PDA

View Full Version : Carl Martin Hot Drive n boost MK3 - wie heeft um?



Guinness
14 augustus 2005, 01:21
Ik heb momenteel een sd2 van boss voor mijn 2203 hangen die ik als clean boost gebruik. Maar ik zit te denken aan iets anders. Op de website van Carl Marin staat dat men de HDNB MK3 gebruikt om een niet cleane versterker verder te laten scheuren en hem zo meer op zijn donder te geven. Als bonus zit er ook nog een clean boost bij. Heeft iemand dit pedaal en zo ja bevalt ie?

Mitch
14 augustus 2005, 15:38
Ik heb 'm wel eens getest en ik vond 'm wel iets beter dan de mk. 2, maar niet veel. Het gekke vind ik van de HD'nB's dat ze een erg goed overdrive geluid kunnen geven op een cleane transistorbak, maar dat ze niet zo sterk klinken op een goeie buizenbak. Beetje omgekeerde wereld.

De mk. 2 die ik had gebruikte ik uiteindelijk ook als een dubbele boost: de drive trap op lichte gain en meer level en de boost daarachteraan als extra volume boost. Maar toch is -ie op een bepaalde manier niet leker qua klank, beetje teveel laag en laagmid, ook iets teveel compressie.
En ze kunnen het echt wel bij CM: de Heavy Drive bijvoorbeeld is een zwaar ondergewaardeerd, dynamisch scheurpedaal. Boutique SM9, zoiets...

Een Menatone Red Snapper, HWA Mig*Boost, Catalinbread Sagrado Poblano geven in mijn oren een lekkerdere boost voor licht oversturende amps. Menatone wat helderder, de andere twee meer een lekkere schop in het laag op een goede manier.

harrie-beton
14 augustus 2005, 17:23
beetje spam maar in Groningen is er 1 te koop :

Carl Martin Hot Driven Boost
119 euro.

http://www.tonika.nl/

Onder "tweedehands"

Guinness
14 augustus 2005, 19:38
@seymour

Min tweede keuze was inderdaad de catalinbread (wat een naam!) super chile picoso of de zvex sho, maar ik ben denk ik na een enorme research op internet, terechtgekomen bij de Bad Bob Booster van RGW. Dit omdat hij een stuk goedkoper is als de andere en de simpelheid van het geheel spreekt mij aan. Voor mij hoeft het effect niet TB te zijn omdat ik het toch de hele tijd aanlaat en het mag het signaal ook wel kleuren op een goede manier. Wil ik clean(er) gaan dan draai ik mijn volumeknop wel lager.

De Carl Martin sprak mij aan omdat er een ingebouwde voeding inzit. Altijd de goede spanning en geen gek*t met adapters. Zouden meer pedalen moeten hebben.

Ik gebruik nu de sd-2 als boost maar ik zal dus altijd beter af zijn denk je? Het is vervelend dat ik die dingen niet allemaal kan proberen (zucht) voor dat je een hoop duiten gaat uitgeven.

Ik zat ook eerst te denken aan een treblebooster maar ik geloof dat die alleen voor enkelspoelselementen geschikter zijn? Ik Heb nu een LP standard.

Guinness
14 augustus 2005, 19:43
@ Harrie

Het is geen geld maar jammer dat het een beetje uit de buurt is anders ging ik het zeker proberen.

Mitch
14 augustus 2005, 19:47
Treble boosters komen beter tot hun recht op Vox-achtigen. Zou ik je 2203 niet direct toe rekenen :D
Die RGW spullen heb ik ook veel goeds over gehoord, maar totaal geen ervaring mee.
Voor het doel dat je noemde leek mij vooral de Cat Sagrado Poblano geschikt, vanwege het toegevoegde laag. Lijkt een klein verschil, maar ik was zeer onder de indruk van het resultaat.

Als je trouwens 'dichter bij huis' wil blijven kun je ook eens kijken naar een Boss OD3. Ach, er zijn zo veel mogelijkheden.

Als je toch vooral gecharmeerd bent van de vaste voeding van CM kun je ook eens kijken naar de Plexitone. Beetje uitgebreider en dus duurder, maar ook niet verkeerd !

harrie-beton
14 augustus 2005, 21:18
als je echt die Martin wilt kan ik hem voor je halen en naar Maastricht sturen. Misschien wil de winkel hem ook wel opsturen.
Internet verkopen is toch de toekomst...

Guinness
14 augustus 2005, 23:49
http://www.dietside.de/CARL%20MARTIN%20HOT%20DRIVE%20MK%20II.htm

Hier staan trouwens goede reviews over allerlei soorten drive pedalen.

Hier staat een goede review over de MK1.

Hier staan trouwens goede reviews over allerlei soorten drive pedalen.

Ik denk dat ik de SD2 verkoop en mij de Bad Bob bestel. Ik heb nog eens nagelezen op de website van carl martin en ze spreken toch dat het pedaal bedoeld is voor het nabootsen van een overstuurde buizenversterker. En dat is toch niet precies wat ik zoek. Ik wil geen pedaal die een overstuurde buizenversterker nadoet. Ik heb er al een.

Kijken of de Bad Bob bevalt.





(psst. te koop: Boss SD-2)

Guinness
15 augustus 2005, 00:26
Nu zit ik ook te denken aan de Toedworks Meat. Pfffft, veel teveel keus...... :-?