PDA

View Full Version : ibanez usa custom



sjaakies
15 augustus 2005, 16:10
beste kenners

ik heb een usa custom. maar het type kan ik nergens achterhalen.
ook niet op jemsite of ibanez register


http://image62.webshots.com/62/3/44/18/419134418cgrgEc_ph.jpg

ik weet dat het hoogstwaarschijnlijk een custom graphic is maar verder.........

dus alle nuttige info is welkom

Anders Destium
15 augustus 2005, 16:14
Heb je al een topic geopend op jemsite of kunnen ze je daar ook niet helpen?

Misschien kun je Rich Harris (die www.ibanezrules.com runt) mailen of een van de oude catalogi op zijn site bekijken (custom graphics werden geloof ik in 92 en 93 gemaakt).

Orpheo
15 augustus 2005, 16:48
foto is weg...ik zie alleen een blauw kruisje (of rood, voor degenen met windhoos)

Ritch
15 augustus 2005, 16:54
Ik zie hem wel. Als ie na 1998 is gemaakt is het waarschijnlijk een J-Custom. Maar Andersch zegt dat customgraphics alleen in '92 en '93 werden gemaakt, dus dan sta ik ook voor een raadsel. Dan zou ik inderdaad even de oude catalogi op www.ibanezrules.com bekijken.

AART
15 augustus 2005, 17:16
gave plank!


maar ik kan je niet verder helpen, helaas.

Maxxas
15 augustus 2005, 18:26
Hey, ik zag deze gitaar ook voorbijkomen op jemsite.com
Heb je al geprobeerd contact te zoeken met de eigenaar van eenzelfde gitaar die op Ibanezregister staat? Misschien weet hij inmiddels meer.
Aan het serienummer kun je simpel zien uit welk bouwjaar hij komt.
Kan preproduktie zijn maar aan de andere kant, die andere gast had em nieuw gekocht dus kan ook een custom zijn die niet zo gewild was toendertijd.

sjaakies
15 augustus 2005, 18:36
hij is uit '91 ik kan inderdaad ibanez rulez mailen of ie meer weet.

en het e mail adres van die man op ibanez register bestaat helaas niet meer.

bedankt voor de info maar meer info is altijd welkom

Anders Destium
15 augustus 2005, 19:46
Het was niet een van deze hè? Ze staan alleen in 91 en 92 in de catalogus, ik zat er dus een jaar naast!

http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1991/usacg.jpg

http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1991/usacg_2.jpg

http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1992/uscg.jpg

http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1992/uscg_2.jpg

Ik zou het verder niet weten, misschien www.ibanezcollectors.com proberen?

sjaakies
17 augustus 2005, 12:09
nou inderdaad uit deze serie moet ie komen. maar hij staat er dus niet bij. bedankt voor de info Anders Destium.

ga dan toch maar eens mailen

EpiCenturiesAWAy
17 augustus 2005, 12:25
Kan je die ibanessen nog krijgen met die omgedraaide kop ? Die vind ik veel mooier dan met zo'n 'normale' .

Swan
17 augustus 2005, 12:28
misschien later overgespoten?
ff bij de brug en elec. checken misschien

AART
17 augustus 2005, 13:27
Kan je die ibanessen nog krijgen met die omgedraaide kop ? Die vind ik veel mooier dan met zo'n 'normale' .

alleen de paul gilbert sig.

EpiCenturiesAWAy
17 augustus 2005, 13:54
Kan je die ibanessen nog krijgen met die omgedraaide kop ? Die vind ik veel mooier dan met zo'n 'normale' .

alleen de paul gilbert sig.

Ja, dies ook super vet :-D

AART
17 augustus 2005, 15:08
idd, wat stickertjes over die stomme f gaten en gaan :D

sjaakies
17 augustus 2005, 16:49
misschien later overgespoten?
ff bij de brug en elec. checken misschien

nee is niet over gespoten want er is nog iemand die er een heeft

Soulflyhigh
18 augustus 2005, 14:15
Kan je die ibanessen nog krijgen met die omgedraaide kop ? Die vind ik veel mooier dan met zo'n 'normale' .

alleen de paul gilbert sig.
Dino Cazares heeft ook een vette custom met een reversed headstock. Erg mooi idd jammer dat er niet meer te verkrijgen zijn :cry:

AART
18 augustus 2005, 14:17
je kan ze volgens mij custom wel krijgen, schijnt ibanez niet moeilijk over te doen.

moet je serlui bellen en vragen of ze het kunnen leveren(gitaar die je vet vind maar dan met reversed headstock)

was ook een gast in de vs die er een besteld had met fixed ipv floyd rose bridge.

