voor uit komt. Maar nu terug naar de basis, wat heeft dat met een gitaar te maken ??

harrie-beton
24 augustus 2005, 18:35
Dus ik heb inderdaad drempelvrees, en waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige die daar voor uit komt. Maar nu terug naar de basis, wat heeft dat met een gitaar te maken ??

feit dat je heel erg lang bezig bent om de stap te nemen om een gitaartje te kopen.
Doe eens ruig, koop een les gitaar en ga beginnen. Een wondere wereld wacht op je

J@N
25 augustus 2005, 08:08
mmmm, is 4 weken om een gitaar te kopen lang ? :wink:

belg
25 augustus 2005, 13:34
Ik vind het ok dat je veel raad zoekt en niet over een nacht ijs gaat...

ik ben impulsief geweest, en heb ws voor mijn geld niet de beste keuzes gemaakt. Maar ja wie wel?? Voor elk type, soort en merk gitaar is er een andere die ook interessant is. Eens moet je in het diepe springen, en he, voorlopig is het alleen maar een hobby hoor. Niks bijzonders.....
( Als je moet janken van je eigen slide-geluid, tsja dan ben je er wel - hoewel??- )

Blauw
1 september 2005, 14:34
Ik heb eerst een gitaar geleend van iemand waar een enorm gat in zat (en niet dat gat dat er al in hoort) en dan ben je eigenlijk meer aan het leren dan dat je iets hoort dat nou echt goed klinkt. Magoed, daarna toch maar een eigen gekocht voor 199 euro en daar speel ik nu toch al wel weer een 8 maandjes op ofzo. Maar net als jij wel heel erg getwijfeld. Die twijfel komt ook voort uit het gevoel dat je niet dubbel zoveel geld kwijt bent doordat je nu iets goedkoops koopt en dan over een tijdje al weer iets anders wil. Of het helemaal geen fuck aan vind natuurlijk en dan met een dure gitaar opgescheept te zitten.

Woei, eerste post

Eko
1 september 2005, 22:21
Koop een goedkoop instrument. tussen de 100-150 Euries. Voor dat je koopt , pak hem beet zoals je begint met spelen. Kijk of je er met je hand overal bij kan. Probeer een snaar in te drukken met een van de vingers( net achter een fret) en glij omhoog en naar beneden. Als het gevoel van de hals niet onplezierig is en je vingers niet blijven haperen en hangen achter de frets , heb je in ieder geval iets gevonden waarop je kunt leren spelen.
Klank is zo persoonlijk als je favoriete type motorfiets. Je kunt altijd met een handelaar afspreken dat je de gitaar inruilt als je eenmaal hebt leren spelen en iets beter wilt.
Een goede muziekzaak zal je adviseren om op les te gaan en weet bijna altijd een goed adres. ook zullen ze voorstellen om de gitaar na een aantal weken even opnieuw af te laten stellen. Zo moet het kunnen lukken om het te leren.
Mijn eerste was een acoustisch triplex van 45 guldens in 1965. De snaren stonden slechts een handdikte boven de hals. Nooit nagesteld en 10 jaar op leren spelen ( met veel vloeken, pijn , razen, tieren en uiteindelijk toch veel plezier)

belg
2 september 2005, 15:23
Enige risico: dat goedkoop duurkoop is en zo je zin om te spelen verdwijnt als sneeuw voor de zon. Gelukkig zijn er zat redelijk goede goedkope gitaartjes, en met de juiste afstelling prima te bespelen...

Een merk : Crafter, is goede prijs-kwaliteit verhouding..

J@N
2 september 2005, 16:08
Ik ben nog steeds enorm gemotiveerd hoor, dat jullie niet denken "waar blijft ie nou" maar gezien de drukte op mijn werk, en het mooie weer, heb ik even de pijlen moeten verzetten, maar geloof me, het komt goed. Ik ben ook blij met alle steun en tips, zodat ik niet alleen een twijfelende slappe zak ben :oops: hahahah.

J@N
2 september 2005, 21:34
Jaaaaaaaaaa, bijna gaat het er van komen. Nog even een paar concrete vragen aan al mijn gitaarvrienden, en dan............. Ik ga kiezen uit een Crafter Lite D (200 Euro), Ibanez AW85 (+/- 210 Euro), een Crafter D7 (280) of........... iets meer uitgeven en een seagull S6+cedar (359) Wie komt er met de laatste tips om mij te helpen ???? Please nog een paar tips, ik nader de ontknoping.

J@N

elie
3 september 2005, 09:41
ik heb zelf een ibanez en daar ben ik heel tevreden van

dus ik zou zeggen : de ibanez

L.
3 september 2005, 12:08
Keb zelf een crafter, wel model d8, ben er zelf na 8 maandjes spelen nog steeds tevreden mee. Maar de andere mogelijkheden ken ik niet, succes !

Noot Muskaat
3 september 2005, 12:25
Waarom koop je ze niet allemaal, dat neemt in jou geval in één klap een hele hoop twijfel weg. :wink:

koella
4 september 2005, 00:23
J@n koop die Crafter D7.
Mocht het niet bevallen dan verkoop je hem.
Schade hooguit 100E !
Een weekendje stappen kost meer.
Je had al een maand bezig kunnen zijn i.p.v. hier door te zagen over dubbeltjes en kwartjes.

