PDA

View Full Version : Intellifex vs. G-Major



Chiel
5 september 2002, 16:10
Rocktron Intellifex of TC G-Major? That’s the question…

Wie heeft ervaringen met beide en welke is eigenlijk de beste keuze wanneer Chorus en Delay effecten de boventoon voeren?

Yek
6 september 2002, 17:46
zie deze link:

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=e78ed636313518d8d412fe49861f6e54& threadid=108355&highlight=gmajor

Chiel
6 september 2002, 19:49
Thanx Man! Dat was nuttige info.

Toch jammer dat een TC niet echt bruikbaar is voor een Parallelle FX. Maar ach, dat mag de pret niet drukken. Ik ben zeer gecharmeerd van een regelbare Delay effect via een voetpedaal (van 0-100%) zoals die bijv. op de GT3 zit. DE TC bied deze optie, dus dat is voor mij echt een pluspunt.

Greetz, Chiel.

Nesker
6 september 2002, 19:52
mijn neef heeft de g major, naar wat ik gehoord heb is die chorus echt vet, supermooi

Sj03rd
9 september 2002, 12:14
Ik heb ook een G-major en hij is idd errug goed.

maar hoe kun je zien of je een seriële of parallelle FX loop hebt.

Ik heb een losse pre-amp en poweramp dus ik neem aan dat ik het serieel heb?? maar wanneer isset nou parallel?

Rectifier
9 september 2002, 12:32
Serieel:

Gtr.-> pre-amp -> fx unit -> poweramp

Parallel:

Gtr.-> pre-amp -> fxunit in FXLOOP -> pre-amp - poweramp

De Parallele FX loop is altijd regelbaar met een Mix/Level knop.
Bij sommige amps wordt ie Serieel als je'm helemaal open draait op 100%.

Rectifier
9 september 2002, 12:33
Ik zou voor de TC gaan.
Ik heb zelf de Intellifex gehad, en klinkt geweldig, alleen moeilijk instellen.

De TC heb ik geen ervaring mee, maar de chorus is geweldig en je kan de delay tempo bepalen met TAP.

Dat kan met de Intellifex niet.

Raffel
9 september 2002, 13:51
maaruh, hoezo is ie dan niet bruikbaar voor parallel fx? Het ligt dan toch volkomen aan je amp? Zolang je een fx-loop hebt, kan je m daar toch doorheen halen?

Chiel
9 september 2002, 14:11
Hier het antwoord van Harmony Central;

Because you can't kill the dry signal in the G-Major, there's always the dreaded phasing risk. Therefore TC recommends NOT running the device in parallel loops.
It may work however in parallel loops with the MIX knob on the amp at "100% wet" (using only certain devices).

Het fase probleem veroorzaakt een Harmonizer achtig geluid, wat niet echt fraai is (alhoewel het in Lukather achtige licks best leuk klinkt).

Jimi Hendrix
9 september 2002, 20:53
Of je zet de mix van de TC op 100%, dat werkt ook prima, voor chorus delay en reverb.
Die g-major klinkt toch het beste voor die effecten.

srv-man
9 september 2002, 21:37
Je merkt het faseprobleem goed in de parallelle effectloop als je de TC op bypass zet. Je krijgt dan inderdaad een uit fase geluid, wat je ook weer als effect op zich kunt gebruiken.
Maar hij tast het geluid verder nauwelijks aan dus gewoon in de seriele loop zetten.

Raffel
10 september 2002, 16:46
mja maar serieel is geen loop natuurlijk :smile: