PDA

View Full Version : Framus 2x12" cab eindelijk binnen



amon
15 augustus 2005, 22:12
Duurde even (door vakantie etc), maar vandaag issie binnengekomen!

Echter, ik kom pas net om 21:00 thuis en das te laat om hem even uitgebreid te bespelen.
Ik heb zin in morgen, want ik heb al ruim een maand niet meer elektrisch gespeeld!


Maargoed, wat een prachtig ding om te zien alleen al! En op zacht volume klinkt het al lekker, ik kan niet wachten tot ik mn amp verder open kan draaien!
:o --> zo stonden mijn ogen toen ik hem uitgepakt had: wat een sjiek dingetje. Niet zomaar een marshall cabje dat je overal ziet met een saai zwart speakerdoek. Nee, een mooi bruin met sjiek, maar modern teken. Effin, iedereen weet wel hoe dat ding eruit zien :wink: , maar in het echt is ie nog bruter.
Geluid, voor zover kunnen testen, is ook heerlijk, alleen op clean kanaal van mn top klikt en plopt het geluid wel wanneer je een snaar aanslaat. Dit is wel wat storend, maar misschien op te lossen en zal voor een groot gedeelte aan mn amp liggen, aangezien die geen "middle"-control heeft... (Marshall JCM800 2205)

Morgen post ik meer over de klank, heb hem vanavond nog niet goed kunnen testen (buren....). Ik zal proberen ook wat soundfiles te posten, als ik daar zin in heb, want daarvoor moet ik heel deze computer van zolder naar beneden sjouwen etc, etc. Wie weet, tot morgen!

bloodiron
15 augustus 2005, 22:23
eindelijk he :wink:

veel plezier drmee

krijgen we nog pics te zien??

skabouter
15 augustus 2005, 23:57
gaaf amon !! lijkt me een prachtcabinetje (kheb zelf de 4x12)

welke speakers zitten erin, de V30`s of de G12h-30`s ?

en vertel eens wat over de manier van bestellen, en bijkomende kosten ? mss is het ook wel iets voor mij, voor erbij :)

amon
16 augustus 2005, 00:02
manier van bestellen:
gewoon formuliertje invullen en portokosten betalen. Aan de deur betalen trouwens! (rembours). Verzendkosten iets van 24,50 ofzo. Dus totaal 325 euro. Dan krijg je een mailtje van een nederlandssprekende medewerker van MP met trackingnummer voor UPS, zodat je kunt zien waar je pakketje is... Simpel dus. Ze hebben het afgelopen donderdag voor de 2e keer verzonden (eerste keer was ik niet thuis, heel verhaal...) en vandaag dus aangekomen. Prima!

Morgen post ik foto's, meer info, reviewtje, en misschien samples!

edit: ik krijg de achterkan er niet uit... Alle schroeven los, maar dat plankje heeft geen vasthoudpunt, dus krijg hem er niet uitgetrokken. De handvatten zitten naast schroeven ook vastgelijmd dus daarlangs kom ik er ook niet in... Iemand een oplossing?

tillens
16 augustus 2005, 10:52
Ik heb de cab ook, en ik weet inderdaad niet of de achterkant er uit kan hoor, welicht is dat niet de bedoeling??? Verder echt een prima klank, dat kliken en ploppen ken ik niet, en ik speel over een oude london city top... maar inderdaad sjeik ding, en klinkt als een tiet

Josdevos
16 augustus 2005, 12:59
Dit zou er in zitten:

http://img240.echo.cx/img240/2752/img19065wf.jpg

http://img52.echo.cx/img52/4729/img19086qg.jpg

Ben overgigens wel benieuwd, want tis geen geld en zou er ook wel een cabje bijwillen.

Fame (huismerk musicstore) heeft ook nieuwe 2x12s met V30s, zien er ook erg strak uit! Meer oversized model!

http://www.musicstorekoeln.de/en/Guitars/3_15_GBOX_59_GIT0006538-000/0/0/0/detail/images/artikel/medium/git0006538-000.jpg

skabouter
16 augustus 2005, 14:17
kost die dan ?

Josdevos
16 augustus 2005, 14:32
330 bij MSK

Heeft de Framus metalen handvaten?

amon
16 augustus 2005, 16:40
Ok, heel de dag lekker gespeeld: letterlijk de blaren (nouja, 1tje dan) op mn handen... Dus mn ringvinger is even uitgeschakeld. Tis weer even eelt kweken na zolang niet op stalen snaren gespeeld te hebben....

Maargoed, hij klinkt echt ontzettend lekker! Ik heb het niet kunnen zien, maar de speakers klinken als G12'-H30's en niet als V30's. Lekker warm en vol geluid. De iele overdrive van de 2205 is niet langer iel meer met deze speakers eronder. Toen ik hem nog op mn combo had aangesloten, klonk het erg dun. Nu klinkt het gewoon lekker! Zoals ik gehoopt had!
Ook mn Tonebender (main-pedal) is erg te spreken over het cabinet! Hij vind hem ook heel lekker klinken als ik het knopje indruk!

Cabinet heb ik van achteren niet open gekregen, maar zoals ik al zei, ik gok dat er G12-H30's in zitten. Dat is wat ik gehoopt had en hwet klinkt iig naar wat ik had gehoopt.

edit: Heeft metalen handvatten.

samples komen nog (vanavond of donderdag pas), ik zal kijken wat ik kan, zonder ringvinger. De computer staat iig al op mn kamer, dus nog maar een kwestie van micje erin en spelen.

Hier alvast wat foto's:
http://home.planet.nl/~serra063/framus1.jpg
http://home.planet.nl/~serra063/framus2.jpg
http://home.planet.nl/~serra063/framus3.jpg
http://home.planet.nl/~serra063/framus4.jpg
http://home.planet.nl/~serra063/framus5.jpg

BlackSun
16 augustus 2005, 18:29
Gaaf Amon!

Misscien is het leuk als we allebei wat samples posten. Ik heb namelijk de Fame 2x12" . Zo kunnen mensen die een goedkoop 2x12" cab zoeken even luisteren wat de verschillen zijn.
Ik kan wel een jcm800 lenen om samples mee te maken.

skabouter
16 augustus 2005, 19:34
tja, met zo`n PC micje kan je goeie opnames vergeten........maargoed, evengoed posten hoor :) en de vergelijking ben ik ook wel benieuwd naar (al zit het meestel verschil wss in de gebruikte opnamespullen dan in de cabs zelf :D)

waarom kan dat ding niet open ? geen afschroefbare achterkant ? wat slecht dan, je moet toch bij de speakers kunnen, wat nou als er iets kapot is, of de draad los zit ?

JoostBaksteen
16 augustus 2005, 19:45
Ziet er goed uit! Feli!

Ben ook wel benieuwd naar de samples.


tja, met zo`n PC micje kan je goeie opnames vergeten........

Kijk eens naar het drumstel... ik zie 2 microfoons.

amon
16 augustus 2005, 20:27
@skabouter: ik heb ook andere microfoons (zoals Joostbaksteen al zei, kijk naar mn drumstel, daar hangen er 5, geen dure dingen, maar altijd beter dan een pcmicje...)
De achterkant zit wel met schroeven vast en die krijg ik er ook wel uit, maar dan... Dat plankje heeft geen houvastpunt dus kan het er niet uittrekken. Daarvoor had ik geprobeerd een handvat eruit te schroeven en door dat gat het plankje van binnenuit los te drukken. Maar de handvatten zitten naast schroeven ook vast met lijm, dus dat lukte ook niet.


Ik had met iemand vandaag een weddenschap dat ik de solo van hotel California niet in 1 middagje kon leren. Die weddenschap heb ik vanmiddag mooi gewonnen en een lekkere bak bier is de prijs!
En tja, waarom dan niet meteen even opnemen en met jullie delen....? Hier is alvast een sampletje: de solo van Hotel California. Hij zit pas een paar uur in mn vingers, dus absoluut nog niet foutloos en strak. Maar ik post hem hier dan ook voor het geluid van de cab en niet voor het "hoor mij Hotel California foutloos spelen!"...

