PDA

View Full Version : Hey, mijn bandje scoort!! Gaaf!!



Ad.
16 augustus 2005, 00:29
Hey,

Hoe gaat 't?

Project Alpha (ik dus) heeft een nieuw liedje gemaakt.
Het staat op :

http://www.radioindy.com/jamroom/bands/1054/music.php

Het heet Soaring Eagle, deze "baby" is nu ongeveer drie weken oud.
Verder staan er nog twee andere daar. Een kun je downloaden als je 'm goed genoeg vindt.

Sommigen beginnen mijn stijl van muziek maken "Mellow House"te noemen. Dat heeft wel wat vind ik zelf...maar vind jij dat ook?

Zoals gewoonlijk heb ik geen samples gebruikt en is alles "live" door mezelf ingespeeld. Wel een drumcomputer gebruikt maar geen voorgeprogrammeerde loop. Ik heb er zelf een bedacht. Alles is ook door mezelf opgenomen en geproduceerd d.m.v. Cubase.

Als je het de moeite waard vindt om even te gaan luisteren ben ik benieuwd naar je mening. Zowel opname technisch als muzikaal.
Alvast bedankt.

Met een vriendelijke groet, Ad (Project Alpha) :D

Roy K.
16 augustus 2005, 00:41
Hey Ad,

je stijl spreekt me wel aan, maar het eerste nummer, S. Eagle is veruit de uitblinker!! :) Jammer alleen van de 80's klinkende drumpartij(en)... Had zeg maar realistischer gekund, maar misschien wou je wel geen drums die klinken als een akoustische kit, dat kan natuurlijk ook... Verder heb ik het gevoel af en toe dat de nummers niet helemaal af zijn, bepaalde stukken te lang duren en langdradig worden (zou dus ingekort kunnen worden of een andere partij een solo/melodisch riedeltje laten spelen (volgens mij zei ik dit ook bij je eerste post?)).

Dit is opbouwende kritiek, je muziek is relaxed!!

Ad.
16 augustus 2005, 01:00
Hey Roy,

Hoe gaat 't?

Oh, ik had hier al eerder wat gepost?
Okay :-)

Dat van die 80er jaren drums( op Soaring Eagle) hoor ik vaker, dus dat klopt wel, misschien moet ik er nog eens naar kijken.
Aan de andere kant vinden mensen het ook wel weer wat hebben Tja, smaak hè?
Ik heb niet echt bewust gezocht naar deze sound op mijn drummachientje maar toevellig ben ik hier op uitgekomen. Ik meen omdat de snaredrum zo volgens mij het beste naar voren kwam, althans op het moment van opnemen. Ik weet niet of ik het red om deze drumbeat nu nog met een andere sound te gaan vervangen. Misschien toch maar eens proberen.
Wat solo's betreft heb je wel een punt ( net als bij mijn eerste post dan waarschijnlijk :sssh: ). Ik heb nog steeds geen gitaar, ik zou wel een Fender stratocaster willen hebben of een kloon of zo.
Verder lijkt me een schuiftrombonesolo op Soaring Eagle te gek. Eeehhhh jij speelt toevallig geen schuiftrombone, hehehehehe!

In wat voor hokje zou je mijn muziek plaatsen?
Is Mellow House een goede betiteling?

Hartelijk bedankt voor je kritiek en de moeite om even te gaan luisteren.
Zo langzamerhand probeer ik behalve musici ook "gewone" mensen te bereiken. Luisteraars en muziekliefhebbers dus.
Heb jij misschien enig idee hoe ik dat zou kunnen aanpakken?

Met een vriendelijke groet, Ad :D



Hey Ad,

je stijl spreekt me wel aan, maar het eerste nummer, S. Eagle is veruit de uitblinker!! :) Jammer alleen van de 80's klinkende drumpartij(en)... Had zeg maar realistischer gekund, maar misschien wou je wel geen drums die klinken als een akoustische kit, dat kan natuurlijk ook... Verder heb ik het gevoel af en toe dat de nummers niet helemaal af zijn, bepaalde stukken te lang duren en langdradig worden (zou dus ingekort kunnen worden of een andere partij een solo/melodisch riedeltje laten spelen (volgens mij zei ik dit ook bij je eerste post?)).

Dit is opbouwende kritiek, je muziek is relaxed!!

Ad.
26 augustus 2005, 00:41
Hey, :amp:

Is er verder niemand die iets kan zeggen?
Qua opname bijv.?
Is er iets wat nog kan verbeteren of juist niet?

Van dat soort dingen?

Met een vriendelijke groet, Ad. :D

Ad.
27 september 2005, 03:23
Hey,

Project Alpha staat nu op plaats 6 van best beluisterde bands op de site waar de muziek zich bevindt.
Niet slecht omdat er meer dan 500 bands op die site staan en twee of drie maal zoveel tracks.

Checken?

Ga naar:

http://www.radioindy.com

Scroll naar beneden en naar rechts en ik sta op plaats 6 8-)

Allen die gereageerd hebben hartelijk dank, het helpt veel.
Er zijn nu meer dan 7200 streams en downloads geteld in een tijdsbestek van ongeveer 4 maanden. Ongelofelijk vind ik zelf. Dat had ik niet verwacht. Maar wel kicken, hehehehehe.
Misschien moet ik een platenlabel benaderen.
Weet iemand er een?

Luisteren?
Ga naar:
http://www.radioindy.com/jamroom/bands/1054/music.php

Ik sta nog steeds open voor commentaar.

Met een vriendelijke groet, Ad.( Project Alpha):D

Acajou
27 september 2005, 09:06
Volgens mij haalt Project Alpha hier nooit de zesde plaats :-D

Ad.
27 september 2005, 10:37
Hey,

Ja okay en dan?

Met een vriendelijke groet, Ad. 8-)


Volgens mij haalt Project Alpha hier nooit de zesde plaats :-D

Ad.
17 november 2005, 19:13
:D Hey,

Mijn tracks staan nu op plaats 4 en hebben meer dan 10.000 streams gegenereerd.
10.800 om precies te zijn.
Da's toch niet niks in een half jaar tijd.
Er staan bijna 700 bandjes op die site.

Weet hier iemand hoe het in z'n werk gaat als je een label wilt benaderen of zoiets?
Heeft iemand hier daar toevallig ervaringen mee.
Adressen, wat te doen , waarop te letten enz..

Alvast bedankt.

http://www.radioindy.com/jamroom/bands/1054/music.php

Met een vriendelijke groet, Ad.

koella
17 november 2005, 22:16
Ik heb geluisterd naar soaring eagle.

Ik hoor een lekkere baspartij, mooie geluiden, goed gearrangeerde percussie. Maar ik vind het niet echt een nummer. Meer sfeer muziek bij een film of iets dergelijks.
Sfeer doet me denken aan Deep Forest. Alleen die hebben in iedere track ook altijd een sterke melodie zitten of een sample die in je hoofd blijft zitten.

Als simpele luisteraar heb ik wat meer uitdaging nodig om de playknop niet op stop te zetten.

Heb je hier wat aan?

Ad.
17 november 2005, 23:58
Hoi Koella,

Dank je wel voor je feedback!!

Zeker heb ik er wat aan.
En er zit ook wel iets in wat je zegt.
Sommigen zeggen dat mijn muziek een soort "soundscape" is, een "geluids-landschap".
Niet echt pop dus maar meer een soort muziek die het moet hebben van sfeer of "flow"zo je wilt.
Voor mij was de beslissing om het zo te laten ook min of meer noodgedwongen omdat ik wel kan bassen maar bijv. op keyboard vrij beperkt ben.
Samples gebruik ik liever niet en midi snap ik nog de ballen van.
Wat mij trouwens wel okay lijkt is om met een paar gemotiveerde mensen die ook gebruik maken van Cubase of een sootgelijk systeem via internet muziek te gaan maken.
Zeg maar een soort virtuele band.
Dan kunnen de dingen die jij ( terecht misschien) opmerkt ondervangen worden.
Binnenkort komt er een saxofonist iets inspelen, misschien is dat wat.
Desalniettemin sta ik zelf oprecht verbaasd dat zovelen toch naar mijn muziek luisteren blijkbaar en de tijd nemen om de sfeer ervan op zich in te laten werken.
Blijkbaar doe ik toch iets goed :)

Met een vriendelijke groet, Ad.




Ik heb geluisterd naar soaring eagle.

Ik hoor een lekkere baspartij, mooie geluiden, goed gearrangeerde percussie. Maar ik vind het niet echt een nummer. Meer sfeer muziek bij een film of iets dergelijks.
Sfeer doet me denken aan Deep Forest. Alleen die hebben in iedere track ook altijd een sterke melodie zitten of een sample die in je hoofd blijft zitten.

Als simpele luisteraar heb ik wat meer uitdaging nodig om de playknop niet op stop te zetten.

Heb je hier wat aan?

ddx1975
18 november 2005, 05:57
ennnnnnn ik kan hem dus weer eens niet afspelen !!!
ik wil ook horen

Ad.
18 november 2005, 11:15
Hey,

Shit.

Ik heb het geprobeerd en heb geen problemen.
Ik gebruik Winamp om te streamen, misschien is dat een oplossing.
De site zelf geeft denk ik geen moeilijkheden.
Misschien ligt het aan je computer.
De derde ( onderste ), getiteld "Deep Down Under", kun je ook downloaden.
Dan kun je die in ieder geval horen als je dat wilt.

Met een vriendelijke groet, Ad.




ennnnnnn ik kan hem dus weer eens niet afspelen !!!
ik wil ook horen

timlawson
18 november 2005, 15:46
leuk om te zien hoe een bassist een keer zijn creativiteit laat zien, meestal zijn het toch de andere muzikanten die zelf componeren achter de computer, soaring eagle te gek trouwens

koella
18 november 2005, 18:30
Ik denk dat de meeste mensen idd liever luisteren naar een stuk muziek wat gevoel (durf dat woord hier bijna niet meer te gebruiken :oops: ) en sfeer uitstraalt dan naar ...eh...vul zelf maar in :)

Ad.
19 november 2005, 09:41
Het Tim,

Dank je!

Wat speel jij ( als je dat al doet)
En heb je toevallig Cubase?
Hehehehehehe!!!!

Met een vriendelijke groet, Ad.


leuk om te zien hoe een bassist een keer zijn creativiteit laat zien, meestal zijn het toch de andere muzikanten die zelf componeren achter de computer, soaring eagle te gek trouwens

Ad.
19 november 2005, 09:51
Hey,

Ja ik begrijp wat je bedoelt, hehehehe.
Voor mij is het zo dat ik probeer te maken wat mij zelf ook wat zegt en dat hoeft niet speciaal een richting op te gaan.
Bekendheid wil ik ook wel, dat steek ik niet onder stoelen of banken.
Als je wat doet met muziek en/of iets anders creatiefs is het natuurlijk leuk als dat interessant wordt gevonden.
Waar ik mee bezig ben begint gewoon met een idee en dat werk ik dan uit.
Wat men er vervolgens van vindt is aan degene die het hoort.
In dit geval zijn er dus aardig wat maar als ik weer wat doe misschien wel weer veel minder.

Of zoiets, bla, bla, bla 8-)

Je begrijpt welk wat ik bedoel, toch?

Met een vriendelijke groet, Ad.


Ik denk dat de meeste mensen idd liever luisteren naar een stuk muziek wat gevoel (durf dat woord hier bijna niet meer te gebruiken :oops: ) en sfeer uitstraalt dan naar ...eh...vul zelf maar in :)