PDA

View Full Version : hoe benoem ik deze vraag...



Nocki
15 augustus 2005, 10:53
Hoi.

ik wil mn poweramp van mn mesa mark IV aansluiten op een plaat met daarom de 3 outputs. dus gewoon verleng kabels in mn mark Iv naar die plaat zodat het wat makkelijker aansluit. op die plaat kies ik dan voor 2 x 4 ohm of 1 x ohm. maar als er een plug zit in alle outputs zit mijn mark IV waarschijnlijk niet meer welke output wordt gebruikt. klopt dat?

of kan ik dit gewoon doen? en begrijp je de vraag?

Albert
15 augustus 2005, 12:03
Als ik goed begrijp wat je bedoelt tussen alle kromme zinnen door, dan kan het niet. Je plugt namelijk continu jacks in je amp zelf en je kunt dan dus niet meer kiezen welke ohmage je wilt.

Nocki
15 augustus 2005, 12:15
tis inderdaad een kromme zin. erg moeilijk iets moeilijks duidelijk te maken als er mensen tegen je staan te praten.

het is dus de bedoeling om de out puts een cm of 40 te verlengen en te verleggen. hoe maak ik dit nu goed duidelijk?
weet mijn amp dan wat er aan hangt of raakt ie in de war?

Nocki

FNaRK
15 augustus 2005, 13:27
Ik denk dat je versterker behoorlijk in de war raakt, ik raad persoonlijk http://www.riagg.nl aan .....

Robbert
15 augustus 2005, 13:35
Je zou er voor kunnen kiezen om op alle outputs een verlengkabeltje aan te sluiten, met daarop een label met de impedantie. Echter, ik weet niet of je zomaar losse kabels in je speakeruitgangen mag duwen, misschien zit er een sluiting in ofzo... :)

sickpunk
15 augustus 2005, 21:37
Je zou er voor kunnen kiezen om op alle outputs een verlengkabeltje aan te sluiten, met daarop een label met de impedantie. Echter, ik weet niet of je zomaar losse kabels in je speakeruitgangen mag duwen, misschien zit er een sluiting in ofzo... :)
dat is juist z'n vraag

Wilbert
15 augustus 2005, 23:35
ik zou zeggen: schroef die amp open en KIJK wat voor connectors er in zitten. Als er stereoconnectors zitten (ook aangesloten) op een aansluiting die mono is, dan is het tegelijkertijd een schakelaar. Zitten die er niet, dan niet.

Robbert
16 augustus 2005, 01:31
dat is juist z'n vraag

En het antwoord is dan ... ?