PDA

View Full Version : Meer fun met een opvolger voor mijn Squier bullet 1985 ?



pauld
15 augustus 2005, 16:24
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds kort weer mijn Squier bullet uit 1985 met m'n Fender Stage Lead opgepakt. Heb altijd met veel plezier erop gespeeld, van latijns amerikaans, jazz tot rock, maar met name improviseren vindt ik leuk. Speel niet met plectrum maar gewoon met vingers en met wat Boss pedalen.

Nu vroeg ik mij af of een andere (betere ?) gitaar mij (nog) meer speelplezier geeft en waar ik dan aan moet denken/ op moet letten. Ik ben benieuwd wat een andere gitaar mij oplevert.

Ik heb een beetje in wat bladen en wesites gekeken, maar zie door de bomen het bos niet. Ik dacht in eerste instantie aan een Fender Strat, maar zag dat daar ook heel veel verschil in is (Japan, Korea, Us).

Alvast bedankt voor jullie reacties...

Orpheo
15 augustus 2005, 16:51
koop je een strat, doe t dan wel 2ehands. nieuw zijn ze wayy wayy wayyyyyyy overpriced. en zelfs 2ehands moet je soms oppassen.

ik weet het niet, of je meer plezier zult hebben.

ik heb zelf t meeste lol in spelen als ik op mijn ouwe afgeragte les paul speel.....en niet op een nagelnieuwe customshop les paul met flashy pickups en flashy brug en meuk......


das dus heel persoonlijk. ik zou zeggen, ga naar een gitarenzaak, speel wat, probeer wat. en als je iets hebt waarmee je direct een binding hebt, kan t haast niet anders dan alleen maar beter worden. toch?

Jax
15 augustus 2005, 16:55
Staar je trouwens niet blind op Fender. Kijk ook eens naar Blade of misschien een tweedehands Tokai.

Oh, ja, en Richwood..... :-?

Ritch
15 augustus 2005, 16:55
Ja, waarom zou het per se een Fender zijn?! Genoeg andere (BETERE) gitaren te koop.

Orpheo
15 augustus 2005, 16:59
ik denk vanwege de naam " fender". zo is t in ieder geval bij mij wel hoor. ik ben gewoon een merkenhoer. blades zijn goed hoor, daar niet van. zeer goed zelfs. maar die naam op dat headstock geeft mij toch wel een andere feel. kweenie.

pauld
15 augustus 2005, 17:52
[quote="Orpheo"]koop je een strat, doe t dan wel 2ehands. nieuw zijn ze wayy wayy wayyyyyyy overpriced. en zelfs 2ehands moet je soms oppassen.

ik weet het niet, of je meer plezier zult hebben.


Ok, thanks !!!! :wink:

Ik dacht in eerste instantie aan een Strat omdat die het naar mijn idee beste aansluit bij de Squier qua gevoel. Wat zijn dan met name de verschillen tussen de Strat en de Squier versie en waar moet ik op letten ???

Orpheo
15 augustus 2005, 19:30
[quote=Orpheo]koop je een strat, doe t dan wel 2ehands. nieuw zijn ze wayy wayy wayyyyyyy overpriced. en zelfs 2ehands moet je soms oppassen.

ik weet het niet, of je meer plezier zult hebben.


Ok, thanks !!!! :wink:

Ik dacht in eerste instantie aan een Strat omdat die het naar mijn idee beste aansluit bij de Squier qua gevoel. Wat zijn dan met name de verschillen tussen de Strat en de Squier versie en waar moet ik op letten ???

voor een antwoord op die vraag raad ik je aan te surfen naar www.gitaar.net en dan naar de FAQ. daar staat een hele uitleg tussen een hoop verschillende strats.

Lucluc
15 augustus 2005, 20:41
Volgens mij heb je al twee prima gitaren! Welke types zijn het? Dus versies met humbuckers of single coils, hoeveel elementen? Dan kunnen we misschien nog wat beter advies geven. Wil je iets totaal anders, of ongeveer hetzelfde?


Staar je trouwens niet blind op Fender. Kijk ook eens naar Blade of misschien een tweedehands Tokai.

Oh, ja, en Richwood.....

Ja, de zogenaamde 'lawsuit' gitaartjes zijn tegenwoordig extra populair. Misschien een Fernandes Revival, Tokai, Burny, Greco etc.

pauld
15 augustus 2005, 20:59
[quote="Lucluc"]Volgens mij heb je al twee prima gitaren! Welke types zijn het? Dus versies met humbuckers of single coils, hoeveel elementen? Dan kunnen we misschien nog wat beter advies geven. Wil je iets totaal anders, of ongeveer hetzelfde?

Er staat op Squier Bullit met een 1 in de ster (made in Japan). Op het metalen vierkantje achterop het nummer SQ41322 op de doos staat echter SQ41355. Hij heeft drie elementen met een plastic wit kapje erover, volume en toon knop, en 5 standen schakelaar, jack gaat er loodrecht in (dus niet schuin van opzij), tremelo.

Ik heb hem volgens mij +/- 1985 bij Servaas in Den Haag gekocht.

pauld
17 augustus 2005, 15:09
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe....

Ik heb inmiddels wat Fender Strats in mijn handen gehad en kwam tot de conclusie dat mijn Squier toch wel heel fijn is en ook qua constructie niet veel onderdoet.

Ik begrijp inmiddels uit het Fender forum dat de eerste Squiers een JV of SQ aanduiding hebben, dat deze uit Japan kwamen en dat de Squier die ik heb dus uit deze eerste series kwam (SQ serienummer). Ik heb mijn specifieke model nog niet kunnen achterhalen.

Ik ga nog eens kijken of andere snaren (dan Fender) wat meer speelconfort bieden, omdat ik niet met plectrum maar met m'n vingers(nagels) speel. Ga de Elixer nano proberen.