SL-3
18 augustus 2005, 14:52
Fuck ik ben die hard ibanez hater, maar die usa customs zien er wel cool uit man. :o




NOT :lol:

Jax
18 augustus 2005, 15:06
Fuck ik ben die hard ibanez hater, maar die usa customs zien er wel cool uit man. :o




NOT :lol:

De Ibanez "No bones about it"

http://www.kosakuworld.com/guitar/ibanez-us-skullbone.jpg

De Jackson Soloist Skulls

http://guitarhanger.com/guitars/images/jacksonsoloistskulls.jpg

In dit geval kan ik niet zeggen dat ik Jackson mooiere gitaren vind maken dan Ibanez....

AART
18 augustus 2005, 15:30
zeker aangezien jackson veel airbrushes jat van oude ibanez artists en USRG's

en als die hard ibanezhatershater vind ik dat SL-3 zijn SL-3 maar even op een plek moet steken waar de zon niet schijnt.

Orpheo
18 augustus 2005, 15:31
Fuck ik ben die hard ibanez hater, maar die usa customs zien er wel cool uit man. :o




NOT :lol:

De Ibanez "No bones about it"

http://www.kosakuworld.com/guitar/ibanez-us-skullbone.jpg

De Jackson Soloist Skulls

http://guitarhanger.com/guitars/images/jacksonsoloistskulls.jpg

In dit geval kan ik niet zeggen dat ik Jackson mooiere gitaren vind maken dan Ibanez....

IK WEL :lol: :-D

het headstock van ibanez is al zo fuckin lelijk. daar is t headstock van epiphone nog een schoonheid bij...en dan met die zaagtand als inleg..

neuh, jackson is nog altijd wel IIIETS (lees: heel veel) stijlvoller.

AART
18 augustus 2005, 15:37
ik moet bij een jackson headstock altijd aan die ene foto van andy denken....

nla0079
18 augustus 2005, 16:06
je kan ze volgens mij custom wel krijgen, schijnt ibanez niet moeilijk over te doen.
Als de nek van je Ibanez breekt, krijg je zelfs geen nieuwe tenzij je de kapotte inlevert, en zeker geen ander model. Als ze daar al moeilijk over doen...


was ook een gast in de vs die er een besteld had met fixed ipv floyd rose bridge.Dat betwijfel ik ten zeerste, tenzij hij endorsee is. Heb je een naam of link ? Nee, zelfs toen Ibanez nog een "custom shop" had, kon je alleen maar halzen, pickups ed. combineren (beetje zoals bij Carvin). Als je nu iets afwijkends wil, zal je toch naar een gitaarbouwer moeten, en dan nog: weinig bouwers zullen bereid zijn een reversed headstock voor je te bouwen met exact dezelfde kop, uit vrees voor rechtszaken.

Orpheo
18 augustus 2005, 16:23
zeker aangezien jackson veel airbrushes jat van oude ibanez artists en USRG's

en als die hard ibanezhatershater vind ik dat SL-3 zijn SL-3 maar even op een plek moet steken waar de zon niet schijnt.

zover ik weet was jackson de eerste die met radicale paintjobs kwam....ik heb jacksons gezien uit begin jaren 80 met echt VETTE paintjobs, waar ib-anus nog een puntje aan kan zuigen. jackson owned ibanez BIG time. wat heet ibanez nu voortgebracht dat ECHT innoverend was? niks eigenlijk...jackson heeft de floyd rose tot grote hoogten gebracht (jackson was de eerste eigenlijk die floyd roses op gitaren had, en daarmee groot is geworden, samen met Hamer eigenlijk) jackson was de eerste met flashy paintjobs.


ibanez kan eigenlijk alleen maar goed jatten, of ontwerpen zwaar verkrachten (zie: Jem, JS-1000 etc etc).

ik zeg dus dat ik ze LELIJK vind. niet slecht. dat zeker niet. ibanez is heel goed zelfs, maar niet mijn smaak, omdat ik het jatters vind.

Maiden Michiel
18 augustus 2005, 16:51
...jackson owned ibanez BIG time...

8-) Shred on dude!!

Anders_Destium
18 augustus 2005, 17:14
Heerlijk, die haat die komt bovendrijven bij sommige posts. Waar mensen zich niet allemaal druk om kunnen maken :-?

olaf reijnders
18 augustus 2005, 17:17
Uiteindelijk jat iedereen van iedereen.

Wabbie
18 augustus 2005, 17:56
om eerlijk te zijn vind ik het headstock van Ibanez iets meer hebben dan bij jackson. Tenmiste bij een superstrat model dan. Jammere van Ibanez is dan weer dat ze tegenwoordig bijna alleen maar superstrats maken en Jackson niet. En bij een puntgitaar vinnik een jackson headstock wel weer passen, ik heb zelf een Jackson Kelly basgitaar en ik zou er niet aan moeten denken om daar een Ibanez headstock op te hebben :-?
Naja smaken verschillen gelukkig.

tijd om de fender jazzmaster maar eens van de muur te pakken :razz:

Orpheo
19 augustus 2005, 01:44
Heerlijk, die haat die komt bovendrijven bij sommige posts. Waar mensen zich niet allemaal druk om kunnen maken :-?

khoop niet dat dat voor mij bedoeld was?? ik haat ibanez nl niet hoor.....alleen de superstratmodellen. die artcoredingen vind ik super.

btw: @ maiden michiel: ik shred niet :D ik speel alleen maar old school stuff a la def leppard (o.a.) en daarom ben ik jacksonfan geworden....kan t nie helpen...

crrrN
20 augustus 2005, 23:48
Ik vind die headstock van Jackson wel ok, van Ibanez vind ik veel en veel mooier.

Orpheo
20 augustus 2005, 23:57
t headstock van ibanez vind ik niet " eigen" genoeg; tis een redelijk directe afstammeling van fenders headstock. redelijk makkelijk te zien. jackson's headstock komt meer van gibson vandaan, maar toch iets anders weer (net als ibanez) maar dat van jackson doet mij agressiever aan dan dat van ibanez. tis zo lief....

AART
21 augustus 2005, 12:46
t headstock van ibanez vind ik niet " eigen" genoeg; tis een redelijk directe afstammeling van fenders headstock. redelijk makkelijk te zien. jackson's headstock komt meer van gibson vandaan, maar toch iets anders weer (net als ibanez) maar dat van jackson doet mij agressiever aan dan dat van ibanez. tis zo lief....

ibanez headstock is ene kant gibson, andere kant fender om het in grove lijnen te zeggen.

ik vind het wel vet zo.

Wormaap
21 augustus 2005, 18:31
Hoe zeer ik ook Jackson/Charvel fan ben: Voor zover ik weet was het niet Jackson, maar Kramer die de Floyd Rose geïntroduceerd heeft. Persoonlijk heb ik een beetje een haat/liefde-verhouding met Ibanez. Het zijn gewoonweg goede gitaren, kwalitatief gezien, maar bij mij maken ze niet echt iets 'los' zeg maar, en da's een gevoel dat ik bij m'n Charvel, Dean en zelfs m'n gemodde Epiphone wel krijg.

olaf reijnders
21 augustus 2005, 18:50
De meeste Vai modellen, de "kleurige" modellen vind ik echt spuuglelijk. Maar de nieuwe model, de spiegelmodel vind ik supergaaf! Gemakkelijk ook als je je spiegel vergeten bent.

Orpheo
21 augustus 2005, 19:56
Hoe zeer ik ook Jackson/Charvel fan ben: Voor zover ik weet was het niet Jackson, maar Kramer die de Floyd Rose geïntroduceerd heeft. Persoonlijk heb ik een beetje een haat/liefde-verhouding met Ibanez. Het zijn gewoonweg goede gitaren, kwalitatief gezien, maar bij mij maken ze niet echt iets 'los' zeg maar, en da's een gevoel dat ik bij m'n Charvel, Dean en zelfs m'n gemodde Epiphone wel krijg.

niet helemaal waar.....

t was hamer...

http://hamerguitars.com/?fa=firsts

daar zie je t. leuke feitjes overigens.

ik ben t overigens met de rest van je post eens...

Raffel
22 augustus 2005, 08:47
De meeste Vai modellen, de "kleurige" modellen vind ik echt spuuglelijk. Maar de nieuwe model, de spiegelmodel vind ik supergaaf! Gemakkelijk ook als je je spiegel vergeten bent.

Alleen je beetje zonde als je in je pubertijd zit en je knijpt je puisten boven _DIE_ spiegel uit :)

fred dons
22 augustus 2005, 09:45
ook niet helemaal waar Hamer zou weliswaar de eerste produktie gitaar hebben gehad met floyd echter Charvel gebruikte hem al op zijn one -off gitaren (dus non productie gitaren) dus zij waren eerder

Ik vind de stelling van Hamer overigens twijfelachtig, Kramer had de exclusieve verdeling van Floyds en heeft aan de wieg gestaan van de ontwikkeling van de versie met finetuners, (de eerste floyds hadden geen finetuners) de finetuners kwamen pas op de floyd nadat Kramer en Eddie van Halen besloten hadden om niet verder te gaan met de Rockinger locking tremelo die toen al finetuners had. Kort daarna verkreeg Kramer het exclusieve recht op OFR's en kon geen enkele andere fabrikant (behalve als de klant zelf de floyd leverde) een gitaar met OFR maken.
Dit is ook de reden dat de eerste jacksons en BC Riches Kahlers hadden of licensed floyds gemaakt door Gotoh of Takeuchi

Raffel
22 augustus 2005, 09:53
ok maar heeft Ibanez daarom ook nog knaken neer moeten tellen voor het ontwikkelen van de Edge tremolo?

fred dons
22 augustus 2005, 10:57
inderdaad Ibbi kon kiezen of een licensed inkopen of er zelf 1 ontwikkelen
qua schaalgrote was voor Ibbi zelfontwikkelen interessanter (lees: uiteindelijk goedkoper)

en zij hebben wel een aantal verbeteringen op de OFR gemaakt dus het heeft wel zin gehad,hadden ze alleen maar het zelfde staal gebruikt als de OFR en ze hadden een perfecte trem gehad :-(

Raffel
22 augustus 2005, 11:02
de Lo Pro Edge/Double Edge is perfect :) Over de andere trems doe ik geen uitspraak, daar heb ik geen ervaring mee. Ik weet wel dat de Lo-TRS zo ongeveer de slechtste Ibbi tremolo verkrijgbaar is.

Orpheo
22 augustus 2005, 11:42
inderdaad Ibbi kon kiezen of een licensed inkopen of er zelf 1 ontwikkelen
qua schaalgrote was voor Ibbi zelfontwikkelen interessanter (lees: uiteindelijk goedkoper)

en zij hebben wel een aantal verbeteringen op de OFR gemaakt dus het heeft wel zin gehad,hadden ze alleen maar het zelfde staal gebruikt als de OFR en ze hadden een perfecte trem gehad :-(

wat is er dan zo fundamenteel anders aan de edge in vergelijking tot de OFR?

Anders_Destium
22 augustus 2005, 11:48
Edge is vooral een floydkopie maar heeft bijvoorbeeld een plopper ipv een schroever. Hij werkt soepeler en is minder zwaar.

de lo-pro edge is een ander beest, veel compacter dan een OFR of Edge.

Raffel
22 augustus 2005, 11:53
een plopper ipv een schroever.

:o

fred dons
22 augustus 2005, 11:55
klopt, en ik vind hem beter aanvoelen voor palm muting

maar vanwege de betrouwbaarheid heb ik toch maar overal OFR's op gemonteerd (het staal van een OFR blijft langer goed en omdat ik nogal ruw met mijn gitaren omga is dat wel belangrijk voor mij)

Nickname
24 augustus 2005, 14:43
Uiteindelijk jat iedereen van iedereen.

Beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen :D

AART
24 augustus 2005, 14:59
ik vind zelf de edge heel erg fijn, maar de edge pro die nu op mijn rgt zit komt beter terug naar n ulstand, maar dat zal wel komen door de leeftijd van die edge(87) in vergelijking tot de rgt(03).