PDA

View Full Version : Vraag(hele domme)



scholier
15 augustus 2005, 09:24
Ik weet dat het heel dom klinkt maar ik snap er ff geen bal meer van. Ik heb een gitaar een versterker een wah wah en een english muffin
ik weet niet welke snoer nou waar in moet. Bij de wah wah staat er amp en instrument en bij de muffin output en input. Als ik de wah voor me muffin wil zetten, waar moet dan wat?

imlikeajungle
15 augustus 2005, 09:28
gitaar --> input muffin
output muffin --> instrument op je wah
amp ---> versterker

vragen zijn nooit dom.

Raffel
15 augustus 2005, 09:28
nou...?

scholier
15 augustus 2005, 09:38
bedankt, alleen nu lijkt het dat als ik de wah aandoe, de wah alleen een overstuurden klank krijgt als ik de overdrive van de versterker aanzet.

imlikeajungle
15 augustus 2005, 09:40
sorry, dat moet je nu nog eens uitleggen...

als je distortion op je amp aanzet, is het normaal dat je wah distorted klinkt, want hij gaat door de distortion van je amp vor hij aan de speaker komt en dan dus tot jou doordringt ;)

scholier
15 augustus 2005, 09:46
maar hij overstuurd amper als ik me distortion pedaal aanzet.

imlikeajungle
15 augustus 2005, 09:50
dan heb je een wah met veel headroom... meer gain?

scholier
15 augustus 2005, 09:56
onmogelijk :razz: btw: Als ik wah lijkt het alsof het een soort van volume pedaal is die helemaal aanstaat bij het hoogste treble gehalte en als je het bass gedeelte naar beneden drukt alsof hij heel zacht staat, iemand een oplossing?

Raffel
15 augustus 2005, 10:10
en het is geen volume pedaal?

:-D

amon
15 augustus 2005, 10:18
wissel het even om:

gitaar ---> instrument wahwah
amp wahwah ---> input muffin
output muffin ----> amp

Raffel
15 augustus 2005, 10:50
wah altijd eerst is toch sowieso de 'regel'?

Stratman70
15 augustus 2005, 12:28
Ja, ik zou eerst de wah doen en dan pas de MacMuffin.

WICKED
15 augustus 2005, 12:40
zon probleem heb ik ook met m'n metalzone en cry baby wah.

dus metalzone crybaby amp, wat is de beste optie?

jorrit
15 augustus 2005, 13:08
questie van smaak, meestal gooi je filter effecten als en wah vooraan dus, gtr - wah - dist - amp

Mitch
15 augustus 2005, 13:30
Erg grappig als meteen bij de eerste reactie al de fout gemaakt wordt, hoe lang het dan duurt voor iemand het door heeft :D



Als ik de wah voor me muffin wil zetten, waar moet dan wat?


gitaar --> input muffin
output muffin --> instrument op je wah



:lol:

Overigens is het een bekend probleem bij Crybaby's dat ze in de bas-stand (hak) slecht klinken. Ze filteren daar zo veel weg, dat het in sommige gevallen een compleet instortend volume tot gevolg heeft.
Als je handig bent met de soldeerbout kun je daar zelf het één en ander aan veranderen (zie de vele DIY sites) en anders zul je naar een betere wah om moeten kijken.

Kim Wilson
15 augustus 2005, 13:39
zon probleem heb ik ook met m'n metalzone en cry baby wah.

dus metalzone crybaby amp, wat is de beste optie?
De metalzone weggooien! :razz:

scholier
15 augustus 2005, 16:55
wissel het even om:

gitaar ---> instrument wahwah
amp wahwah ---> input muffin
output muffin ----> amp

Das juist het probleem(waar ik net achterkwam) als ik dat doe krijg ik geen clean geluid en ik moet de volume van me muffin heel veel open doen om een zwak signaal te horen.

scholier
15 augustus 2005, 17:00
nou hij doet het nu opeens wel, bedankt? :-D

scholier
15 augustus 2005, 17:03
het was gewoon een verrotte kabel, ik heb hem nou omgedraaid en de wah is nu fucking amazin. thanx

Bullseye
15 augustus 2005, 17:06
:-?

....goede kabels. snoertjes, adapters en volle batterijen zijn de basis van een goede output :wink:

Basseytje
18 augustus 2005, 01:02
ik heb ook even een vraag

wat is een muffin, kben een noobie in dat soort dingen maar eens moet je het leren