PDA

View Full Version : Hahahaaaa we have a winner!!!! Niet te filmen dit!!!



MegaDrive
5 september 2002, 17:09
Okee mensen een tijdje terug postte ik een topic over welke versterker ik moest kiezen tot 1400 euro, want dat had ik eraan te besteden, de Line6 Flextone II HD of de ENGL Fireball. Een hoop reacties maar ik kon geen keuze maken, zeker niet nadat ik ze allebei in de repetitieruimte had uitgeprobeerd, want ze zijn allebei op hun eigen manier errug vet. Goed, ik mijn oude JCM 600 op internet gezet, was binnen een dag verkocht voor 525 euro!! Naja zeg. Ik naar MusicStore in Duitsland met de gedachte vandaag met een versterker thuis te komen. Na enig pielen op de Fireball komt er een dude naar me toe met de mededeling dat ze die versterker niet meer hebben. Ik verteld dat ik speciaal voor dat ding HELEMAAL (is een uurtje rijden :grin:) naar Keulen was gekomen. Hij weg. Hij terug: "Neem hem maar mee. Normaal verkopen we geen showmodellen als de versterker nog opnieuw binnenkomt, maar vooruit, voor 699 euro mag je hem hebben. Inpakken dus. Zit ik thuis te spelen, krijg ik een e-mail van iemand die mijn topic had gelzen op dit forum en die bood mij een Flextone II HD aan van nog geen jaar oud voor 850 euro. Hoooo! Dus na een nachtje slapen ben ik dat ding voor 725 euro gaan ophalen en nu heb ik ze dus allebei, EN ik heb nog 500 euro over!! HA! HAHA! BWHAHAHAAAA *Big ass dirty ass hell grin*. Is dat een deal of wel!! Iedereen bedankt voor alle reacties op mijn vorige post, gotta go pielen :grin:

BLOK182
5 september 2002, 17:22
Hey hartstikke gefeliciteerd met je gear man, echt strak. Vooral die Fireball voor 699 euro, als ik die kans had gehad, had ik hem waarschijnlijk ook wel gekocht.

sash
5 september 2002, 19:04
lenen :grin:

Matje
5 september 2002, 19:42
gaaf man! :grin:

Noctiis
5 september 2002, 19:51
wil je er niet eentje verkopen? :grin:

Nesker
5 september 2002, 20:28
veel geluk met je 'spulletjes'

Dionyios
5 september 2002, 20:45
Ja wel beter geregeld!!! :grin:

Ic3gl0vE
5 september 2002, 21:50
a b.tar! gefelicteerd met je nieuwe stufff

Dude
5 september 2002, 23:50
hmmm, jcm600 voor 525 euro verkocht, das heeeeeeeel netjes !

lars
6 september 2002, 07:28
tis soms echt heerlijk wat ze op marktplaats voor je 2ehands spul geven. best vaak eigenlijk hehehe

Lacrymosa
6 september 2002, 10:11
Super chill man, gefeliciteerd

ik zit nu ook te wachten op mn nieuwe aankoop (Koch Multitone)

Ik had trouwens ook op marktplaats mn Marshall valvestate voor 400 euro!!!! verkocht.

maar veel succes met pielen!!

CheerS!!

Ibanez
6 september 2002, 14:55
Woow gek jij bent echt zo'n mazzelaar!! Nouja veel succes met pielen! :smile:

BLOK182
6 september 2002, 16:24
Kan je me een keertje een geluidssampeltje van die Fireball sturen? Ben wel benieuwd.

P
9 september 2002, 20:14
Een Fireball voor 699!!


Tssss....

MetalliCat
10 september 2002, 11:45
Damn jij hebt mazzel!! :grin:

andoni
10 september 2002, 15:28
en welke is nu de beste? heb namelijk zelf ook een line6 en word constant door vrienden de huid vol gescholden omdat ik op "digitale zooi" speel, nou ik vind het supervet klinken en ook nog eens erg handig, maar conservatieve mensen zijn nu een maal niet te overtuigen.

Harry
10 september 2002, 15:41
lekker laten lullen, die 'vrienden', als jij het mooi vind is het toch goed? Ik zweer zelf overigens bij een ouwerwetse buizenbak, maar als ik een keer geld heb ga ik ook digitale zooi uitproberen, want 't is wel lekker flexibel, al die geluidjes.



Op 2002-09-10 15:28, schreef andoni:
en welke is nu de beste? heb namelijk zelf ook een line6 en word constant door vrienden de huid vol gescholden omdat ik op "digitale zooi" speel, nou ik vind het supervet klinken en ook nog eens erg handig, maar conservatieve mensen zijn nu een maal niet te overtuigen.

Rectifier
10 september 2002, 15:48
Als je tevreden bent met je geluid moet je't vooral blijven gebruiken.
Ik gebruik (te) beide zowel digitaal als buizen (ook in combinatie met elkaar).

Digitaal heeft veel voordelen, maar in een band met veel muzikanten en 2 toetsen komt een dig. amp meestal niet lekker door de mix en is't zoeken naar het gitaargeluid.

Daarom koop ik er mede weer een buizenbak bij. Maar blijf digitaal gebruiken.

MegaDrive
12 september 2002, 00:22
Tja welke is de beste? Dat is een goeie. Het zijn allebei superversterkers, op hun eigen gebied. De ENGL klinkt formidabel, zowel clean als distorted, veel push, veel response, veel power. Je voelt de druk op de speakers en je wordt één met je geluid, hoewel dit duidelijk een NU-metal versterker is. Heel veel laag en gain op 10 is echt teveel. Wat dat betreft komt de Line6 meer tegemoet aan mijn idee van het perfecte geluid. Je kan werkelijk ALLES instellen, dat kost wat tijd, maar dan heb je ook wat. Er is veel meer ruimte om te experimenteren. Zo kom je spelenderwijs tot de conclusie dat je versterker veel meer aanwezig is in de mix wanneer je 2x8 ohm aansluit i.p.v. 1x16 ohm met de versterker op een closedback 2x12 setting. Daar kom je natuurlijk nooit achter (ik wel :wink:), maar ALS je dat soort dingen eenmaal weet kun je toveren met zo'n ding. Ik heb een rectified geluid getweaked dat ik vetter vind dan het origineel, door via de pc de "Distortion Grain Speed" te verlagen. Ooit zo'n setting gezien op een amp? Geniaal. Ik ben er ook in geslaagd precies het geluid van de Fireball na te maken. Klinkt exact hetzelfde, hoewel ik dat nog op hoge volumes moet testen. Ik kan er nog veel meer over vertellen, op aanvraag dan maar. Voor mij hoeft buizen iig niet meer per se.

Raffel
12 september 2002, 09:14
ik wil ook wel een geluidsample van de fireball horen... Kan ik um vergelijken met de powerball :razz: