PDA

View Full Version : welk materiaal opvullen gat brug om kleiner gat te boren



rupke
15 augustus 2005, 12:12
Hoi,

ik ga mijn brug en tune a matic vervangen. ik heb hiervoor al de nieuwe liggen. Echter ik heb geconstateerd dat de nieuwe brug en tunamatic kleinere pluggen hebben die in de body gaan. ik wil nu de huidige gaten opvullen om vervolgens een kleiner gat te boren. Kan iemand mij vertellen welk materiaal het best te gebruiken hiervoor.

Alvast bedankt.

Groetjes Rupke

fred dons
15 augustus 2005, 13:16
praxis en karwei verkopen stokken van esdoorn in verschillende diameters, je kunt proberen om precies de maat van je gaten te krijgen.
als dat niet lukt, de maat nemen die ze wel hebben en die iets groter is dan de bestaande gaten + een houtboortje in de zelfde maat.

uitboren. stok er in steken (liefst wel met een kolomboor uitboren zodat een recht gat krijgt en de stok goed klem in het gat komt te zitten)
stok aftekenen met een potlood en afzagen.
daarna met flink wat houtlijm in het gat steken (de lijm die er dan weer uitkomt met een tissue weg vegen als hij nog nat is)

(zie ook het topic van Franc voor zijn klusons)

rupke
15 augustus 2005, 14:04
Hoi Fred,

bedankt voor je advies. ik ga straks gelijk kijkne. ik was al bang dat ik het met 1 of ander substantie moest opvullenof zo en of dat wel allemaal zou gaan werken. maar wat jij voorsteld lijkt me een goede manier

hartstikke bedankt

Groetjes Rob

fred dons
15 augustus 2005, 15:03
nee als je met houtpastas en fillers gaatwerken dan gaat het allemaal snel los zitten, dus massief hout is i.d het beste

succes!

Jeanken
15 augustus 2005, 19:51
Ik begrijp in de eerste plaats al niet waarom ze dit doen, elke brug die ik al vervangen heb had kleinere studs..
Er bestaan ook verloopstukjes, speciaal voor gitaar zowel als gewoon ergens in een doe het zelf te verkrijgen normaal.

mark77
16 augustus 2005, 18:28
Hoi,

Ik zou inderdaad eens bij www.voxhumana.nl kijken, waarschijnlijk kun je daar studs vinden die zo in de oude gaten vallen. Hoef je tenminste niet te klooien met opvullen. Is echt veel mooier!