PDA

View Full Version : [SteveLukather] :: Love Thing Cover ::



Ritch
15 augustus 2005, 15:02
Origineel van Joe Satriani, wederom in een 1-take opgenomen dus het zweet op het voorhoofd :razz:

Njoy!

http://richard.hebhetlef.com/richardlovething.mp3

Greets, Richard

http://www.alwaysontherun.net/JOE.jpg

(BTW, deze gast ben ik níét :lol: :D )

SL-3
15 augustus 2005, 15:16
Hey Richard cool gedaan 8-)

Ik vind je tone vet, wel scherper dan satch, maar daar hou ik wel van. Welke gear heb je hiervoor gebruikt als ik vragen mag?

ff wat kritiekpuntjes:

Je timing is af en toe off is en bij sommige stukjes speel je nog ietwat slordig. Voor derest vind ik het vet gedaan.

ArpeggioKing
15 augustus 2005, 15:19
Ja, erg mooie sound. Zeker. Mag ik vragen welke effecten je hebt gebruikt icm je gear?

goed gedaan!

marijn.

Ritch
15 augustus 2005, 15:31
Thanks, zo snel al reactie! :)

@ Shakeel, in mijn SummerSong-cover heb ik soms ook moeite met de timing, dat is iig een ding die ik kan verbeteren. En die slordige stukjes ( :oops: ) Dan denk je teveel na en dan ga je de mist in :wink:

@ AP: Bedankt voor je reactie! Enne.. mijn set-up is cheap, maar ik haal eruit wat er uit te halen valt:

Iba SZ > Dunlop GCB-95 > Korg AX100G > PC mic ingang :D

De Korg gebruik ik voor de distortion en delay (Delay vind ik vrij goed voor zo'n goedkoop dingetje!)

Robbert v.d. Hanenberg
15 augustus 2005, 16:39
Yo Luke :D ...klinkt lekker man!!

van puffelen
15 augustus 2005, 23:49
Timing is volgens mij nergens "off" maar gewoon goed.
Anders dan het origineel, maar gewoon goed.
Alleen het geluid vind ik niet zo mooi, maar erg goed gespeeld hoor !

Ritch
15 augustus 2005, 23:59
Bedankt voor jullie reacties, Robbert en van puffelen!

@ van puffelen: dit is inderdaad de live-versie van de CD/DVD Live in San Fransisco. Deze vond ik meer "losser" dan de studioversie. (En ik vind het liedje dan ook lekkerder te spelen :) ) En over de sound, ik was er wel vrij tevreden over, maarja, je weet, ieder zijn eigen mening! :)

VHsologitarist
16 augustus 2005, 02:54
Klinkt goed luke ;) keep on playing..
8-)

Toffe gozer
18 augustus 2005, 23:29
He ik had deze tune helemaal over het hoofd gezien, gaaf gedaan, al klinkt de solo gedeelte af en toe een beetje out of tune maar dat kan ook aan de opname kwaliteit liggen , in iedergeval erg lekker gespeeld :)

c.hultermans
20 augustus 2005, 10:17
Goed gedaan hoor!!!

Grtz,

Conrad

Mr.Bluesbreaker
20 augustus 2005, 11:40
He dit is tof!
goed gedaan, met een ax100G nog wel :o
Die heb ik ook, ik weet wat voor een onding het is.
Misschien een klein puntje: soms in het thema heb je vrij vaak de dezelfde "wah-beweging", alsof je een luchtbed oppompt. Misschien dat je daar nog wat meer variatie in kan aanbrengen. Aan de andere kant, ik ben niet zo'n wah-vogel, wie weet ligt het ook aan die ax 100g.
Tis natuurlijk geen rmc wat erin zit :wink:

Sonno
20 augustus 2005, 18:43
Geinig gedaan hoor! Knap dat je het zo in 1 keer hebt ingespeeld! Je gaat wel een beetje de mist in bij de snelle stukjes, helaas. Toch luisterd het lekker weg!
PS: Ik ken het origineel ook niet btw.

c.hultermans
20 augustus 2005, 19:16
"alsof je een luchtbed oppompt"


hahahahaha lol, wat een geweldige uitspraak :lol:

Ritch
21 augustus 2005, 14:54
Ferry: Thanks dude! 8-)

Freddy: Bedankt voor het beluisteren en je reactie! Voor zover ik het weet was de gitaar wel in tune, maar ik heb soms wel eens ruzie met de g-snaar :wink:

Conrad: Gracias!

Bluesbreaker: Grappig dat je het opmerkt dat ik toch wel dezelfde wah-beweging doe; als ik luister naar de San Fransisco live-versie hoor je dat Joe inderdaad (vrij) veel afwisselt met het wahen. Bedankt voor het luisteren he! :)

Sonno: Merci!

sunday violence
21 augustus 2005, 16:36
hmmm tja ik vind je sound best kut en die drumfills zijn af en toe ook wat wazig. je moet nog veel oefenen om in de buurt van het origineel te komen.
en let idd een beetje op hoe je je wah gebruikt.