GEWOON DOEN!!

harrie-beton
4 september 2005, 00:49
De crafter vind ik


Laat weten wat je kiest. Die Seagull s6 heb ik ook trouwens en dat is niet echt een beginnersgitaar maar een middenklasser..

J@N
5 september 2005, 20:02
Nou nou, een maand bezig. Nee dat had ook niet het geval geweest. Ik had eerst nog een paar cursussen die eerst afgerond moesten worden. Nu is het lekkere weer voorbij (?!?!) en wordt het weer tijd om lekker met de kletterende regen en sneeuw op de ramen, gitaar te gaan leren spelen. Open haard aan...... heerlijk. Jammer wel op zo'n forum dat niemand het eigenlijk met elkaar eens is, en dat je er eigenlijk niets wijzer van wordt, hahaha :lol: .

koella
5 september 2005, 23:54
Nou nou, een maand bezig. Nee dat had ook niet het geval geweest. Ik had eerst nog een paar cursussen die eerst afgerond moesten worden. Nu is het lekkere weer voorbij (?!?!) en wordt het weer tijd om lekker met de kletterende regen en sneeuw op de ramen, gitaar te gaan leren spelen. Open haard aan...... heerlijk. Jammer wel op zo'n forum dat niemand het eigenlijk met elkaar eens is, en dat je er eigenlijk niets wijzer van wordt, hahaha :lol: .

Oh jawel hoor. Iedereen is het hier met elkaar eens:
Ze vinden allemaal dat je op moet houden met zeuren en een gitaar moet gaan kopen. Maat niet uit welke. Ga beginnen.
En als het niet bevalt, gooi je hem lekker in die gezellige open haard van je.

Buzz
6 september 2005, 09:27
...Ze vinden allemaal dat je op moet houden met zeuren en een gitaar moet gaan kopen...

Speak for yourself, man :angry: En doe niet zo azijnig!

harrie-beton
6 september 2005, 09:30
J@an wrote

Jammer wel op zo'n forum dat niemand het eigenlijk met elkaar eens is, en dat je er eigenlijk niets wijzer van wordt, hahaha

Dan denk je te simpel over dit forum.

Wat is wijsheid?........

je gaat er misschien van uit dat er 1 absolute waarheid is. Op dit gitaar forum is duidelijk te lezen dat er meerdere mogelijkheden zijn. Het advies is wel redelijk duidelijk.

Eko
6 september 2005, 17:38
De waarheid is waarschijnlijk dat je over enkele jaren al op een ander instrument zult spelen of het nooit zult leren. In beide gevallen zal de gitaar die je nu koopt het niet lang bij je volhouden.
Dit komt omdat je bijvoorbeeld je muziekale smaak ontwikkeld of omdat je gehoor beter wordt. Geeft niet.
Ik wil alleen maar zeggen : maakt niet uit wat je koopt , begin gewoon en zie maar waar het schip het strand. Houdt vol , dat geeft meer plezier dan een mooie gitaar in de hoek.

koella
6 september 2005, 23:47
...Ze vinden allemaal dat je op moet houden met zeuren en een gitaar moet gaan kopen...

Speak for yourself, man :angry: En doe niet zo azijnig!

Mensen doen hier moeite om advies te geven, en mijnheer j@n heeft dan als slotcommentaar dat ie er niks wijzer van wordt.

Daar wordt ik azijnig van ja... :evil: :evil:

koella
6 september 2005, 23:48
...Ze vinden allemaal dat je op moet houden met zeuren en een gitaar moet gaan kopen...

Speak for yourself, man :angry: En doe niet zo azijnig!

Mensen doen hier moeite om advies te geven, en mijnheer j@n heeft dan als slotcommentaar dat ie er niks wijzer van wordt.

Daar wordt ik azijnig van ja... :evil: :evil:

Buzzz off!! :lol: :lol:

belg
7 september 2005, 09:16
Nee hoor, J@n heeft een punt. Er is hier idd weinig meer overeenstemming dan dat ie moet beginnen te spelen.

Maar ja, stel nooit de question from hell: welk merk????

En dan ook nog voorbeelden geven, tsja da 's roepen om problemen, kon hij niet weten echter. Dus een beetje lief zijn, zou ik zeggen...

@ Jan, check gewoon ff de adviezen hier en neem je gevoel mee naar de gitaarwinkel

belg
7 september 2005, 09:20
Oh ja, je zou ff kunnen kijken op www.acousticguitar.com in hun forum.
Dat forum leeft meer dan dit, en experts in overvloed daar...
Ze hebben een apart beginnershoekje, en zijn nooit te beroerd om de 'welke gitaarvraag' opnieuw te beantwoorden.
Dit is geen verholen kritiek op het forum hier hoor :razz:

J@N
7 september 2005, 10:44
Sommige van jullie zijn best wel aardig voor me hoor............ Als ik later groot ben zal ik nog aan jullie denken :wink: . Ik hoop ook dat jullie snappen dat er voor mij meerdere dingen waren die even afgerond moesten worden, en nu met dit mooie weer, zing ik ook even een octaaf lager qua gitaaraankoop.

J@N
7 september 2005, 10:45
Maar............. geloof me. Het komt goed !!!!

harrie-beton
7 september 2005, 13:19
chicken

koella
7 september 2005, 22:14
chicken

idd. :chicken:

J@N
8 september 2005, 09:57
En toch vind ik het jammer dat jullie mij niet serieus nemen. :dance:

harrie-beton
8 september 2005, 11:42
4 pagina's over een beginnersgitaar kopen is serieus genoeg.

J@N
8 september 2005, 15:04
Ik vind nog steeds dat ik verantwoord de, voor mij, grote hoeveelheid geld uit moet geven die een gitaar kost. Nou zullen er best zijn die 200, 300 of 400 euro niet veel geld vinden. Maar voor mij is het een hoop geld, je kan het maar 1 keer uitgeven, en daar helpen (sommige) van jullie mij heeeel goed bij, sommige ook iets minder maar ach........ En ik weet best dat een hobby geld mag en moet kosten, maar om mij nu gelijk voor een kip uit te maken terwijl ik dacht in een warm bad, met nieuwe uitdagingen en nieuwe vrienden, te komen. :razz:

belg
9 september 2005, 09:17
Op een gegeven moment is advies via zo 'n forumpie niet meer mogelijk.
Neem toch iemand mee naar de winkel, heb je veel meer aan..

harrie-beton
9 september 2005, 09:42
en die 200 voor een lesgitaar heb je niet van mij

J@N
16 september 2005, 08:18
Vrienden......... het wonder is gebeurt............. Ik heb, mede door jullie goede en welgemeende tips, mijn eerste gitaar aangeschaft, en......... belangrijker nog, inmiddels ook mijn eerste les gevolgd. Ik heb een Crafter D7 gekocht, met draagtas, een stemapparaatje en een varieteit plectrum's. En.... zoals iedreeen van jullie natuurlijk ook heeft gehad, heb ik inmiddels ook al ervaren dat snaren best scherp zijn als je een poosje oefent. :-?

:amp: J@N

harrie-beton
16 september 2005, 09:42
WTF!

van harte j@n!

Je vingers moeten inderdaad wennen aan die stalen snaren, veel beginners nemen om die reden ook een klassieke gitaar en nylon snaren.

De irritatie gaat over. Veel oefenen, paar uur per dag en je vingers passen zich aan: EELT

J@N
16 september 2005, 11:24
Ik heb daar inderdaad met diverse mensen over gesproken (nylon of staal) en de meeste mensen zeggen toch als je een beetje het populaire genre, bleus, pop of rock wil spelen dat het verstandig is om op stalen snaren te beginnen. Dat geeft (volgens de kenners) de eerste tijd wel enige irritatie aan de vingers maar dat gaat over inderdaad door EELT.

Blauw
20 september 2005, 19:49
En als je dan eenmaal dat eelt hebt op je vingers dan kan je bijvoorbeeld ook in de afwasbak dingen van de bodem pakken zonder meteen je poten te verbranden ed. En je kan met links koffie in bekertjes geven aan je collega's die dat ding prompt laten vallen :P Ja, leuk hoor :D

Magoed, nu krijg je eigenlijk pas het moeilijkste deel, namelijk je frustratie te boven komen. Maar dat wordt allemaal weer ruim gecompenseerd door dat gelukzalige gevoel dat je rond de jaarwisseling hebt, wanneer je de accoorden kan, en liedjes kan spelen :P

J@N
22 september 2005, 12:14
Rond de jaarwisseling al, ik heb nu al moeite met de meest simpele accoorden a, e en d.......... hahaha. dat wordt, denk ik, nog wel even af zien. Maar............ komt goed.

J@N
29 september 2005, 15:15
Auw, wat doen mijn vingers pijn !!!

Buzz
29 september 2005, 17:01
watje! 8-)

Noot Muskaat
15 oktober 2005, 12:52
Wedden dat J@n z'n gitaar alweer op marktplaats staat, altijd zo raar mensen die eerst om advies komen vragen en dan niets meer van zich laten horen.

J@N
18 oktober 2005, 08:27
Dat ik niks meer van me laat horen betekent dat ik het verschrikkelijk druk heb met oefenen, inmiddels mijn 4e les gehad en soms klinkt het al niet meer vals, dus er zit duidelijk vooruitgang in :wink: . Als jullie mijn carriere willen blijven volgen wil ik best elke week een soort dagboek plaatsen hoor :-D .

J@N
18 oktober 2005, 08:28
Dat ik niks meer van me laat horen betekent dat ik het verschrikkelijk druk heb met oefenen, inmiddels mijn 4e les gehad en soms klinkt het al niet meer vals, dus er zit duidelijk vooruitgang in :wink: . Als jullie mijn carriere willen blijven volgen wil ik best elke week een soort dagboek plaatsen hoor :-D .

Noot Muskaat
19 oktober 2005, 23:22
Ok.