PDA

View Full Version : Pre amp: Welke?



X-Rated
14 augustus 2005, 21:40
Ik ben op zoek naar een pre amplifier. Kan iemand leuke suggesties geven. Het moet niet al te duur zijn.

Ik koop dit ding voor hoofdzakelijk opnames (we lopen nu te kloten met mics omdat mijn marshall niet echt een leuke output geeft naar mijn pc :P). Daarbij, een paar nieuwe effecten etc. zijn ook wel geinig op z'n tijd ;).

Ik dacht zelf aan een Behringer V-Amp.

Gimme teh suggestions :P

robert-gitarist
14 augustus 2005, 22:06
hmm dan zal ik zelf persoonlijk voor de Line6 Pod gaan..
Staan zat op marktplaats voor een eurotje of 100 a 120 met alles erbij.
Leuk spul,goeie geluiden en toch wat beter van kwaliteit dan die Behringer :)

X-Rated
18 augustus 2005, 11:57
Ik krijg geen gehoor van die lui op marktplaats. Daarom probeer ik het hier maar.

Heeft iemand nog een Line6 POD liggen? Ik zoek naar een 2.0. Maar als ik heel goedkoop een XT Pro kan krijgen is dat ook helemaal best :).

Puntje is wel, ik zou em graag eerst thuis proberen voordat ik em koop.

fullorder
18 augustus 2005, 12:09
Puntje is wel, ik zou em graag eerst thuis proberen voordat ik em koop.

Ik denk dat daar maar heel weinig mensen mee akkoord gaan.

je kunt ook nog zoeken naar een vox tonelab, alhoewel die tweedehands nog niet veel worden aangeboden geloof ik.

Nocki
18 augustus 2005, 12:15
Mijn Jackson JX-3 preamp????

robert-gitarist
18 augustus 2005, 12:46
Ik krijg geen gehoor van die lui op marktplaats. Daarom probeer ik het hier maar.

Heeft iemand nog een Line6 POD liggen? Ik zoek naar een 2.0. Maar als ik heel goedkoop een XT Pro kan krijgen is dat ook helemaal best :).

Puntje is wel, ik zou em graag eerst thuis proberen voordat ik em koop.

haha krijg jij ook geen gehoor? :P same here haha ik had ook al wat mails verstuurt.
Ook een mail na kerel die een pod xt pro verkocht...ik mailen..toch maar gaan bellen,was ie uiteindelijk verkocht...laat dan die lul ff die advertenties van marktplaats af halen...damn he...hij had dr stuk of 5/6 opstaan :o

Dirk_Hendrik
18 augustus 2005, 13:22
we lopen nu te kloten met mics omdat mijn marshall niet echt een leuke output geeft naar mijn pc :P).

Deze manier van werken, met microfoons dus, is al sinds jaar en dag de standaard manier van werken. Dat direct in de PC (of whatever onamemedium) willen prikken is iets van de laatse jaren.... met alle gezeik vandien.

harrie-beton
18 augustus 2005, 13:39
Een POD 2.0 is achterhaald door de betere xt en xt live, een V AMP 2 klinkt net zo als een pod 2.0

Een VOX en Line6 Xt is buiten je budget: dus

Koop gewoon die V amp, leuk ding voor thuis en kost geen drol

X-Rated
18 augustus 2005, 15:30
we lopen nu te kloten met mics omdat mijn marshall niet echt een leuke output geeft naar mijn pc :P).

Deze manier van werken, met microfoons dus, is al sinds jaar en dag de standaard manier van werken. Dat direct in de PC (of whatever onamemedium) willen prikken is iets van de laatse jaren.... met alle gezeik vandien.

Puntje is daar weer mee, ik krijg het geluid lang niet zo goed zoals het mijn versterker uitkomt. We gebruiken daarbij ook niet bepaald highbudget mics en mengpaneel. Als het dus direct kan zou het fijn zijn. Mijn solo gitarist gaat een Boss GT-6 kopen en die heeft ook directe output. Nu wil ik dus ook graag mijn geluid direct naar de computer mixen ipv via mics.

Als men ook tips kan geven aangaande plaatsing van mics en EQ dan neem ik dat voor lief en blijf ik wel met de mics doorgaan.

Als ik echt een pre-amp ga nemen zal ik dus moeten kiezen tussen een V-Amp2 en een POD. Neem ze dan maar het liefst nieuw zodat ik ook nog kan geniet van een jaartje garantie. Dat wordt even doorwerken en sparen :)

BartL
18 augustus 2005, 23:24
http://www.guitarshop.net/hugheskettner/tubeman_gross9840.jpg

BartL
18 augustus 2005, 23:25
http://www.guitarshop.net/hugheskettner/tubeman_gross9840.jpg

X-Rated
19 augustus 2005, 09:38
Woei, ik heb een beter idee en ik ga em vandaag kopen :)

Een Boss Metalzone pedaal. Dan gebruik ik tijdens het opnemen de GT-6 van mijn sologitarist als voorversterker en heb ik mijn eigen (zwaar stoere pedaaltje want ik hem en getest gister) goede effect :) Die pre-amp komt nog wel als ik geld over heb (of een vaste baan ofzo :)) Dan ga ik iig kijken naar spul van Line6 :)

Fvddungen
19 augustus 2005, 09:40
Een Boss Metalzone, huh.

Nou, laat de flames maar komen.

fullorder
19 augustus 2005, 10:32
Woei, ik heb een beter idee en ik ga em vandaag kopen :)

Een Boss Metalzone pedaal. Dan gebruik ik tijdens het opnemen de GT-6 van mijn sologitarist als voorversterker en heb ik mijn eigen (zwaar stoere pedaaltje want ik hem en getest gister) goede effect :) Die pre-amp komt nog wel als ik geld over heb (of een vaste baan ofzo :)) Dan ga ik iig kijken naar spul van Line6 :)

je bent bijna de eerste op dit forum die blij is met zijn metalzone...
maar als het werkt voor jou, hulde!

X-Rated
19 augustus 2005, 14:50
Njah, ik zie het probleem niet, ik heb er gister lekker mee gespeeld en ik vond het geluid wel geinig (alles beter dan ik nu heb) en het past bij wat ik speel. Kheb ook flink aan de knopjes zitten draaien en vond dat ik er mi veel mij kon. Flamen vind ik behoorlijk lullig voor zo'n aankoop (heb er namelijk wel m'n maandloon doorheen gejaagd daarvoor...). Hopelijk hebben jullie er ietsjes meer begrip voor nu ik heb voor de 10000000ste keer heb uitgelegd dat mijn budget niet zover komt en alles beter is dan ik nu heb...

Dus please, brand het ding niet af want ik hou er niet van om na een, voor mij, grote aanschaf in twijfel gebracht te worden... Tgaat er uiteindelijk toch om dat ik het leuk vind, maar twijfel gevoelens halen een hoop zelfverzekerdheid weg...

Dirk_Hendrik
19 augustus 2005, 16:11
Doe jezelf een lol en ga eens uitgebreid Metalzone zoeken op dit forum. Dan ga je er ook achter komen waarom mensen em maar zozo vinden.

robert-gitarist
19 augustus 2005, 16:29
laat ik het zo stellen:

Voor thuis opzich leuk...
Maar live...nein..
Opzich,als je je amp echt goed in steld+metalzone is er voor thuis een leuk metal geluidje uit tehalen...maar live echt totaal niet...ik heb de voorganger de HM-2 Heavy Metal..en is ook idem..thuis leuk,live kut..
Maar goed veel plezier ermee ;)
Enne ik zeik je nu niet af :P ;)

X-Rated
19 augustus 2005, 17:00
laat ik het zo stellen:

Voor thuis opzich leuk...
Maar live...nein..
Opzich,als je je amp echt goed in steld+metalzone is er voor thuis een leuk metal geluidje uit tehalen...maar live echt totaal niet...ik heb de voorganger de HM-2 Heavy Metal..en is ook idem..thuis leuk,live kut..
Maar goed veel plezier ermee ;)
Enne ik zeik je nu niet af :P ;)

Hij is ook niet voor live ;) Dus als het een leuk ding is voor thuis gebruik dan ben ik blij. Kan em anders altijd nog inruilen.

Fvddungen
19 augustus 2005, 17:07
Ik wil niet lullig doen, maar als je op marktplaats had gezocht naar een tweedehandse V-Amp2, was je net zoveel geld kwijt geweest, maar had je er veel en veel meer plezier aan gehad.

robert-gitarist
19 augustus 2005, 17:15
laat ik het zo stellen:

Voor thuis opzich leuk...
Maar live...nein..
Opzich,als je je amp echt goed in steld+metalzone is er voor thuis een leuk metal geluidje uit tehalen...maar live echt totaal niet...ik heb de voorganger de HM-2 Heavy Metal..en is ook idem..thuis leuk,live kut..
Maar goed veel plezier ermee ;)
Enne ik zeik je nu niet af :P ;)

Hij is ook niet voor live ;) Dus als het een leuk ding is voor thuis gebruik dan ben ik blij. Kan em anders altijd nog inruilen.

Aah okee :)
Nja je kunt hem natuurlijk dan inderdaad altijd weer verkopen of inruilen..
En ja als ie jou bevalt etc. is het toch goed?
Leuk voor thuis maar veder ook niet...voor live gebruik kun je beter wat anders gebruiken

X-Rated
19 augustus 2005, 17:29
Muhahaha, ik vind het voor thuis een heel leuk geluid hebben. Mooie distortion, precies datgeen dat ik zocht voor bijvoorbeeld het Children of Bodom geluid.

Maar ik ben net ff terug gegaan naar de muziek shop >>> Hij heeft morgen een mooie POD 2.0 liggen die ik lekker ga proberen en even mee naar huis mag om te kijken of het werkt voor opnemen via m'n pc :)

*schaamt zich diep* Ik had eigenlijk stiekem ook liever de POD gehad.

Ik ga nu een Boss GT-6 testen voor mijn maat. Die vroeg zich af of die er wel goed geschikt voor was :P