Ritch
21 augustus 2005, 16:44
hmmm tja ik vind je sound best kut en die drumfills zijn af en toe ook wat wazig. je moet nog veel oefenen om in de buurt van het origineel te komen.
en let idd een beetje op hoe je je wah gebruikt.

Sound: Jou mening.

Drums: Backingtrack, beter was er niet te krijgen.

En over het "origineel", gast je moet even wat beter lezen, dan zou je er achterkomen dat dit een live-versie betreft.

sunday violence
21 augustus 2005, 17:03
oei beetje gefokte reactie, was niet lulllig bedoeld maar was idd mijn mening en die wilde ik even geven. Ik heb dit nummer ook wel eens gespeeld, live ook, en ik vind gewoon dat je (nog) niet kan tippen aan hoe satch m speelt.

Roy K.
21 augustus 2005, 17:22
Ben ik met je eens, komt niet in de buurt van Satch, maar het lijkt me sterk dat jouw versie dat wel komt! :wink:

Gitaargeluid is niet al te best IMHO, maar ik vind 'm wel tof! 8-)

Ritch
21 augustus 2005, 17:52
@ sunday, jou reactie was ook gefokt. Maar de rest is het jou mening :)

@ Roy: Noway dat ik ooit aan Satch kan tippen :wink: Maar ik oefen gewoon door en zie wat ervan komt! Bedankt voor het luisteren en je reactie :)

Maiden Michiel
21 augustus 2005, 18:23
Niet slecht gedaan!

De hogere melodieen klinken goed vind ik.
Het begin vind ik een stuk minder; lelijke sound en wat krampachtig gespeeld naar mijn mening.
Snelle stukjes moet je idd aan werken.
Met wah spelen lijkt mij erg moeilijk dus ik zeg: een goede first shot!

Ritch
21 augustus 2005, 20:11
Niet slecht gedaan!

De hogere melodieen klinken goed vind ik.
Het begin vind ik een stuk minder; lelijke sound en wat krampachtig gespeeld naar mijn mening.
Snelle stukjes moet je idd aan werken.
Met wah spelen lijkt mij erg moeilijk dus ik zeg: een goede first shot!

Thanks 8-)

Ohja, nog even een kanttekening over dat wahen; ik heb de wah expres in kwarten gehouden om het geheeltje strak te houden. Maar je krijgt dus toch :oops: eigenlijk wel :oops: dat


"alsof je een luchtbed oppompt"
-effect :-D

SL-3
21 augustus 2005, 21:42
oei beetje gefokte reactie, was niet lulllig bedoeld maar was idd mijn mening en die wilde ik even geven. Ik heb dit nummer ook wel eens gespeeld, live ook, en ik vind gewoon dat je (nog) niet kan tippen aan hoe satch m speelt.

Pff Richard speelt em veel beter dan jou. Jij speelde em live wahwahwahahahhaha ik kreeg pijn in mijn oren van je valse bends en je slordigheid :-? Het moet eens afgelopen zijn met je arrogante gedrag. Arrogant is ók, maar dan moet je wel goed zijn en dat ben jij niet vies n00bje.

sunday violence
21 augustus 2005, 21:49
hahaha ken je mij zowiezo? jij bent toch die kansloze stakker shakeel? ik kan me niet herinneren dat je mij ooit dat nummer hebt horen spelen... ik heb jouw overigens WEL dat nummer horen spelen, en daar ga ik geeneens meer over beginnen. sufkut 8-)

SL-3
21 augustus 2005, 21:54
???? haha ken je mij zowiezo?? ben jij niet die kansloze stakker die is afgewezen voor het conservatorium?? 8-)

Wat doe jij Rockacademie :lol: Over 2 jaar ben ik afgestudeerd BI auditing consultant en zit jij met je rockacademie papiertje smekend in de viavia om leerlingen die je een tientje per uur geven. :lol:

VHsologitarist
22 augustus 2005, 15:54
JONGENS!! :-(

gaan ze dit topic ook alweer verzieken...
stay tuned zou ik zeggen.. ;) beetje respect voor richard!!

8-)

c.hultermans
22 augustus 2005, 17:39
JONGENS!! :-(

gaan ze dit topic ook alweer verzieken...
stay tuned zou ik zeggen.. ;) beetje respect voor richard!!

8-)

tja....... :-(

Ritch
22 augustus 2005, 18:21
Ja, komop guys, ruzie maken doen jullie maar in een ander topic! Bedankt voor je intermezzo, Ferry...

Back on-topic!

Neals
24 augustus 2005, 22:53
Ach, ik vind het zeer netjes, af en toe een vals nootje is ook niet erg, weet je zeker dat het live is :D

Enigste wat ik zelf niet mooi vind is het veelvuldig gebruik van de wah, ik hou meer van een wat natuurlijke toon. Maar dat is smaak.

Ik doe het je iig niet zo 123 na.