PDA

View Full Version : Domme vraag waarschijnlijk....



vulvasonic
14 augustus 2005, 01:33
Maar kan ik een andere versterker aansturen door de effect-out van de ene versterker te gebruiken?
Ik heb altijd veel gebruik gemaakt van de line-out van een versterker om daar een andere mee te linken, maar ik heb geen versterkers meer met een line-out. Wel met een effectlus. Kan ik deze gebruiken of gaat dit mis?

ruezzz
14 augustus 2005, 03:25
Ik zat me dat al af te vragen toen je het over de line out had in een andere thread, in principe komt de uitgang van een fx-loop uit de pre-amp en gaat de input weer rechtstreeks de eindtrap in.

Dus volgens mij moet het kunnen, je kunt overwegen om de de output weer in de eindtrap van de andere amp te gooien ipv in de normale input. Gooi er een millisecondetje (of 2) delay tussen (100% wet) en je hebt een lekker brede sound...

weet niet zeker of het kan btw ;)

lcvanderhelm
14 augustus 2005, 15:21
Wat is het rustig op gitaarnet,was het weer fatal error tijd?Maar goed wat jij wil,kan niet zonder een wijziging in de bedrading,in het geval dat je een seriele effektlus hebt. Bij een parallele zie ik geen probleem.Bij een seriele effektlus onderbreek je de signaaldoorgang,zo gauw je een jack in de ingang van de effektlus steekt,als er nu geen signaal meer terug komt via de effekt uit dan wordt deze versteker dus heel stil[net zo stil als het nu is op gitaarnet]

ruezzz
14 augustus 2005, 15:31
Je hebt gelijk idd - bedacht ik me naderhand ook :oops:
Je kunt er wel een stereo fx-processor inhangen en de linker output naar de return van amp A (waaruit de send komt) en de rechter output naar de return van amp B (daarvan gebruik je dus alleen de eindtrap)
De preamp van amp A gebruik je dus voor beide amps dan.

vulvasonic
15 augustus 2005, 00:23
Bedankt alvast voor de antwoorden. Ik zit gewoon nog even te kijken wat mijn mogelijkheden zijn.
Ik kan natuurlijk de stereo uitgangen van mijn effectprocessor naar twee AC30's sturen. Ik kan ook een goede drive voor mijn ouwe Vox kopen en vanuit die ouwe een lijntje sturen naar de nieuwe, waar ik de toon ander van zal kleuren (zo deed ik dat recentelijk nog met mijn Vox en mijn Marshall. Ik vind het zonde om alleen de eindtrap van de AC30 te gebruiken, dus dat doe ik liever niet.
Ik kick trouwens enorm op het eenvoudige principe van een delay met minuscule vertraging (voluit) tussen twee versterkers te zetten. Ik heb alleen mijn delay verkocht om die AC30CC te kunnen bekostigen.

Ik vrees dat de effectlus van de CC serieel is. Zou ik (even meedenken graag) een AB kastje ertussen kunnen gooien waarbij A naar de poweramp van de originele versterker gaat en de B naar de gewone input van de ouwe AC30. Daarmee krijgt de ouwe AC30 de scheur mee van de nieuwe. Zie ik dit verkeerd? Het is dan wel de bedoeling natuurlijk dat zowel A als B signaal doorgeeft.

Ik geloof dat ik nog veel moet gaan experimenteren, maar dat maakt het ook allemaal wel zo aardig.

:)