PDA

View Full Version : gitaar trilt:S:S



Basseytje
15 augustus 2005, 20:28
help...

ik heb nieuwe snaren gekocht en toen ik ze erop had gezet en ik begon te spelen trilde mijn bridge als ik de dikke E snaar aansla en de E, A en B trillen als ik een power chord speel :-?

kan iemand me zeggen hoe het kan en wat ik er tegen kan doen???

alstublieft help me

StereoX
15 augustus 2005, 20:38
snaren oprekken en inspelen. na een tijdje verdwijnt het vanzelf. zo niet; dan heeft je gitaar een afstelbeurt nodig.

ben je van snarendikte veranderd?

Basseytje
15 augustus 2005, 20:39
volgens mij wel want ik weet niet meer wat voro een snaren ik eerst had. en nu heb ik volgens mij dunneren

en het trilt zo erg dat ik het hoor op m'n versterker ik heb die dingen op m'n brigde(weet niet hoe ze heten(van die ijzere balkjes die je kan verhogen)) ook hoger gezet. maar t blijft trillen

olaf reijnders
15 augustus 2005, 21:13
Laten afstellen, dus. :-?

Ritch
15 augustus 2005, 21:42
Die topictitle lijkt net op die opname van Ali Osram - Vrouw trilt!!! :-D

bram123
15 augustus 2005, 22:47
aan mijn brug trilde ook vanalles. op een gegeven moment beu, heb ik er een waxinelichtje overeen gekiepert. sindsdien nergens meer last van. Ik kan me voorstellen ehter dat je het niet zo geslaagd vindt; een brug vol kaarsvet.

Basseytje
15 augustus 2005, 23:41
ik laat m dan wel afstellen danku

ReinoutV
16 augustus 2005, 10:11
:-D

Sorry, deze reactie vond ik gewoon grappig na het voorstel van de waxinelichtjes :).

Wabbie
16 augustus 2005, 16:18
aan mijn brug trilde ook vanalles. op een gegeven moment beu, heb ik er een waxinelichtje overeen gekiepert. sindsdien nergens meer last van. Ik kan me voorstellen ehter dat je het niet zo geslaagd vindt; een brug vol kaarsvet.

Oh das wel erg old skool :-D , raadde ze voor de grap ook aan bij de American Guitar Store toen ik daar kwam met mijn Jazzmaster. Toch maar gewoon laten afstellen, kaarsvet komt wel als de gitaar een paar decennia ouder is.

Basseytje
18 augustus 2005, 00:34
aan mijn brug trilde ook vanalles. op een gegeven moment beu, heb ik er een waxinelichtje overeen gekiepert. sindsdien nergens meer last van. Ik kan me voorstellen ehter dat je het niet zo geslaagd vindt; een brug vol kaarsvet.

Oh das wel erg old skool :-D , raadde ze voor de grap ook aan bij de American Guitar Store toen ik daar kwam met mijn Jazzmaster. Toch maar gewoon laten afstellen, kaarsvet komt wel als de gitaar een paar decennia ouder is.

juist

Thom TK
18 augustus 2005, 00:56
aan mijn brug trilde ook vanalles. op een gegeven moment beu, heb ik er een waxinelichtje overeen gekiepert. sindsdien nergens meer last van. Ik kan me voorstellen ehter dat je het niet zo geslaagd vindt; een brug vol kaarsvet.

Oh das wel erg old skool :-D , raadde ze voor de grap ook aan bij de American Guitar Store toen ik daar kwam met mijn Jazzmaster. Toch maar gewoon laten afstellen, kaarsvet komt wel als de gitaar een paar decennia ouder is.

Kaarsvet...heidenen.
Dat je dat zal doen over je ander gitaren Wabbie, oke, maar voor die jazzmaster... :-D

Wabbie
18 augustus 2005, 01:21
aan mijn brug trilde ook vanalles. op een gegeven moment beu, heb ik er een waxinelichtje overeen gekiepert. sindsdien nergens meer last van. Ik kan me voorstellen ehter dat je het niet zo geslaagd vindt; een brug vol kaarsvet.

Oh das wel erg old skool :-D , raadde ze voor de grap ook aan bij de American Guitar Store toen ik daar kwam met mijn Jazzmaster. Toch maar gewoon laten afstellen, kaarsvet komt wel als de gitaar een paar decennia ouder is.

Kaarsvet...heidenen.
Dat je dat zal doen over je ander gitaren Wabbie, oke, maar voor die jazzmaster... :-D

Vond jij die jazzmaster niet lelijk, of haal ik je nu door de war met een andere Thom uit enske die gitaar speelt en heel erg hard op zoek is naar een band :razz:

En over dat kaarsvet, waarom niet, dat ding is een tank dus een beetje kaarsvet overleeft ie ook wel :razz:

Thom TK
18 augustus 2005, 01:46
aan mijn brug trilde ook vanalles. op een gegeven moment beu, heb ik er een waxinelichtje overeen gekiepert. sindsdien nergens meer last van. Ik kan me voorstellen ehter dat je het niet zo geslaagd vindt; een brug vol kaarsvet.

Oh das wel erg old skool :-D , raadde ze voor de grap ook aan bij de American Guitar Store toen ik daar kwam met mijn Jazzmaster. Toch maar gewoon laten afstellen, kaarsvet komt wel als de gitaar een paar decennia ouder is.

Kaarsvet...heidenen.
Dat je dat zal doen over je ander gitaren Wabbie, oke, maar voor die jazzmaster... :-D

Vond jij die jazzmaster niet lelijk, of haal ik je nu door de war met een andere Thom uit enske die gitaar speelt en heel erg hard op zoek is naar een band :razz:

En over dat kaarsvet, waarom niet, dat ding is een tank dus een beetje kaarsvet overleeft ie ook wel :razz:

Nah, niet lelijk, zei ik dat??
Naja, ik heb mijn standpunt herzien in dat geval.
Ik vind ze wel wat hebben...:)

En ja: ik ben ook een Despoiler restant :-D .

Wabbie
18 augustus 2005, 14:07
Ah! Kijk dat dacht ik al. Je smaak is er iig op vooruit gegaan :razz:
pas maar op hoor, voor je het weet speel je in een bluesband :-D

Thom TK
18 augustus 2005, 18:26
Ah! Kijk dat dacht ik al. Je smaak is er iig op vooruit gegaan :razz:
pas maar op hoor, voor je het weet speel je in een bluesband :-D

Tsss ik ben Cindy niet :-D .

guitardude
19 augustus 2005, 00:28
Volgens mij zijn het vaak de veren die trillen. Dit komt wel vaker voor. Ik heb daarom ook tape op mijn veren geplakt. Gelijk nergens meer last van :)

Wabbie
19 augustus 2005, 02:56
Ah! Kijk dat dacht ik al. Je smaak is er iig op vooruit gegaan :razz:
pas maar op hoor, voor je het weet speel je in een bluesband :-D

Tsss ik ben Cindy niet :-D .
Jah beetje jammer dat die niet de beste bluesgitarist uit haar vriendenkring voor die band vraagt :-D

Basseytje
20 augustus 2005, 00:34
het was echt mijn brug want ik heb er een papiertje tussen gedaan en hij trilde gelijk niet meer. maar ik heb m nu naar de winkel gebracht en ze zullen m afstellen.

klopt het dat het rond de 15 euro is om af te stellen.

en ze zeiden daar ook dat ik nieuwe snaren nodig heb maar ik heb een week geledne nieuwe snaren erop gezet waarom moeten er dan alweer nieuwe snare op?

Nickname
22 augustus 2005, 11:03
het was echt mijn brug want ik heb er een papiertje tussen gedaan en hij trilde gelijk niet meer. maar ik heb m nu naar de winkel gebracht en ze zullen m afstellen.

klopt het dat het rond de 15 euro is om af te stellen.

en ze zeiden daar ook dat ik nieuwe snaren nodig heb maar ik heb een week geledne nieuwe snaren erop gezet waarom moeten er dan alweer nieuwe snare op?

Omdat ze dan meer geld verdienen misschien :roll:

screamindemon
22 augustus 2005, 12:19
het was echt mijn brug want ik heb er een papiertje tussen gedaan en hij trilde gelijk niet meer. maar ik heb m nu naar de winkel gebracht en ze zullen m afstellen.

klopt het dat het rond de 15 euro is om af te stellen.

en ze zeiden daar ook dat ik nieuwe snaren nodig heb maar ik heb een week geledne nieuwe snaren erop gezet waarom moeten er dan alweer nieuwe snare op?

Bij het afstellen van een gitaar wordt 'ie ook geintoneerd. Intoneren doe je met nieuwe snaren omdat van snaren, naarmate ze ouder worden, de intonatie slechter wordt.