Ik heb de overdrive van mn versterker gebruikt, geen pedalen ertussen. De mic heb ik recht voor de conus gericht. Ik had ook aan de rand geprobeerd, maar dat klonk minder mooi. De mic is trouwens een oridinaire zangmicrofoon (DM-1000 staat erop, verder geen merk ofzo...). Eerst in mn Soundlab mixertje fungerend als pre-ampje en die op zijn beurt in de pc. Met Cool Edit Pro opgenomen en afgemixt:

http://home.planet.nl/~serra063/hotelcalifornia.mp3

JoostBaksteen
16 augustus 2005, 20:34
De achterkant zit wel met schroeven vast en die krijg ik er ook wel uit, maar dan...


Schroeven er half uit draaien en dan aan de schroeven eruit trekken... Of je kabinet op zijn kop houden en schudden tot de plank eruit valt (maar als hij geklemt zit wordt dit lastig).

Een sample, cool, meteen even luisteren.

amon
16 augustus 2005, 20:54
De achterkant zit wel met schroeven vast en die krijg ik er ook wel uit, maar dan...


Schroeven er half uit draaien en dan aan de schroeven eruit trekken... Of je kabinet op zijn kop houden en schudden tot de plank eruit valt (maar als hij geklemt zit wordt dit lastig).


Het probleem daarbij is dat het geen schroeven zijn, maar meer bouten die gewoon door het plankje gaan en pas in de cab zelf in een schroefdraad vallen. ze zitten dus nooit vast aan het plankje....

skabouter
16 augustus 2005, 20:57
het doet mss ff pijn, maar anders een ander gaatje boren, met een gewone schroef erin (als je het in het midden doet valt het niet op), en als je die er half uitlaat, dan kan je de achterkant daarmee eruit trekken.

ah, ok, mooi dat je betere mics hebt :) wist ik niet, en aangezien je het zelf over een PCmicje hebt.............................

wist niet dat je aan recording deed, dude :)

amon
17 augustus 2005, 00:01
jawel, maar ik heb geen aparatuur van 100-den euro's.... :)

Ennuhm, ik ben 20 juni jongstleden begonnen aan de SAE... :wink:
Maargoed, tja, ik moet maar eens even gewoon een goede mic kopen. Dat wordt het volgende dan maar. Want op deze manier, met een goedkoop SM58 kopietje klinkt het nog lang niet zo mooi.

Punkrockerke
17 augustus 2005, 10:56
het doet mss ff pijn, maar anders een ander gaatje boren, met een gewone schroef erin (als je het in het midden doet valt het niet op), en als je die er half uitlaat, dan kan je de achterkant daarmee eruit trekken.
WTF? Gewoon een schroevendraaier met platte kop een beetje tussen tussen de rand steken en lichtjes de plaat er uit "wringen"...

skabouter
17 augustus 2005, 11:14
and there`s always that ofcourse :D

amon
18 augustus 2005, 00:23
al voorzichtig geprobeerd, maar gaat niet lukken zonder schade...

skabouter
18 augustus 2005, 01:18
ajoh, boeie zo`n cabje, rag dat ding open man :D gewoon extra gat boren en schroef, wat maakt t uit

Jeee
18 augustus 2005, 10:36
al voorzichtig geprobeerd, maar gaat niet lukken zonder schade...

Je kan ook de schroeven van het plaatje waar de jacks op gemonteerd zijn losdraaien. Normaal gezien is er genoeg draad over en kan je dit plaatje dan uit de cab halen. En ziedaar: een handvat!

amon
18 augustus 2005, 14:40
al voorzichtig geprobeerd, maar gaat niet lukken zonder schade...

Je kan ook de schroeven van het plaatje waar de jacks op gemonteerd zijn losdraaien. Normaal gezien is er genoeg draad over en kan je dit plaatje dan uit de cab halen. En ziedaar: een handvat!

Had ik al geprobeerd, maar die plabnk zit echt muurvast.... Heb ook al met de camera naar binnen proberen te filmen met infrarood...

Jap
18 augustus 2005, 15:03
Mischien met zuignappen ofzo? :-? Jeweetwel zon rood ding voor je wc te ontstoppen.... :wink:

Jeee
18 augustus 2005, 15:24
Had ik al geprobeerd, maar die plabnk zit echt muurvast.... Heb ook al met de camera naar binnen proberen te filmen met infrarood...

Hmm ... en er zit toevallig geen schroef meer in het midden van de cab?

Dat had ik namelijk ook voor met m'n Framus 4x12 cab: trekken en sleuren dat het geen naam had, en die verrekte plank bleef zitten. Tot ik het eens van naderbij bekeek, en bleek er nog een schroef in het midden van de plank te zitten.

Maar zo dom zal jij vast niet zijn ... :oops:

skabouter
18 augustus 2005, 15:46
haha, ik ben wel zo dom, dat had ik ook toen ik mn 412 voor t eerste wilde openen :-D

amon
19 augustus 2005, 13:09
die schroef zit er bij mij inderdaad ook in
op die plek heb ik al een deurknop erop geschroefd en getrokken met alle PK die ik in me had, maar het plankje kwam er neit uit.....

asesino
19 september 2005, 01:05
Is dat ploppen niet door de bass die duwt tegen de achterkant van je box? Ik had namelijk zoiets met mijn engl 212 box maar die is intussen de deur uit. Ik ben ook wel zo'n framus cab aan het overwegen, die prijs is wel heel verleidelijk...

ateng
19 september 2005, 08:34
Ik had met iemand vandaag een weddenschap dat ik de solo van hotel California niet in 1 middagje kon leren. Die weddenschap heb ik vanmiddag mooi gewonnen en een lekkere bak bier is de prijs!
En tja, waarom dan niet meteen even opnemen en met jullie delen....? Hier is alvast een sampletje: de solo van Hotel California. Hij zit pas een paar uur in mn vingers, dus absoluut nog niet foutloos en strak. Maar ik post hem hier dan ook voor het geluid van de cab en niet voor het "hoor mij Hotel California foutloos spelen!"...
Dat je de weddenschap gewonnen hebt. Het is niet om je af te kraken maar ben gewoon eerlijk.

BartL
10 januari 2006, 17:24
Om even geen nieuw topic te hoeven openen:

Zijn er misschien meer gebruikers van de CS 212 die hun bevindingen willen posten? Ik wil misschien (zoals altijd) gaan overstappen op 2x12 en een top (aangezien ik mijn zooi voortaan kan laten staan in het oefenhok). Als ik deze cab kan aanschaffen, zou dat helemaal geweldig zijn; goeie speakers & goeie prijs :)

Zijn er ook mensen die er niet tevreden over zijn of er niet te spreken over waren (misschien in vergelijking met andere 2x12 cabinets)?

BartL
10 januari 2006, 17:25
Kick.

Lord Abortion
10 januari 2006, 19:19
Ik ga rond mijn verjaardag in april wel een Framus 2x12 kastje kopen. Dat zal mooi passen bij mijn Dragon en hopelijk wat beter zijn voor slaapkamergebruik dan een 4x12. Als de kwaliteit even goed is als de Dragon cabinet zit dat wel snor.

BartL
10 januari 2006, 21:42
Ook nog niet getest dus? :???:

BartL
10 januari 2006, 21:43
Ook nog niet getest dus? :???:

Lord Abortion
10 januari 2006, 22:56
Nee, maar ik ga ook geen cabs gaan testen denk ik. Die Framus 2x12 is goedkoop, en is van kleur gelijk aan mijn Dragon. Welja, genoeg reden om die te kiezen en niet de Fame kast. :lol:

tillens
10 januari 2006, 23:32
Ik heb de 212 ook van framus. heb em gewoon gekocht met het idee dat zit wel ok. en dat was het ook. ik heb er een london city opstaan, pas helemaal gereviseerd, en klinkt nu helemaal geweldig. klinkt gewoon helder en heel transparant. ofwel je hoort wat je doet. . voldoende oomph, voldoende hoog hoorbaar en ook wel het mid lekker. speel met 2 teles ( tribute asat special en tele) oa en een big apple strat.. ow ja en nog een strat uit 1979 geloof ik van squier.. ja ja een brok maple... pedalen; cold fusion, ( klinkt nu lekker na de revisie) een time machine boost en een hydra boost..
de kast is solide gebouwd, waarom die plank wegmoet weet ik niet nooit geprobeerd. . ding klinkt erg goed en vol. heb em ook op de single gebruikt van de band, en de studiotechnicus was erg te spreken over het geluid. . al met al een blij man...
peter.