PDA

View Full Version : epiphone sg



mistressforchristmas
15 augustus 2005, 16:11
ik zou een epiphone sg g-400 willen kopen en er gibson elemente insteken dat komt uit op zoon 500€
een gibson sg standart kost al gauw 1000€ en meer
is het verschil van (geluids)kwaliteit met epiphone zo groot dat de prijs zo verschilt of heeft het gewoon met merk/zeldzaamheid te maken?

Orpheo
15 augustus 2005, 16:55
je betaald bij gibson vooral voor de naam. de gibson sg's zijn ook ietsjes anders. epi's zijn vaak/vaker kopzwaar, gibsons minder. kweenie hoe dat kan. gibsons hebben ook vaak (iets) mooier hout, en beter afwerking. je moet dan denken aan meegebonden frets (hoeft geen pre te zijn; sommigen vinden dat juist klote spelen), betere hardware (op de tuners na; bij gibson is dat kluson, bij epi grover. imo zijn grovers beter). en inderdaad pickups zijn bij epi minder top.

als je je epi wilt upgraden, bedenk dan dat ie nooit of te nimmer gibson zal kunnen benaderen. ook niet eens met bv custom made pickups en een top of the line brug. daarvoor is het hout " te slecht".

dit zijn mijn ervaringen ermee, ik denk dat anderen dat wel zullen bevestigen. succes!

almarvk
15 augustus 2005, 17:16
De Epiphone van Tony Iommi heeft dezelfde pick-ups erin zitten als bij de Gibson versie. En hij speelt er zelf ook op.

Misschien is dat een aanrader?

mistressforchristmas
15 augustus 2005, 17:36
ik weet dat gibson niet te evenaren is maar ik moet binnen men prijsklasse blijven, ik ben geen beginner meer maar angus young himself bennek nu ook weer niet. epiphone lijkt me geschikt
en de tony iommi g-400 is een singature model kosten die niet meer? :-$
en is ook nogal gothic ik hou van de originele SG look :)

Nocki
15 augustus 2005, 18:17
Ik heb mijn gibson special voor 600 euro gekocht. ik denk dat als je even wat beter kijkt op het net in de 2ehands afdeling dat je dan gelukkig wordt.
mijn gitaar blijft altijd die 600 euro waard. en nu ik er een koffer bij heb nog wel 100 meer. ik denk niet dat je voor epi moet gaan. al was het alleen voor de naam en lelijke headstock. bij gibson krijg je nog veel meer voordelen.

Nocki

jeroenuiteindhoven
16 augustus 2005, 11:26
Hoi,

Ik zat eigenlijk met hetzelfde, wel de sound maar niet t budget laten we maar zeggen.

Dus heb een bijna nieuwe Epiphone SG gekocht....(met de handtekening van Jack Black hehe, de school of rockgitaar, iemand had m gewonnen op 3 FM) voor weinig.

Maar ik speel over een Twin Reverb en was eigenlijk lichtelijk teleurgesteld over het geluid. Zeker omdat ik zeer goede reviews had gelezen over de SG-400 van Epiphone.

Maar wat nu: Mijn vriendin leende mijn Sgtje, en blies mijn 15 watt oefenampje op :) en kocht een Marshall valvestate 8080.

GVDMMe , wat een verschil, nu klinkt die SG echt briljant, echt AC/DC en dat zonder pedaaltje...

Uiteraard is het geen gibson en de versterker koste 2ehands ook maar 175 euro, dus binnen de 500 euro had (ik?) mn ac/dc geluid.

Ik zou zeggen ga voor die Epiphone.

jeroenuiteindhoven
16 augustus 2005, 11:33
Hoi,

Ik zat eigenlijk met hetzelfde, wel de sound maar niet t budget laten we maar zeggen.

Dus heb een bijna nieuwe Epiphone SG gekocht....(met de handtekening van Jack Black hehe, de school of rockgitaar, iemand had m gewonnen op 3 FM) voor weinig.

Maar ik speel over een Twin Reverb en was eigenlijk lichtelijk teleurgesteld over het geluid. Zeker omdat ik zeer goede reviews had gelezen over de SG-400 van Epiphone.

Maar wat nu: Mijn vriendin leende mijn Sgtje, en blies mijn 15 watt oefenampje op :) en kocht een Marshall valvestate 8080.

GVDMMe , wat een verschil, nu klinkt die SG echt briljant, echt AC/DC en dat zonder pedaaltje...

Uiteraard is het geen gibson en de versterker koste 2ehands ook maar 175 euro, dus binnen de 500 euro had (ik?) mn ac/dc geluid.

Ik zou zeggen ga voor die Epiphone.